پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

اخیرا مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت به یک موضوع پرطرفدار تبدیل شده است. جوانه گندم فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. به عنوان مثال، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی می‌شود. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای آن این است که از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری می‌کند. 

پودر جوانه گندم باعث افزایش متابولیسم بدن و بهبود عملکرد ورزشی می‌شود و خواص ضد پیری نیز دارد. اما سوال مهم این است که چگونه به چاقی صورت کمک می‌کند؟ مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، پودر جوانه گندم سرشار از فیبر و مواد مغذی است. انواعی از ویتامین، مواد معدنی، چربی و پروتئین در این ماده مغذی وجود دارد. 

به همین دلیل ممکن است از این طریق بر چاقی صورت موثر باشد. با این حال، لازم است بیشتر در رابطه با این مسئله توضیح داده شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب  از مجله تخصصی فیت کلاب با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم به طور کامل درباره پودر جوانه گندم برای چاقی صورت توضیح دهیم.

جوانه گندم چیست؟ 

هسته گندم شامل سه قسمت مختلف است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن جوانه گندم می‌باشد. دو بخش دیگر شامل سبوس و آندوسپرم هستند. جوانه گندم برای رشد گیاه یا تکثیر گیاه گندم مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. هنگام آسیاب کردن گندم، جوانه گندم از لایه داخلی آندوسپرم خارج می‌شود و به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

یکی از رایج‌ترین شکل‌های استفاده جوانه گندم، پودر جوانه گندم است که یک مکمل عالی برای رژیم‌های غذایی می‌باشد. می‌توان این ماده غذایی مفید را به انواع اسموتی، شیک پروتئینی و مواردی مانند این اضافه کرد. همچنین می‌توان از آن برای تهیه کلوچه و نان استفاده کرد. وزن جوانه گندم در حدود ۳ تا ۴ درصد وزن کل دانه است. با این وجود، حاوی مواد مغذی فراوان می‌باشد.

خواص پودر جوانه گندم برای چاقی صورت 

خواص پودر جوانه گندم برای چاقی صورت 
خواص پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه گندم یکی از بهترین مواد غذایی برای چاقی صورت است. این ماده به عنوان مکمل تغذیه‌ای نیز مصرف می‌شود. متخصصان تغذیه، پودر جوانه گندم را به عنوان یک ماده مفید برای چاقی بدن یا صورت به برنامه غذایی اضافه می‌کنند. زیرا این ماده حاوی مقدار زیادی مواد معدنی، فیبر ویتامین و مواردی مانند این است. 

همچنین به تقویت ساخت کلاژن کمک می‌کند. البته نکته مهم این است که قبل از مصرف این ماده با متخصصان تغذیه مشورت کنید. زیرا نحوه مصرف این ماده برای چاقی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر پودر جوانه گندم بیشتر یا کمتر از حد لزوم مصرف شود، تاثیری بر چاقی صورت یا بدن نخواهد داشت. 

همچنین مصرف زیاد این ماده غذایی، باعث بروز برخی عوارض می‌شود. برخی از مهم‌ترین خواص پودر جوانه گندم برای چاقی صورت شامل موارد زیر هستند: 

1.منبع سرشار از ویتامین 

یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در پودر جوانه گندم که باعث چاقی صورت می‌شود، ویتامین‌ها هستند. این ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. سلول‌های پوستی باید به اندازه کافی ویتامین و مواد معدنی دریافت کنند تا رشد مطلوبی داشته باشند. مطالعات نشان می‌دهد ویتامین‌هایی مانند منیزیم، پتاسیم، روی و مس، در این ماده مغذی وجود دارند و به بهبود عملکرد سلول‌های پوستی کمک می‌کنند.

2.منبع غنی از آنتی ‌‌اکسیدان‌

پودر جوانه گندم حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. به همین دلیل نقش مهمی در چاقی صورت دارد. تعدادی آنتی اکسیدان قوی مانند توکوفرول در جوانه گندم وجود دارد که از بروز آسیب‌های اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و باعث کاهش التهابات در بدن می‌شود. 

سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که چه ارتباطی بین خواص آنتی اکسیدانی جوانه گندم و چاقی صورت وجود دارد؟ مهم‌ترین وظیفه آنتی اکسیدان‌ها، از بین بردن التهاب در بدن است. یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده التهاب، رادیکال‌های آزاد هستند که مستقیماً به پوست انسان آسیب می‌زنند.

 رادیکال‌های آزاد باعث دهیدراته شدن پوست می‌شوند. همچنین ممکن است بر تیره شدن رنگ پوست موثر باشند. زمانی که پوست شما دهیدراته باشد، چروکیده و لاغرتر به نظر می‌رسد. بنابراین ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در جوانه گندم، نقش مهمی در چاقی صورت دارند.

3.فیبر بالا

این ماده مغذی حاوی مقدار زیادی فیبر است. فیبر یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است که به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند و بر متابولیسم سوخت و ساز بدن موثر است. فیبر به صورت مستقیم نقشی در چاقی صورت ندارد. اما تا حدودی بر کنترل وزن موثر است.

فواید پودر جوانه گندم برای سلامتی

فواید پودر جوانه گندم برای سلامتی
فواید پودر جوانه گندم برای سلامتی

 

پودر جوانه گندم علاوه بر اینکه باعث چاقی صورت می‌شود، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید پودر جوانه گندم برای سلامتی را برای شما بیان می‌کنیم: 

1.بهبود سلامت قلب 

یکی از مهم‌ترین فواید پودر جوانه گندم برای سلامتی، کمک به بهبود سلامت قلب است. ترکیباتی به نام فیتواسترول در پودر جوانه گندم وجود دارد که از نظر ساختاری شبیه به کلسترول است. این ترکیبات دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. بدن انسان قادر به سنتز فیتوسترول نیست. به همین دلیل، باید این مواد مغذی را از طریق رژیم غذایی دریافت کنید.

 این ترکیبات از بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کنند. اخیراً یک مطالعه در دانشگاه هاروارد انجام شده است که تاثیر پودر جوانه گندم بر بیماری‌های قلبی را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

نتیجه مطالعه نشان داد، مصرف غلات کامل مانند جوانه گندم باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلبی می‌شود. علاوه بر این، نوعی ترکیبات شیمیایی در پودر جوانه گندم وجود دارد که به کاهش سطح کلسترول بد بدن کمک می‌کند‌. 

2.کاهش خطر دیابت 

از دیگر مزایای پودر جوانه گندم برای سلامتی، کاهش خطر بیماری دیابت است. به طور کلی غذاهایی که حاوی مقدار زیادی فیبر باشند، به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کنند و از بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل دیابت جلوگیری خواهند کرد. اخیراً یک مطالعه در کشور سوئد انجام شده است که نشان می‌دهد، فیبر تاثیر بسیار زیادی بر تنظیم سطح گلوکز خون ناشتا دارد. علاوه بر این، ماده‌ای به نام آلفالینولنیک اسید در جوانه گندم وجود دارد که باعث کاهش مقاومت به انسولین می‌شود. همه این عوامل در کنار یکدیگر، از بروز بیماری دیابت نوع دو جلوگیری می‌کنند. 

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

3.بهبود سلامت عضلات

از دیگر فواید پودر جوانه گندم برای سلامتی، این است که باعث بهبود سلامت عضلات می‌شود. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقد هستند، جوانه گندم یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی ویتامین است که به ترمیم عضلات یا ساخت عضلات کمک می‌کند. اخیراً یک مطالعه در مجله بین المللی علوم مولکولی انجام شد که نشان می‌دهد، مصرف مواد غذایی مانند جوانه گندم باعث بهبود حجم توده عضلانی می‌شوند.

4.بهبود سلامتی مادران باردار 

جوانه گندم حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است و به حفظ سلامتی نوزاد یا مادران باردار کمک می‌کند. احتمال بروز بیماری‌هایی مانند نقص لوله عصبی، در مادران بارداری که به صورت منظم فولاد مصرف می‌کنند کمتر است. بهتر است مادران باردار پودر جوانه گندم را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی می‌باشد و بسیاری از گروه‌های غذایی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌کند. 

نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چگونه پودر جوانه گندم را مصرف کنیم؟ نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مصرف پودر جوانه گندم به تنهایی تاثیر چندانی بر چاقی صورت ندارد. این ماده غذایی باید به شکل مناسبی مصرف شوند تا بر چاقی صورت تاثیرگذار باشند. در ادامه نحوه مصرف این ماده را به شما توضیح می‌دهیم.

1.مصرف در وعده صبحانه 

یکی از روش‌های مصرف این ماده غذایی، این است که آن را به وعده صبحانه اضافه کنید. می‌توانید چند قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را همراه با سایر محتویات صبحانه مصرف کنید. اگر جوانه گندم برای وعده صبحانه مصرف شود، نتایج بهتر و سریع‌تری خواهد داشت. ‌

2.ترکیب با میلک شیک 

یکی دیگر از روش‌های مصرف این ماده غذایی، ترکیب آن با میلک شیک است. همانطور که می‌دانید، میلک شیک به تنهایی تاثیر زیادی بر افزایش وزن دارد. اغلب افرادی که برنامه‌های غذایی چاقی را دنبال می‌کنند، میلک شیک را به رژیم غذایی خود می‌افزایند. می‌توانید چند قاشق غذاخوری از این ماده را به میلک شیک اضافه کنید.

3.مصرف به عنوان میان وعده 

می‌توان پودر جوانه گندم را به عنوان میان وعده مصرف کرد. همچنین می‌توانید تنقلات را با این ماده غذایی ترکیب کنید. برای چاق شدن صورت، پیشنهاد می‌کنیم این ماده را با مواد غذایی شیرین یا سرشار از کالری ترکیب کنید. ‌

4.ماسک جوانه گندم

اگر تمایلی برای مصرف این ماده ندارید، بهتر است ماسک جوانه گندم را امتحان کنید. این ماسک به راحتی تهیه می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر چاقی صورت دارد. برای تهیه این ماسک، مقداری روغن نارگیل را با پودر جوانه گندم ترکیب کنید. سپس مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. صبر کنید تا ماسک سفت شود. در مرحله بعد، مقداری از ماسک را روی صورت بمالید و پوست را ماساژ دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، می‌توانید پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

5.مصرف با ماست و عسل

یکی از بهترین طریقه های مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت، ترکیب آن با ماست است. مقداری پودر را همراه با ماست پرچرب یا شیر پرچرب میل کنید. روش دیگر این است که این ماده غذایی را همراه با ترکیباتی مانند عسل میل کنید. عسل طعم مطلوبی دارد و جوانه گندم را به یک میان وعده لذیذ تبدیل می‌کند. علاوه بر این، باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. مصرف پودر جوانه گندم با آب، از دیگر روش‌های مصرف این ماده برای چاقی صورت است

پودر جوانه گندم بعد از چند روز چاق می کند؟

پاسخ دادن به این سوال کار چندان ساده‌ای نیست. زیرا شرایط جسمانی و متابولیسم هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. روش مصرف این ماده غذایی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و بر نتایج تاثیرگذار است. برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً با متخصصان تغذیه مشورت کنید. متخصصان تغذیه بر اساس عواملی مثل عادات غذایی، میزان اضافه وزن یا کاهش وزن، متابولیسم بدن و مواردی مانند این، دوز مصرف پودر جوانه گندم را برای شما مشخص می‌کنند.

سخن پایانی 

در این مطلب به طور کامل درباره پودر جوانه گندم برای چاقی صورت توضیح داده شد. این ماده مغذی از هسته گندم تهیه می‌شود و حاوی ترکیبات گوناگون مثل ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی و مواردی مانند این است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، پودر جوانه گندم فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، به درمان بیماری دیابت نوع دو کمک می‌کند و از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری خواهد کرد. همچنین بر چاق شدن صورت موثر است.

 در جوانه گندم مقدار زیادی مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین وجود دارد که به پر شدن صورت کمک می‌کند. نحوه مصرف این ماده برای چاقی صورت اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف آن به یک مجموعه معتبر مانند مجموعه فیت کلاب مراجعه کنید.

 متخصصان تغذیه این مجموعه، بهترین روش مصرف پودر جوانه گندم را به شما اطلاع می‌دهند. همچنین یک برنامه غذایی کامل در اختیار شما قرار خواهند داد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تناسب اندام برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی صورت، می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه