ویتامینی برای چاقی صورت؛ معرفی ضروری‌ترین ویتامین‌ها

مؤثرترین انواع ویتامین برای چاقی صورت

اگر صورتی چاق و شاداب می‌خواهید می‌توانید با خوردن برخی از ویتامین‌ها به این هدف خود برسید. صورت چاق و گونه‌های برجسته و گرد می‌تواند به بسیاری از چهره‌ها، ظاهری جوان ببخشد. گونه‌های افتاده می‌تواند نشان‌دهنده پیری یا نگرانی‌های سلامتی باشد. برای داشتن صورتی چاق شما می‌توانید تحت یک عمل زیبایی مانند جراحی انتقال چربی قرار بگیرید یا یک فیلر پوستی تزریق کنید. همچنین می‌توانید روش‌های طبیعی‌تری مانند مصرف ویتامین برای چاقی صورت را امتحان کنید. اگرچه لزوماً توسط جامعه پزشکی پذیرفته نمی‌شوند، اما بسیاری از مردم معتقدند مؤثر هستند.

برای آشنایی با ویتامین‌های ضروری برای سلامتی صورت و چاقی آن با این مطلب از فیت کلاب همراه باشید.

صورتی چاق: بهترین ویتامین و ریزمغذی برای پوست سالم

داشتن صورتی چاق و خوب ضروری است. صورتی صاف، شفاف و درخشان نشانه جوانی، سلامتی و زیبایی است که از ویژگی‌های بسیار ارزشمندی است. پوست صورت به‌عنوان سدی در برابر آلاینده‌های خارجی، سموم و اشعه‌های مضر UV عمل می‌کند. دستیابی به پوست صورت سالم شامل عوامل مختلفی از جمله اتخاذ یک سبک زندگی سالم، پیروی از روتین مناسب مراقبت از پوست و محافظت در برابر قرارگرفتن در معرض نور خورشید است. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها برای پوست نقش مهمی در حفظ سلامت پوست صورت ایفا می‌کند.

اهمیت ریزمغذی‌ها برای پوست صورت؛ معرفی 15 ویتامین ضروری برای صورت

ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که به مقدار کم برای حفظ سلامت پوست صورت مورد نیاز هستند. این ریزمغذی‌ها نقش مهمی در حفظ ساختار و عملکرد پوست از جمله حمایت از رشد و ترمیم سلولی، کاهش التهاب، محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی دارند.

هنگامی که پوست شما از نظر ریزمغذی‌ها کمبود داشته باشد، پوست صورت شما خشک، زبر و مستعد چین‌وچروک، آکنه و سایر بیماری‌های پوستی می‌شود. مصرف یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ریزمغذی‌ها برای پوست صورت ضروری است. این رژیم باید شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم باشد تا اطمینان حاصل شود که پوست ریزمغذی‌های مورد نیاز برای سالم ماندن و شادابی را دریافت می‌کند. در ادامه 15 ریزمغذی ویتامین برای چاقی صورت آورده شده است.

ویتامین A؛ حفظ جوانی و سلامت پوست

نقش مهمی در رشد و ترمیم سلول‌های پوست دارد که به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک می‌کند. مهمترین ویتامین برای چاقی صورت ویتامین A  است. این ویتامین به تنظیم تولید سبوم کمک می‌کند، ماده روغنی که در صورت تولید بیش از حد باعث ایجاد آکنه می‌شود. همچنین دارای خواص ضدالتهابی است. این ویتامین باعث تولید کلاژن می‌شود که می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک کمک کند.

ویتامین C؛ آنتی‌اکسیدانی قوی

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از عوامل محیطی مانند آلودگی و اشعه UV کمک می‌کند. قرارگرفتن در معرض اشعه UV می‌تواند منجر به پیری زودرس و آسیب پوست شود. ویتامین C همچنین برای تولید کلاژن ضروری است که برای کشسانی و چاقی پوست ضروری است. علاوه بر این، به روشن‌شدن رنگ پوست، کاهش لکه‌های تیره و بهبود بافت پوست کمک می‌کند.

ویتامین E به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند

ویتامین E؛ آبرسانی و مرطوب کردن پوست

یکی از شناخته‌شده‌ترین ریزمغذی‌ها برای پوست، ویتامین E (یک آنتی‌اکسیدان قوی) است. این به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی، مانند شرایط آب و هوایی شدید و استرس‌های سبک زندگی مانند استرس یا کمبود خواب کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین E به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. در نتیجه باعث چاقی صورت و کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک می‌شود. همچنین از روند بهبود طبیعی پوست پشتیبانی می‌کند. به کاهش التهاب و قرمزی پوست نیز کمک می‌کند.

ویتامین D؛ تنظیم رشد و تمایز سلولی

این ویتامین به تنظیم رشد و تمایز سلولی کمک می‌کند که برای حفظ عملکرد پوست و ترویج بهبود زخم، حیاتی است. ویتامین D همچنین از سیستم ایمنی پوست حمایت می‌کند و از عفونت و التهاب محافظت می‌نماید. علاوه بر این، ویتامین D به تنظیم تولید سبوم، روغن طبیعی پوست کمک می‌کند که می‌تواند به کاهش ظاهر آکنه کمک کند. سطوح کافی ویتامین D ممکن است خطر برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را کاهش دهد.

ویتامین K؛ کاهش کبودی زیر چشم

این ویتامین نقش مهمی در فرایند لخته‌شدن خون دارد. علاوه بر این، با تقویت دیواره رگ‌های خونی و مویرگ‌ها به کاهش ظاهر سیاهی و کبودی کمک می‌کند. دیواره‌های رگ‌های خونی تقویت شده به جلوگیری از نشت خون کمک می‌کند که باعث تغییر رنگ و کبودی زیر چشم می‌شود. ویتامین K دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک کند.

بیوتین؛ B7

بیوتین که به‌عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، با حمایت از تولید کراتین، در ارتقا رشد و نگهداری بافت‌های پوست، مو و ناخن بسیار مهم است. این پروتئین جزء اصلی مو، پوست و ناخن است. بیوتین، اغلب در محصولات مراقبت از پوست موضعی و مکمل‌های مراقبت از مو وجود دارد. هنگامی که بیوتین به صورت موضعی استفاده شود، ممکن است به بهبود آبرسانی پوست و افزایش تولید سرامیدها کمک کند. همچنین به چاقی صورت، کاهش التهاب و بهبود ظاهر خطوط و چین‌وچروک کمک می‌کند. علاوه بر کاربرد موضعی، می‌توانید بیوتین را به صورت خوراکی به‌عنوان مکمل یا از طریق منابع غذایی مانند تخم‌مرغ، آجیل و سبزی‌های سبز برگ مصرف کنید.

حفظ رطوبت و محافظت از پوست با ویتامین B3 همراه با چاقی صورت

نیاسین؛ B3

نیاسین همچنین به‌عنوان ویتامین B3 شناخته می‌شود. یک ویتامین محلول در آب است که عملکرد سد پوست را بهبود می‌بخشد. با تولید سرامیدها، لیپیدهای ضروری که به حفظ رطوبت و محافظت از پوست کمک می‌کنند، به تقویت سد پوستی کمک می‌کند.

نیاسین همچنین پوست را روشن کرده و می‌تواند لک‌های پوستی و پیری را کاهش دهد. این کار را با مهار انتقال رنگدانه به سلول‌های پوست انجام می‌دهد که به یکنواخت شدن رنگ پوست و بهبود درخشندگی کلی کمک می‌کند. همچنین با مسدود کردن تولید واسطه‌های التهابی و ترویج آزادسازی ترکیبات ضدالتهابی به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند. با این حساب در لیست بهترین ویتامین برای چاقی صورت قرار دارد.

اسید پانتوتنیک؛ B5

اسید پانتوتنیک که به‌عنوان ویتامین B5 نیز شناخته می‌شود جزء کوآنزیم A است که چربی طبیعی پوست یعنی سبوم را تولید می‌کند. این ماده مغذی می‌تواند با حمایت از تولید سبوم به مرطوب نگه‌داشتن پوست و جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کمک کند. همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که به کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک می‌کند. این خاصیت آن را به یک ماده مفید در محصولات مراقبت از پوست برای افراد دارای پوست حساس یا مستعد آکنه تبدیل می‌کند.

روی؛ خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی

روی در بسیاری از فرایندهای سلولی، از جمله سنتز پروتئین و تقسیم سلولی که برای ترمیم و رشد پوست بسیار مهم هستند، نقش دارد. همچنین دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که به کاهش التهاب پوست و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. کمبود روی می‌تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس شود. پس، اطمینان از دریافت کافی روی از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

مس؛ تولید کلاژن

مس جزء حیاتی تولید کلاژن است. پروتئینی که به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌دهد. مس دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به محافظت از سلول‌های پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند. تولید الاستین را تحریک می‌کند، پروتئین دیگری که پوست را محکم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. کمبود مس می‌تواند منجر به خشکی، کدرشدن و افتادگی پوست شود. بنابراین، گنجاندن غذاهای غنی از مس در رژیم غذایی خود، مانند صدف، آجیل و دانه‌ها، می‌تواند به چاقی صورت، سلامت و زیبایی پوست کمک کند.

سلنیوم؛ آنتی‌اکسیدان

یکی از آنتی‌اکسیدان‌ها که از سلول‌های پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و التهاب محافظت می‌کند؛ سلنیوم است. سلنیوم همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که برای مبارزه با عفونت‌هایی که می‌توانند به پوست آسیب برسانند ضروری است. مصرف سلنیوم کافی به پیشگیری از آکنه، چین‌وچروک و سرطان پوست کمک می‌کند و سلامت کلی پوست را ارتقا می‌دهد. منابع غذایی خوب سلنیوم شامل آجیل برزیلی، غذاهای دریایی، مرغ و غلات کامل است.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

آهن؛ تولید کلاژن

یکی دیگر از ویتامین‌های مؤثر در سلامت پوست، آهن است. آهن از طریق تولید کلاژن به بهبود استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. همچنین در اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست، بهبود جریان خون سالم و جلوگیری از کم‌خونی نقش دارد. برای حفظ سلامت پوست می‌توانید آهن را از طریق یک رژیم غذایی متعادل که شامل گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا و سبزیجات سبز رنگ است، دریافت کنید.

منیزیم؛ محافظت از پوست صورت

منیزیم به تولید کلاژن کمک می‌کند. تولید چربی پوست را تنظیم می‌کند و احتمال بروز آکنه را کاهش می‌دهد. نشان داده شده است که دارای خواص ضدالتهابی است و در درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مفید است. علاوه بر این، منیزیم به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشیدی کمک می‌کند که منجر به پیری زودرس و سرطان پوست می‌شود.

منگنز؛ بهبود زخم

منگنز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین به بهبود زخم کمک می‌کند. از اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند و دارای خواص ضدالتهابی است. بااین‌حال، مصرف بیش از حد منگنز می‌تواند مضر باشد. مهم است که آن را از یک رژیم غذایی متعادل به جای مکمل‌ها دریافت کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 برای جلوگیری از پیری زودرس

اسیدهای چرب امگا 3؛ جلوگیری از پیری زودرس

اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند به کاهش التهاب، جلوگیری از پیری زودرس و بهبود هیدراتاسیون و بافت پوست کمک کنند. امگا 3 همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و استرس های محیطی مانند شرایط آب و هوایی سخت کمک می‌کند. خوردن یک رژیم غذایی غنی از امگا 3، مانند ماهی‌های چرب، دانه‌های چیا، و دانه‌های کتان، یا مصرف مکمل‌ها می‌تواند به حمایت از پوست سالم و درخشان کمک کند.

داشتن صورتی جوان و شاداب با انجام فعالیت ورزشی در فیت کلاب

پوست ما با افزایش سن دستخوش تغییرات مختلفی می‌شود و مراقبت از آن ممکن است نیاز به توجه بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. با این حال، با روال مراقبت از پوست و عادات مناسب، می‌توان صورتی سالم و جوان را در هر سنی حفظ کرد. اگر به دنبال پوست و موی زیبا هستید، باید از درون شروع کنید. متخصصان پوست موافق هستند که بهترین راه برای داشتن پوستی سالم و صورتی چاق مراقبت از بدن با مکمل‌های مناسب و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین برای چاقی صورت است.

جهت انجام ورزش‌های مناسب می‌توانید از متخصصین تربیت‌بدنی فیت کلاب کمک بگیرید. این مجموعه با داشتن متخصصین تغذیه و تناسب‌اندام به شما عزیزان کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به هدف خود برسید. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا متخصصان پوست مصرف مکمل‌ها را توصیه می‌کنند؟

مکمل‌ها مواد مغذی ضروری را که بدن برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد، فراهم می‌کند. همچنین مکمل‌ها می‌توانند به بهبود سلامت کلی بدن کمک کنند که به نوبه خود می‌تواند به سلامت پوست بهتر و صورتی چاق منجر شود.

مهم‌ترین مکمل‌های توصیه شده توسط متخصصین پوست برای داشتن صورتی زیبا چیست؟

بیوتین، ویتامین A، ویتامین C ، ویتامین D، مس، روی، منگنز، آهن، نیاسین و غیره از جمله مهمترین مکمل‌ها برای صورتی شفاف هستند.

آیا ماساژ صورت برای داشتن صورتی جوان مؤثر است؟

تمرینات صورت که یوگای صورت نیز نامیده می‌شود، ماهیچه‌های صورت را تقویت می‌کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشد. به‌طورکلی، ورزش می‌تواند با تقویت ماهیچه‌ها را بزرگ‌تر کند که می‌تواند ضخامت فیبرهای عضلانی را افزایش دهد.

3 Responses

    1. ممنون از همراهی شما لطفا با کارشناس های تغیه فیت کلاب در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه