اسپند برای لاغری؛ آیا اسپند به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟

اسپند برای لاغری، مصارف ضدعفونی و دوری از چشم زخم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما خاصیت اسپند تنها به ضدعفونی کردن محیط ختم نمی‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم باور دارند که از اسپند می‌توان برای لاغری استفاده کرد. شاید شنیدن این‌که اسپند برای لاغری موثر است، عجیب باشد. اما بنظر می‌رسد اسپند با توجه به خواصی که دارد، می‌تواند یک گزینه برای کاهش وزن شما باشد. از آنجایی که اسپند سرشار از پروتئین و چربی سالم و غیراشباع است، می‌تواند باعث کاهش اشتها شود و احساس سیری طولانی‌تری را در شما ایجاد کند.

اگر می‌خواهید که بدانید چگونه اسپند برای لاغری استفاده می‌شود و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید تا انتهای این مقاله از فیت کلاب ما را همراهی کنید.

بررسی ویژگی‌های فیزیکی اسپند

اسپند گیاهی چند ساله و بوته‌ای است که از نظر فیزیکی به اندازه ۳۰ الی ۵۰ سانت رشد می‌کند و  دارای برگ‌های باریک  سبز رنگ است. گل‌های اسپند به رنگ سفید متمایل به سبز و طبعی گرم و خشک دارند. نحوه قرار گیری دانه‌های اسپند بسیار جالب است. درون هر کپسول میوه اسپند بوته‌ای سه حفره قرار دارد و در هر حفره تقریبا ۵۰ عدد دانه اسپند قرار می‌گیرد.

گیاه اسپند بومی آسیا است و در مناطق آسیایی یافت می‌شود. اما در حال حاضر به کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز صادر  شده و در آنجا نیز کشت می‌شود.

 

اثرگذاری اسپند برای لاغری؛ میان وعده‌ای سالم با خواص زیاد

شما با خوردن اسپند به عنوان یک میان وعده می‌توانید میزان زیادی از مواد معدنی مهم مانند کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های ضروری مانند C، A و B-complex را دریافت کنید. جالب است بدانید که ویتامین E، زینک و منیزیم موجود در اسپند برای لاغری مفید است و به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

ویتامین E و ویتامین K با همدیگر گلبول‌های قرمز خون را می‌سازند. گلبول‌های قرمز دسترسی به اکسیژن را برای سلول‌های شما و همچنین متابولیسم را افزایش می‌دهد. ویتامین E موجود در اسپند به عضله سازی کمک می‌کند. بر اساس یافته‌های مطالعه‌ای که شامل 246 شرکت کننده بود، افرادی که سطح ویتامین E بالاتری دریافت کردند چاقی شکمی کمتری داشتند.

منیزیم موجود در اسپند به بیش از 300 عملکرد متابولیک مختلف در تمام بدن کمک می‌کند. منیزیم در تبدیل گلوکز به انرژی تاثیرگذار است و به این فرآیند سرعت می‌بخشد. بنابراین منیزیم انرژی بیشتری تولید می‌کند و قند خون شما را پایین نگه می‌دارد. مطالعات نشان داده است افرادی که منیزیم بیشتری مصرف می‌کنند، سریع‌تر وزن کم می‌کنند و متابولیسم فعال‌تری دارند. این ماده به حفظ وزن کمک می‌کند.

اسپند برای لاغری و خواص آنتی اکسیدانی در انواع ارگانیک اسپند

از بین 277 غذا و آجیل که از نظر ارزش آنتی اکسیدانی توسط USDA آزمایش شده‌اند، اسپند رتبه 1 را دارد. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از سلول‌های شما را در برابر رادیکال‌های آزاد که سیستم تنظیم کننده متابولیسم شما را مختل می‌کنند، محافظت کند. 90 درصد از آنتی اکسیدان‌های اسپند را، آنتی اکسیدان قوی بتا سیتوسترول تشکیل می‌دهد.

ویتامین E موجود در اسپند، علاوه بر نقشی که در متابولیسم دارد، یک آنتی اکسیدان قوی نیز است. دو نوع از هشت شکل مختلف ویتامین E، آلفا و گاما توکوفرول موجود در اسپند نیز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و رادیکال‌های آزاد خطرناک خون را حذف می‌کنند.

فواید اسپند برای لاغری

فواید اسپند برای لاغری و تاثیر آن در سلامتی

علاوه بر اینکه اسپند برای لاغری مصرف می‌شود، خواص سلامتی دیگری نیز دارد. در این بخش به بررسی برخی فواید اسپند بر اساس مطالعات علمی می‌پردازیم. یکی از اولین مطالعات اسپند در مورد خواص آن در سلامت قلب است. در این مطالعه 19 مرد و زن با سطح کلسترول خون طبیعی را که ¾ فنجان اسپند در روز می‌خوردند را مقایسه کرد. شرکت کنندگانی که اسپند مصرف کردند پس از 4 هفته کاهش 10 درصدی کلسترول ((LDL را تجربه کردند. محققین این تغییر را به چربی غیراشباع موجود در اسپند نسبت می‌دهند.

یک مطالعه جدیدتر نشان داد که خوردن یک مشت اسپند در روز ممکن است علایم خاصی از بیماری‌های قلبی عروقی و متابولیک مانند دیابت نوع 2 را بهبود ببخشد. محققان به 25 نفر بزرگسال دارای اضافه وزن به مدت 4 هفته رژیم غذایی غنی از اسپند دادند و تغییرات مثبتی را در عملکرد انسولین سرم، مقاومت به انسولین و سلول‌های بتا پانکراس (که نقش مهمی در مدیریت قند خون دارند) مشاهده کردند.

 همچنین جدیدا یک مطالعه  بر روی حیوانات نشان داده است که مصرف منظم اسپند با کاهش سطح چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط مانند کبد چرب یا دیابت در ارتباط است. این مطالعه به موش‌ها رژیم‌های غذایی مختلف داد و نتیجه گرفت که رژیم غذایی پرچرب همراه با اسپند باعث کاهش بیش از 40 درصد توده چربی، کلسترول سرم و انسولین می‌شود. علاوه بر این، تنوع میکروبیوم روده در حیواناتی که اسپند بیشتری می‌خوردند، بیشتر بود. مطالعات حیوانی را همیشه نمی‌توان با  نتایج انسانی ارتباط داد، اما نتایج تحقیقات امیدوارکننده‎ است.

اسپند برای لاغری؛ بررسی نقش پروتئین‌ها و اسید‌های چرب

با توجه به مواد مغذی موجود در اسپند و تاثیر آن در سلامتی می‌توان گفت این ماده غذایی حاوی پروتئین و اسیدهای چرب است و به شما احساس سیری می‌دهد. در عین حال مواد مغذی ارزشمندی را برای شما فراهم می‌کند. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در اسپند به تنظیم قند خون و تحریک متابولیسم بدن کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید از تمام فواید خوردن اسپند نهایت لذت را ببرید، بهتر است اسپند ارگانیک مصرف کنید.

اسپند برای لاغری و حقایق جالب در مورد این ماده غذایی با ارزش

تا اینجا ما درباره اسپند برای لاغری توضیح دادیم و فهمیدیم با توجه به مواد مغذی موجود در اسپند می‌توان از اسپند برای کاهش وزن استفاده کرد. در این بخش حقایق جالبی درباره اسپند وجود دارد که ما آنها را برای شما شرح می‌دهیم.

تهیه کره اسپند برای لاغری

کره اسپند بسیار مغذی است و شما می‌توانید آن را به راحتی در خانه درست کنید. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری اسپند و یک غذاساز یا مخلوط کن با سرعت بالا و همچنین هر نوع افزودنی دیگری مانند نمک، دارچین یا کمی شربت افرا است. از آنجایی که اسپند نرم و دارای روغن طبیعی است، به راحتی تبدیل به یک پوره نرم می‌شود.

برای تهیه کره اسپند، یک یا دو فنجان اسپند بدون نمک را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و هر طعم دهنده‌ای که دوست دارید مانند ¼ قاشق چایخوری نمک، 1 قاشق چایخوری دارچین یا 1 قاشق غذاخوری شربت افرا و غیره را به آن اضافه کنید. مخلوط کن را تا زمانی که اسپند صاف و خامه‌ای شود، روشن نگه دارید. احتمالاً در طول این فرآیند مجبور خواهید بود چندین بار کناره‌های مخلوط کن را تمیز کنید.

اسپند به دلیل ماهیت روغنی خود، اگر در دمای اتاق بماند، به سرعت فاسد می‌شود. برای حفظ ماهیت کره‌ای اسپند، می‌توانید آن را در ظرف دربسته در یخچال یا فریزر به مدت چند ماه نگهداری کنید.

با رژیم و ورزش
۱۲ کیلو کاهش وزن در ۳ ماه

مشاوره تخصصی تغذیه را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

اسپند برای لاغری و سلامتی خواص زیادی دارد. در این مقاله ما به بررسی اسپند برای لاغری پرداختیم. اسپند گیاهی چند ساله و بوته‌ای است که بر سلامت قلب، کاهش چربی و سلامت کبد تاثیرگذار است.

لازم است که بدانید تنها خوردن یک ماده غذایی نمی‌تواند به کاهش یا افزایش وزن شما کمک کند. شما برای دستیابی به وزن ایده‌آل خود باید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. کارشناسان ما در مجموعه فیت کلاب می‌توانند به شما بهترین ایده‌ها، برنامه‌های ورزشی و غذایی را با توجه به هدف و نیازتان در اختیار شما قرار دهند. بنابراین اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری برای کاهش یا افزایش خود دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیت کلاب از طریق شماره تماس 02191090095 ارتباط برقرار کنید.

فیت کلاب مجموعه‌ای فعال در حوزه سلامت است و شما را با ارائه برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی برای داشتن وزن مناسب، همراهی می‌کند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده می‌توانید از متخصصین تغدیه مجموعه فیت کلاب مشاوره بگیرید و برنامه غذایی متناسب با وضعیت عمومی بدن و سبک زندگی خاص خود دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

آیا اسپند برای لاغری و کاهش چربی شکم موثر است؟

اگرچه اسپند کالری نسبتاً بالایی دارد، اما مملو از چربی‌های سالم است که در واقع می‌تواند به کاهش وزن کمک کند تا زمانی که میزان مصرف خود را کنترل کنید. اسپند همچنین سرشار از مس است، یک ماده مغذی ضروری که می‌تواند به بدن شما در سوزاندن سریعتر چربی و کاهش وزن کمک کند.

روزی چند عدد اسپند بخورم؟

مانند بسیاری از آجیل های دیگر، اسپند حاوی درصد بالایی از چربی است و اگر مقدار زیادی آن در مدت زمان کوتاهی خورده شود، می تواند منجر به اسهال شود. مصرف بیش از حد ممکن است منجر به مشکلات گوارشی مانند گاز و نفخ شود.

آیا اسپند متابولیسم را افزایش می‌دهد؟

اسپند حاوی گروه‌های پیچیده ای از ویتامین‌ها مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، اسید پانتوتنیک و ویتامین B-6 است که همراه با فولات به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. طبق مطالعات انجام شده، پروتئین‌ها به افزایش سیری و کاهش وزن کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --