انواع داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن

انواع داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن

در جامعه امروزی که اکثر افراد با بحران چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است تمایل به افزایش وزن رخداد عجیبی به نظر برسد. اما در نظر داشته باشید که برخی افراد، از کمبود وزن و لاغری رنج می‌برند. به طور معمول، این افراد به دنبال افزایش وزن خواهند بود. 

برای کسانی که می‌خواهند افزایش وزن داشته باشند، استفاده از داروهای گیاهی در کنار یک رژیم غذایی اصولی و ورزش مناسب، می‌تواند بهترین گزینه باشد. زیرا داروهای گیاهی، علاوه بر این که سبب افزایش وزن در کل بدن می‌شوند، عاری از عوارض شدید هستند. 

چرا می‌گوییم عوارض شدید؟ به این دلیل که هر داروی گیاهی به موازات خواصی که دارد ممکن است برای برخی افراد واکنش آلرژیک را به همراه داشته باشد. 

در ادامه این مطلب از وبسایت تخصصی فیت کلاب به بررسی انواع داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن می‌پردازیم.

علل کمبود وزن

برخی افراد (که معمولاً قشر کم جمعیتی هستند)، دارای وزن بدنی ایده آل هستند. اما بسیاری از افراد، از چاقی (یا اضافه وزن) و درصد کمی از آنها از کمبود وزن رنج می‌برند. هر یک از این افراد که دچار لاغری هستند، به دنبال راه‌هایی همچون مصرف داروهای گیاهی برای چاق شدن کل بدن و تناسب اندام خود هستند. 

اما باید در نظر داشته باشید قبل از هر اقدامی، ابتدا دلایل کمبود وزن خود را بررسی نموده و در رفع آن کوشا باشید. چرا که در صورت وجود برخی مشکلات همچون تیروئید پرکار(باعث لاغری می‌شود)، مصرف داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن، موثر نخواهند بود. دلایل مختلفی برای کمبود وزن وجود دارد. اکثر آنها به شرح زیر است:

  • عوامل ژنتیکی
  • استرس
  • کمبودهای تغذیه‌ای
  • میزان متابولیسم بالا در افراد لاغر
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • مشکلات قلبی
  • سرطان
  • کم خونی
  • تیروئید
  • بی خوابی
  • یبوست
  • ورزش سنگین 
  • اختلالات کبدی
  • سوء هاضمه
  • اختلال خوردن (بی اشتهایی)

توصیه های رژیم غذایی برای افزایش وزن

انواع داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن
انواع داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن

توجه داشته باشید که مصرف داروهای گیاهی برای چاق شدن کل بدن، به تنهایی کافی نبوده و باید رژیم غذایی مناسبی را نیز در برنامه خود قرار دهید. بهترین غذاها برای چاقی بدن، شامل پروتئین‌های گیاهی و حیوانی، چربی و روغن سالم، کربوهیدرات‌های پیچیده و محصولات لبنی ساخته شده با شیر کامل است.

مواد غذایی که باید در رژیم غذایی خود (برای افزایش وزن) مصرف کنید، به وزن و شرایط بدنی شما بستگی دارد. برخی از روش‌های افزایش وزن از طریق تغییر در رژیم غذایی، به شرح زیر است.

  1. یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و کالری سالم را در نظر بگیرید.
  2. حجم وعده‌های غذایی خود را کم کرده و به جای مصرف 3 وعده غذایی با حجم زیاد، تعداد دفعات مصرف مواد غذایی (وعده‌های غذایی) را افزایش دهید. این گونه بدن شما، زمان کافی برای جذب مواد مغذی از مواد غذایی مصرف شده را خواهد داشت.
  3. محصولات لبنی مانند پنیر، ماست و شیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  4. انواع آجیل‌ها مانند بادام زمینی، گردو و بادام هندی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  5. استفاده از آووکادو در رژیم غذایی فراموش نشود.
  6. نان، برنج، ماکارونی و غلات را به میزان کافی در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  7. انجام تمرینات فیزیکی مانند دویدن، ورزش‌های هوازی (مانند فوتبال) و سایر فعالیت‌های سنگین فیزیکی را به مرور زمان کاهش داده و متوقف کنید. زیرا انجام این فعالیت‌ها منجر به چربی سوزی شده و در نهایت، باعث کاهش وزن شما می‌شود. اما تحت نظر مربی متخصص، ورزش‌های لازم را انجام دهید تا علاوه بر افزایش وزن، از تناسب اندام نیز بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی اصولی با کارشناسان توانمد مجموعه فیت کلاب در ارتباط بوده و برنامه مناسب با شرایط خود را دریافت کنید. متخصصین فیت کلاب با در نظر گرفتن شرایط شما و بررسی (BMI) بدن شما، برنامه مناسبی را ارائه خواهند داد.

شاخص توده بدنی (BMI) معیاری است که بر اساس وزن و قد افراد محاسبه شده و وضعیت سطح چربی بدن هر شخص را نشان می‌دهد. فرد کم وزن به فردی گفته می‌شود که وزن بدن یا شاخص توده بدنی    (BMI)  او پایین باشد.

تفاوت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در چیست؟

انواع داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن
انواع داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن

داروهای گیاهی از تبدیل گیاهان به دارو در کارخانه‌های داروسازی و طی فرآیندی خاص تولید می‌شوند. اما داروهای گیاهی همچون زنجبیل گیاهانی هستند که خواص درمانی آنها از نظر علمی ثابت شده است. در ادامه چند نمونه گیاه دارویی و چند نمونه از داروهای گیاهی برای چاق شدن کل بدن را معرفی خواهیم کرد.

بهترین گیاهان دارویی برای چاق شدن کل بدن

افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، نباید هر نوع ماده غذایی را مصرف کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند با مصرف بیش از حد مواد غذایی نامناسب مانند فست فود، می‌توانند وزن خود را افزایش دهند. توجه داشته باشید که شاید این نوع مواد غذایی بتوانند موجب چاقی شما شوند. اما این افزایش وزن به هیچ وجه اصولی و ایده‌آل نیست. شما با مصرف مواد غذایی نامناسب (مانند فست فود)، تنها می‌توانید چربی‌های مضر بدن خود را افزایش دهید.

زیرا این نوع مواد غذایی تنها حاوی چربی‌های مضر بوده و هیچ تاثیری در افزایش چربی‌های مفید بدن شما نخواهد داشت. اگر در نظر دارید وزن خود را به شیوه‌ای سالم و درست افزایش دهید، نیاز به اضافه کردن چند گیاه مغذی به رژیم غذایی خود خواهید داشت. در ادامه این مطلب، به برخی از گیاهان دارویی برای چاق شدن کل بدن اشاره می‌کنیم.

بسیاری از گیاهان، دارای خواص دارویی متفاوت بوده و از آنها برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر درمان بیماری‌ها، بسیاری از گیاهان خاصیت تقویت‌کنندگی بدن را نیز دارند. دراین بین، برخی از گیاهان موجب افزایش وزن می‌شوند. افزایش وزن به کمک گیاهان دارویی، موجب افزایش چربی‌های مفید بدن می‌شود. 

برخی از گیاهانی که موجب افزایش وزن می‌شوند به شرح زیر است.

1.خار مریم

 خار مریم گیاهی شناخته شده است که باعث بهبود هضم غذا، افزایش اشتها و افزایش وزن می‌شود. افرادی که با مشکلات عدم افزایش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند این گیاه را امتحان کنند. با توجه به اینکه این گیاه باعث افزایش اشتها می‌شود، توصیه می‌شود گیاه خار مریم را در طول روز میل کنید. به افرادی که به دنبال استفاده از داروهای گیاهی برای چاق شدن کل بدن هستند، توصیه می‌شود این گیاه را به صورت عرقیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنند. اینگونه شما می‌توانید سرعت افزایش وزن بدن خود را افزایش دهید.

2.لوبیا

استفاده از لوبیا برای افزایش وزن، چند مزیت بسیار بزرگ دارد. شما می‌توانید لوبیا را به راحتی تهیه کنید. لازم است بدانید لوبیا، یک منبع غنی از پروتئین و فیبر است. وجود فیبر و پروتئین بسیار زیاد در این گیاه باعث شده است تا لوبیا به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید برای افزایش وزن شناخته شود. از طرفی شما می‌توانید لوبیا را در غذاهای مختلف مانند آش، قرمه سبزی و سایر غذاها استفاده کنید.

گیاه لوبیا به تنهایی دارای چند نوع مختلف است. انواع مختلف لوبیا شامل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا سیاه می‌شود. از آنجایی که انواع مختلف ذکر شده برای لوبیا، زیر مجموعه این گیاه محسوب می‌شوند، مصرف هر یک از آنها منجر به افزایش وزن شما خواهد شد.

3.زنجبیل

زنجبیل یکی از پر خاصیت‌ترین گیاهان دارویی به شمار رفته و از این گیاه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. به طور کلی، زنجبیل موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش شده و اشتها را افزایش می‌دهد. افزایش اشتها نیز منجر به افزایش میل شخص برای خوردن غذا شده و در نتیجه با افزایش حجم وعده‌های غذایی، وزن شخص افزایش پیدا می‌کند.

بهترین داروهای گیاهی برای چاق شدن کل بدن

تا به اینجا، گیاهانی که برای افزایش وزن مناسب بودند به شما معرفی شدند. هر چند این گیاهان تاثیر شگرفی در افزایش وزن دارند، ولی برخی افراد تمایل دارند به جای استفاده از گیاهان دارویی، از داروهای گیاهی استفاده کنند. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از داروهای شیمیایی وجود دارند که موجب افزایش وزن می‌شوند. اما استفاده از داروی گیاهی برای چاق شدن کل بدن، می‌تواند کمترین عوارض جانبی را برای افراد مصرف کننده این نوع داروها در پی داشته باشد.

البته در برخی از موارد، ممکن است پزشک متخصص، استفاده از داروهای شیمیایی را ترجیح دهد. اما به طور کلی بهتر است برای افزایش وزن خود، از داروهای گیاهی استفاده کنید. استفاده از داروهای شیمیایی برای افزایش وزن، تنها در صورتی لازم است که پزشک متخصص، استفاده از آنها را توصیه کند. در این بخش به برخی از انواع داروی گیاهی موجود در بازار که برای افزایش وزن مفید هستند اشاره می‌کنیم.

1.قرص چاقی فت فست

این قرص یکی از بهترین داروهای گیاهی برای چاق شدن کل بدن است. قرص فت فست از ترکیباتی تولید می‌شود که موجب افزایش چشمگیر وزن بدن می‌شوند. این قرص توسط کشور آمریکا تولید شده و بیشتر مواد به کار برده شده برای تولید این محصول، گیاهی هستند. گیاهانی که برای تولید این دارو به کار برده می‌شوند، موجب افزایش وزن افراد مختلف می‌شوند.

به طور کلی تمامی افراد می‌توانند از این قرص استفاده کنند. اما از لحاظ سنی، مناسب‌ترین سن برای مصرف قرص فت فست، سنین بین 14 الی 60 سال است. این گروه‌بندی سنی نشان می‌دهد که استفاده از این قرص برای افزایش وزن کودکان خردسال مناسب نیست. باز هم جای دارد بیان کنیم، مصرف این قرص باید با دستور پزشک باشد.

2.قرص افزایش وزن شیکوریدین دینه

یکی دیگر از بهترین داروهای گیاهی برای چاق شدن کل بدن، قرص شیکوریدین دینه است. اصلی‌ترین موردی که باعث شده است این قرص به عنوان یکی از بهترین داروها برای کاهش وزن شناخته شود این است که این قرص، کاملاً گیاهی است. مواد اصلی که برای تولید قرص شیکوریدین دینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل اسانس رازیانه، ریشه کاسنی و دانه شنبلیله می‌شود. تمامی این گیاهان موجب افزایش وزن می‌شوند.

ترکیب کردن این گیاهان موجب شده است قرص شیکوریدین دینه، توانایی بسیار زیادی در افزایش وزن داشته باشد. تاثیر اصلی این قرص در کاهش قند خون و به دنبال آن افزایش اشتها است. توجه داشته باشید که استفاده از این قرص برای افزایش اشتهای کودکان خردسال، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اگر در نظر دارید با استفاده از این قرص افزایش وزن داشته باشید، بهتر است این قرص را قبل از هر وعده غذایی خود مصرف کنید تا اشتهای شما برای غذا خوردن افزایش یابد.

لازم به یادآوری است که داروهای گیاهی ذکر شده برای افزایش وزن، می‌توانند مانند هر داروی دیگری عوارض مختلف را برای برخی از افراد در پی داشته باشند. هر چند این داروها گیاهی هستند، اما در هر صورت ممکن است برخی از افراد نسبت به برخی از گیاهان نیز آلرژی داشته باشند.  

سخن پایانی

در این مطلب به برخی از گیاهانی دارویی که موجب افزایش وزن می‌شوند اشاره شد. کمبود وزن یکی از مشکلاتی است که اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند بیماری‌ها و مشکلات دیگری را نیز در پی داشته باشد. بنابراین در صورتی که با مشکل کمبود وزن مواجه هستید، بهتر است هر چه زودتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. علاوه بر گیاهانی که خاصیت دارویی و افزایش وزن دارند، به برخی از داروهای گیاهی نیز اشاره شد.

داروهای گیاهی نیز می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش وزن افراد لاغر داشته باشند. در کنار داروهای گیاهی، داروهای شیمیایی مختلفی نیز وجود دارند که موجب افزایش وزن و افزایش اشتها می‌شوند. در نظر داشته باشید که بهترین راه برای افزایش وزن، استفاده از گیاهان دارویی و پس از آن، استفاده از داروهای گیاهی است. بنابراین بهتر است استفاده از داروهای شیمیایی را به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفته و استفاده از آنها را به تصمیم پزشک متخصص بسپارید.

5 Responses

  1. سلام از قرص ها یا محصولات به اصطلاح گیاهی استفاده نکنین چون دگزا و کرتون بهش اضافه میکنن . گاهی مشاهده شده حتی مواد اعتیاد آور مثل شیشه هم بهشون اضافه شده .

  2. سلام خسته نباشید فت فست که میگید مگه تو داروخانه هستش که میگید دکتر باید تجویزش کنه؟ بعدم فت فست قدیمو نیست الان هزار تا فت فست قرصی درست شده اون قدیمی کپسول بودش دیگه فکر نکنم باشه.. ممنون تشکر 🙏

  3. سلام فیت کلوب . من قدم ۱۷۰ و وزن ۶۰ هستم . اما تا استرس میگیرم ده کیلو یهو کم میکنم . ینی مهم ترین عامل چاقی و لاغری بیش از حد به نظرم استرس هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه