پودر پروتئین برای چاقی: نکاتی برای ایمن و سالم بودن!

پودر پروتئین برای چاقی

مصرف نوشابه، دونات و سایر غذاهای ناسالم باعث چاق شدن شما می‌شود، به همین دلیل می‌تواند خطر بیماری قلبی، دیابت و سرطان را در شما افزایش دهد. یک رویکرد سالم برای چاق شدن شامل به دست آوردن مقدار متعادلی از توده عضلانی به جای مقدار زیادی چربی ناسالم در ناحیه شکم است. مطالعات اخیر بر روی حیوانات نشان می‌دهد که چربی شکم ممکن است باعث افزایش خطر سرطان شود.

برای افزایش وزن اصولی، شما باید بر روی خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و داشتن یک سبک زندگی سالم که شامل ورزش کردن، خواب کافی و کاهش استرس است، تمرکز کنید. اگر می‌خواهید بدانید پودر پروتئین برای چاقی کارساز است یا خیر؟ بسیار مهم است که با روش درست و اصولی پیش بروید. این بخش از مقاله فیت کلاب ما قصد داریم به بررسی پودر پروتئین برای چاقی بپردازیم. اگر شما هم می‌خواهید پودر پروتئین را برای چاقی مصرف کنید تا انتهای این بخش از مقاله فیت کلاب ما را همراهی کنید.

چرا افزایش وزن مهم است؟

پودر پروتئین برای چاقی؛ چرا افزایش وزن مهم است؟

بسیاری از مردم در دنیا کمبود وزن دارند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی به دلیل ژنتیک یا متابولیسم سریع دچار کمبود وزن باشند. از طرفی ممکن است کمبود وزن نشان دهنده تغذیه نامناسب یا بیماری‌های زمینه‌ای باشد. بسیاری از افراد ممکن است که از نظر بالینی دچار کمبود وزن نباشند، اما به دلایل دیگر بخواهند عضله به دست آورند و وزن خود را افزایش دهند.

پودر پروتئین برای چاقی؛ پودر پروتئین برای چه مواردی می‌تواند مصرف شود؟

پودر پروتئین شکل پودری پروتئینی است که از شیر (کازئین یا آب پنیر) یا گیاهان (نخود، برنج، سیب زمینی، کنف، سویا) به دست می‌آید. پودر پروتئین برای مدیریت وزن، جبران کمبودهای مواد مغذی، ساخت عضلات توده بدون چربی، بهبود عملکرد ورزشی استفاده می‌شود. هر وعده غذایی بین 10 تا 30 گرم پروتئین دارد. قبل از انتخاب استفاده از پودر پروتئین برای چاقی، مهم است که تمام حقایق را درباره پودر پروتئین دست آورید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

مصرف پروتئین خود را افزایش دهید؛ پودر پروتئین برای چاقی!

مصرف کافی پروتئین‌ها برای رشد و سلامت بدن انسان لازم است. یک مطالعه در سال 2020  بر روی 23 نفر نشان داد که افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می‌شود. میزان توصیه شده رژیم غذایی پروتئین بین 1 تا 1.6 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. مصرف پروتئین روازنه برای تقویت رشد اسکلتی، عضلانی و قدرت بدنی در بزرگسالان ضروری است. غذاهایی شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، برخی از محصولات لبنی، حبوبات، آجیل و غیره پروتئین بالایی دارند. همچنین شما می‌توانید از مکمل‌های پروتئینی مانند پروتئین آب پنیر نیز استفاده کنید، زیرا دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی برای شما دشوار است.

اما باید دانید که، پروتئین ممکن است گرسنگی و اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش و دریافت کالری کافی را دشوارتر کند. از سوی دیگر خوردن پروتئین بیش از حد ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. برای اینکه بدانیم چگونه پودر پروتئین برای چاقی را استفاده کنیم باید با یک پزشک مشورت کنیم تا بررسی کند آیا افزایش مصرف پروتئین به ما کمک می‌کند تا به هدف خود برای افزایش وزن ایمن برسیم یا خیر؟

میزان پروتئین موجود در بدن خود را اندازه گیری کنید؛ حتما با کارشناس تغذیه مشورت کنید!

هنگام اضافه کردن پودر پروتئین برای چاقی به رژیم غذایی خود مهم است که میزان پروتئین مصرفی خود را به دقت کنترل کنید. دستورات پزشک یا یک متخصص تغذیه را دنبال کنید تا یک برنامه سالم برای دستیابی به کالری اضافی لازم برای افزایش وزن بدون مصرف پروتئین زیاد ایجاد کنید.

تمرین مقاومتی، زمانی که با پودر پروتئین برای چاقی ترکیب شود، می‌تواند به افزایش توده عضلانی به طور تصاعدی کمک کند.  افزایش وزن با پودر پروتئین به اندازه هر برنامه غذایی نیاز به نظم و انضباط دارد. برای دستیابی به چاقی نیاز به زمان، صبر، نظارت دقیق و آگاهی از فرآیند است. اگر با چالش‌های مداوم در افزایش وزن مواجهید، با پزشک خود یا کارشناسان مجموعه فیت کلاب مشورت کنید.

انواع پودر پروتئین برای چاقی

انواع پودر پروتئین برای چاقی؛ با پودرهای مختلف پروتئین برای چاقی آشنا شو

پودر پروتئین برای چاقی به چند گروه تقسیم می‌شود. هر کدام از انواع پودرهای پروتئین بنا به شرایط عمومی بدن هر فرد و سبک زندگی او، تجویز می‌شود. ما در اینجا 4 نوع پودرپروتئین برای چاقی را بررسی می‌کنیم تا با جزئیات بیشتری با پرمصرف‌ترین انواع پودر پروتئین آشنا شوید.

پروتئین آب پنیر؛ یکی از رایج‌ترین انواع پودر پروتئین برای چاقی!

یکی از انواع پودر پروتئین برای چاقی، پروتئین آب پنیر است. شیر عمدتاً  دو پروتئین، آب پنیر و کازئین را دربر دارد. آب پنیر قسمت مایع شیر است که در هنگام تهیه پنیر جدا می‌شود. پروتئین آب پنیر یک منبع غنی از لوسین است که به سرعت هضم می‌شود، یک اسید آمینه ضروری که به ساخت توده عضلانی، بهبود عملکرد ورزشی و ریکاوری بدن بعد از ورزش‌های شدید کمک می کند.

پروتئین آب پنیر، به شکل پودر، راهی آسان برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی شماست. پروتئین آب پنیر معمولا دارای طعم وانیل، شکلات یا توت فرنگی است. هنگام مصرف پروتئین آب پنیر، ضروری است که برچسب مواد تشکیل دهنده را با دقت بخوانید، زیرا ممکن است دارای مواد افزودنی ناسالم مانند شکر تصفیه شده باشد.

پروتئین کازئین؛ پروتئینی دیر هضم و کاهش دهنده اشتها!

یکی از انواع پودر پروتئین برای چاقی، پروتئین کازئین است. 80 درصد پروتئین شیر گاو را پروتئین کازئین در برمی‌گیرد. کازئین دیرتر از سایر پروتئین‌ها هضم می‌شود و گاهی اوقات گفته می‌شود که در کاهش اشتها و سیری بهتر عمل می‌کند. معمولا مصرف شیر قبل از خواب برای بازیابی عضلات و خوابی راحت توصیه می‌شود، اگرچه به ندرت در رابطه با افزایش وزن ذکر می‌شود. پودر کازئین معمولاً دارای طعم وانیل، شکلات یا توت فرنگی است، زیرا کازئین بدون طعم می‌تواند طعم نسبتاً ناخوشایندی داشته باشد.

پروتئین نخود؛ پودری غنی از اسیدآمینه‌های ضروری!

یکی از انواع پودر پروتئین برای چاقی، پروتئین نخود است. پروتئین نخود غنی از اسیدهای آمینه با زنجیره شاخه‌ای ضروری (BCAA؛ لوسین، ایزولوسین و والین) است، اگرچه مقدار کمی متیونین دارد، بنابراین برخی از پودرها ممکن است با تعریف پروتئین کامل مطابقت نداشته باشند. با این حال، پودر پروتئین غیر GMO، بدون گلوتن و به طور طبیعی ضد حساسیت، یک جایگزین گیاهی محبوب برای پودر پروتئین آب پنیر است.

یک مطالعه در مورد تأثیر پروتئین آب پنیر در مقابل پروتئین نخود بر سازگاری بدنی نشان می‌دهد که نتیجه دریافت پروتئین آب پنیر و نخود پس از 8 هفته تمرین عملکردی با شدت بالا مشابه است. همچنین باید عنوان کرد گروهی که پروتئین نخود مصرف می‌کردند افزایش ضخامت عضلانی بیشتری داشتند.

پروتئین برنج قهوه‌ای؛ پودری سرشار از سیستئین و متیونین!

یکی از انواع پودر پروتئین برای چاقی، پروتئین برنج قهوه‌ای است. پروتئین برنج قهوه‌ای یک پروتئین ناقص اما سرشار از سیستئین و متیونین است و می‌تواند با منبع پروتئین حبوبات ترکیب شود تا منبع غنی لیزین (یک اسید آمینه ضروری موجود در برنج به مقدار کم) باشد. پروتئین برنج قهوه‌ای ضد حساسیت، غیر GMO، فاقد گلوتن است و اغلب در پخت و پز استفاده می‌شود.

تأثیر پودر پروتئین برای چاقی؛ مشاوره تخصصی تغذیه را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در این مقاله ما  درباره پودر پروتئین برای چاقی صحبت کردیم و انواع پودر پروتئین برای چاقی را شرح دادیم. پودر پروتئین می‌تواند کمک واقعی برای افزایش وزن باشد. در حالت ایده‌آل، بیشتر پروتئین شما باید از یک رژیم غذایی سالم و متنوع که شامل گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، عدس، آجیل، دانه‌ها، سبزیجات با برگ‌های تیره و انواع سبزیجات تازه باشد، تامین شود.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چطور با پودرهای پروتئین شوید، در مجموعه فیت کلاب متخصصین باتجربه‌ای در زمینه افزایش و کاهش وزن حضور دارند. بهتر است با متخصصین این حوزه در مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. شما می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیت کلاب از طریق شماره تماس 02191090095 ارتباط برقرار کنید.

فیت کلاب مجموعه‌ای فعال در حوزه سلامت است و شما را با ارائه برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی برای داشتن وزن مناسب، همراهی می‌کند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده می‌توانید از متخصصین تغدیه مجموعه فیت کلاب مشاوره بگیرید و برنامه غذایی متناسب با وضعیت عمومی بدن و سبک زندگی خاص خود دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

چرا نمی‌توانم وزن اضافه کنم؟

چون بدن هر کسی منحصر به فرد است و هنگام تلاش برای افزایش وزن یا عضله سازی، واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.

آیا پودر پروتئین می‌تواند به افزایش وزن کمک کند؟

بله پودر پروتئین برای چاقی کمک کننده است. البته باید زیر نظر یک منخصص تغذیه مصرف شود.

چه مقدار پودر پروتئین برای افزایش وزن نیاز است؟

برای افزایش وزن، توصیه می‌شود که بین 0.7-1 گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن بدن مصرف کنید، اگرچه بسته به برنامه کالری کلی روزانه خود می‌توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

One Response

  1. باعرض سلام من ۱۷۳ قد با ۵۸کیلو وزن خیلی لاغرم میخوان به حد نرمال برسم چکار کنم البته بون برگشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه