چاق شدن صورت و زیر چشم | چطور می توانیم صورت خود را پر تر کنیم!؟

چاق شدن صورت و زیر چشم

چاق شدن صورت و پر شدن زیر چشم، آرزوی هر کسی است. صورت چاق و پر، چهره شما را جوان نشان می‌دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی هستند تا صورت خود را پر و جذاب نشان دهند. به عنوان مثال ساده‌ترین روش برای پر نشان دادن صورت، تزریق ژل و فیلر است. اما متاسفانه این روش‌ها نتایج موقت دارند و با هزینه بسیار بالایی انجام می‌شوند. در مقابل، روش‌های ساده‌تری وجود دارند که می‌توانند صورت شما را پرتر نشان دهند. 

در حال حاضر، از روش‌های مختلفی برای چاق شدن صورت و زیر چشم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برخی شرکت‌ها قرص‌های غیر استانداردی را برای چاق شدن صورت عرضه می‌کنند که با عوارض گوناگونی همراه است. بنابراین بهتر است از روش‌های ساده و سالم برای چاقی صورت و زیر چشم استفاده کنید. در ادامه این مطلب از مجموعه تخصصی فیت کلاب برخی از بهترین روش‌های چاق شدن صورت و زیر چشم را برای شما بیان می‌کنیم. 

پر شدن صورت و زیر چشم با تغذیه 

 

پر شدن صورت و زیر چشم با تغذیه 
پر شدن صورت و زیر چشم با تغذیه

 

یکی از ساده‌ترین روش‌های پر شدن صورت و زیر چشم، تغذیه است. برخی از مواد غذایی، به صورت مستقیم بر پر شدن صورت و زیر چشم تاثیر می‌گذارند. در ادامه نمونه‌هایی از این مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم. 

  • سیب زمینی

یکی از مواد غذایی برای چاق شدن صورت و زیر چشم، سیب زمینی است. سیب زمینی سرشار از فیبر و کربوهیدرات است. همانطور که می‌دانید، کربوهیدرات به صورت مستقیم بر افزایش وزن موثر است. با مصرف سیب زمینی نه تنها وزن بدن شما افزایش می‌یابد، بلکه صورت و زیر چشم نیز چاق‌تر خواهد شد. به طور کلی کربوهیدرات موجود در سیب زمینی، باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها می‌شود.

 این ماده در همه خانه‌ها وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که با یک روش اصولی و درست از سیب زمینی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توان سیب زمینی را با مواد مغذی دیگر ترکیب کرد. اگر تمایلی به مصرف سیب زمینی ندارید و بابت چاق شدن اندام‌های بدن نگران هستید، می‌توانید از ماسک سیب زمینی استفاده کنید.

  • برنج

 یکی دیگر از مواد غذایی که برای چاق شدن صورت و زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنج است. برنج کالری بسیار بالایی دارد و باعث افزایش وزن و پر شدن صورت می‌شود. آب برنج نیز سرشار از مواد مغذی و کالری است. 

می‌توانید هنگام پختن برنج، آب آن را جدا کرده و میل کنید. برای دستیابی به نتیجه بهتر و سریع‌تر، پیشنهاد می‌کنیم برنج را در کنار سایر مواد پروتئینی مثل گوشت و مرغ مورد استفاده قرار دهید. البته مصرف برنج نیز باید به صورت درست و اصولی انجام شود. مصرف بیش از حد برنج، منجر به تغییر اندام‌های بدن و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود. ماسک آب برنج نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و برای چاق شدن صورت و زیر چشم موثر است. 

  • ماکارونی

 کمتر کسی پیدا می‌شود که به ماکارونی یا پاستا علاقه نداشته باشد. این غذای لذیذ، سرشار از کالری است و نقش موثری در چاقی صورت و زیر چشم دارد. کربوهیدرات‌های موجود در ماکارانی، بعد از ورود به بدن به گلوکز تبدیل می‌شوند و در نهایت به صورت گلیکوژن ذخیره خواهند شد.

 یکی از مهم‌ترین مزایای مصرف ماکارانی، این است که می‌توان به راحتی آن را با گوشت چرخ کرده یا سایر مواد پروتئینی ترکیب کرد. بنابراین اگر صورت لاغری دارید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل هفته یک الی دو بار این غذا را مصرف کنید. 

  • اسموتی 

یکی دیگر از انواع مواد غذایی برای چاق شدن صورت و زیر چشم، اسموتی‌های سرشار از پروتئین هستند. این اسموتی‌ها می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و بر افزایش حجم عضلات صورت تاثیرگذار باشند. یکی از مهم‌ترین مزایای اسموتی‌های پروتئینی، این است که باعث تولید چربی سالم می‌شوند و یک نوشیدنی عالی برای پر شدن صورت هستند.

  • دانه ها و آجیل 

آجیل و خشکبار منبع غنی از کالری هستند. علاوه بر این، انواعی از ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم در آجیل و دانه‌ها وجود دارد. اگر قصد دارید صورت خود را با یک روش سالم چاق کنید، پیشنهاد می‌کنیم از دانه‌ها و آجیل‌ها استفاده کنید. زیر آجیل دارای مقدار زیادی چربی غیر اشباع است. برای دستیابی به نتیجه بهتر، پیشنهاد می‌کنیم آجیل را به همراه سالاد مورد استفاده قرار دهید. در این حالت، مقدار بیشتری ویتامین وارد بدن شما خواهد شد. 

  • شیر 

یکی دیگر از روش‌های چاق شدن صورت و زیر چشم، مصرف شیر است. شیر سرشار از پروتئین و کالری بوده و برای افرادی که به دنبال افزایش وزن یا پر کردن صورت هستند کاملاً مناسب است. علاوه بر این، شیر سرشار از چربی و انواعی از مواد معدنی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به صورت روزانه، یک لیوان یا دو لیوان شیر مصرف کنید تا پروتئین و ویتامین کافی وارد بدن شما شود. 

  • ماهی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. اسید چرب امگا ۳، یک چربی غیر اشباع است که به پر شدن صورت و زیر چشم کمک می‌کند. برخی از انواع ماهی که برای چاق شدن صورت و زیر چشم مناسب هستند، شامل سالمون، ماهی کاد یا شاه ماهی است. این ماهی‌ها کالری بیشتری نسبت به سایر گوشت و ماهی‌ها دارند. علاوه بر این، اسید چرب موجود در ماهی‌ها برای جوانسازی و تقویت سلول‌های پوست مفید است.

  • جوانه گندم

جوانه گندم، برای چاق شدن صورت و زیر چشم معجزه می‌کند. اگر قصد دارید در مدت کوتاهی صورت خود را چاق کنید، پیشنهاد می‌کنیم از جوانه گندم استفاده کنید. جوانه گندم به شکل‌های مختلف مثل ماسک یا به شکل خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هر حالت، منجر به چاق شدن صورت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در بسیاری از وعده‌های غذایی مثل شام، هنگام خوردن سالاد یا سبزیجات، از جوانه گندم استفاده کنید.

 جوانه گندم دارای ویتامین‌های گوناگونی مثل ویتامین E است. علاوه بر این، بر هیدراته کردن پوست صورت موثر است. هر چقدر پوست صورت شما مرطوب و هیدراته باقی بماند، زودتر به نتیجه دلخواه خود می‌رسید. اگر تمایلی ندارید در کنار غذا از جوانه گندم استفاده کنید، می‌توانید پودر جوانه گندم را مورد استفاده قرار دهید. پودر جوانه گندم را با ماست ترکیب کرده و میل کنید. جالب است بدانید جوانه گندم نه تنها باعث چاقی صورت و زیر چشم می‌شود، بلکه برچاق شدن سایر اندام‌های بدن نیز تاثیرگذار است. 

روش های موضعی برای چاق شدن صورت

علاوه بر مواد غذایی، برخی ماسک‌ها نیز بر چاق شدن صورت و زیر چشم موثر هستند. در ادامه برخی روش‌های موضعی برای چاق شدن صورت را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که روش‌های موضعی برای چاق شدن صورت و زیر چشم نتایج چندان طولانی ندارند. به طور کلی، امکان چاق شدن موضعی برای صورت یا هیچ جای دیگری از بدن وجود ندارد. بنابراین برای پر شدن و چاق شدن صورت، باید به طور کلی وزن خود را اضافه کنید. برخی افراد ممکن است از تزریق ژل یا تزریق چربی برای پر شدن صورت استفاده کنند، اما متاسفانه این روش‌ها نیز با خطرات زیادی همراه هستند یا نتایج دائمی ندارند.

  • ماسک سیب 

یکی دیگر از روش‌های موضعی برای چاق شدن صورت و زیر چشم، استفاده از ماسک سیب است. به طور کلی، سیب میوه‌ای است که به عنوان یک جوانساز و شاداب کننده پوست شناخته می‌شود. درون سیب مقدار زیادی کلاژن، آلاستین و آنتی اکسیدان وجود دارد. به همین دلیل، می‌توان برای پر کردن صورت و زیر چشم از آن استفاده کرد. برای تهیه ماسک سیب، ابتدا یک سیب را رنده کنید. سپس آن را روی صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

  • ماساژ با گلیسیرین و گلاب 

ماساژ از بهترین روش‌های چاق شدن صورت و زیر چشم است. برای انجام این کار، باید مقدار گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر ترکیب کرده و روی پوست صورت بمالید. به این ترتیب، پوست شما تمیز و هیدراته می‌شود. توجه داشته باشید که گلاب به تنهایی نمی‌تواند بر چاق شدن صورت موثر باشد و صرفاً بر هیدراته کردن پوست موثر است.

 

  • ماساژ با آلوئه ورا 

یکی از بهترین روش‌های چاق شدن صورت و زیر چشم، ماساژ با آلوئهورا است. البته آلوئه‌ورا نمی‌تواند بر افزایش چربی صورت موثر باشد. ولی چین و چروک را از بین برده و بر هیدراته‌سازی پوست موثر است. مرطوب کردن و هیدراته سازی پوست، اولین و مهم‌ترین قدم برای چاق شدن صورت و زیر چشم است.

 در سال ۲۰۲۱، پژوهشی روی میزان اثربخشی آلوئه‌ورا بر پوست انجام شد. نتیجه این پژوهش، نشان داد که آلوئه‌ورا قادر است به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند. علاوه بر این، آلوئه‌ورا سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است. به همین دلیل بر روشن شدن و جوان شدن پوست شما نیز موثر می‌باشد. 

  • ماساژ با شیر 

همانطور که گفته شد، شیر سرشار از پروتئین است. بنابراین گزینه مناسبی برای چاق شدن صورت و زیر چشم می‌باشد. درون شیر مقدار زیادی آب، چربی و پروتئین وجود دارد. علاوه بر این، ماده‌ای به نام اسید لاکتیک در شیر وجود دارد که یک آلفاهیدروکسی‌اسید است. آلفا هیدروکسی اسید، یک ماده فوق العاده برای پر کردن صورت و افزایش جوان‌سازی آن است. این ماده می‌تواند رشد سلول‌های پوستی را تحریک کند. 

مقادیر زیادی پروتئین و اسید آمینه در شیر وجود دارد که بر بهبود بافت آسیب دیده موثر هستند. شیر نه تنها برای پر کردن صورت و زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه یک گزینه کامل برای رفع تمامی مشکلات پوستی است.

ماساژ با انواع روغن

ماساژ پوست با روغن، بهترین روش برای چاق شدن صورت و زیر چشم است. این روش توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه داده است. روغن‌ها می‌توانند پوست صورت شما را مرطوب کنند. علاوه بر این، روغن‌ها دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند و سلامتی پوست را افزایش می‌دهند. برخی از روغن‌هایی که می‌توانید برای چاق شدن صورت و زیر چشم از آن استفاده کنید، شامل موارد زیر هستند: 

  • روغن بادام بهترین گزینه برای تغییر رنگ چهره و نرم کنندگی پوست است
  • روغن خراطین، روغن مناسبی برای پر کردن پوست است. این روغن، طی چند سال گذشته امتحان خود را پس داده است. خراطین نه تنها برای چاق شدن صورت، بلکه برای چاق شدن سایر نواحی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  • روغن نارگیل یک گزینه کاملا مناسب برای میکروب زدایی پوست است و از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش حفاظت می‌کند. 

چاق شدن صورت و زیر چشم با مصرف ویتامین

چاق شدن صورت و زیر چشم با مصرف ویتامین

 

یکی دیگر از روش‌های چاق شدن صورت و زیر چشم، مصرف ویتامین است. ویتامین‌ها برای متابولیسم و سوخت و ساز بدن ضروری هستند. شما می‌توانید این ویتامین‌ها را از طریق روش‌های مختلف مثل تغذیه یا مصرف قرص و مکمل دریافت کنید. برخی از ویتامین‌هایی که برای چاق شدن صورت و زیر چشم ضروری هستند، شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • ویتامین های گروه B

این ویتامین‌ها نقش موثری در متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارند. ویتامین‌های گروه B، برای متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • کلسیم 

کلسیم یکی از ویتامین‌هایی است که به رشد بافت استخوانی کمک می‌کند. مصرف منظم کلسیم، منجر به افزایش حجم استخوان‌ها و چاق شدن صورت می‌شود. 

  • ویتامین  A

این ویتامین به صورت مستقیم بر زیباسازی و جوانسازی صورت موثر است و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ویتامین Aاز خشک شدن پوست نیز جلوگیری خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم به صورت مرتب از این ویتامین استفاده کنید.

علاوه بر این، ویتامین‌های دیگری مثل ویتامین C، روی، منیزیم، آهن و مواردی مانند این نیز برای چاق شدن صورت مناسب هستند. 

چاق شدن صورت با ورزش 

انجام تمرینات ورزشی، بهترین روش برای چاق شدن صورت و زیر چشم است. تمرینات ورزشی، منجر به افزایش گردش خون زیر سطح پوست صورت می‌شود. برای رسیدن به نتیجه بهتر، باید به صورت مداوم این تمرینات را انجام دهید. سپس به مرور زمان، حجم صورت افزایش پیدا خواهد کرد. حرکات ورزشی منجر به افزایش تقویت عضلات صورت می‌شوند و از افتادگی پوست نیز جلوگیری خواهند کرد.  

چندین حرکت ورزشی مختلف وجود دارد که برای چاق شدن صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین تمرین ورزشی برای چاق شدن صورت و زیر چشم، حرکات یوگای صورت است. به عنوان مثال یکی از حرکات یوگای صورت، این است که فرم صورت خود را شگفت زده نشان دهید. برای انجام این تمرین، باید دهان خود را به طور کامل باز کرده و چشم‌ها را گرد کنید. تمرینات ورزشی صورت باید به درستی انجام شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از یک مربی ورزشی حرفه‌ای کمک بگیرید. 

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره روش‌های چاق شدن صورت و زیر چشم صحبت شد. تمامی راهکارهایی که برای پر شدن صورت و زیر چشم به شما معرفی شد، نتیجۀ کاملاً قطعی ندارند. این روش‌ها «ممکن است» به پر شدن صورت شما کمک کنند. بهترین روش برای پرشدن صورت و زیر چشم، دریافت رژیم غذایی و برنامه ورزشی است. روش‌هایی مثل استفاده از ماسک صورت یا مصرف برخی مواد غذایی، در برخی افراد نتیجه داده و در برخی دیگر بدون نتیجه هستند. تنها روشی که نتیجه دائمی دارد انجام تمرینات ورزشی است.  از روش‌های مختلفی برای پر کردن صورت استفاده می‌شود. ساده‌ترین روش، مصرف برخی مواد غذایی خاص است. به عنوان مثال، می‌توان از شیر یا اسموتی‌های پروتئینی استفاده کرد. روش دیگر، استفاده از برخی ماسک‌های خانگی است که بر پر کردن صورت موثر هستند.

 برخی ویتامین‌ها مثل ویتامین سی نیز بر حجم عضلات صورت تاثیر می‌گذارند. در نهایت، می‌توانید از تمرینات ورزشی برای پر کردن و چاق شدن صورت استفاده کنید. برای دریافت برنامه ورزشی و کسب اطلاعات بیشتر درباره روش‌های چاقی صورت و زیر چشم، با کارشناسان فیت کلاب در ارتباط باشید.

 

One Response

  1. اینارو بخوریم قبل اینکه صورتمون چاق بشه کل هیکلمون چاق میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه