آشنایی با عوارض قرص گلوریا: هر آنچه باید بدانید

آشنایی با عوارض قرص گلوریا

این روزها خیلی از افراد برای زود لاغر شدن به مصرف قرص‌های لاغری روی می‌آورند. قرص گلوریا یک داروی کاهش وزن است که در چند سال گذشته در ایران طرفدارانی پیدا کرده است. قبل از شروع مصرف هر دارویی از جمله قرص گلوریا، باید به طور کامل از تاثیر و عوارض جانبی آن آگاه باشید. خودسرانه مصرف کردن هرگونه داروی لاغری بدون شناخت و آگاهی قطعا می‌تواند بسیار زیانبار باشد. اینکه قرص گلوریا چه عوارضی دارد و آیا برای لاغری مفید است یا نه در این مقاله از فیت کلاب بررسی می‌کنیم.

ترکیبات قرص گلوریا؛ مکانیسم اثرگذاری

قرص گلوریا دارویی برای لاغری است که جهت کمک به کاهش وزن طراحی شده است. ترکیبات و نحوه اثر این قرص به صورت زیر است:

کاهش اشتها: اثر اولیه قرص گلوریا سرکوب اشتها است. گلوکومانان موجود در گلوریا با جذب آب در معده یک ماده ژل مانند درست می‌کند. این ماده حجیم سبب ایجاد احساس سیری می‌شود و به کاهش گرسنگی کمک می‌کند. این فرایند در نهایت سبب دریافت کالری غذایی کمتر می‌شود. قرص گلوریا می‌تواند با کاهش اشتها، پیروی از رژیم‌های غذایی لاغری را آسان‌تر کند.

تنظیم قند خون: قرص گلوریا علاوه‌بر کاهش اشتها، در تنظیم قند خون نیز تأثیر مثبت دارد. ماده گلوکومانان، جذب قند از روده را کاهش می‌دهد. این روند به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک می‌کند. وقتی که قند خون کمتر می‌شود به دنبال آن چربی‌ سوزی بیشتری اتفاق می‌افتد.

بهبود هضم غذا: ترکیبات موجود در این قرص به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کنند. پری بیوتیک سبب رشد باکتری‌های مفید روده می‌شوند. این تاثیر مثبت می‌تواند سلامت روده را بهبود ببخشد و جذب مواد مغذی را افزایش دهد. بدین ترتیب، سیستم متابولیسم بدن بهتر از قبل می‌تواند وظایف چربی سوزی خود را اجرایی کند.

مصرف قرص گلوریا؛ نکات احتیاطی قبل از مصرف

قرص گلوریا یک مکمل گیاهی برای کاهش وزن است. ترکیبات قرص گلوریا در سرکوب اشتها تاثیر دارند. ماده فعال موجود در این قرص یک فیبر طبیعی است که می‌تواند با جذب آب در معده یک ماده ژله‌ای تشکیل دهد. توجه داشته باشید که قرص‌های لاغری مثل گلوریا باید در کنار برنامه بدنسازی و رژیم لاغری استفاده شوند. هیچ‌گاه یک قرص لاغری نمی‌تواند به تنهایی بر کاهش وزن موثر باشد.

تمام تمرکز شما باید بر انتخاب غذاهای سالم، فعالیت بدنی منظم و اصلاح سبک زندگی باشد. بنابراین برای کاهش وزن دست به دامان قرص‌های لاغری نشوید. خودسرانه مصرف کردن این قرص‌ها نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است به عوارض جانبی آنها نیز گرفتار شوید.

قبل از مصرف هر گونه داروی کاهش وزن از جمله گلوریا، لازم است که با کارشناس تغذیه و یا مربی بدنسازی مشوت کنید. این متخصصان می‌توانند با ارزیابی شرایط جسمی شما، قرص مناسب و دوز تاثیرگذار را مشخص کنند. بعلاوه، تهیه یک رژیم لاغری موثر و یک برنامه بدنسازی می‌تواند شما را به اهدف تناسب اندام برساند.

عوارض قرص گلوریا؛ آگاهی از عوارض قبل از مصرف

چندین عارضه جانبی برای قرص گلوریا توسط شرکت تولید کننده اعلام شده است. عوارض جانبی گلوریا در همه افراد یکسان نیست. برخی افراد ممکن است دچار عوارض خفیف مثل خشکی دهان شوند. اما در برخی دیگر عوارض جدی مثل تپش قلب و حساسیت بروز می‌کند. بنابراین آگاهی از عوارض جانبی گلوریا قبل از مصرف اهیمت بالایی دارد.

عوارض جانبی گلوریا؛ حالت تهوع

تهوع یکی از عوارض جانبی شایع گلوریا است که در بسیاری از افراد مصرف کننده دیده می‌شود. زمانی که قرص‌ها با معده خالی مصرف شوند این عارضه شدیدتر می‌شود. در بیشتر موارد، تهوع را می‌توان با مصرف قرص با غذا یا پس از صرف غذا کنترل کرد. با این حال، اگر حالت تهوع ادامه‌دار و طولانی شود حتما باید مصرف قرص گلوریا را متوقف کنید. بروز حالت تهوع نشانه ناسازگاری دارو با دستگاه گوارش است.

عوارض جانبی گلوریا؛ سردرد

سردرد یکی دیگر از عوارض شایع قرص گلوریا است. گاهی پس از مصرف قرص گلوریا درد مبهم و در مواردی درد ضربان‌دار در اطراف سر بروز می‌کند. این درد در افراد مختلف متفاوت است. در برخی افراد درد حالت مبهم و خفیف دارد. اما در برخی دیگر درد تیز و آزاردهنده است. سردرد می‌تواند ناشی از عواملی مانند تغییر در سرعت جریان خون، حساسیت به دارو و یا افزایش فشار خون باشد. در بیشتر موارد، سردرد موقتی است و با مصرف مسکن تسکین می‌یابد. اما اگر سردرد شدید و ادامه‌دار باشد مصرف دارو را قطع کنید. در چنین شرایطی بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی گلوریا؛ خشکی دهان

بیشتر افرادی که قرص گلوریا مصرف می‌کنند از خشکی دهان گلایه دارند. این عارضه به دلیل کمبود بزاق در دهان رخ می‌دهد و می‌تواند باعث ناراحتی در زمان صحبت کردن یا بلعیدن غذا شود. این عارضه جانبی را می‌توان با نوشیدن آب فراوان کنترل کرد. همچنین استفاده از نعناع یا آدامس برای تحریک غده‌های بزاق مفید است. خشکی دهان اگر طولانی شود، گلودرد و مشکلات تنفسی را هم به دنبال دارد. بنابراین در صورت ادامه‌دار شدن این عارضه از مصرف قرص گلوریا خودداری کنید.

عوارض جانبی گلوریا؛ تپش قلب

به هم خوردن ریتم قلب یکی از عوارض جدی و خطرناک گلوریا در برخی افراد است. این عارضه به دلیل سازگار نبودن ترکیبات قرص با قلب بروز می‌کند. تپش قلب به گونه‌ای است که صدای ضربان قلب را در گوش خود احساس می‌کنید. در صورت بروز این عارضه از مصرف قرص گلوریا خودداری کنید. در مواردی علاوه‌بر تپش قلب ممکن است فشار خون نیز از تعادل خارج شود. یکی از عوارض خطرناک و جدی مصرف خودسرانه قرص‌های لاغری بالا رفتن فشار خون است. بنابراین توصیه می‌شود که هرگز تحت تاثیر تبلیغات لاغری سریع و یک شبه قرار نگیرید. قبل از مصرف هرگونه قرض لاغری با کارشناس تغذیه یا مربی بدنساز مشورت کنید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

عوارض جانبی گلوریا؛ اسهال

دستگاه گوارش برخی افراد پس از مصرف قرص گلوریا عملکرد طبیعی خود را از دست می‌دهد. آسیب زدن به تعادل میکروبیوم روده (باکتری‌های مفید گوارشی) یکی از دلایل است. علت دیگر حساسیت فرد به ترکیبات دارو است. در این حالت روده ممکن است نتواند به مقدار کافی آب مصرف شده را از روده جذب کند. بنابراین از یک طرف فرد دچار اسهال می‌شود و از طرفی بدن او کم آب می‌شود. در چنین شرایطی باید با نوشیدن آب فراوان، آب از دست رفته را جایگزین کرد. اگر پس از گذشت چند روز این عارضه برطرف نشد، مصرف قرص را قطع کنید.

عوارض جانبی گلوریا؛ حساسیت دارویی

گاهی به دلیل واکنش نامناسب سیستم ایمنی به قرص گلوریا حساسیت دارویی اتفاق می‌افتد. هر دارویی، حتی داروهای گیاهی نیز ممکن است تعادل سیستم ایمنی را مختل کنند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد علایم آلرژی دارویی بروز می‌کند. علائمی مثل کهیر، خارش، تب و ورم لب‌ها و دهان از عوارض آلرژی دارویی است. این عارضه خطرناک نیاز به درمان فوری دارد. اگر با مصرف قرص گلوریا دچار چنین عوارضی شدید سریع به پزشک مراجعه کنید.

دریافت برنامه جامع و اثربخش لاغری با کمترین هزینه از فیت کلاب!

اگرچه قرص‌های لاغری به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن مفید هستند، اما به تنهایی اثرگذار نیستند. رژیم غذایی مناسب و برنامه بدنسازی اختصاصی اجزای کلیدی برای لاغری هستند. اگر برنامه لاغری و نقشه راه نداشته باشید، تمام تلاش‌هایتان بی‌نتیجه می‌ماند. مشورت با مربی بدنساز شما را از بی هدفی و سردرگمی خارج می‌کند.

مربی پس از ارزیابی سطح آمادگی جسمانی شما، برنامه لاغری شخصی شده را برای شما تدوین می‌کند. در این برنامه ممکن است مربی تشخیص دهد که مصرف قرص‌های لاغری نیز گنجانده شود. در مواردی نیز مربی استفاده از قرص‌های لاغری را صلاح نمی‌بیند. برای دریافت بهترین برنامه لاغری با کمترین هزینه ممکن از طریق شماره 02191090095 با فیت کلاب در تماس باشید. فیت کلاب بزرگترین مجموعه تناسب اندام کشور است که با مجرب‌ترین مربیان بدنسازی و کارشناسان تغذیه همکاری دارد.

سوالات متداول

آیا قرص گلوریا به تنهایی در کاهش وزن موثر است؟

قرص گلوریا باید همراه با رژیم غذایی سالم و تمرینات بدنسازی استفاده شود. مصرف قرص‌های لاغری به تنهایی هیچ‌گونه اثری در کاهش وزن ندارد. برای لاغری سریع و پایدار بهتر است با مربی بدنساز مشورت کنید.

آیا قرص گلوریا باعث تداخل دارویی می‌شود؟

اگر برای بیماری خاصی دارو مصرف می‌کنید، قبل از مصرف گلوریا حتما موضوع را به پزشک معالج اطلاع دهید. گاهی واکنش‌های مخرب دو دارو می‌توانند منجر به تداخل شدید دارویی شوند. در چنین حالتی احتمال دائمی شدن عوارض جانبی گلوریا دور از انتظار نیست.

آیا افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند می‌توانند قرص گلوریا مصرف کنند؟

در صورت مبتلا بودن به هر گونه بیماری زمینه‌ای، قبل از مصرف قرص گلوریا با پزشک مشورت کنید. پزشکان می‌توانند بی‌خطر بودن دارو و همچنین دوز مناسب آن را تعیین کنند.

آیا عوارض قرص گلوریا دائمی هستند؟

بیشتر عوارض گلوریا مثل خشکی دهان، سردرد، تهوع و اسهال موقتی هستند. با وجود این، گاهی به دلیل بروز تداخل دارویی یا آلرژی دارویی ممکن است عوارض جدی پدیدار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه