ورزش تی آر ایکس برای لاغری؛ با ورزش تی آر ایکس بیشتر آشنا شو

ورزش تی آر ایکس برای لاغری و افزایش قدرت بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورزش تی آر ایکس یا تمرین مقاومتی کل بدن، نوعی ورزش معلق است که از وزن بدن به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کند. ورزش تی آر ایکس را می‌توان برای بهبود قدرت، ثبات مرکزی، تعادل و انعطاف‌پذیری انجام داد. ورزش تی ار ایکس برای لاغری به شما اجازه می‌دهد تا یک تمرین برای تمام بدن را انجام دهید که در آن مقاومت بدن می‌تواند به سادگی با تغییر موقعیت پاها یا بدن بهتر شود.

ورزش تی آر ایکس با کمک تسمه‌های قابل تنظیم سنگینی که به یک نقطه لنگر متصل شده‌اند انجام می‌شود تا به حفظ وزن شما کمک کند. با استفاده از این تسمه‌ها می‌توان حرکات منظم مانند فشار، کشش، پلانک، لانژ و اسکات را انجام داد. اگر شما هم تصمیم دارید به باشگاه بروید و ورزش تی آر ایکس را برای لاغری انتخاب کنید، طناب‌های تی آر ایکس را خریداری کنید و در خانه ورزش تی آر ایکس برای لاغری را انجام دهید، تا انتهای این بخش از مقاله فیت کلاب ما را همراهی کنید تا درباره ورزش تی آر ایکس برای لاغری بیشتر بدانیم.

ورزش تی آر ایکس چیست؟

در ورزش تی آر ایکس از یک طناب استفاده می‌شود که معمولاً از سقف آویزان شده و حلقه‌هایی برای دست‌ها یا پاها در دو طرف آن قرار دارد. اخیرا تجهیزات ورزش تی آر ایکس برای لاغری در باشگاه‌های ورزشی رایج شده است، اما اکنون کلاس‌های ویژه‌ای برای ورزش تی آر ایکس در سراسر کشور در حال ایجاد است. کلاس‌هایی که توسط یک مربی هدایت می‌شوند، برای کسی که می‌خواهد برای اولین بار ورزش تی آر ایکس برای لاغری را امتحان کند، گزینه‌ای عالی است.

بررسی چگونگی پیدایش ورزش تی آر ایکس برای لاغری

همه چیز با یک کمربند جیو جیتسو، چند تار چتر نجات، و تمایل یک نیروی دریایی ایالات متحده برای نوع جدیدی از تمرین آغاز شد. رندی هتریک در حالی که در سال 1997 در آسیای جنوب شرقی مستقر شده بود، از تمرینات وزن بدن که برای حفظ تناسب اندام انجام می‌داد، خسته شد. بنابراین او با ایده جدیدی روبرو شد. هتریک زمان زیادی را در ورزشگاه‌ها صرف توسعه ایده خود کرد و در نهایت تی آر ایکس متولد شد.

هتریک گفت: «افرادی که یوگا و پیلاتس را دوست دارند، ورزش تی آر ایکس را  هم می‌پسندند. برای دوندگان، دوچرخه سواران یا هرکسی که ورزشکار استقامتی است و  می‌خواهد تمرینات قدرتی بیشتری داشته باشد ورزش تی آر ایکس نیز عالی است. شما می‌توانید علاوه بر حرکات استقامتی از ورزش تی آر ایکس برای لاغری بهره ببرید.

لباس‌های مناسب برای تی آر ایکس

ورزش تی آر ایکس برای لاغری و لباس‌های مناسب برای این ورزش

برخی از ورزش‌ها نیاز به لباس‌های خاص دارند. شما می‌توانید لباس‌هایی را انتخاب کنید که در حین ورزش مانع از انجام کار شما نشوند و احساس راحتی به شما دهند.

  • لگ ورزشی یا شلوارک
  • تاپ بدنسازی
  • کفش ورزشی
  • اگر فکر می‌کنید ممکن است کف دستان تاول بزند، توصیه می‌کنیم از دستان خود با یک جفت دستکش وزنه برداری محافظت کنید.

حالا که می‌دانید چه لباس‌هایی بپوشید، آماده شوید و ورزش تی آر ایکس برای لاغری را شروع کنید.

ورزش تی آر ایکس برای لاغری و عملکرد این ورزش بر بدن

ورزش تی آر ایکس برای لاغری و عملکرد این ورزش بر بدن

شدت ورزش تی آر ایکس بر تاثیرگذاری آن موثر است. با افزایش مقاومت فشار یا کشش به هر تمرین تی آر ایکس شما مجبور به مبارزه با جاذبه زمین می‌شوید. این تمرینات ساده با وزن بدن را به چیزی بسیار سخت‌تر تبدیل می‌کند و از شما می‌خواهد که کل بدن خود را درگیر کنید. برای مثال، با شناور کردن یک پا از زمین در حلقه تی آر ایکس، حتی لانژهای ساکن ساده نیز به آزمونی سخت برای ثبات و قدرت تبدیل می‌شوند.

ورزش تی آر ایکس به جای اینکه فقط یک ناحیه از بدن شما را درگیر کند، کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود شما حسابی عرق بریزید. بسیاری از تمرین‌های تی آر ایکس شبیه به تمرین‌های کلاس‌های استودیویی، مانند کشش افقی، اسکوات کوتاه، پرس سینه است. هر تمرین از شما می‌خواهد که کل بدن خود را درگیر کنید. شما با انجام حرکاتی مانند کوه‌نوردی، تخته، پیک و کرانچ سوزش شکم را احساس خواهید کرد. در حالی که ورزش تی آر ایکس دارای مزایای سبک HIIT است، بنابراین آسیب دیدن شما را به حداقل می‌رساند.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

ورزش تی آر ایکس برای لاغری؛ فواید تی ار ایکس

تی آر ایکس دارای فواید زیادی برای لاغری است. در ادامه برخی از این فواید را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تی آر ایکس مخفف عبارت Total Body Resistance Exercise، یک روش تمرینی انقلابی است که از وزن و گرانش بدن شما به عنوان مقاومت برای ایجاد قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و ثبات استفاده می‌کند. بنابراین چه بخواهید عضله بسازید، چربی کم کنید، استقامت یا انعطاف‌پذیری را بهبود ببخشید، می‌توانید از ورزش تی آر ایکس برای رسیدن به هر هدف تناسب اندام خود استفاده کنید. با این ورزش از وزن بدن خود برای درگیر کردن تمام بدن استفاده می‌کنید.
  • داشتن یک اندام ایده‌آل بیشتر از داشتن یک شکم شش تکه قابل مشاهده است. حرکتی که در یک ورزش تی آر ایکس انجام می‌شود، مستلزم آن است که با شکم، پهلو و کمر خود محکم و ثابت شوید تا بتوانید از وزن بدن خود به عنوان مقاومت استفاده کنید. ورزش تی آر ایکس از حرکات کاربردی برای کمک به افزایش تناسب اندام کلی بدن شما استفاده می‌کند.
  • از آنجایی که شما به راحتی می‌توانید موقعیت بدن خود را برای افزایش یا کاهش مقاومت تنظیم کنید، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید خود را در هر تمرین به چالش بکشید. به دلیل ماهیت معلق بودن تی ار ایکس، ورزش تی آر ایکس به افراد در هر سطحی این اجازه را می‌دهد تا با خطر کمتری شروع به ورزش کنند.
  • ورزش تی آر ایکس که در اصل توسط یک نیروی دریایی طراحی شده بود که می‌خواست در فضای محدودی در سفرهای کاری خود تناسب اندامش را حفظ کند، یک سیستم به راحتی قابل حمل است که می‌تواند در هر جایی با یک نقطه لنگر راه اندازی شود.

بنابراین چه بخواهید تی آر ایکس را در خانه راه اندازی کنید یا آن را در تعطیلات یا سفرهای کاری خود به همراه داشته باشید، می‌توانید در همه جا از مزایای TRX بهره‌مند شوید.

ورزش تی آر ایکس برای لاغری؛ تمرینات تی آر ایکس برای چربی سوزی

اگر زمانی برای رفتن به باشگاه ندارید و میخواهید تمرینات تی آر ایکس برای لاغری را انجام دهید، ما چند نمونه از حرکاتی که به‌وسیله طناب‌ها تی آر ایکس در جهت کاهش وزن و لاغری می‌توان در منزل انجام داد برای شما در اینجا ذکر کرده‌ایم.

  • حرکات اسکات (عضله اصلی درگیر: عضلات اصلی شکمی، ماهیچه چهار سر ران (جلوی ران)، عضله سرینی (باسن)، ماهیچه همسترینگ (پشت ران))
  • کوهنورد برعکس (عضله اصلی درگیر: ماهیچه سه سر بازویی (پشت بازو)، عضلات اصلی شکمی، عضلات جمع کننده ران، ماهیچه چهار سر رانی (جلو ران)، ماهیچه سه سر ران (پشت ران))
  • شنا (عضله اصلی درگیر: عضلات اصلی شکمی، لگن، شانه‌ها، عضلات مورب شکمی)
  • لانژ (عضله اصلی درگیر: عضله سرینی (باسن)، ماهیچه همسترینگ (پشت ران)، ماهیچه چهار سر ران (جلوی ران)، ماهیچه‌ نزدیک‌ کننده ران (داخل ران))
  • کرانچ (عضله اصلی درگیر: ماهیچه دوسر بازویی (جلو بازو)، عضلات اصلی شکمی)
  • پلانک (عضله اصلی درگیر: عضلات اصلی شکمی، لگن، شانه‌ها، عضلات مورب شکمی)

ورزش تی آر ایکس برای لاغری؛ بررسی تغذیه مناسب در ورزش تی آر ایکس

شما باید بعد از تمرینات ورزشی برای ریکاوری بدنتان مواد مغذی مصرف کنید. بعد از تمام شدن ورزش تی آر ایکس زمان سوخت‌گیری است؛ بعد از ورزش تی آر ایکس برای لاغری مایعات دارای کربوهیدرات‌های ساده را مانند، آب‌پرتقال و آب‌میوه‌های دیگر نوشید؛ یعنی مایعاتی که علاوه بر آب حاوی کربوهیدرات‌ها و الکترولیت‌هایی مانند سدیم و پتاسیم هم باشند.

شما با ورزش کردن مقدار زیادی کربوهیدرات از دست داده‌اید. بهترین زمان برای تغذیه خوردن ۲۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از ورزش است.

ورزش تی آر ایکس برای لاغری و دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان مجموعه فیت کلاب

ورزش تی آر ایکس برای لاغری و افزایش مقاومت بدن مفید است. در این مقاله ما درباره ورزش تی آر ایکس برای لاغری صحبت کردیم، اینکه ورزش تی آر ایکس از کجا متولد شده و چه مزایایی دارد. در ورزش تی آر ایکس از یک طناب استفاده می‌شود که معمولاً از سقف آویزان شده و حلقه‌هایی برای دست‌ها یا پاها در دو طرف آن قرار دارد.

اگر شما می‌خواهید با استفاده از ورزش تی آر ایکس برای لاغری اقدام کنید، باید بدانید که داشتن یک برنامه اصولی ورزشی و تغذیه زیر نظر یک مربی یا کارشناس مجرب ضروری است. شما می‌توانید خود را با اطمینان کامل به کارشناسان ما در مجموعه فیت کلاب بسپارید و به وزن ایده آل خود برسید. بنابراین برای اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیت کلاب از طریق شماره تماس 02191090095 ارتباط برقرار کنید.

فیت کلاب مجموعه‌ای فعال در حوزه سلامت است و شما را با ارائه برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی برای داشتن وزن مناسب، همراهی می‌کند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده می‌توانید از متخصصین تغدیه مجموعه فیت کلاب مشاوره بگیرید و برنامه غذایی متناسب با وضعیت عمومی بدن و سبک زندگی خاص خود دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

آیا انجام تی آر ایکس باعث کالری سوزاندن می‌شود؟

به عنوان مثال، یک زن ۶۲کیلوگرمی ممکن است 275 کالری را در یک کلاس تی آر ایکس یک ساعته بسوزاند که شامل حرکات اولیه مانند کشش، فشار و پلانک است، در حالی که یک مرد ۹۰ کیلوگرمی ممکن است در همان کلاس 400 کالری بسوزاند.

چرا تی آر ایکس بهتر از وزنه زدن است؟

تی آر ایکس باعث اضافه بار عضلانی، افزایش توده عضلانی و افزایش قدرت می‌شود!

آیا ورزش تی آر ایکس برای لاغری موثر است؟

بله، این ورزش برای لاغری بسیار موثر است و در مقایسه با تمرینات تناسب اندام معمولی، با تی آر ایکس احساس قدرت بیشتری خواهید کرد و در زمان کمتری به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه