بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

تا منو دید شروع کرد بلند بلند خندیدن! گفتم:« چی شده؟ چیز عجیبی تو قیافمه که تا این حد تو رو به خنده انداخته؟!» چیزی نگفت، بازم خندید. وقتی که آروم شد گفت:« چرا موهات اینجوریه؟» گفتم:چه جوریه؟» گفت:«انگار که تو رو برق گرفته! چرا اینقدر موهات پریشونه؟ چند وقته اونا رو شونه نکردی؟»

 چیزی نگفتم و رفتم تو آشپزخونه. همونجور که مشغول خرد کردن هویج بودم گفتم:«چیزی نیست، خیلی هم خوبه. برم شونه کنم که مشت مشت بریزه کف زمین؟» گفت:« وا این هم کاری داره؟ داریم تو قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم‌ها! برو چند تا قرص بخور دارو مصرف کن.» اینو که گفت واقعاً عصبانی شدم.

 گفتم:« فکر می‌کنی دنبال روش درمان نبودم؟ برو در اون کمد رو باز کن ببین چند تا بسته قرص و کپسول و دارو می‌بینی. خسته شدم از بس قرص خوردم و هیچ کدوم نتیجه‌ای برای من نداشته.» آروم گفت:« اول اینکه انقدر حرص نخور. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش موهات همین حرص خوردن باشه. دوما همیشه داروهای شیمیایی جواب نمی‌دن. 

الان دیگه همه قرص‌های بر پایه ویتامین مصرف می‌کنن. تو باید ببینی بدن تو به چه ویتامینی احتیاج داره. شاید کمبود بعضی از ویتامین‌ها باعث ریزش مو شده باشه. جدا از این مسئله، باید ببینی چه مکمل یا قرصی برای بدن تو مناسبه. قبل از اینکه مکمل یا قرص رو بخری، باید از ترکیبات داخل اون قرص مطلع بشی. حالا نمی‌خواد انقدر حرص بخوری بیا تا بهت بگم چه قرص‌هایی برای موهای تو مناسبه.» 

بهترین ویتامین ها برای موها

بهترین ویتامین ها برای موها
بهترین ویتامین ها برای موها

قبل از اینکه با بهترین قرص حاوی ویتامین برای ریزش مو آشنا شوید، بهتر است اطلاعاتی درباره ویتامین‌های ضروری برای رشد موهای سر به دست آورید. برخی از این ویتامین‌ها شامل موارد زیر هستند: 

  • ویتامین A 

این ویتامین یکی از مهم‌ترین ترکیبات برای حفظ سلامت موهای سر می‌باشد. زیرا به رشد سلولی موهای سر کمک می‌کند و باعث تقویت ریشه مو می‌شود. این ماده باعث افزایش روغن طبیعی مو می‌شود و از شکسته شدن موهای سر جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، باعث تقویت گردش خون می‌شود و مواد مغذی را به ریشه مو می‌رساند. 

  • ویتامین B کمپلکس 

ویتامین های خانواده B، مهم‌ترین ترکیبات برای ریزش مو هستند و در اغلب قرص‌ها یا مکمل‌های رشد مو وجود دارند. مهم‌ترین ویتامین‌ها شامل بیوتین (ویتامین B7)، نیاسین (ویتامین B3) و ویتامین B12 و مواردی مانند این هستند. نیاسین باعث افزایش جریان خون در پوست سر می‌شود و به رشد مو و حفظ سلامت موهای سر کمک می‌کند.

‌ ویتامین B12 برای تولید گلبول‌های قرمز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این تنها مزیت این ماده نیست. این ویتامین می‌تواند مواد مغذی مهم و اکسیژن را حمل کند و به پوست سر برساند. برخی از مهم‌ترین مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها شامل گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ، غلات کامل، نان، محصولات لبنی، حبوبات، آجیل، دانه‌ها و مواردی مانند این هستند.

  • ویتامین C 

ویتامین C، مهم‌ترین ویتامین برای تقویت و رشد موهای سر است. یکی از مهم‌ترین فواید این ماده، تولید کلاژن است. یعنی می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن در سطح پوست و مو شود. به این ترتیب، به تقویت ریشه مو کمک می‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین فواید ویتامین سی برای بدن جذب آهن است. علاوه بر این بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر مانند ویتامین D، روی، منگنز، کلسیم، سلنیوم، کلاژن و مواردی مانند این به تقویت موهای سر کمک می‌کنند.

قرص های حاوی ویتامین برای کمک به رشد مو 

در حال حاضر چندین قرص بر پایه ویتامین در بازار وجود دارد که به رشد موهای سر کمک می‌کند و از ریزش شدید موها جلوگیری خواهد کرد.‌ بهترین قرص‌های تقویت مو شامل موارد زیر هستند:

  • قرص هیرویت هلث اید

قرص هیرویت (HairVit)، بهترین قرص تقویت مو است که برای تقویت موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص بر پایه ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. یعنی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ویتامین است. برای تهیه این قرص، از فرمولاسیون خاصی استفاده شده است. ویتامین، مواد معدنی و ریز مغذی‌های موجود در این کپسول، به درخشندگی، سلامت و تقویت تارهای موی سر کمک می‌کند. 

مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در قرص هیرویت هلث اید شامل ویتامین‌های B6، B12 و (biotin) هستند. برخی از مهم‌ترین ترکیبات معدنی موجود در این قرص شامل سدیم، آهن و روی هستند. این ترکیبات به ترمیم موهای ضعیف کمک می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای این کپسول، این است که مکانیسم کاملاً طبیعی دارد و باعث بروز عوارض جانبی گوناگون نمی‌شود. 

  • پرفکتیل اورجینال

قرص پرفکتیل (Perfectil)، بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو است که حاوی انواعی از ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها می‌باشد. این ویتامین‌ها و ترکیبات مغذی باعث سلامتی و شادابی پوست مو و ناخن می‌شوند. برخی از مهم‌ترین ترکیبات مغذی شامل عصاره هسته انگور، ویتامین‌های گروه B و سیستئین هستند. 

عصاره دانه انگور یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این محصول است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشد و باعث افزایش جریان خون در سطح پوست می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای این ماده، کمک به افزایش رشد و سلامتی موها است.‌ مصرف منظم این قرص با مزایای گوناگونی مثل حفظ رطوبت مو، افزایش لطافت و نرمی موهای سر همراه است.

  • قرص فولیکوژن

قرص فولیکوژن اروند فارما (Folicogen)، بهترین قرص برای پرپشت شدن مو است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این قرص معمولاً با هدف جلوگیری و درمان ریزش موی شدید استفاده می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف کپسول فولیکوژن می‌تواند به تقویت فولیکول و ریشه مو کمک کند. زیرا حاوی انواع ویتامین و املاح است. این ترکیبات مغذی به سلامت و رشد مو کمک می‌کنند. 

بعضی از مهم‌ترین ترکیبات مغذی موجود در این مکمل شامل بیوتین، فولیک اسید، ال متیونین، ال سیستین و زینک هستند. فولیک اسید نقش مهمی در تقویت و رشد مو دارد. این ماده می‌تواند از ریزش موی شدید جلوگیری کند و مانع از شکننده شدن موهای سر شود. بعضی از مطالعات نشان داده است، مصرف فولیک اسید باعث افزایش ضخامت و حجم موهای سر می‌شود. 

  • کپسول پیلفود کمپلکس

کپسول پیلفود (Pilfood Complex)، بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو است. این مکمل غذایی، برای افرادی مناسب است که قصد دارند موهای سالم و درخشان داشته باشند. مصرف منظم این کپسول از ریزش موی شدید جلوگیری می‌کند. پس مهم‌ترین ترکیبات معدنی موجود در این کپسول شامل ویتامین، مواد معدنی و اسید آمینه‌ها هستند. 

بیوتین، آهن، روی و سیستئین موجود در این ماده، به حفظ سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. کمپلکس پیلفود حاوی ماده‌ای به نام عصاره ارزن است. عصاره ارزن شامل ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می‌باشد. به همین دلیل باعث تغذیه فولیکول‌های مو می‌شود. می‌توانید این مکمل را بین ۳ الی ۶ ماه مصرف کنید. 

  • قرص سیسئین ب6 رازک

قرص سیستئین (B6 Cystin B6 Zinc)، شامل سه ماده مغذی و مفید مثل سیستئین ویتامین B6 و روی می‌باشد. این سه ماده به حفظ سلامتی موهای سر حفظ سلامتی پوست و ناخن‌ها کمک می‌کنند. این ماده نوعی اسیدآمینه شامل گوگرد است که برای تولید کراتین در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید کراتین باعث تقویت تارهای مو و درخشندگی موهای سر می‌شود.

 ویتامین B6 برای حفظ رطوبت پوست و مو مناسب است. این ماده از ریزش موی جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین فواید این ویتامین، جلوگیری از پیری زودرس است. روی نیز یک ماده منحصر به فرد برای سلامتی موهای سر و درمان ریزش است. اغلب مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، روی به تنهایی تاثیر بسیار زیادی بر استحکام و سفتی ناخن‌ها، تقویت تارهای مو و تولید کراتین دارد.

  • قرص بیوپانتن یوروویتال

بدون شک بهترین قرص برای موهای نازک، قرص بیوپانتن یوروولتال است. این قرص بر پایه ویتامین و مواد معدنی ساخته شده است. ترکیبات و مواد مغذی موجود در این ماده، از نازک شدن و ریخته شدن موهای سر جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این تجربیات مصرف کنندگان نشان می‌دهد، این ماده باعث رشد مجدد موهای سر می‌شود. 

در نتیجه افرادی که موهای کم پشت دارند، می‌توانند این قرص را مصرف کنند. مهم‌ترین ترکیبات مغذی موجود در این قرص شامل بیوتین و پانتوتنیک اسید (ویتامین B5) هستند. این ترکیبات به حفظ زیبایی موهای سر و صورت کمک می‌کنند. 

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

قرص بر پایه مواد شیمیایی برای درمان ریزش مو

علاوه بر قرص‌هایی که بر پایه مواد معدنی و ویتامین هستند، تعداد زیادی دارو و قرص شیمیایی وارد بازار شده است که به درمان ریزش موی شدید کمک می‌کند. اگر ریزش شما به علت ابتلا به یک بیماری زمینه‌ای است، ابتدا باید برای درمان بیماری اقدام کنید. زیرا تغییرات هورمونی تاثیر بسیار زیادی بر ریزش مو دارد. رایج‌ترین داروها برای ریزش مو شامل موارد زیر هستند: 

  • ماینوکسیدیل (روگین)

ماینوکسیدیل یکی از مشهورترین داروها برای درمان ریزش مو است که به شکل داروهای شیمیایی، شامپو و مواردی مانند این وارد بازار می‌شود. این ماده معمولاً یک بار در روز برای بانوان و دو بار در روز برای آقایان تجویز می‌شود. با این حال میزان مصرف ماینوکسیدیل باید توسط پزشک مشخص شود.

 ترکیبات حاوی ماینوکسیدیل به رشد مجدد موهای سر کمک می‌کنند یا سرعت ریزش مو را کاهش می‌دهند. توجه داشته باشید که روند درمان با این دارو حداقل ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد. با این حال، نتایج با توجه به نوع بیماری و شدت ریزش مو متفاوت هستند. برخی از عوارض جانبی مصرف این دارو شامل تحریک شدن پوست سر و رشد موهای زائد در صورت و دست هستند.

  • فیناستراید (پروپسیا)

این یک داروی شیمیایی است که معمولاً برای درمان ریزش موی آقایان تجویز می‌شود. قرص فیناستراید به صورت روزانه مصرف می‌شود و بر کاهش ریزش مو تاثیر می‌گذارد. حتی در برخی موارد باعث رشد موهای جدید شده است. حدود چند ماه طول می‌کشد تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. 

بهتر است مصرف قرص را متوقف نکنید. البته برخی مطالعات نشان می‌دهد، مصرف این قرص در مردان بالای ۶۰ سال چندان موثر نیست. بعضی از عوارض جانبی این ماده شامل کاهش میل جنسی، کاهش عملکرد جنسی، افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و مواردی مانند این هستند. سایر داروهای موثر شامل اسپیرونولاکتون هستند.

سخن پایانی

تلاش کردم بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو رو به تو معرفی کنم. فراموش نکن که در اولین مرحله باید علت ریزش مو رو مشخص کنی. وگرنه حتی اگر همه این قرص‌ها رو هم مصرف کنی، باز هم فایده‌ای نداره و حتی ممکنه ریزش موهات شدیدتر بشه.

 پس در اولین قدم به دکتر مراجعه کن تا علت اصلی ریزش مو مشخص بشه. اگر علت ریزش مو کمبود ویتامین بود، باید ببینی بدنت دچار کمبود چه ویتامینی شده. بعد از اون، باید چند محصول رو با همدیگه مقایسه کنی چون درصد ویتامین کپسول‌ها و محصولات مختلف با همدیگه متفاوته.

 نکته سوم برای رسیدن به موهای پرپشت، تداومه. باید در مصرف این قرص‌ها استمرار داشته باشی تا به نتیجه برسی. برای درمان ریزش مو به حداقل ۳ الی ۶ ماه زمان نیاز داری. جدا از این مسئله باید به رژیم غذایی خودت هم توجه داشته باشی. 

چون بعضی از مواد غذایی باعث افزایش ریزش مو می‌شن. بهتره برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مواد غذایی مناسب برای ریزش شدن مو، به متخصص‌های مجموعه فیت کلاب مراجعه کنی و با کارشناس‌های این مجموعه تماس بگیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه