حرکات پهلو | 7 حرکت برای چربی سوزی پهلو در خانه

آموزش ویدئویی بهترین حرکات فیله کمر در خانه

کمتر کسی را پیدا می‌کنید به دنبال لاغری شکم و پهلو نباشد. افزایش تجمع چربی در ناحیه پهلو، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس شما بگذارد. در این حالت، برای پوشیدن لباس‌های جذب با مشکل مواجه خواهید شد. بهترین راه حل برای از بین بردن چربی‌های پهلو، انجام حرکات ورزشی پهلو است. معمولا تمریناتی که برای لاغر کردن پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرند، به صورت همزمان بر عضلات کمر و شکم تاثیر می‌گذارند.

 بنابراین شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و به تناسب اندام برسید. تمریناتی که برای لاغر کردن پهلو انجام می‌شوند، شامل چند سطح مختلف مثل ساده و پیشرفته هستند. انجام دادن این تمرینات، به یادگیری برخی نکات نیاز دارد. در صورتی که تمرینات را اشتباه انجام دهید، آسیب بسیار زیادی به ستون فقرات و کمر شما وارد خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای انجام حرکات پهلو و شکم، به یک مجموعه معتبر مثل فیت کلاب مراجعه کنید.

 کارشناسان این مجموعه، اطلاعاتی مثل سبک زندگی، عادات غذایی و علایق ورزشی شما را جمع‌آوری می‌کنند. سپس این اطلاعات را در اختیار مربیان ورزشی مجموعه فیت کلاب قرار می‌دهند. مربیان این مجموعه، بهترین برنامه ورزشی را با توجه به علایق و اهداف ورزشی شما ارائه خواهند داد. در ادامه به طور کامل درباره حرکات پهلو توضیح می‌دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تمرینات قدرتی برای لاغری پهلو مناسب هستند یا تمرینات هوازی؟

تمرینات قدرتی برای لاغری پهلو مناسب هستند یا تمرینات هوازی؟
تمرینات قدرتی برای لاغری پهلو مناسب هستند یا تمرینات هوازی؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که برای لاغری پهلو تمرینات هوازی را انجام دهیم یا تمرینات قدرتی؟ هر کدام از حرکات ورزشی هوازی و قدرتی، مزایا و معایب خاص خود را دارند. معمولاً برای لاغر کردن، باید به سراغ تمریناتی بروید که ترکیبی از حرکات قدرتی و هوازی باشند. ممکن است بتوانید با کمک حرکات ورزشی هوازی مثل دوچرخه سواری، چربی‌های تجمع یافته در این ناحیه را کاهش دهید.

 اما برای بهبود فرم پهلوها، باید از تمرینات قدرتی کمک بگیرید. به همین دلیل، مربیان ورزشی معمولاً حرکاتی را به شما پیشنهاد می‌دهند که ترکیبی از ورزش هوازی و قدرتی باشد. ورزش‌های هوازی می‌توانند ضربان قلب را افزایش دهند و بر افزایش جریان خون در بدن موثر باشند. همین مسئله باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن خواهد شد. هر چقدر سوخت و ساز بدن افزایش یابد، تجزیه سلول‌های چربی به شکل بهتری انجام خواهد شد. از طرفی، حرکات قدرتی برای افزایش حجم توده‌های عضلانی و بهبود فرم بدن انجام می‌شوند.

 بنابراین هر دو نوع ورزش اهمیت بسیار زیادی دارند. البته فراموش نکنید که حرکات قدرتی برای لاغر کردن پهلو، به تجهیزاتی مثل دمبل یا کش نیاز دارند. شما می‌توانید این حرکات را در فضای داخلی خانه یا در باشگاه بدنسازی انجام دهید. محل انجام دادن حرکات ورزشی، اهمیت چندانی ندارد. آنچه که مهم است، نحوه انجام تمرینات لاغری پهلو است. حرکات ورزشی باید به شکل درستی انجام شوند. در غیر این صورت، ممکن است در دراز مدت تاثیری بر لاغری پهلوها و شکم نداشته باشند.

مزایای انجام تمرینات پهلو 

انجام حرکات پهلو در بدنسازی مزایای گوناگونی دارد. در ادامه برخی از این مزایا را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • کاهش کمر درد 

یکی از مهم‌ترین مزایای انجام تمرینات پهلو، کاهش کمردرد است. همانطور که گفته شد، این حرکات لاغری پهلو بر سایر ماهیچه‌های بدن مثل ماهیچه‌های شکم و عضلات کمر موثر هستند. در نتیجه، می‌توانند دردهای عضلانی یا آسیب‌های جسمانی را کاهش دهند. جالب است بدانید، شکم شما مانند یک تکیه‌گاه برای عضلات میانی و کمر است. عضلات پهلو نیز مانند سایر ماهیچه‌های میان‌تنه مثل عضلات کمر، به شکم متصل هستند. 

بنابراین افزایش قدرت عضلات پهلو، به صورت مستقیم بر ماهیچه‌های شکم و کمر تاثیر می‌گذارد. زمانی که عضلات شکم و پهلو ضعیف باشند، عضلات پشت و کمر را مجبور می‌کنند برای حمایت از عضلات میان تنه سخت‌تر کار کنند. هر چقدر ماهیچه‌های پهلو قدرت و استقامت بیشتری داشته باشند، فشار کمتری به ماهیچه‌های کمر وارد خواهد شد. در نتیجه، می‌توان گفت حرکات پهلو بر کاهش درد کمر و ستون فقرات موثر هستند. 

  • بهبود عملکرد ورزشی بدن 

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای حرکات پهلو، این است که به بهبود عملکرد ورزشی بدن کمک می‌کند. اگر یک ورزشکار تازه کار یا حرفه‌ای هستید، بهتر است حتماً تمرینات ورزشی پهلو را انجام دهید. در غیر این صورت، ممکن است آمادگی جسمانی کافی برای انجام حرکات ورزشی پیچیده‌تر نداشته باشید. بسیاری از فعالیت‌های روزمره یا فعالیت‌های بدنی، با کمک عضلات هسته مرکزی بدن یا عضلات میان تنه انجام می‌شوند. ضعیف بودن ماهیچه‌های میان تنه، مانع از انجام فعالیت‌های روزمره یا حرکات ورزشی خواهد شد.

 در این حالت ممکن است با انجام کوچک‌ترین حرکت یا بلند کردن وزنه، دردهای عضلانی شدیدی را تجربه کنید. هنگام دویدن یا سایر انجام فعالیت‌های ورزشی، به عضلات میان تنه قوی نیاز دارید. پهلوها نقش مهمی در عملکرد روزانه شما دارند. به همین دلیل، دوندگان یا سایر ورزشکاران باید برای افزایش آمادگی جسمانی و بهبود عملکرد ورزشی خود این حرکات را انجام دهند. 

علاوه بر این، تمرینات ورزشی پهلو از بروز آسیب دیدگی‌های جسمانی جلوگیری می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است هنگام پرتاب کردن توپ فشار شدیدی به ستون فقرات و عضلات میان تنه وارد شود. گرفتگی‌های عضلانی، ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. این مسئله برای ورزشکارانی که به صورت مکرر در مسابقات شرکت می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بنابراین افزایش آمادگی جسمانی با انجام حرکات پهلو، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

  • بهبود وضعیت بدن 

اگر بدن خمیده‌ای دارید یا هنگام ایستادن قوز می‌کنید، بهتر است حتماً حرکات ورزشی پهلو را انجام دهید. تمرینات ورزشی به شما کمک می‌کنند تا وضعیت بدن خود را بهبود دهید. در این حالت، فشار کمتری به ستون فقرات و کمر وارد خواهد شد. در نتیجه، می‌توانید راحت‌تر بایستید یا بنشینید. سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که عضلات شکم و پهلو چه ارتباطی به ستون فقرات یا بهبود وضعیت بدن دارند؟

 مطالعات نشان می‌دهد، عضلات شکم و پهلو تاثیر بسیار زیادی بر طرز ایستادن یا وضعیت بدن دارند. متاسفانه اکثر ما تصور می‌کنیم ماهیچه‌های کمر یا ستون فقرات بر این مسئله تاثیرگذار هستند. ایستادن به شکل مناسب و بهبود وضعیت بدن، به شما کمک می‌کند تا تنفس بهتری داشته باشید و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های اسکلتی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بر بهبود اعتماد به نفس و روحیه شما تاثیرگذار است. زیرا در این حالت، ضعیف یا خمیده به نظر نخواهید رسید.

  • ساده و کم هزینه 

اکثر تمریناتی که برای لاغری پهلو انجام می‌شوند، نیازی به تجهیزات ورزشی پیچیده یا حضور در باشگاه بدنسازی ندارند. شما به راحتی قادر خواهید بود این حرکات را در فضای داخلی خانه و بدون نیاز به تجهیزات ورزشی انجام دهید. کافی است با کمک نیروی جاذبه زمین، حرکات وزن بدن را انجام دهید و به تناسب اندام برسید. البته اگر قصد دارید فرم پهلوها را تغییر دهید، پیشنهاد می‌کنیم به باشگاه‌های بدنسازی مراجعه کرده و از تجهیزات ورزشی پیشرفته استفاده کنید. 

نکات مهم برای انجام دادن حرکات پهلو 

قبل از اینکه برای انجام تمرینات پهلو اقدام کنید، بهتر است به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. در ادامه برخی از این نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

  1. اگر قصد دارید در خانه ورزش کنید، بهتر است حتماً از مربیان ورزشی کمک بگیرید. هرگز به شکل خودسرانه تمریناتی که در اینترنت پیدا می‌شوند را انجام ندهید. این تمرینات با شرایط جسمانی شما سازگاری ندارند. به عنوان مثال، ممکن است به ستون فقرات شما آسیب بزنند. اگر دارای مشکلات جسمانی مثل دیسک کمر یا آرتروز هستید، حتماً ابتدا با متخصص مشورت کرده و سپس برای انجام حرکات پهلو اقدام کنید. 
  2. برنامه ورزشی لاغری پهلو، به تنهایی تاثیر چندانی ندارد. بنابراین بهتر است در کنار برنامه ورزشی، از یک برنامه غذایی سالم استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مکمل‌های غذایی مصرف کنید یا مصرف غذاهای چربی سوز را افزایش دهید. مواد غذایی که در رژیم غذایی شما وجود دارند، باید توسط متخصصان تغذیه یا مربیان ورزشی تعیین شوند. 
  3. پهلو و شکم تا حد زیادی تحت تاثیر تغذیه شما قرار دارند. به عنوان مثال مصرف غذاهایی که حاوی چربی اشباع شده هستند، میزان تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو را افزایش خواهد داد. بنابراین بهتر است ابتدا عادات غذایی نامناسب را ترک کنید و سپس حرکات ورزشی پهلو را انجام دهید.

میزان تجزیه چربی با تمرینات پهلو 

از دیگر سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که با انجام حرکات ورزشی پهلو چقدر چربی در بدن تجزیه خواهد شد؟ میزان کالری سوزی و تجزیه سلول‌های چربی در بدن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه برخی از این عوامل را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • نوع و شدت تمرین 

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر میزان کالری سوزی و تجزیه چربی بعد از انجام دادن حرکات ورزشی پهلو، نوع و شدت تمرین است. همانطور که گفته شد، حرکات ورزشی در سطوح مختلف مثل ساده یا پیشرفته انجام می‌شوند. بدیهی است که حرکات ساده تاثیر کمتری بر متابولیسم و تجزیه سلول‌های چربی دارند. از طرفی، حرکات ورزشی با شدت بالا می‌توانند به سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش دهند. 

نکته مهم این است که شما نمی‌توانید از همان ابتدا برای انجام حرکات ورزشی با شدت بالا اقدام کنید. این تمرینات ورزشی نیاز به آمادگی جسمانی بالا دارند. بنابراین بهتر است ابتدا از تمرینات ساده شروع کنید و بعد از مدتی به سراغ حرکات ورزشی پیچیده بروید.

  • شرایط جسمانی شما 

از دیگر عوامل موثر بر میزان تجزیه چربی بعد از انجام حرکات پهلو، شرایط جسمانی شما است. متابولیسم بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد سوخت و ساز بدنی بالایی دارند. به همین دلیل بعد از گذشت چند هفته، به تناسب اندام می‌رسند. 

برخی افراد متابولیسم و سوخت و ساز بدن پایینی دارند. این دسته از افراد، ممکن است بعد از گذشت چند ماه تغییرات قابل توجهی را مشاهده نکنند. بنابراین بهتر است ابتدا از شاخص توده بدنی و شرایط جسمانی خود مطلع شوید. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره وضعیت جسمانی خود، با مربیان ورزشی حرفه‌ای مشورت کنید. 

انواع تمرینات پهلو 

تمریناتی که برای لاغری پهلو انجام می‌شوند، انواع مختلفی دارند. در ادامه برخی از این تمرینات را به شما معرفی می‌کنیم: 

کرانچ

آموزش حرکت بدنسازی کرانچ یک طرفه

شکم روسی

آموزش حرکت بدنسازی شکم روسی با صفحه هالتر

آموزش حرکت بدنسازی شکم روسی

چرخش شکم مورب دست باز

آموزش حرکت ورزشی شکم مورب دست باز

 

پلانک پهلو

آموزش ویدیویی حرکت بدنسازی پلانک ساید

کرانچ متناوب با لمس پاشنه پا

آموزش حرکت بدنسازی کرانچ متناوب با لمس پاشنه

کرانچ دوچرخه

آموزش حرکت بدنسازی شکم دوچرخه تک پا روی زمین

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به کانال آپارات فیت کلاب، ویدئوهای آموزشی حرکات پهلو را مشاهده کرده و انجام دهید.

اگر تا این جای مقاله به جواب سوالات خودتون نرسیدین میتوانید با مراجعه به تالارگفتوگو فیت کلاب سوالات خودتون رو از متخصصین ما بپرسید.

بررسی کلی

در این مطلب به طور کامل درباره حرکات پهلو توضیح داده شد. حرکات پهلو برای تجزیه سلول‌های چربی در این ناحیه مفید هستند. علاوه بر انجام حرکات ورزشی پهلو، باید از یک برنامه غذایی مناسب استفاده کنید. تجمع بیش از حد سلول‌های چربی در این ناحیه، تاثیر نامناسبی بر ظاهر بدن شما خواهد داشت. این مسئله ممکن است باعث افسردگی یا انزوا شود. از طرفی، تمرینات ورزشی پهلو باید تحت نظر مربیان ورزشی انجام شوند.

 در غیر این صورت، ممکن است به بدن شما آسیب شدیدی وارد شود. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این حرکات، به مربیان ورزشی مجموعه فیت کلاب مراجعه کنید. مربیان این مجموعه، به شما کمک می‌کنند تا در مدت زمان کوتاهی چربی‌های اضافی ناحیه پهلو را کاهش دهید و به تناسب اندام برسید. برنامه تمرینی که توسط مربیان و کارشناسان فیت کلاب ارائه می‌شود، با کمترین هزینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و تاثیرات بلند مدت دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه