لیست غذاهای چاق کننده صورت؛ برای چاق و سفت شدن صورت چه بخوریم!

چاق و پُر شدن صورت برای بسیاری از افرادی که چهره لاغری دارند یک دغدغه مهم است. در دنیای مدرن با کم شدن تحرک و تغییر سبک غذایی، چاق شدن در کمترین زمان، ممکن است. اما مسئله این است که بدانیم چگونه با استفاده از روش‌های صحیح و علمی چاق شویم. چرا که چاقی مزمن می‌تواند برای سلامت بدن بسیار مضر باشد.

تغذیه تأثیر بسیاری بر چاق یا لاغر بودن بدن دارد. به همین دلیل است که برخی از افراد می‌پرسند که برای چاقی صورت چی بخوریم؟ با توجه به اهمیت افزایش وزن بدن و صورت به روش صحیح، می‌خواهیم در این مقاله همراه با فیت کلاب لیست غذاهای چاق کننده صورت را معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر بر چاقی صورت

عوامل مؤثر بر چاقی صورت؛ اصلاح رژیم غذایی بهترین راه برای چاقی طبیعی صورت است!

چاق یا لاغر بودن صورت تحت تأثیر برخی از عوامل زیر است:

  • ژنتیک
  • ورزش
  • میزان توده های چربی بدن
  • وجود بیماری های زمینه ای و مزمن
  • و رژیم غذایی

ژنتیک از جمله عواملی است که شما نمی‌تواند آن را تغییر دهید. اما به این معنا نیست که لاغری ژنتیکی صورت قابل بهبود نیست. بقیه عوامل را نیز با دریافت مشاوره از کارشناسان تغذیه، مربیان ورزش و پزشکان، می‌توانید تغییر دهید و برای چاقی صورت خود اقدام کنید.

البته در دنیای مدرن امروزه تکنولوژی و روش‌های بسیاری برای چاقی صورت یا نواحی دیگر بدن وجود دارد. اما هر کدام از رو‌ های صنعتی و مدرن عوارض خاص خود را داشته و برخی امکان بازگشت را نیز دارند. به همین دلیل است که محققان بهترین راه برای چاقی صورت را تغییر رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی می‌دانند.

عوامل مؤثر بر چاقی صورت؛ اصلاح رژیم غذایی بهترین راه برای چاقی طبیعی صورت است!

لیست مواد غذایی چاق کننده صورت؛ مراقب باشید که زیاده روی نکنید!

برخی از مواد غذایی به پُر شدن صورت کمک بیشتری می‌کنند. از لیست غذاهای چاق کننده صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن زیتون
  • شیر نارگیل
  • تخم مرغ
  • ماست
  • دانه‌های چیا، کتان، تخم کدو تنبل و تخمه آفتابگردان
  • ماهی قزل آلا
  • سیب زمینی
  • دانه کینوا
  • کره‌های آجیل مانند کره بادام زمینی، کره بادام و کره بادام هندی
  • ماست یونانی
  • غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و نان گندم
  • حبوباتی مانند لوبیا، عدس و نخود
  • و گوشت بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و گوشت گاو بدون چربی

مواد غذایی تأثیر بسیاری بر لاغری یا چاقی بدن ما دارند. مراقب باشید در فرآیند چاق کردن صورت دچار اضافه وزن نشوید. به منظور مدیریت کامل وزن و تناسب اندام، بهتر است چاق شدن صورت را با یک رژیم غذایی مناسب همراه با کارشناسان تغذیه پیش ببرید. کارشناسان تغذیه صبحانه چاق کننده برای افراد لاغر را با رژیم غذایی نهار، شام و میان وعده ها هماهنگ می‌کنند تا فرد در عین دریافت کالری روزانه،دچار اضافه وزن نشود.

 

 

میوه‌ها و سبزیجات چاق کننده صورت؛ دو میوه برای چاقی صورت کدامند!

علاوه بر مواد غذایی برخی از انواع میوه‌ها نیز می‌توانند به چاق و پُر شدن صورت کمک کنند. از میوه‌های مؤثر بر چاق و سفت شدن صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آووکادو: منبعی سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم
  • موز: میوه‌ای سرشار از پتاسیم
  • توت‌ها: انواع توت مانند زغال اخته، توت فرنگی و تمشک منبعی سرشار از آنتی اکسیدان
  • هندوانه: میوه‌ای حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای پوست
  • پرتقال: میوه‌ای سرشار از ویتامین C
  • آجیل: بادام، گردو و بادام هندی منابع عالی چربی و پروتئین سالم
  • اسفناج: سبزی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • گوجه فرنگی: منبعی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان قوی برای سلامت پوست

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از اندازه میوه نیز می‌تواند باعث افزایش وزن شود. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که با داشتن یک رژیم غذایی مناسب همراه با تمرینات ورزشی برای چاق شدن صورت خود اقدام کنید.

معجون چاق کننده سریع صورت؛ چاق و سفت شدن صورت نیاز به تداوم و برنامه‌ریزی دارد!

معجون چاق کننده سریع صورت؛ چاق و سفت شدن صورت نیاز به تداوم و برنامه‌ریزی دارد!

در کنار غذا و میوه‌ها برای چاق شدن صورت‌تان می‌توانید از معجون‌ها نیز استفاده کنید. از جمله معجون‌های چاق کننده صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معجون هویج و گردو
  • معجون شیر خشک
  • معجون عسل، هل و زنجبیل
  • معجون جو پرک و شیر

معجون‌ها اغلب بسیار چرب بوده و می‌توانند افزایش وزن را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کنند. اما افزایش وزن با زیاد شده توده‌های چربی، تنها می‌تواند زمینه‌ای برای بیماری‌های قلبی و عروقی باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم طی مشورت با کارشناس تغذیه از معجون‌ها، مواد غذایی و میوه‌ها برای چاقی صورت‌تان استفاده کنید.

نوشیدنی چاق کننده صورت؛ آب سالم تنها نوشیدنی که هیچ جایگزینی ندارد!

خوردن برخی از نوشیدنی‌ها در میان وعده بسیار مفید و لذت بخش است. اما تنها نوشیدنی که هیچ جایگزینی ندارد، آب است. شاید باور نکنید اما نوشیدن آب سالم می‌تواند در بلند مدت، تأثیری شگفت انگیز بر سلامت پوست بدن و چاق و سفت شدن صورت شما داشته باشد. م

قدار مورد نیاز آب برای هر فردی در طی شبانه روز متفاوت است. عواملی مانند: نوع و میزان فعالیت، سن و جنسیت می‌تواند بر مقدار آب مورد نیاز بدن شما اثرگذار باشد. اما به صورت میانگین نوشیدن 7 تا 8 لیوان آب در طول روز برای بزرگسالان توصیه شده است. با نوشیدن آب سالم و تصفیه شده می‌توانید علاوه بر چاقی صورت، سلامت عمومی بدن خود را نیز حفظ کنید.

 

 

آیا چاق شدن صورت در یک هفته امکان‌پذیر است؟ با کارشناسان فیت کلاب مشورت کنید!

در این مقاله لیست غذاهای چاق کننده صورت را معرفی کردیم. همچنین به بررسی میوه، نوشیدنی و معجون‌های چاق کننده صورت پرداختیم. چاق شدن صورت به صورت طبیعی با استفاده از رژیم غذایی و تمرینات ورزشی تحت نظر کارشناسان تغدیه بدون عارضه بوده و ماندگار است. اما پُر شدن صورت فوری و در یک هفته به صورت طبیعی معمولاً ممکن نیست.

بدن یک سیستم منظم و پیچیده داشته و برای اعمال تغییرات به زمان کافی و تداوم در برنامه‌ها نیاز دارد. اگر می‌خواهید چاقی صورت یا بدنتان را برای همیشه داشته باشید، باید در مسیر رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش‌های صحیح قدم بردارید. تا افزایش وزن بدن و صورت پایدار و ماندگار شود. در همین راستا برای دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان مجموعه فیت کلاب ارتباط بگیرید.

فیت کلاب یکی از مجموعه‌های فعال حوزه سلامت است که همراه با کارشناسان تغدیه و مربیان ورزشی، شما را برای رسیدن به تناسب اندام همراهی می‌کنند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده در سایت فیت کلاب، می‌توانید با کارشناسان تغذیه ارتباط بگیرید. متخصصان تغذیه متناسب با سلامت عمومی بدن، میزان فعالیت‌های روزانه و سبک زندگی شما، برنامه غذایی را تنظیم می‌کنند. تمرینات ورزشی اختصاصی شما نیز توسط کارشناسان ورزش مجموعه فیت کلاب آماده می‌شود. می‌توانید تمرینات ورزشی را در باشگاه نزیدک محل زندگی خود انجام دهید. تیم پشتیبانی فیت کلاب شما را به صورت 24 ساعت همراهی می‌کند تا با آرامش خیال در مسیر سبز سلامت قدم بگذارید.

سوالات متداول

آیا خوردن غذاهای چاق کننده صورت من را چاق می‌کند؟

مصرف غذاهای چاق کننده صورت در حد اعتدال می‌تواند بر چاقی صورت شما اثر گذار باشد. اما رعایت مقدار مصرف غذاها و متعادل کردن آن با رژیم غذایی سالم ضروری است. مصرف بیش از حد غذاهای چاق کننده ممکن است منجر افزایش وزن و بر هم زدن تعادل بدن شود.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج حاصل از خوردن غذاهای چاق کننده صورت مشاهده شود؟

نتیجه خوردن غذاهای چاق کننده صورت به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، رژیم غذایی کلی و سبک زندگی شما بستگی دارد. ممکن است چندین هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا متوجه تغییرات قابل توجهی شوید.

آیا ورزش‌های صورت می‌توانند به افزایش اثرات غذاهای چاق کننده صورت کمک کنند؟

بله همراه کردن رژیم غذایی مناسب با تمرینات ورزشی می تواند بر اثر بخشی غذاها تأثیر داشته باشد.

آیا مصرف غذاهای چاق کننده صورت خطری دارند؟

مصرف غذاهای چاق کننده صورت به خودی خود خطری ندارند. اما زیاده روی و مصرف بیش از حد هر کدام از غذاهای چاق کننده صورت می‌تواند به افزایش توده چربی در بدن منجر شود.

چه غذاهایی باعث چاقی شکم میشود؟

غذاهای پرکالری حاوی کربوهیدارت‌ها می‌تواند باعث چاقی شکم شود. چربی‌ شکم از جمله چربی‌های سخت بوده و از بین بردن آن بسیار سخت است. بهتر است مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشید تا دچار چاقی شکم نشوید.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه