5 تاثیر قرص منیزیم در لاغری که رژیم شما را جابجا می‌کند

تاثیر قرص منیزیم در لاغری

آیا تاثیر قرص منیزیم در لاغری چشمگیر است؟ آیا این قرص در روند متابولیسم و چربی سوزی تاثیر دارد؟ برای بررسی این موضوع پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب از فیت کلاب را بخوانید. در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف قرص منیزیم بر روند لاغری خواهیم پرداخت.

در حالت کلی منیزیم در تنظیم قند خون و ترشح هورمون انسولین تاثیر بسزایی دارد. این روند در کاهش وزن، کم شدن اشتها نسبت به شیرینی‌جات و کربوهیدرات‌ها به ویژه برای افراد چاق و دارای اضافه وزن موثر است. پس برای آشنایی بیشتر با روند تاثیر قرص منیزیم بر لاغری با ما همراه باشید.

تاثیر منیزیم در لاغری

آیا تاثیر منیزیم در لاغری فاحش است؟ این ماده معدنی چگونه بر روند لاغری اثر می‌گذارد؟

منیزیم از جمله مواد معدنی ضروری برای بدن است که فواید بی‌شماری بر سلامت دارد. یکی از وظایف آن در بدن نقشی کلیدی دارد تاثیر بر عملکرد سلولی است. طبق مطالعات منیزیم برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن ضروری است.

منیزیم در فرآیندهای متعددی دخیل است که بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارند، از جمله:

  • تولید انرژی
  • تنظیم قند خون
  • تعادل هورمونی

در مورد اثرگذاری منیزیم بر روند لاغری با ما همراه باشید.

1.      افزایش متابولیسم با مصرف به اندازه منیزیم برای کاهش وزن

منیزیم نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می‌کند و غذایی که می‌خوریم را به انرژی تبدیل می‌کند که سلول‌های ما می‌توانند از آن استفاده کنند. در این حالت روند متابولیسم و تامین انرژی فراهم خواهد شد.

2.      کنترل قند خون عامل مهمی در کاهش میل به شیرینی و غذا

منیزیم با افزایش حساسیت به انسولین به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. سطح قند خون متعادل می‌تواند از پرخوری جلوگیری کند و ذخیره چربی را کاهش دهد و باعث کاهش وزن شود.

3.      کاهش التهاب مرتبط با افزایش وزن در بدن، یکی از اثرات مهم منیزیم است

سطوح پایین منیزیم با افزایش التهاب مرتبط است که احتمال دارد به افزایش وزن و چاقی کمک کند. مصرف درست منیزیم ممکن است به کاهش التهاب کمک کند و جواب تلاش‌های شما را برای کاهش وزن بدهد.

تاثیر مصرف منیزیم بر بهبود عملکرد ورزشی برای ورزشکاران و رفع اسپاسم‌های عضلانی

4.      تاثیر مصرف منیزیم بر بهبود عملکرد ورزشی برای ورزشکاران و رفع اسپاسم‌های عضلانی

مصرف منظم و درست مکمل‌های حاوی منیزیم حین تمرین به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند. طبق تحقیقات بدن در زمان ورزش به 10 تا 20 درصد، منیزیم بیشتری نیاز دارد. این میزان منیزیم برای انتقال گلوکز به عضلات برای تامین انرژی و بهبود عملکرد بدن حین تمرین نیاز است.

همچنین میزان مناسب منیزیم در بدن به رفع و بهبود اسپاسم عضلانی کمک خواهد کرد. این مزیت منیزیم در زمان تمرین‌های سخت ورزشی برای کاهش وزن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

5.      تنظیم هورمون‌های خاص در بدن بر عهده انسولین و مصرف منیزیم است

هورمون‌های خاصی در بدن مسئول کنترل و سرکوب حس گرسنگی در بدن هستند. یکی از این هورمون‌ها لپتین است که به مهار گرسنگی و تنظیم تعادل انرژی در بدن کمک خواهد کرد. باید اشاره کنیم که وظیفه سنتز و محرک تولید هورمون لپتین در بدن برعهده انسولین است. لپتین با کاهش چاقی و سمی بودن چربی‌ها، حساسیت به انسولین را افزایش خواهد داد. پس می‌توان گفت که مصرف منیزیم، سطح انسولین را تنظیم و انسولین میزان لپتین را تنظیم خواهد کرد.

تاثیر قرص منیزیم بر لاغری

بررسی چند تحقیق در مورد تاثیر قرص منیزیم بر لاغری؛ منیزیم برای چاقی صورت خوب است یا لاغری؟

چندین مطالعه ارتباطی بین مصرف منیزیم و کاهش وزن پیدا کرده‌اند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • منیزیم و کاهش وزن در زنان: مطالعه‌ای که روی زنان دارای اضافه وزن و چاق انجام شد نشان داد که مکمل منیزیم منجر به کاهش قابل توجه وزن و شاخص توده بدنی (BMI) شده‌است. این فرآیند منجر به کاهش وزن متوسط 2.2 کیلوگرم خواهد شد.
  • منیزیم، حساسیت به انسولین و ترکیب بدن: مطالعه دیگری نشان داد که مکمل منیزیم باعث بهبود حساسیت به انسولین و کاهش توده چربی در افراد دارای اضافه وزن با سطح منیزیم پایین می‌شود. در این تحقیق شرکت‌کنندگان روزانه 365 میلی‌گرم منیزیم به مدت 6 ماه دریافت می‌کردند.
  • منیزیم و سندرم متابولیک: یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که مکمل منیزیم اجزای سندرم متابولیک را بهبود می‌بخشد. سندرم متابولیک به گروهی از شرایط گفته می‌شود که در آن خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابتی افزایش می‌یابد. در این شرایط مصرف منیزیم به کاهش چربی دور شکم، کنترل سطح قند خون و کاهش وزن کمک خواهد کرد.

پس با توجه به این تحقیقات می‌توان گفت که مصرف منیزیم به روند لاغری کمک خواهد کرد. میزان مورد نیاز منیزیم برای بدن عبارتند از:

گروه سنی مردان زنان
بزرگسالان 19 تا 30 سال 400 میلی‌گرم 310 میلی‌گرم
افراد بالای 31 سال 420 میلی‌گرم 320 میلی‌گرم

این میزان از منیزیم را می‌توان از مکمل‌ها یا مواد غذایی حاوی آن دریافت کرد.

 

 

نحوه مصرف قرص منیزیم برای کاهش وزن؛ برای لاغری کدام نمونه از اشکال منیزیم را مصرف کنیم؟

شرکت‌های تولید کننده دارو، مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی اشکال مختلفی از منیزیم را تولید می‌کنند. بهترین نمونه منیزیم که بر روند کاهش وزن کمک خواهند کرد، سیترات منیزیم و گلیسینات منیزیم است که به دلیل فرآیند زیستی بالایی که دارند. این دو شکل از منیزیم سطح این ماده معدنی را در بدن بهتر افزایش می‌دهد.

نحوه و دوز مصرفی منیزیم براساس سن و جنس افراد متفاوت خواهد بود. اما طبق تحقیقات دوز متوسط این ماده معدنی بین 250 تا 365 میلی‌گرم در روز متفاوت است.

در مورد تاثیر منیزیم بر چاقی صورت باید بگوییم که درست است. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند آجیل، دانه‌ها، حبوبات، میوه و سبزی در رژیم غذایی سالم و مناسب افزایش وزن در چاقی صورت تاثیر خواهد داشت.

تامین منیزیم بدن برای کاهش وزن در رژیم غذایی؛ این مواد غذایی را بخورید 

تامین منیزیم بدن برای کاهش وزن در رژیم غذایی؛ این مواد غذایی را بخورید

طبق آمارها تعداد افراد کمی دچار کمبود منیزیم می‌شوند. زیرا این ماده معدنی به صورت طبیعی در بسیاری از مواد غذایی موجود است. از جمله غذاهای حاوی منیزیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سبزی‌های با برگ تیره
  • غلات کامل
  • آجیل
  • لوبیا
  • ماهی
  • ماست

اما در مواردی برخی از بیماری‌ها منجر به کمبود منیزیم در بدن خواهد شد. از جمله بیماری‌های گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر، بیماری کرون و بیماری سلیاک. همچنین بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری کلیوی نیز می‌توانند نحوه جذب و ذخیره منیزیم بدن را تغییر دهند.

عوارض منیزیم بالا در بدن برای کاهش وزن چیست؟ آیا مسمومیت ایجاد می‌کند؟

مصرف مواد معدنی مانند منیزیم در حالت کلی برای اغلب افراد بی‌خطر است. اما مصرف بیش از حد آن منجر به عوارض جانبی مانند موارد زیر می‌شود:

  • اسهال
  • حالت تهوع
  • گرفتگی شکم

این علائم موقتی هستند و بعد از چند روز رفع می‌شوند. اما در صورت برطرف نشدن این علائم حتما به پزشک خود اطلاع دهید. البته باید اشاره کنیم که در موارد اوردوز یا مصرف بی‌رویه علائم زیر ایجاد خواهند شد:

  • ضعف عضلانی
  • فشار خون پایین
  • خواب آلودگی
  • تشنه بودن بیش از حد
  • مشکل در تنفس
  • از دست دادن اشتها
  • ضربان قلب نامنظم

در صورت بروز این علائم حتما به فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید.

جمع‌بندی انتهایی در مورد تاثیر مصرف منیزیم بر لاغری

منیزیم یکی از مهمترین مواد معدنی است که اثرات خاصی در بدن ایفا می‌کند. این ماده معدنی برای تنظیم انسولین در بدن، افزایش سطح انرژی، کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب مهم و ضروری است. پس دور از ذهن نیست که با تاثیر بر تنظیم انسولین و بهبود سطح انرژی حین تمرین بر روند کاهش وزن موثر است. پس برای بهبود روند لاغری خود در کنار ورزش و رژیم غذایی از مکمل‌های حاوی سیترات منیزیم و گلیسینات منیزیم استفاده کنید.

اما توجه داشته باشید که مصرف مکمل منیزیم تنها برای روند کاهش وزن موثر نیست. مصرف درست و به اندازه این ماده معدنی در کنار ورزش مناسب و رژیم غذایی سالم جواب خواهد داد. پس در مرحله اول با مشورت گروه یا شخصی متخصص در زمینه ورزش یا تغذیه برنامه اختصاصی خود را تنظیم کنید.

مجموعه فیت کلاب با کارشناسان با تجربه در زمینه ورزش و تغذیه آماده تنظیم هر نوع رژیم کاهش، افزایش یا تثبیت وزن برای شماست. برای دریافت برنامه اختصاصی خود با شماره 02191090095 تماس بگیرید. کارشناسان فیت کلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌ای متناسب با اهداف شما تنظیم خواهند کرد. با فیت کلاب مسیر تندرستی را درست، سالم و بدون خطر طی کنید.

 

 

سوالات پرتکرار کاربران در مورد تاثیر مصرف منیزیم بر لاغری بدن

1-    قرص منیزیم را کی بخوریم؟

مصرف منیزیم هیچ محدودیت زمانی ندارد. پس مصرف آن در هر زمان از روز، شب یا صبحانه همراه یا بعد وعده غذایی ممکن است.

2-    نحوه مصرف قرص منیزیم برای کاهش وزن چگونه است؟

میزان و دوز مصرفی منیزیم با توجه به سن و وزن افراد متفاوت است. به همین دلیل قبل از مصرف این مکمل برای کاهش وزن با مشاوره تغذیه خود مشورت کنید.

3-    عوارض منیزیم بالا در بدن چیست؟

عوارض جانبی این ماده معدنی شامل اسهال یبوست و معده درد است. اما مصرف بی رویه منیزیم منجر به سرگیجه، تنگی نفس، ضعف عضلانی، فشار خون پایین، خواب آلودگی، از دست دادن اشتها، ضربان قلب نامنظم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه