قهوه بنوش و وزن کم کن ! ☕ آیا واقعا قهوه برای لاغری موثره؟ 🤔

قهوه برای لاغری جواب میده یا نه!؟

اگر می خواهید وزن خود را کاهش داده و کنترل کنید، ممکن است برخی افراد به شما پیشنهاد کنند که قهوه بنوشید.

نظرات مختلفی موافق و مخالف نوشیدن قهوه در صبح با معده خالی یا بعد از تمرین و موارد دیگر وجود دارد. حقیقت این است که کافئین می تواند به کاهش وزن یا حتی جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. اما نمی تواند به کاهش وزن قابل توجه یا حفظ وزن کمک کند. با این حال، با مصرف متعادل قهوه و ترکیب آن با یک رژیم غذایی سالم، می توانید وزن خود را کاهش دهید. بنابراین به طور کلی می توان گفت که قهوه در روند کاهش وزن موثر است اما به شرطی که در بهترین زمان نوشیده شود. به همین دلیل در این مقاله در مورد کاهش وزن با قهوه صحبت می کنیم و بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی را مشخص می کنیم. برای کاهش وزن با قهوه موارد زیر را انجام دهید.

استفاده از قهوه برای لاغری از کجا شروع شد؟

رژیم قهوه با انتشار کتابی به نام «رژیم غذایی عاشقانه قهوه» توسط دکتر باب آرنوت رایج شد. دکتر باب در این کتاب درباره بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری صحبتی نمی کند، اما می گوید که نوشیدن چندین فنجان قهوه در روز متابولیسم شما را افزایش می دهد. در نتیجه باعث چربی سوزی بیشتر و از طرفی کاهش جذب کالری و کاهش اشتها می شود.

در این زمینه، او مطالعه ای بر روی مردم ساکن جزیره کوچک ایکاریا انجام داد که جمعیت سالخورده آنها از سلامت خوبی برخوردار بودند و به همین دلیل این کتاب را نوشت. زیرا دلیل سلامت و طول عمر آنها را مصرف زیاد قهوه و آنتی اکسیدان های قوی موجود در آن می داند.

لاغری با قهوه

اثر سرکوب کننده اشتها در قهوه

وقتی صحبت از افزایش وزن به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که قهوه دارای فواید بالقوه دوگانه سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم است. دکتر آرنوت ادعا می کند که قهوه می تواند اشتها را سرکوب کند و در نتیجه به کاهش کالری دریافتی روزانه کمک کند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه کمی قبل از غذا می‌تواند میزان خوردن شما را کاهش دهد.

با این حال، به نظر نمی رسد که نوشیدن قهوه 3، 4 یا 5 ساعت قبل از غذا تاثیری بر میزان خوردن شما در وعده غذایی بعدی نداشته باشد.

مطالعه ای روی 33 فرد دارای اضافه وزن یا وزن طبیعی نشان داد که نوشیدن قهوه باعث کاهش کالری دریافتی در افراد دارای اضافه وزن می شود.

در این مطالعه و طی 3 جلسه به هر فرد در وعده صبحانه آب، قهوه معمولی و قهوه نیمه کافئین دار داده شد. قهوه معمولی مورد استفاده در این مطالعه حاوی 2.7 میلی گرم کافئین در هر کیلوگرم (6 میلی گرم بر کیلوگرم) بود.

وقتی افراد دارای اضافه وزن 200 میلی لیتر قهوه می نوشند، کالری کمتری نسبت به زمانی که آب یا قهوه با نصف کافئین می نوشند، مصرف می کنند.

در مقابل، یک مطالعه روی 12 نفر هیچ تفاوتی در کالری دریافتی یا اشتها بین کسانی که قهوه کافئین دار، قهوه بدون کافئین یا یک نوشیدنی دارونما قبل از غذا مصرف می کردند، نشان نداد.

قهوه کافئین دار ممکن است به کاهش کالری دریافتی برای برخی افراد کمک کند، اما قبل از ادعای قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

قهوه بنوشید و سپس ورزش کنید

قهوه ترموژنز را تحریک می کند، که روش بدن برای تولید گرما و انرژی از هضم غذا است که می تواند منجر به از دست دادن مقداری کالری اضافی شود.

با نوشیدن قهوه در صبح با معده خالی در حین یا قبل از ورزش به بدن کمک کنید کالری و چربی بیشتری بسوزاند.

این بهترین زمان برای مصرف قهوه در بدنسازی است. حدود 200 میلی گرم کافئین از قهوه بنوشید تا با ورزش به نتایج دلخواه برسید. این می تواند معادل یک قهوه متوسط ​​یا یک قهوه آماده باشد.

ترکیب فعالیت بدنی با بهترین زمان برای مصرف قهوه در بدنسازی و یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش وزن معقول، حدود 500 تا 900 گرم در هفته، کمک کند. انجام برخی از انواع فعالیت های پنج تا شش روز در هفته می تواند به شما کمک کند تا سریعتر به اهداف کاهش وزن خود برسید. سعی کنید هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز را صرف کاهش وزن کنید. اگر نمی توانید 30 دقیقه فعالیت را همزمان انجام دهید، آن را به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید. برای مثال می توانید دو تمرین 15 دقیقه ای انجام دهید. فعالیت های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، مانند: پیاده روی، دویدن، یوگا در خانه، شنا یا دوچرخه سواری. برای تمرین مقاله زیر را از دست ندهید.

قهوه برای لاغری و چربی سوزی در حین تمرین

در یک مطالعه که اثرات قهوه را بررسی کرد، به 7 مرد سالم که به مدت 30 دقیقه در طول روز ورزش کردند، حدود 1 فنجان (250 میلی لیتر) آب یا قهوه کافئین دار داده شد تا مصرف کنند. در نهایت، مشاهده شده است که افرادی که هر روز قهوه برای لاغری می نوشند نسبت به افرادی که آب می نوشند چربی بیشتری می سوزانند.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از تحقیقات در مورد قهوه و متابولیسم در دهه های 1980 و 1990 انجام شده است و تحقیقات جدید ممکن است به تحکیم این یافته ها یا لغو کامل آنها کمک کند.

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند با سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک کند. با این حال رژیم قهوه برای لاغری مانند هر رژیم دیگری دارای معایبی است که در ادامه سعی می کنیم آن ها را توضیح دهیم.

تاثیر قهوه بر افزایش متابولیسم

قهوه کافئین دار می تواند میزان کالری و چربی سوزانده شده در بدن را افزایش دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند.

در مطالعه ای روی بیش از 600 نفر، محققان دریافتند که مصرف بیشتر کافئین با کاهش وزن، شاخص توده بدنی (BMI) و توده چربی مرتبط است. در این مطالعه، زمانی که مصرف کافئین شرکت کنندگان دو برابر شد، وزن، توده بدن، BMI و توده چربی بین 17 تا 28 درصد کاهش یافت.

پژوهش دیگری که در این رابطه انجام شد، به 12 بزرگسال مکمل های حاوی کافئین و پلی فنول ها (دو جزء اصلی فعال قهوه) و مکمل های دارونما داده شد و مشاهده شد که افرادی که از مکمل ها استفاده می کردند با افرادی که دارونما استفاده می کردند، مقایسه شدند. آنها چربی و کالری بیشتری سوزانده بودند.

مضرات رژیم قهوه برای لاغری

اگرچه قهوه بدون کافئین یک گزینه رژیم غذایی قهوه است، اما اکثر مردم قهوه کافئین دار را ترجیح می دهند. البته نباید فراموش کنیم که بسیاری از فواید متابولیکی قهوه که در بالا ذکر شد به کافئین نسبت داده می شود.

با این حال، مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به مشکلات متعددی مانند فشار خون بالا شود. در مطالعه ای که رابطه بین قهوه و فشار خون را در بیش از 1100 فرد مبتلا به فشار خون بالا مورد بررسی قرار داد، مشاهده شد افرادی که سه فنجان قهوه یا بیشتر در روز مصرف می کردند، فشار خون بالاتری نسبت به افرادی داشتند که قهوه نمی نوشیدند.

کافئین همچنین یک ادرارآور است، به این معنی که باعث می شود مایعات بیشتری از طریق ادرار دفع شود. این مشکل می تواند بسیاری از الکترولیت های مهم از جمله پتاسیم را از بدن خارج کند. از دست دادن بیش از حد پتاسیم می تواند منجر به وضعیتی به نام هیپوکالمی شود که بر کنترل عضلات و سلامت قلب تأثیر می گذارد. البته باید بدانید که هیپوکالمی ناشی از قهوه نادر است.

علاوه بر این، مصرف بیش از حد کافئین با حملات قلبی، سردرد، بی خوابی و افزایش خطر شکستگی استخوان، پوکی استخوان و حتی افسردگی مرتبط است.

مصرف کافئین تا 400 میلی گرم در روز (حدود 4 فنجان – 960 میلی لیتر) به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود.

افزایش وزن و رژیم قهوه

رژیم‌ها و برنامه‌هایی که شامل کاهش شدید کالری دریافتی می‌شوند، اغلب به دلیل برخی از تغییراتی که بدن ایجاد می‌کند. در حالی که کالری را محدود می‌کند، به سرعت نتیجه معکوس می‌دهند. دلیل این امر این است که بدن انسان با مقدار کالری که به طور معمول در طول روز دریافت می کند سازگار می شود. بنابراین، زمانی که کالری دریافتی بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بدن با کاهش سرعت متابولیسم و ​​کاهش میزان کالری سوزانده شده، سازگار می شود.

علاوه بر این، تغییرات هورمونی که در نتیجه محدودیت کالری رخ می دهد می تواند اشتها را در دراز مدت افزایش دهد. لپتین هورمونی است که احساس سیری را افزایش می دهد و سیگنال هایی را به مغز می فرستد تا غذا نخورد. یکی از نکات منفی رژیم های کم کالری این است که سطح لپتین در بدن می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد. و به طور بالقوه منجر به گرسنگی و اشتهای بیشتر شود.

قهوه برای لاغر شدن

به این دلایل، رژیم های کاهش وزن که نیاز به کاهش مداوم کالری دریافتی دارند، بسیار دشوار هستند و اغلب در نتیجه شکست می خورند.

بر اساس برخی مطالعات، حدود 80 درصد از افرادی که با رژیم کم کالری وزن خود را کاهش می دهند، در اولین ماه پس از قطع رژیم، مقداری از وزن خود را به دست می آورند.

تقریباً 100٪ از افراد در عرض 5 سال پس از قطع رژیم، تمام وزنی را که از دست داده بودند، دوباره به دست می آورند.

در ابتدای مقاله به بررسی صحت ادعای تاثیر قهوه برای لاغری و کاهش وزن پرداختیم. در ادامه مقاله در مورد تاثیر قهوه برای لاغری و سلامتی صحبت خواهیم کرد.

کافئین موجود در قهوه

قهوه حاوی کافئین است که رایج ترین ماده روانگردان در جهان است. کافئین امروزه در اکثر مکمل های چربی سوز تجاری یافت می شود و دلیل خوبی هم دارد.

علاوه بر این، یکی از معدود موادی است که به انتقال چربی به بافت چربی و افزایش متابولیسم کمک می کند.

بسیاری از مواد فعال بیولوژیکی موجود در دانه های قهوه که در نوشیدنی نهایی نیز وجود دارد، بر متابولیسم بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن تأثیر می گذارد. اینها عبارتند از کافئین (محرک اصلی در قهوه)، تئوبرومین (محرک اصلی کاکائو)، تئوفیلین (محرک دیگری که برای درمان آسم استفاده می شود) و اسید کلروژنیک (یکی از ترکیبات اصلی فعال بیولوژیکی در قهوه که می تواند جذب را کاهش دهد. کربوهیدرات ها.) هستند.

مهمترین ماده در بین مواد ذکر شده کافئین است. کافئین با مسدود کردن یک انتقال دهنده عصبی مهاری به نام آدنوزین عمل می کند. کافئین با مسدود کردن آدنوزین باعث شلیک نورون ها و آزادسازی انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این باعث می شود فرد احساس انرژی و هوشیاری بیشتری داشته باشد. به این ترتیب قهوه به فعال بودن در زمانی که فرد احساس خستگی می کند کمک می کند، نتیجه نهایی این فرآیند افزایش فعالیت بدنی و متابولیسم بالاتر است.

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که کافئین موجود در قهوه عملکرد فیزیکی را حداقل تا 10 درصد افزایش می دهد.

کافئین موجود در قهوه سیستم عصبی را تحریک می‌کند که سیگنال‌های مستقیمی را به سلول‌های چربی می‌فرستد و به آنها می‌گوید که چربی را تجزیه کنند. این کار با افزایش سطح هورمون اپی نفرین انجام می شود.

اپی نفرین، همچنین به عنوان آدرنالین شناخته می شود، از طریق جریان خون به بافت های چربی منتقل می شود و به آنها سیگنال می دهد که چربی را تجزیه کرده و آن را به جریان خون رها کنند. البته، آزاد کردن اسیدهای چرب در جریان خون به کاهش چربی کمکی نمی کند مگر اینکه کالری بیشتری بسوزانید. این وضعیت به عنوان تعادل انرژی منفی شناخته می شود.

شما می توانید با کم خوردن یا ورزش بیشتر به تعادل انرژی منفی برسید. یکی دیگر از استراتژی های اضافی برای دستیابی به تعادل منفی انرژی، مصرف مکمل های چربی سوز مانند کافئین است. کافئین همچنین می تواند متابولیسم را تسریع کند.

در پایان باید یادآوری کنم که حتما باید از قهوه و رژیم قهوه در کنار یک رژیم غذایی اصولی و استاندارد استفاده کنید. و مصرف قهوه بدون تغییر سبک و عادات غذایی شما تاثیری در کاهش وزن ندارد یا می کند. ، موقتی و محتمل است بازگشت چاقی و اضافه وزن زیاد است.

قهوه برای جربی سوزی

سایر فواید قهوه برای سلامتی

اگر عاشق قهوه سیاه هستید، باید بدانید که این نوشیدنی فواید زیادی برای بدن و ذهن شما دارد. در ادامه به سایر فواید قهوه برای لاغری می پردازیم:

قهوه سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

مصرف منظم قهوه سیاه می تواند منجر به افزایش فشار خون شود، اما این اثر به مرور زمان کاهش می یابد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه سیاه در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف قلبی عروقی از جمله سکته را کاهش دهد. این بدان معنی است که با گذشت زمان، قهوه سیاه قلب قوی تری به شما می دهد. علاوه بر این، التهاب در بدن نیز کاهش می یابد و تورم را کاهش می دهد که خود التهاب را کاهش می دهد و منجر به کاهش وزن می شود.

حافظه شما را بهبود می بخشد

نتایج تحقیقات نشان می دهد که قهوه سیاه برای بهبود حافظه عالی است. با افزایش سن، مهارت های شناختی ما بیشتر تحت تأثیر آسیب های محیطی قرار می گیرند و احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با حافظه مانند آلزایمر، زوال عقل و پارکینسون بیشتر می شود. نوشیدن قهوه سیاه به طور منظم می تواند با حفظ سلامت بدن و مغز به مبارزه با این مشکلات کمک کند. این ماده اعصاب را فعال نگه می دارد و در نتیجه عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

نوشیدن قهوه برای کبد مفید است

یکی از مهمترین فواید قهوه سیاه این است که از سلامت کبد حمایت می کند. کبد شما یک اندام حیاتی در بدن شماست که وظایف زیادی را انجام می دهد. بنابراین بسیار مهم است که آن را سالم نگه دارید و قهوه سیاه برای آن عالی است. مصرف منظم قهوه سیاه با پیشگیری از سرطان کبد، بیماری کبد چرب، هپاتیت و همچنین سیروز الکلی مرتبط است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که هر روز چهار فنجان قهوه سیاه مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به هر نوع بیماری کبدی هستند. زیرا محتوای قهوه سیاه می تواند به کاهش سطح آنزیم های مضر کبدی در خون کمک کند.

قهوه معده را تمیز و پاکسازی می کند

قهوه یک ادرار آور است، به این معنی که هر چه بیشتر بنوشید مثانه شما فعال تر می شود. از آنجایی که هر بار که ادرار می کنید، سموم و باکتری ها از معده شما خارج می شوند، افزایش ادرار باعث پاکسازی معده می شود. البته افرادی که از زخم معده و رفلاکس معده رنج می برند نباید بیش از یک فنجان قهوه برای لاغری در روز مصرف کنند و در صورت شدید بودن زخم معده، مصرف مواد کافئین دار را به طور کامل قطع کنند.

قهوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم قهوه سیاه می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان کبد، سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان رکتوم را کاهش دهد. همچنین، همانطور که قبلا ذکر شد، قهوه برای کاهش التهاب در بدن شما بسیار مفید است. این اثر به جلوگیری از پیشرفت تومور کمک می کند.

قهوه برای لاغری سریع

سخن پایانی …
عطر و بوی عالی قهوه آن را به نوشیدنی عالی به خصوص در هوای سرد تبدیل می کند. هر ماده مغذی طبیعی در این دنیا می تواند فواید زیادی برای سلامتی بدن ما داشته باشد. اما اگر بیش از حد استفاده شود، همان ماده می تواند به بدن ما آسیب برساند. قهوه برای لاغری نیز باید در حد اعتدال به عنوان کمکی به یک رژیم غذایی کم کالری استفاده شود و انتظار نداشته باشید که تمام وزن اضافی خود را فقط با نوشیدن زیاد قهوه از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه