دستگاه اسکن ۳ بعدی و آنالیز بدن فیت کلاب

با ناراحتی گفتم:«آقای دکتر شما همه چیز رو سخت می‌گیرین! من فقط از شما یک برنامه غذایی می‌خوام تا سریع‌تر لاغر بشم.» بهم نگاه کرد و گفت:«اتفاقاً این تو هستی که همه چیز رو آسون می‌گیری. به گذشته نگاه کن. این چندمین باریه که داری رژیم می‌گیری؟ تا الان بیشتر از ۱۰ تا پزشک و مربی مختلف مراجعه کردی و برنامه غذایی یا برنامه ورزشی گرفتی. اما چرا هیچ کدوم از اون‌ها نتونستن تو رو به نتیجه برسونن؟

 به خاطر اینکه اطلاعات کاملی درباره وضعیت بدن تو نداشتن. بنابراین بهتره به حرف من گوش کنی و از این دستگاه استفاده کنی.» بهش گفتم:«این دستگاه چه فایده‌ای برای من داره؟ اصلاً چه جوری می‌تونه به لاغر شدن من کمک کنه؟» با حوصله جواب داد:«دستگاه اسکن سه بعدی آنالیز بدن، اطلاعات دقیقی درباره درصد چربی بدن، توده‌های عضلانی، حجم استخوان‌ها، آب بدن و چیزهایی مثل این ارائه میده. 

هیچ چیز بهتر از این نیست که بدن خودت رو بهتر بشناسی.» کمی فکر کردم و گفتم:«باشه این کارو انجام میدم. اما قبل از هر چیزی باید اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه در اختیارم قرار بدین.» جواب داد:«باشه. بیا تا بهت بگم که دستگاه اسکن سه بعدی آنالیز بدن چه فایده‌ای برات داره.» 

خدمات ویژه ای فیت کلاب برای مراجعین حضوری

مجموعه فیت کلاب برای مراجعین حضوری خود خدمات ویژه ای را تدارک دیده است. در مراجعه حضوری علاوه بر طراحی برنامه تغذیه و برنامه ورزشی، بدن افراد با استفاده از جدیدترین دستگاه اسکن سه بعدی، به صورت کامل آنالیز میشه این آنالیز شامل اندازه گیری میزان چربی بدن، میزان آب بدن ، میزان کمبود یا اضافه وزن و اندازه گیری دقیق تمام نواحی بدن ( دورشکم ، دور باسن ، دور ران و …) می باشد.
در ویدیو زیر مشاوران مجموعه به صورت خلاصه اسکن سه بعدی بدن را برای شما عزیزان توضیح داده اند.

چرا دستگاه اسکن ۳ بعدی بدن مفید است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چرا باید از دستگاه اسکن ۳ بعدی آنالیز بدن استفاده کنیم؟ طی چند سال گذشته، سبک زندگی مردم تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده است. به عنوان مثال اکثر مردم به دنبال بدنی سالم و خوش فرم هستند. برای رسیدن به این هدف فعالیت‌های ورزشی گوناگونی انجام می‌دهند یا رژیم‌های متنوعی را دنبال می‌کنند.

 یکی از بهترین گزینه‌ها برای بررسی میزان کاهش وزن و تناسب اندام، استفاده از دستگاه اسکن سه بعدی آنالیز بدن است. روش‌های قدیمی برای اندازه‌گیری ترکیب بدن شامل بررسی شاخص توده بدنی و اندازه‌گیری دور کمر هستند. با این حال، این روش‌ها اطلاعات محدودی درباره وضعیت بدن ارائه می‌دهند. با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های متنوعی وارد بازار شده‌اند که به شما کمک می‌کنند از وضعیت بدنی خود مطلع شوید.

 به عنوان مثال روش‌های سنتی و قدیمی نمی‌توانند میزان توده‌های عضلانی بخش‌های مختلف بدن، مقدار توزیع چربی و تغییرات شکل بدن را مورد بررسی قرار دهند. این اطلاعات برای افرادی که رژیم‌های لاغری یا هر نوع رژیم دیگری را دنبال می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارند. این دستگاه به هیچ وجه اشعه مضر ندارد و نسبت به دستگاه اینبادی قوی‌تر و بهتر است. 

نحوه عملکرد دستگاه اسکن بدن سه بعدی 

دستگاه اسکن آنالیز سه بعدی بدن با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا ساخته شده است. این دستگاه از یک فناوری بسیار پیشرفته برای عکسبرداری از نقاط مختلف بدن استفاده می‌کند.

 علاوه بر این، شامل چندین سنسور عمیق و دوربین است که برای ایجاد یک مدل سه بعدی از بدن شخص مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب شخص می‌تواند اطلاعات کاملی درباره شکل و اندازه بدن خود داشته باشد. 

علاوه بر این، برخی الگوریتم‌های پیشرفته در این دستگاه وجود دارد که داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و بهترین نتایج را ارائه می‌دهد. این دستگاه حتی می‌تواند داده‌های مربوط به یک شخص را جمع آوری کرده و با یکدیگر مقایسه کند.

کاربرد دستگاه اسکن ۳ بعدی بدن 

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که دستگاه اسکن ۳ بعدی آنالیز بدن چه کاربردی دارد؟ این دستگاه می‌تواند تمامی اطلاعات را در کمتر از ۴۰ ثانیه گزارش کند. این دستگاه مدارک موثقی درباره وضعیت و تناسب اندام بدن شخص ارائه می‌دهد.

 افراد ورزشکار یا اشخاصی که تمرینات بدنسازی انجام می‌دهند، می‌توانند با استفاده از این دستگاه عملکرد بهتری داشته باشند. اگر قصد دارید در بازه زمانی کوتاهی به تناسب اندام برسید، دستگاه اسکن سه بعدی بدن گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود. علاوه بر این، می‌توانید بعد از به پایان رسیدن دوره رژیم غذایی از این دستگاه استفاده کنید.

 با استفاده از این دستگاه، متوجه خواهید شد که چه مقدار کاهش وزن داشته‌اید. توجه داشته باشید که کاهش وزن یا کاهش سایز صرفاً به معنی تجزیه سلول‌های چربی نیست. گاهی اوقات ممکن است توده‌های عضلانی شما از بین رفته باشند. در صورت لزوم، می‌توانید هر چند وقت یکبار از این دستگاه و اطلاعات مفید آن استفاده کنید. 

دستگاه اسکن ۳ بعدی آنالیز بدن برای لاغری مفید است؟

آیا این دستگاه می‌تواند به لاغر شدن کمک کند؟ در پاسخ باید بگوییم بله. زیرا یکی از مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه، آنالیز و اندازه‌گیری درصد چربی بدن و مقدار کالری پایه است. کالری پایه به معنی مقدار انرژی لازم برای انجام دادن فعالیت‌های حیاتی مثل تنفس، متابولیسم و مواردی مانند این است.

 این دستگاه قطر نواحی مختلف بدن مثل دور شکم، دور باسن و مواردی مانند این را اندازه‌گیری می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید میزان چربی بدن را محاسبه کنید. علاوه بر این اطلاعات دقیقی درباره حجم خالص عضله به دست خواهید آورد. همانطور که می‌دانید، این اطلاعات برای لاغر شدن مفید هستند.

 باید قبل از شروع رژیم غذایی و برنامه ورزشی، از این دستگاه استفاده کنید و اطلاعات اولیه را یادداشت کنید. سپس برنامه تمرینی و رژیم غذایی را دنبال کنید. بعد از مدتی مجدداً اسکن سه بعدی انجام دهید تا تغییرات بدن شما اندازه‌گیری شود. به این ترتیب، مشخص خواهد شد که باید چه مقدار کالری بسوزانید و چه مقدار فعالیت بدنی داشته باشید.

مزایای اسکن بدن سه بعدی 

این دستگاه فواید گوناگونی برای بدن دارد برخی از مهم‌ترین فواید شامل موارد زیر هستند: 

  • یکی از مهم‌ترین فواید این دستگاه، اندازه‌گیری دقیق است. دستگاه اسکن ۳ بعدی بدن تمامی اطلاعات را به صورت دقیق اندازه‌گیری می‌کند. حتی تجزیه و تحلیل بسیار دقیقی دارد. این اطلاعات باید در اختیار متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی قرار گیرند. 
  • یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای دستگاه اسکن آنالیز بدن، تجسم بسیار دقیق است. همانطور که گفته شد دستگاه اسکن ۳ بعدی بدن، یک مدل سه بعدی از شکل و اندازه بدن شما تولید می‌کند. این شکل سه بعدی یک نمایش بصری فوق‌العاده برای بررسی وضعیت بدن شما است. یعنی به شما نشان می‌دهد که کدام مناطق برای لاغر شدن مناسب هستند. 
  • کوچک‌ترین تغییرات بدن شما با کمک این دستگاه قابل محاسبه خواهد بود. در نتیجه، می‌توانید میزان پیشرفت و تغییرات بدن خود را یادداشت کنید و زودتر به نتیجه برسید.

اسکن سه بعدی چه چیزی را اندازه‌گیری می کند؟

این دستگاه پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد. برخی از مهم‌ترین مسائلی که با کمک دستگاه اسکن ۳ بعدی آنالیز بدن اندازه‌گیری می‌شوند، شامل موارد زیر هستند: 

  • شاخص توده بدنی 

یکی از مهم‌ترین مسائل شاخص توده بدنی است. در زمان گذشته، اندازه گیری شاخص توده بدنی با استفاده از محاسبات دستی انجام می‌شد. اما در حال حاضر، می‌توان این پارامتر را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اندازه‌گیری کرد. 

  • متابولیسم پایه

یکی دیگر ازیکی دیگر از مهم‌ترین پارامترهایی که با کمک این دستگاه اندازه‌گیری می‌شود، متابولیسم پایه بدن است. یعنی مقدار انرژی لازم برای انجام اعمال حیاتی مثل گردش خون، تنفس و تقسیم سلولی اندازه‌گیری خواهد شد. 

  • شاخص شکل بدن

این دستگاه می‌تواند شاخص شکل بدن یا (ABSI) را اندازه‌گیری کند. اگر مقدار این شاخص بالاتر از یک باشد، خطر مرگ در اثر چاقی و افزایش وزن شدید وجود خواهد داشت. علاوه بر این قد و سایز بدن مثل سایز دست چپ، سایز دست راست، پاها و باقی نقاط بدن را اندازه‌گیری می‌کند. 

  • نسبت دور کمر به باسن 

یکی دیگر از پارامترهایی که اندازه‌گیری می‌شود، نسبت دور سینه به پاها است. ممکن است با افزایش حجم تنه نسبت به پاها، خطر ابتلا به بیماری دیابت یا کبد چرب افزایش یابد. نسبت دور کمر به باسن یا (WHR) یکی دیگر از مهم‌ترین پارامترهایی است که با استفاده از دستگاه اسکن سه بعدی آنالیز بدن اندازه‌گیری می‌شود. این پارامتر خطرات ناشی از افزایش وزن شدید را نشان می‌دهد. 

  • درصد چربی بدن

شاید یکی از مهم‌ترین کاربردهای اسکنر سه بعدی بدن، اندازه‌گیری درصد چربی است. یعنی دستگاه نشان می‌دهد که چند درصد از بدن شما از چربی تشکیل شده است. برای اندازه‌گیری این پارامتر، ابتدا وزن کل بدن اندازه‌گیری می‌شود. 

سپس حجم چربی اندازه‌گیری خواهد شد. این یک محاسبه بسیار ساده است. اما اطلاعات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همانطور که می‌دانید، تجمع بیش از حد چربی در بدن با بروز بسیاری از بیماری‌ها مرتبط است. شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سلامتی بدن، درصد چربی متعادل است. 

  • درصد حجم عضله

از دیگر پارامترهایی که با کمک دستگاه اسکن سه بعدی آنالیز بدن اندازه‌گیری می‌شود، درصد حجم عضله است. این مقدار نشان می‌دهد که چند درصد از وزن بدن شما شامل عضله است. با تقسیم کردن وزن عضلات بر وزن کل بدن، می‌توان نتایج را به دست آورد. اندازه‌گیری توده عضلانی اطلاعات دقیقی را در اختیار ما قرار می‌دهد. 

به عنوان مثال، می‌توان متوجه شد که بدن طی یک روز به چه مقدار کالری نیاز دارد. هر چقدر حجم توده‌های عضلانی بدن بیشتر باشد، یعنی بدن به پروتئین بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر به دنبال یک رژیم اختصاصی و منحصر به فرد هستید، ابتدا باید از دستگاه اسکن سه بعدی آنالیز بدن استفاده کنید. 

  • درصد حجم استخوان 

این دستگاه حتی حجم استخوان‌ها و مفاصل بدن را اندازه‌گیری می‌کند. اندازه‌گیری حجم استخوان اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا برخی افراد استخوان‌های درشتی دارند و باید برنامه غذایی مطابق با بدن خود را دریافت کنند. 

  • درصد آب بدن

یکی از منحصر به فردترین پارامترهایی که با کمک دستگاه اسکنر ۳ بعدی آنالیز بدن اندازه‌گیری می‌شود، درصد آب بدن است. آب موجود در نواحی مختلف بدن مثل آب داخل خون تا آب درون استخوان‌ها و ارگان‌های مختلف اندازه‌گیری می‌شود. 

  • چربی احشایی بدن

احتمال تجمع چربی تحشایی در ناحیه حفره شکمی بسیار بالا است. افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو با خطر بروز بیماری‌های مختلف مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان دستگاه گوارش و مواردی مانند این مرتبط است. بنابراین اندازه‌گیری آن اهمیت بسیار زیادی دارد. 

  • وضعیت بدن و تعادل

با کمک این دستگاه می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره وضعیت بدن و تعادل بدن خود به دست آورید. این مسئله به خصوص برای ورزشکاران و بدنسازان اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا ضعیف بودن تعادل بدن باعث بروز آسیب‌های جسمانی گوناگون می‌شود. اگر در حال حاضر در جلسات فیزیوتراپی شرکت می‌کنید یا تمرینات قدرتی انجام می‌دهید، بهتر است از این دستگاه برای بررسی وضعیت بدن خود استفاده کنید.

 داده‌های حاصل از اندازه‌گیری وضعیت بدن به شما کمک می‌کند تا تمرینات مناسبی را برای تناسب اندام انتخاب کنید. این اطلاعات را در اختیار پزشک یا مربیان ورزشی قرار دهید. به این ترتیب، پزشک می‌تواند نواحی ضعیف بدن را شناسایی کند و تجویز بهتری برای تقویت این نواحی داشته باشد.

 با بررسی وضعیت بدن، اطلاعات دقیقی درباره عملکرد کیسه صفرا، طحال، کلیه، کبد، مجاری صفراوی پانکراس و مواردی مانند این در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به این ترتیب، مشکلات کیسه صفرا و سایر اندام‌های داخلی بدن به راحتی قابل شناسایی خواهد بود. حتی می‌توان از این دستگاه برای شناسایی برخی تومورها استفاده کرد. البته برای تشخیص دقیق‌تر باید آزمایش‌های دیگری مثل سونوگرافی انجام دهید.

سخن پایانی 

در این مطلب سعی کردم به طور کامل درباره دستگاه اسکن ۳ بعدی آنالیز بدن توضیح بدم. متاسفانه بسیاری از افراد اطلاعاتی درباره این دستگاه ندارن. به جرات می‌تونم بگم زندگی من به قبل و بعد از استفاده از این دستگاه تقسیم می‌شه! من برای رسیدن به تناسب اندام و لاغر شدن بارها و بارها رژیم می‌گرفتم و فعالیت‌های ورزشی مختلف انجام می‌دادم.

 اما هیچ کدوم از اون‌ها منو به نتیجه نمی‌رسوندن. با کمک این دستگاه تونستم اطلاعات دقیقی درباره وضعیت بدن خودم داشته باشم. به عنوان مثال اطلاعاتی درباره مقدار چربی تجمع یافته، توده عضلانی، آب بدن و مواردی مانند این به دست آوردم. تا زمانی که تحت نظر یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی نباشین، این اطلاعات فایده‌ای برای شما ندارن. 

چون فقط پزشک و مربیان ورزشی هستن که می‌تونن اطلاعات حاصل از این دستگاه رو به بهترین شکل ممکن تفسیر کنن. متخصص‌های مجموعه فیت کلاب به شما کمک می‌کنن تا داده‌های حاصل از این دستگاه رو تجزیه و تحلیل کنین و یک برنامه ورزشی یا برنامه غذایی اختصاصی دریافت کنین. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با کارشناس‌های این مرکز تماس بگیرین.

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه