اسموتی‌های پروتئینی

اسموتی‌های پروتئینی

اسموتی‌های پروتئینی به عنوان گروهی از نوشیدنی‌های جدید و محبوب بهترین راه برای تقویت عضلات، افزایش سطح انرژی و ارتقاء سلامتی کلی بدن محسوب می‌شوند. این نوشیدنی‌های پر طرفدار که از ترکیب موادی مانند پروتئین پودر، میوه‌ها، مواد گیاهی و مایعات تهیه می‌شوند، علاوه بر ارائه پروتئین، تامین کننده  ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. در این مقاله، به معرفی چند نوع اسموتی پروتئینی مختلف خواهیم پرداخت که می‌تواند به شما کمک کند تا نوشیدن این نوشیدنی‌ها را به یک تجربه لذت بخش و سلامت تبدیل کنید از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مطلب از وبلاگ فیت کلاب با ما همراه باشید..

معرفی 15 مورد از محبوب‌ترین و مقوی‌ترین اسموتی‌های پروتئینی

اگر در طول روز به باشگاه می‌روید تا درگیر انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین هستید، آشنایی با مدل‌های مختلف اسموتی پروتئینی، می‌تواند آماده‌سازی میان وعده های مقوی را برای شما آسان تر سازد. برای آشنا با معرفی 15 مورد از محبوب‌ترین و مقوی‌ترین اسموتی‌های پروتئینی تا انتها این بخش از مطلب با ما همراه باشید:

اسموتی‌ پروتئینی اسموتی موز و کره بادام‌زمینی

یک: اسموتی موز و کره بادام‌زمینی

اگر به دنبال یک اسموتی پروتئینی هستید که بتوانید با مصرف آن دو عمل چربی سوزی و عضله‌سازی را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً به سراغ امتحان اسموتی موز و کره بادام‌زمینی بروید. شیر یکی از منابع اصلی پروتئین در این اسموتی می‌باشد که کربوهیدرات لازم برای عضله‌سازی بعد از انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی سنگین را برای شما مهیا می‌کند.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید از این نوشیدنی پروتئینی حداکثر کربوهیدرات و انرژی را دریافت کنید، هنگام تهیه از شیرکاکائو بجای شیر استفاده کنید. زیرا مطالعات تغذیه‌ایی انجام شده نشان دهنده این است که افرادی که یک ساعت بعد از فعالیت‌های ورزشی شیرکاکائو مصرف می‌کنند، از چربی بدنی کمتر و عملکرد ورزشی بهتری برخوردار هستند.

شیرکاکائو موجود در این اسموتی پروتئینی به همراه موز و بادام‌زمینی علاوه بر کمک به عضله‌سازی در ترمیم عضله‌های آسیب دیده نیز کمک کننده است. علاوه بر این موارد ذکر شده، این اسموتی پروتئینی به جذب ویتامین‌هایی از جمله ویتامین  D و گروه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ویتامین B، کلسیم و الکترولیت‌های از دست رفته بدن نیز کمک می‌کند.

کربوهیدرات‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی هستند، اما واقعاً کربوهیدرات چیست و چرا بدن ما به آن نیاز دارد؟ برای درک بهتر این موضوع، مقاله ما را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و کره بادام‌زمینی

موز: یک عدد متوسط

کره بادام‌زمینی: 2 الی 3 قاشق غذاخوری

شیر یا شیرکاکائو: یک فنجان

دانه چیا: یک قاشق غذاخوری

ماست یونانی: یک فنجان

دو: اسموتی توت‌فرنگی و انبه

شاید تصور شما این باشد که برای تهیه یک اسموتی شیرین، حتما باید از شیرین کنننده‌های مصنوعی همانند شکر استفاده کنید! این در حالی است که شما با تهیه اسموتی توت‌فرنگی و انبه یک نوشیدنی شیرین تهیه کنید که تمام قند طبیعی خود را از میوه گرفته است. شایان به توجه است که این نوشیدنی پروتئینی به دلیل داشتن میوه‌های ذکر شده سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدن‌ها است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، می‌تواند در پیشگیری از سرطان نقش موثری داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت‌فرنگی و انبه

توت‌فرنگی یخ زده: نصف فنجان

انبه یخ زده: نصف فنجان

آناناس یخ زده (در صورت تمایل): نصف فنجان

شیر بدون چربی: نصف فنجان

ماست یونانی ساده: نصف فنجان

سبوس جو دو سر: 2 قاشق غذاخوری

خرما هسته‌گیری شده: 2 الی 3 عدد

 

سه: اسموتی موز، چقندر و دانه چیا

اگر پس از ورزش یا انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین به دنیال راهی جهت افزایش جریان خون در عضلات هستید، پیشنهاد ما به شما امتحان کردن اسموتی موز، چقندر و دانه چیا است. این نوشیدنی پروتئینی علاوه بر اینکه یک گزینه مناسب برای ریکاوری بدن محسوب می‌شود، یک ترکیب ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی نیز است.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به ترکیبات تشکیل دهنده این اسموتی نگاهی بیاندازیم، باید گفت که موز به عنوان یکی منابع اصلی مواد معدنی و پتاسیم شناخته می‌شود‌، چقدر به دلیل نیترات موجود در ساختار خود قادر به افزایش جریان خود در عضلات است و دانه چیا به عنوان یک دانه کوچک،   سرشار از امگا سه مواد مغذی از جمله فیبر، پروتئین، آهن، کلسیم، اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان‌ها است.

لازم به ذکر است که شما در هنگام تهیه این اسموتی پروتئینی، در صورت تمایل می‌توانید مقداری زنجبیل نیز به آن اضافه کنید. در این صورت زنجبیل موجود در این نوشیدنی می‌توانید باعث کاهش دردهای عضلانی شود و به کاهش استرس نیز کمک کند.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز، چقندر و دانه چیا

موز یخ زده: یک عدد کوچک

دانه چیا: یک چهارم فنجان

ماست یونانی کم چرب یا بدون چربی: یک سوم فنجان

دانه چیا: یک قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل (در صورت تمایل): یک چهارم قاشق چایخوری

پودر پروتئین (در صورت تمایل): یک پیمانه

اسموتی‌ پروتئینی موز، چقندر و دانه چیا

چهار: اسموتی پودر پروتئین و توت

اسموتی پودر پروتئین و توت به عنوان یکی از مقوی‌ترین اسموتی‌های پروتئینی شناخته می‌شود که مقادیر زیادی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این اسموتی به سرعت آماده می‌شود و یکی از میان وعده‌های مناسب برای افراد ورزشکار و شاغل است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی پودر پروتئین و توت

پودر پروتئین: یک  پیمانه

توت ( نوع دلخواه): یک فنجان

شیر: 1/5 الی 2 فنجان

پنج: اسموتی دارچین و قهوه

اسموتی دارچین و قهوه به عنوان یکی از اسموتی‌هایی که شناخته می‌شود که علاوه برایجاد حس سیری طولانی مدت، قادر است تا میزان اترژی بدن را تا میزان قابل توجهی بالا ببرد. به طوری که اگر شما این اسموتی را در وعده صبحانه مصرف کنید، تا بعد از ظهر کاملا سیر خواهید ماند.

اگر بخواهیم در مورد یکی از بارزترین نکته مثبت این اسموتی صحبت کنیم، باید گفت که خرما موجود در ترکیب مواد تشکیل دهنده این نوشیدی این توانایی را دارد سرعت جذب و هضم شدن کربوهیدرات را در بدن بالاببرد و از طرفی در کاهش میزان کلسترول بد خون نیز نقش داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر به کافئین حساسیت دارید و دچار علائمی همانند تنگی نفس یا ضربان قلب بالا می‌شوید، از مصرف این نوشیدنی در وعده‌های روزانه خود به شدت پرهیز کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی دارچین و قهوه

قهوه سرد: یک فنجان

شیر: 1/5 الی 2 فنجان

یخ: نصف فنجان

پودر جو دوسر: نصف فنجان

پودر دارچین: یک هشتم قاشق غذاجوری

پودر وانیل: یک هشتم قاشق غذاجوری

خرما هسته‌گیری شده: 4 الی 6 عدد

شش:اسموتی بلوبری و جو دوسرپرک

اسموتی بلوبری و جو دوسرپرک یک نوع اسموتی خنک و خوشمزه است که از ترکیب بلوبری، جو، شیر و عسل تهیه می‌شود. این اسموتی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها از بلوبری و فیبر از جو است که می‌تواند به بهبود گوارش، کاهش التهابات و حفظ سلامت قلب کمک کند. طعم شیرین و ملایم بلوبری در ترکیب با جو در این اسموتی، تجربه لذت بخش و سرشار از مواد مغذی را فراهم می‌کند.

مواد لازم برای تهیه اسموتی بلوبری و جو دوسر

بلوبری ( یا سایر مدل‌های توت): نصف فنجان

جو دوسر پخته شده: نصف فنجان

ماست یونانی: نصف فنجان

دانه چیا: یک قاشق چایخوری

آب: به میزان لازم

اسموتی‌ پروتئینی بلوبری و جو دوسر

هفت: اسموتی موز، توت‌فرنگی و کینوا

اسموتی موز، توت‌فرنگی و کینوا به عنوان یکی از غنی ترین اسموتی‌های پروتئینی، شامل میزان زیادی از فیبر و آنتی‌اکسیدن است. پتاسیم موجود در موز این اسموتی و ویتامین C موجود در توت‌فرنگی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز، توت‌فرنگی و کینوا

موز: یک عدد بزرگ

توت‌فرنگی یخ زده: یک فنجان

کینوا پخته شده: یک فنجان

دانه چیا: یک قاشق غذاخوری

ماست یونانی کم چرب یا بدون چربی: 1/5 فنجان

شیر معمولی یا شیر بادام: یک فنجان

عسل: دو قاشق غذاخوری

 هشت:اسموتی چقندر، تمشک و زنجبیل

اگر به دنبال راهی هستید تا بدن شما به یکبار مقدار زیادی از آنتی اکسیدن‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها را دریافت کند، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به سراغ امتحان اسموتی چقندر، تمشک و زنجبیل بروید! در هنگام صخبت در رابطه با خواص مواد تشکیل دهنده این اسموتی باید گفت که از تمشک همواره به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدن یاد می‌شود؛ در حالی که چقندر توانایی افزایش جریان خون در عضلات و زنجبیل باعث تکسین دردهای عضلانی می‌شود.

مواد لازم برای تهیه اسموتی چقندر، تمشک و زنجبیل

تمشک: یک فنجان

چقندر: یک عدد کوچک

پودر زنجبیل: یک قاشق غذاخوری

هویج: یک عدد متوسط

آب سیب: نصف فنجان

نه: اسموتی بادام و نارگیل

اسموتی بادام و نارگیل یک نوع اسموتی خوشمزه و مغذی است که با استفاده از بادام، نارگیل، شیر گیاهی یا شیر معمولی، موز و یا مواد دیگر تهیه می‌شود. این اسموتی حاوی مواد غذایی مهمی از جمله پروتئین، فیبر، ویتامین E، کلسیم و چربی‌های سالم از بادام و نارگیل است. مصرف این اسموتی می‌تواند به تقویت سلامت قلب، پشتیبانی از سلامت مغز، افزایش انرژی، و بهبود عملکرد گوارش کمک کند. همچنین طعم خوشمزه و مطلوب آن باعث محبوبیت بالای آن بین افراد شده است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی بادام و نارگیل

بادام درختی: 15 الی 20 عدد

آب سرد: یک فنجان

پودر نارگیل: یک الی 2 قاشق غذاخوری

پودر دارچین: یک چهارم قاشق چایخوری

دانه چیا: 2 قاشق چایخوری

عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری

یخ: 5 الی 6 تکه

اسموتی‌ پروتئینی توت فرنگی

ده: اسموتی شیرنارگیل و قهوه

اسموتی شیرنارگیل و قهوه یک نوع اسموتی خوشمزه و متفاوت است که با ترکیب شیر، نارگیل، قهوه، بنانا و بادام تهیه می‌شود. این اسموتی حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر، کلسیم و کافئین از قهوه است. مصرف این اسموتی می‌تواند به افزایش انرژی، تقویت سلامت پوست، افزایش تمرکز و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین ترکیب شیرنارگیل و قهوه در این اسموتی به طعم خاص و لذت بخش آن اضافه شده و می‌تواند گزینه مناسبی برای صبحانه یا میان‌وعده‌های سالم باشد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی شیرنارگیل و قهوه

شیرنارگیل: نصف فنجان

قهوه سرد: یک فنجان

وانیل: یک قاشق چایخوری

پودر پروتئین: 3 قاشق غذاخوری

جوش شیرین: یک قاشق چایخوری

یخ: 3 الی 4 تکه

یازده: اسموتی اسفناج و توت

اگر طرفدار اسفناج باشید، بی شک یکی از بهترین تجربه‌ها برای شما می‌تواند مربوط به چشیدن مزه اسموتی اسفناج و توت باشد. این نوشیدنی پروتئینی به دلیل داشتن قند کم و میزان فیبر بالا یک گزینه مناسب برای چربی و ایجاد چربی‌های خشک محسوب می‌شود. این اسموتی پروتئینی به دلیل داشتن دانه چیا علاوه بر افزایش میزان انرژی بدن، به شما احساس سیری بلند مدت می‌دهد.

از طرف دیگر از جمله دیگر مواد تشکیل دهنده این اسموتی، دارچین و زردچوبه می‌باشد که به درمان بیماری التهابی کمک می‌کند و در کاهش میزان مقاومت سلول‌های بدن نسبت به انسولین نیز نقش دارد.

مواد لازم برای تهیه اسمونی اسفناج و توت

شیر: 1 الی 1/5 فنجان

توت یخ زده یا تازه (مدل دلخواه): نصف فنجان

دانه چیا: یک قاشق غذاخوری

اسفناج: یک مشت

پودر پروتئین( ترجیحا وانیلی): 3 پیمانه

پودر دارچین: میزان خیلی کم

زردچوبه: میزان خیلی کم

دوازده: اسموتی چای ماچا

این اسموتی حاوی کمتر از ۲۰۰ کالری است، که مناسب برای فرآیند کاهش وزن می‌باشد.همچنین این اسموتی جزءاسموتی‌های پروتئینی حاوی بلوبری بوده که غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و جو که منبع خوبی از فیبر است، که هر دوی این عناصر به بهبود گوارش و حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. بنابراین، این اسموتی نه تنها خوشمزه است بلکه باعث تامین مواد مغذی ضروری برای بدن می‌شود. در اضافه به آن، مصرف چای ماچا که به دلیل ویژگی‌های آن در چربی‌سوزی و کاهش اشتها معروف است، می‌تواند به تقویت عضلات کمک کند.

دوازده: مواد لازم برای تهیه اسموتی چای ماچا

این اسموتی حاوی کمتر از ۲۰۰ کالری است، که مناسب برای فرآیند کاهش وزن می‌باشد. همچنین حاوی بلوبری بوده که غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و جو که منبع خوبی از فیبر است، که هر دوی این عناصر به بهبود گوارش و حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. بنابراین، این اسموتی نه تنها خوشمزه است بلکه باعث تامین مواد مغذی ضروری برای بدن می‌شود. در اضافه به آن، مصرف چای ماچا که به دلیل ویژگی‌های آن در چربی‌سوزی و کاهش اشتها معروف است، می‌تواند به تقویت عضلات کمک کند.

شیر: 3 فنجان

چای ماچا: یک قاشق چایخوری

اسفناج: یک مشت

پودر پروتئین( طعم دلخواه): 3 پیمانه

دارچین: میزان خیلی کم

اسموتی‌ پروتئینی کیوی و توت فرنگی

سیزده: اسموتی انبه و آب پرتقال

ما همه می‌دانیم که پرتقال منبع غنی ویتامین C است و برای سلامتی بدن، پوست و مو خواص متعددی دارد. اگر از طرفداران اسموتی‌های پروتئینی حاوی پرتقال هستید، این اسموتی همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و آب پرتقال

انبه یخ زده یا تازه: یک فنجان

آب پرتقال: یک چهارم فنجان

شیر: نصف فنجان

آب: یک چهارم فنجان

موز: نصف یک موز متوسط

پودر پروتئین: یک پیمانه

یخ: 3 الی 4 تکه

چهارده: اسموتی قهوه

اگر دچار آلرژی به کافئین نیستید، بی شک اسموتی قهوه می‌تواند یک منبع غنی از انرژی برای شما محسوب شود. این اسموتی نسبت به سایر اسموتی‌های پروتئینی معرفی شده در این مطلب از طرز تهیه ساده‌تری برخوردار می‌باشد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی قهوه

قهوه سرد: دو فنجان

شیر کم‌چرب: نصف فنجان

ماست یونانی: نصف فنجان

پودر پروتئین: یک پیمانه

چیپس شکلات: به میزان دلخواه

یخ: به میزان دلخواه

پانزده: اسموتی پودر شکلاتی و عصاره نعناع

این اسموتی‌ پروتئینی حاوی غنی‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به روش‌های مختلف سلامتی بدن افزوده می‌کند، و با مصرف آن فیبر و پروتئین را دریافت می‌نمایید.

موادلازم برای تهیه اسموتی پودر شکلاتی و عصاره نعناع

شیر بادام: سه چهارم فنجان

پودر پروتئین شکلاتی: یک پیمانه

عصاره‌ی نعناع: چند قطره

دانه‌ی چیا: یک قاشق غذاخوری

اسفناج یخ زده: یک الی 2 مشت

پودر شکلات: یک قاشق غذاخوری

اسموتی‌ پروتئینی انبه

اگر تا این جای مقاله به جواب سوالات خودتون نرسیدین میتوانید با مراجعه به تالارگفتوگو فیت کلاب سوالات خودتون رو از متخصصین ما بپرسید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به شکلی کامل در رابطه با انواع اسموتی‌های پروتئینی صحبت کنیم و مواد تشکیل دهنده آنها را مورد بررسی قرار دهیم.اسموتی‌ها  پروتئینی حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند که مناسب برای تقویت عضلات و حفظ سلامتی است. همچنین، با تنوع مواد مغذی و طعم های مختلف، این اسموتی ها گزینه های عالی برای تامین نیازهای پروتئین و سایر مواد مغذی بدن می‌باشند. از آنجایی که این اسموتی ها می‌توانند به بهبود عملکرد ورزشی، رشد عضلات و کاهش وزن کمک کنند، توصیه می‌شود آنها را به عنوان یک بخش مهم از رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --