چگونه با ایکس بادی می‌توان به تناسب اندام دست یافت؟ تاثیر ایکس بادی بر لاغری بدن، شکم و پهلو

چگونه با ایکس بادی می‌توان به تناسب اندام دست یافت

اگر به دنبال روشی هستید که در کنار سوزاندن چربی و کاهش وزن، عضلات بدن خود را شکل دهید در این صورت EMS برای شما عالی خواهد بود. احتمالاً این ادعاها را شنیده‌اید که یک جلسه 20 دقیقه‌ای EMS معادل 4 تا 5 ساعت تمرین تمام بدن است. وقتی صحبت از چگونگی تفسیر کاهش وزن با ایکس بادی در این تایم کوتاه می‌پردازیم مقداری گیج کننده است. به‌طورکلی چگونه با ایکس بادی می‌توان به تناسب اندام دست یافت؟

EMS (ایکس بادی) نوعی تمرین است که از تکانه‌های الکتریکی برای تحریک انقباضات عضلانی استفاده می‌کند. ایکس بادی یک شکل نسبتاً جدید از ورزش است، اما به سرعت در بین ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام محبوب شده است. تمرین EMS اغلب برای بهبود قدرت عضلانی، استقامت و ریکاوری استفاده می‌شود. اگر شما عزیزان به تمرینات ایکس بادی علاقه‌مند شده‌اید این مطلب از فیت کلاب را با دقت مطالعه نمایید.

آیا EMS برای کاهش وزن و تناسب اندام خوب است؟ لاغری با ایکس بادی

چگونه با ایکس بادی می‌توان به تناسب اندام دست یافت؟ به‌طورکلی، EMS برای کاهش وزن بسیار مفید است؛ زیرا به بدن شما کمک می‌کند تا وارد کمبود کالری شود. تحریک EMS به خودی خود لزوماً باعث کاهش وزن نمی‌شود؛ بلکه زمانی که با رژیم غذایی، تمرین شخصی از مربیان متخصص EMS و فعال سازی خاص عضلات همراه شود، شما متوجه کاهش وزن خواهید شد.

دلایل زیادی وجود دارد که افراد استفاده از ایکس بادی را برای کاهش وزن انتخاب می‌کنند. یکی از رایج‌ترین دلایل افراد درباره انتخاب ایکس بادی این است که شما با تلاش کمتر، در زمان کمتر و با کاهش فشار روی مفاصل به راحتی می‌توانید وزن کم کنید. محبوبیت EMS در حال افزایش است. ایکس بادی به افراد این امکان را می‌دهد تا نتایج خود را ساده کرده و تنها در 20 دقیقه تمام مزایای یک تمرین شدیدتر را به دست آورند. روش‌هایی که ایکس بادی باعث کاهش وزن می‌شود را در ادامه توضیح می‌دهیم.

EMS با ایجاد کسری کالری به کاهش وزن کمک می‌کند؛ راه اصلی برای کاهش وزن

چگونه با ایکس بادی می‌توان به تناسب اندام دست یافت؟ یکی از دلایل اصلی محبوبیت EMS برای کاهش وزن این است که تمرینات ایکس بادی به ایجاد کسری کالری کمک می‌کند. کسری کالری راه اصلی برای کاهش وزن است. کسری کالری اساساً به معنای سوزاندن کالری بیشتر از آنچه مصرف می‌کنید می‌باشد. شما می‌توانید با کاهش کالری در رژیم غذایی خود، ورزش برای سوزاندن کالری بیشتر یا ترکیبی از هر دو به این هدف برسید. با انتخاب تمرینی مانند EMS، می‌توانید با تاثیر کمتر و مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر تمرین‌ها وارد کسری کالری شوید.

فن آوری EMS به ویژه برای کسانی که به دلیل ماهیت کم تاثیر آن به سختی وارد کمبود کالری می‌شوند مؤثر است. به‌عنوان‌مثال وارد شدن به کمبود کالری برای افراد مسن و دارای اضافه وزن بسیار سخت است؛ زیرا تأکید بیشتر بر روی تغییرات رژیم غذایی این افراد است. EMS به این افراد کمک می‌کند تا به طور ایمن و مؤثر ورزش کنند و باعث سوزاندن کالری بالایی شوند. EMS همچنین با عضله‌سازی باعث کاهش وزن می‌شود که به نوبه خود به افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن چربی کمک می‌کند. کاهش وزن با تمرین EMS زمانی مؤثرتر است که با یک رژیم غذایی سالم و متعادل و کم کالری ترکیب شود.

کاهش وزن در ناحیه شکم؛ ایکس بادی برای شکم

هنگام انتخاب ایکس بادی برای کاهش وزن، باید در نظر بگیرید که چگونه EMS باعث کاهش وزن در ناحیه شکم می‌شود. EMS می‌تواند باعث کاهش وزن در کل بدن شود و اما تحقیقات نشان داده است که EMS می‌تواند به طور خاص ناحیه شکم (یک ناحیه مشکل رایج برای اکثر افراد) را هدف قرار دهد.

نتایج تحقیقات علمی نشان داد که افراد بدون تغییر رژیم غذایی خود یا انجام تمرینات ورزشی، فقط با انجام تمرینات EMS می‌توانند وزن خود را از قسمت میانی خود کم کنند. این تحقیقات واقعاً هیجان‌انگیز است که ثابت می‌کند EMS به تنهایی یک ابزار کاهش وزن قدرتمند است. با این حال، هنگامی که با یک رژیم غذایی متعادل مغذی ترکیب شود، نتایج می‌تواند باورنکردنی باشد.

یک جلسه آموزشی EMS چقدر باید طول بکشد

یک جلسه آموزشی EMS چقدر باید طول بکشد؟ قوانین ایکس بادی

در هر شکلی از ورزش، همیشه قوانینی در مورد بهترین زمان، طول و تعداد جلسات در هفته برای نتایج مطلوب وجود دارد. بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چگونه ایکس بادی با تحریک الکتریکی عضلات (EMS) کار می‌کند. مدت زمان توصیه شده برای یک جلسه تمرین EMS بدون توجه به اهداف تناسب اندام یا سطح تجربه شما 20 دقیقه است. می‌دانم که احتمالاً در مورد مؤثر بودن یک تمرین 20 دقیقه‌ای شک دارید، اما اعتماد کنید. ایکس بادی آن‌قدر شدید است که تا 90 درصد فیبرهای عضلانی شما را در این تایم کوتاه فعال می‌کند. به همین دلیل است که یک جلسه می‌تواند به اندازه 3 تا 4 ساعت تمرین سنتی مؤثر باشد.

نحوه عملکرد ایکس بادی؛ نکات مهم در تمرینات ایکس بادی

تمرین EMS از تکانه‌های الکتریکی برای تحریک عضلات شما استفاده می‌کند و باعث انقباض آنها می‌شود. این نوع تمرین بسیار مؤثر است؛ زیرا عضلات شما را مجبور می‌کند تا سخت‌تر از آنچه به تنهایی کار می‌کنند فعالیت داشته باشند. از آنجایی که تمرین EMS بسیار شدید است، شما فقط باید آن را به مدت 20 دقیقه در هر جلسه انجام دهید. بنابراین، اگر وقتتان کم است، ایکس بادی تمرینی عالی برای شماست. در اینجا چند نکته برای استفاده حداکثری از جلسات آموزشی EMS آورده شده است.

  • با جلسات کوتاه (15 تا 20 دقیقه) شروع کنید و به تدریج مدت زمان را افزایش دهید .
  • قبل، حین و بعد از تمرین مقدار زیادی آب بنوشید.
  • لباس و کفش راحت بپوشید.
  • به بدن خود گوش دهید و در صورت لزوم استراحت کنید.
  • حتماً قبل از تمرین بدن خود را گرم کنید و بعد از آن سرد شوید.
  • روی فرم و تکنیک مناسب تمرکز کنید.

با این حال، شدت تمرین را می‌توان برای مطابقت با سطح آمادگی جسمانی فرد تنظیم کرد. یک مطالعه علمی منتشر شده در مجله تحقیقات قدرت و شرطی‌سازی نشان داد که تمرین EMS به همان اندازه تمرینات با وزنه سنتی در بهبود قدرت عضلانی و هایپرتروفی مؤثر است. با این حال، جلسات تمرین EMS تنها 20 دقیقه طول می‌کشد. در حالی که جلسات تمرین با وزنه سنتی 60 دقیقه طول می‌کشد. این مطالعه به این نتیجه رسید که تمرین EMS یک روش کارآمد و مؤثر برای بهبود قدرت عضلانی و هایپرتروفی است.

هر چند وقت یکبار باید از EMS استفاده کنید؟

مهم است که بین جلسات تمرین EMS به عضلات خود زمان بدهید تا ریکاوری کنند. اکثر متخصصان توصیه می‌کنند 2 تا 3 بار در هفته با EMS تمرین کنید. با این حال، اگر در آموزش EMS تازه کار هستید، بهتر است با یک جلسه در هفته شروع کنید. به تدریج با راحت‌تر شدن تعداد دفعات تمرین را افزایش دهید.

  • اگر در تمرین EMS تازه‌کار هستید: با یک جلسه در هفته شروع کنید و به تدریج تکرار را به 2-3 جلسه در هفته افزایش دهید.
  • اگر تمرین EMS را با سایر انواع آموزش ترکیب می‌کنید: ممکن است بخواهید تعداد جلسات EMS در هفته را به 2 جلسه کاهش دهید.
  • اگر تمرین EMS تنها تمرینی است که انجام می‌دهید: ممکن است بتوانید تا 3 جلسه EMS در هفته انجام دهید.

تعداد جلسات EMS در هفته نیز به انجام هر نوع تمرین دیگری بستگی دارد. اگر تمرین EMS را با سایر انواع آموزش ترکیب می‌کنید، ممکن است بخواهید تعداد جلسات EMS در هفته را به 2 جلسه کاهش دهید. اگر تمرین EMS تنها تمرینی است که انجام می‌دهید، ممکن است بتوانید تا 3 جلسه EMS در هفته انجام دهید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

 

بهترین برنامه ورزشی ایکس بادی همراه با برنامه تغذیه‌ای خود را از فیت کلاب دریافت کنید.

چگونه با ایکس بادی می‌توان به تناسب اندام دست یافت؟ تمرین EMS روشی مطمئن و مؤثر برای بهبود قدرت، استقامت و ریکاوری عضلانی است. با این حال، مهم است که به آرامی شروع کنید و به تدریج شدت و تعداد جلسات تمرینی خود را افزایش دهید تا راحت‌تر شوید. تمرین EMS می‌تواند یک مکمل عالی برای هر روال تناسب اندام باشد. مهم است که در مورد اهداف و انتظارات خود واقع بین باشید. تمرین EMS یک گلوله جادویی برای کاهش وزن یا افزایش عضله نیست. این به سادگی ابزاری است که می‌تواند به شما کمک کند به اهداف تناسب اندام خود سریع‌تر و کارآمدتر برسید.

برای دریافت هرگونه برنامه ورزشی و تغذیه‌ای متناسب با شرایط زندگی خود می‌توانید از متخصصین فیت کلاب کمک بگیرید. فیت کلاب بزرگ‌ترین مجموعه ورزش در شمال تهران است. فیت کلاب با داشتن متخصصین تغذیه و تناسب اندام در خدمت شما دوستان عزیز می‌باشد. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا داشتن مربی شخصی در ایکس بادی مهم است؟

داشتن یک مربی شخصی معتبر در طول جلسه EMS مهم است. مربی به شما کمک می‌کند تا شدت و مدت جلسه خود را با خیال راحت تنظیم کنید. تمرینات را به درستی انجام دهید و بیشترین بهره‌وری را داشته باشید.

ویژگی‌های رژیم غذایی خوب در کنار ایکس بادی چیست؟

رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی باشد. از غذاهای فراوری شده، نوشیدنی‌های شیرین و مقادیر بیش از حد چربی‌های اشباع شده و ناسالم خودداری کنید.

چه افرادی نمی‌توانند از ایکس بادی استفاده کنند؟

اگر پیس میکر یا دستگاه پزشکی دیگر کاشته شده دارید از EMS استفاده نکنید. افراد باردار، افرادی که دچار بیماری صرع، بیماری‌های عصبی و بیماری پوستی هستند نباید از ایکس بادی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

برنامه تمرین
مقالات ویژه