طرز تهیه پیتزا رژیمی

طرز تهیه پیتزا رژیمی

پیتزا یک غذای ایتالیایی پرطرفدار است که سن و سال نمی‌شناسد! طعم و عطر این غذا می‌تواند هر فردی را به خود جذب کند. به همین دلیل همه افراد حتی اشخاصی که رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال می‌کنند، به دنبال دستورالعمل‌های تهیه پیتزا هستند. اگر شما نیز یکی از همین افراد هستید، نیازی نیست در رابطه با چیزی نگران باشید. 

زیرا دستورالعمل‌های تهیه پیتزا رژیمی بسیار متعدد هستند. می‌توانید با استفاده از چند ماده غذایی ساده و کم کالری، پیتزا رژیمی و سالم تهیه کنید. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب طرز تهیه انواع پیتزا رژیمی را به شما معرفی می‌کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فواید مصرف پیتزای رژیمی 

تهیه پیتزا رژیمی فواید گوناگونی دارد. در ادامه برخی از این فواید را برای شما بیان می‌کنیم. 

  1. یکی از مهم‌ترین مزایای پیتزای رژیمی، این است که منبعی از مواد مغذی می‌باشد. برای تهیه انواع پیتزا رژیمی، از سبزیجات یا مواد غذایی سالم استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید انواعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود مثل پروتئین، کلسیم، آهن و مواردی مانند این را دریافت کنید. 
  2. علاوه بر این، اغلب پیتزا رژیمی حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و تاثیر بسیار زیادی بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارند.با تهیه پیتزا سالم، در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها مثل فشار خون، سکته قلبی، چاقی، دیابت و مواردی مانند این قرار نخواهید گرفت. پیتزا رژیمی به بهبود تراکم و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

طرز پخت پیتزا رژیمی

طرز پخت پیتزا رژیمی
طرز پخت پیتزا رژیمی

پیتزا رژیم انواع مختلفی دارد. در ادامه انواع پیتزا سالم و رژیمی را به شما معرفی می‌کنیم: 

1.پیتزا گرانولا

پیتزا گرانولا برای افرادی مناسب است که به دنبال یک میان وعده رژیمی شیرین و سالم هستند. برای تهیه این پیتزا به مواد اولیۀ زیر نیاز دارید:

  • گرانولا: ۲ پیمانه
  • دارچین: یک دوم قاشق چای خوری
  • کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست یونانی وانیلی: ۸۵ گرم
  • پودر پروتئین: یک اسکوپ
  • توت فرنگی: ۳ عدد
  • طرز تهیه پیتزا گرانولا

برای تهیه این پیتزا، ابتدا مقدار کمی گرانولا، دارچین کره بادام زمینی و عسل را در یک ظرف بریزید. سپس تمامی محتویات ظرف را با یکدیگر مخلوط کنید. در مرحله بعد، یک کاغذ روغنی بردارید و آن را در داخل ظرف قرار دهید. سپس محتویات ظرف دیگر را داخل این ظرف بریزید و به طور کامل پخش کنید.

 سپس مواد اولیه را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. یک ظرف دیگر تهیه کنید. درون آن مقداری ماست و پودر پروتئین بریزید. سپس مخلوط ماست و پودر پروتئین را روی گرانولا بریزید. می‌توانید این پیتزا شیرین و خوشمزه را همراه با توت فرنگی میل کنید. پیتزای گرانولا انتخاب کاملاً مناسبی برای وعده صبحانه است.

2.پیتزا رژیمی گوجه فرنگی، ذرت و ریحان

بهترین پیتزا سبزیجات خانگی، پیتزا رژیمی گوجه فرنگی ذرت و ریحان است. طرز تهیه پیتزا رژیمی گوجه فرنگی ذرت و ریحان بسیار ساده است. برای تهیه این غذا به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • یک عدد خمیر پیتزای خنک تازه
  • یک عدد گوجه فرنگی با اندازه بزرگ
  • دو حبه سیر
  • ۴/۱ فنجان برگ ریحان
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت زرد رنگ
  • صد گرم پنیر موزارلا
  • ۳/۲ فنجان ذرت تازه
  • نصف فنجان سس ماریانا ( سس ماریانا یک سس بسیار پرطرفدار است که از سس گوجه، پیاز، سیر و سبزیجات معطر تهیه می‌شود) 
  • طرز تهیه پیتزا رژیمی گوجه فرنگی، ذرت و ریحان 

برای تهیه این پیتزا، ابتدا باید فر را روشن کنید. سپس سینی فر را در داخل فر قرار دهید و دمای فر را روی ۵۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. کمی صبر کنید تا سینی کاملاً گرم شود. در مرحله بعد، خمیر پیتزا را آماده کنید. سپس روی آن را با سلفون بپوشانید. این خمیر باید برای بازه زمانی ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار گیرد و گرم شود. 

سپس آن را از فر بیرون بیاورید و روی یک سطح مستطیل شکل پهن کنید. قبل از اینکه خمیر روی سطح قرار گیرد، باید کف ظرف را با آرد بپوشانید. یک کاغذ روغنی تهیه کنید. سپس مقداری آرد ذرت روی آن بریزید. در مرحله بعد، کاغذ روغنی را کنار بگذارید و ۵ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس خمیر پیتزا را روی کاغذ روغنی قرار دهید و آن را در سینی بگذارید. 

اجازه دهید تا خمیر برای بازه زمانی ۳ دقیقه پخته شود. در مرحله بعد، خمیر را از فر بیرون بیاورید و روی آن سس ماریانا بریزید. سپس تمامی مواد اولیه از جمله گوجه، پنیر، ذرت و سیر را روی نقاط مختلف خمیر قرار دهید. در مرحله بعد، پیتزا را در فر بگذارید و دمای آن را روی ۵۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. ۱۲ دقیقه صبر کنید تا پیتزا پخته شود.

 سپس آن را از فر خارج کنید. می‌توانید روی پیتزای پخته شده، مقدار کمی روغن زیتون و سرکه بالزامیک بریزید یا آن را با ریحان و فلفل قرمز تزیین کنید.

3.پیتزا بروکلی و سبزیجات

این یک پیتزا رژیمی سبزیجات و سالم است که مواد مغذی مورد نیاز بدن شما مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی را تامین می‌کند. مواد لازم برای تهیه پیتزا بروکلی و سبزیجات شامل موارد زیر هستند: 

  • کلم بروکلی: یک عدد
  • تخم مرغ: یک عدد
  • ادویه ایتالیایی: یک هشتم قاشق چای خوری
  • پنیر موزارلا: یک چهارم پیمانه
  • فلفل دلمه‌ای: یک چهارم پیمانه 
  • پیاز: یک چهارم پیمانه 
  • قارچ: یک عدد
  • سس گوجه: ۳ قاشق غذاخوری
  • طرز تهیه پیتزا بروکلی و سبزیجات

ابتدا چند عدد کلم بروکلی را به خوبی بشویید و خرد کنید. سپس آن‌ها را در قابلمه بریزید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا کلم‌ها به اندازه کافی نرم شوند. در مرحله بعد، کلم بروکلی‌های پخته شده را در مخلوط کن بریزید و به خوبی خرد کنید. سپس آن‌ها را از مخلوط کن بیرون آورده و آب کلم را با پارچه بگیرید. در یک ظرف دیگر، تخم مرغ، نمک و ادویه ایتالیایی را با یکدیگر ترکیب کنید. 

سپس این مخلوط را روی بروکلی بریزید و مقدار کمی پنیر موزارلا به محتویات ظرف اضافه کنید. در مرحله بعد، تمامی محتویات ظرف را با یکدیگر مخلوط کنید. یک کاغذ روغنی کف سینی فر پهن کنید. سپس خمیر بروکلی را به صورت دایره‌ای روی کاغذ روغنی بریزید. پیتزا را در داخل فر قرار دهید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید.

 بعد از ۲۰ دقیقه، می‌توانید پیتزا را از فر خارج کنید. در مرحله بعد، سس گوجه فرنگی رژیمی را روی خمیر بریزید. سپس مقدار کمی پنیر موزارلا، پیاز، فلفل دلمه‌ای و قارچ خرد شده به آن اضافه کنید. اجازه دهید برای بازه زمانی ۱۰ دقیقه در فر پخته شود.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

 

4.پیتزا رژیمی گوشت و قارچ

اگر رژیم‌های گیاهخواری را دنبال نمی‌کنید و علاقه زیادی به پیتزا رژیمی گوشت و قارچ دارید، می‌توانید این دستورالعمل را امتحان کنید. اگرچه در این غذا از گوشت استفاده می‌شود، اما کالری چندانی ندارد. زیرا از مقدار بسیار کمی گوشت برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود. برای تهیه پیتزا رژیمی گوشت و قارچ، به مواد اولیه زیر نیاز دارید: 

  • ۱ عدد نان نازک
  • ۱ عدد کوچک پیاز
  • ۲ قاشق چای‌خوری کره
  • صد و پنجاه گرم گوشت چرخ‌کرده بدون چربی
  • ۳ عدد قارچ خام
  • ۳ عدد متوسط گوجه‌فرنگی
  • فلفل، نمک، پودر آویشن به ‌میزان مورد نیاز
  • طرز تهیه پیتزا رژیمی گوشت و قارچ 

طرز تهیه پیتزا رژیمی گوشت و قارچ به این صورت است که ابتدا باید گوشت چرخ کرده را در یک ظرف بریزید. سپس ظرف را روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید که گوشت چرخ کرده باید بدون چربی باشد. در مرحله بعد، مقداری کره، نمک، فلفل سیاه، پیاز خرد شده و پودر سیر به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. به خوبی گوشت را تفت دهید تا به طور کامل پخته شود. 

سپس مقدار کمی رب گوجه فرنگی را با آب جوش رقیق کنید. در مرحله بعد، این سس را روی یک نان نازک بمالید. کمی قارچ خرد شده، گوجه حلقه شده و گوشت چرخ کرده را روی نان قرار دهید. سپس نان را در فر بگذارید و دمای آن را روی ۱۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید پیتزا را از فر خارج کنید.

5.پیتزا رژیمی اسفناج

اگر از طرفداران اسفناج هستید. این پیتزا انتخاب کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود. پیتزا رژیمی اسفناج، مواد مغذی مورد نیاز بدن مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی را فراهم می‌کند. برای تهیه این پیتزا به مواد اولیه زیر نیاز دارید: 

  • اسفناج: ۱۴۰ گرم
  • موزرالای کم چرب: یک سوم یمانه
  • تخم مرغ: دو عدد
  • گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد
  • زیتون سیاه: یک قاشق غذاخوری
  • سس گوجه: ۵۶ گرم
  • پودر سیر: یک چهارم قاشق چای خوری
  • پیاز قرمز: یک چهارم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • طرز تهیه پیتزا رژیمی اسفناج 

ابتدا مقداری اسفناج تازه را در مخلوط کن بریزید و آن‌ها را خرد کنید. سپس اسفناج را از مخلوط کن خارج کرده و در یک ظرف دیگر بریزید. مقداری پودر سیر، نمک و فلفل به آن اضافه کنید. محتویات ظرف را هم بزنید. سپس کمی پنیر موزارلا و تخم مرغ به آن اضافه کنید. مواد پیتزا را روی سینی فر بریزید و سینی را در فر قرار دهید. 

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس پیتزا را از فر بیرون بیاورید. مقدار کمی سس گوجه فرنگی روی خمیر پیتزا بریزید و تعدادی گوجه گیلاسی، پیاز و زیتون سیاه به آن اضافه کنید. در نهایت روی پیتزا را با کمی پنیر موزارلا تزیین کنید. سپس آن را در فر قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. بعد از ۵ دقیقه، می‌توانید پیتزا را از فر خارج کنید.

چند نکته برای تهیه پیتزا سالم 

چند نکته برای تهیه پیتزا سالم 
چند نکته برای تهیه پیتزا سالم

برای اینکه پیتزای سالمی تهیه کنید، باید به برخی نکات توجه داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم:

  1. یکی از مهم‌ترین نکات طرز تهیه پیتزا رژیمی، استفاده از پنیرهای کم چرب و سالم است. به جای اینکه پنیرهای پرچرب و چاق کننده را انتخاب کنید، می‌توانید به سراغ پنیرهای رژیمی با درصد چربی کم بروید.
  2. نکته دوم این است که تا حد امکان از سبزیجات استفاده کنید. هیچ قانون خاصی برای تهیه پیتزا وجود ندارد. از سبزیجات مفیدی که در یخچال دارید مثل زیتون، گوجه، فرنگی و مواردی مانند این استفاده کنید.
  3. می‌توانید به جای پنیر، از قارچ گوشتی و کدو حلوایی استفاده کنید. همچنین بهتر است تا حد امکان از گوشت کم چرب استفاده کنید.

سخن پایانی 

در این مطلب به طور کامل درباره طرز تهیه پیتزا رژیمی توضیح داده شد. حتی اگر رژیم‌های غذایی سختی را دنبال می‌کنید، باز هم می‌توانید پیتزا را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. زیرا دستورالعمل‌های تهیه این غذا بسیار متنوع هستند. طعم و کیفیت پیتزا با توجه به خلاقیت و علاقه شما تغییر می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید به جای گوشت، از سبزیجات استفاده کنید. همچنین بهتر است به دنبال جایگزین‌های سالم برای پنیر پیتزا باشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت بهترین رسپی‌های پیتزا و برنامه‌های غذایی سالم، با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان این مجموعه، متنوع‌ترین و سالم‌ترین غذاها را به شما پیشنهاد می‌دهند تا از وعده‌های غذایی خود لذت ببرید و بدنی سالم و متناسب داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

برنامه تمرین
مقالات ویژه