بهترین تمرینات مقاومتی با استفاده از ابزار کش | چگونه با یک کش اندامی ایده‌آل بسازیم؟

بهترین تمرینات مقاومتی با استفاده از کش

بسیاری از افراد شرایط رفتن به باشگاه برای انجام تمرینات بدن‌سازی یا سایر ورزش‌ها را ندارند. اگر شما هم یک مادر خانه‌دار محسوب می‌شوید یا شدت مشغله‌های کاری، زمانی برای باشگاه رفتن برایتان باقی نمی‌گذارد یا اینکه به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانید هزینه‌های باشگاه را بپردازید، نگران نباشید. به راحتی و تنها با تهیه یک یا چند کش ورزشی می‌توانید در منزل ورزش کنید، لاغر شوید و سلامت بمانید. با فیت کلاب همراه باشید تا شما را با بهترین تمرینات مقاومتی با استفاده از ابزار کش آشنا کنیم.

فواید ورزش برای بدن | تاثیرات ورزش بر روی جسم و روح

فواید ورزش برای بدن بر هیچ‌کسی پوشیده نیست؛ اما صحبت درباره مزایای ورزش و تاثیرات مثبتش بر روی جسم و روح هیچ‌گاه خالی از فایده نبوده و بهتر است که تکرار شود. ورزش را هم می‌توان در قالب حرکات و تمرینات حرفه‌ای انجام داد و هم با پیاده‌روی، دویدن و حرکات کششی در منزل می‌توان به فواید ورزش دست یافت.

به طور کلی تمامی افراد بالای شش سال بهتر است حداقل بین یک الی سه ساعت در هفته ورزش کنند. ورزش کردن باعث بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون و کاهش احتمال بیماری‌هایی مثل سکته قلبی و مغزی می‌شود. از طرفی ورزش تناسب اندام ایجاد کرده و با ترشح هورمون اندورفین در بدن به فرد احساس شادی و نشاط می‌دهد.

فواید ورزش با کش |‌ مزایای ورزش با کش نسبت به دمبل

یکی از ابزارهای ورزشی که در چند سال اخیر، به خصوص در دوران قرنطینه کرونا، با محبوبیت زیادی مواجه شده، کش ورزشی است. از کش می‌توان در منزل نیز برای انجام حرکات کششی، مقاومتی و ورزش‌هایی مثل پیلاتس و CX استفاده کرد. از فواید ورزش با کش می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ریسک آسیب‌های ورزشی را به حداقل می‌رساند
  • باعث افزایش مقاومت عضلات می‌شود
  • فشار بیشتری به ماهیچه‌ها وارد می‌شود
  • امکان انجام طیف‌های حرکتی گسترده‌تری وجود دارد
  • برای انجام تمرینات ترکیبی بسیار مناسب است
  • باعث افزایش انعطاف‌پذیری و گسترش دامنه حرکات می‌شود

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزایای کش ورزشی امکان جابه‌جایی و حمل‌ونقل آسان است. در حالی که جابه‌جایی دمبل‌ها به خاطر وزن و حجمشان کار بسیار دشواری است، کش را می‌توانید به آسانی با خود به هر جایی ببرید.

انواع کش ورزشی

انواع کش ورزشی | چند نوع کش ورزشی وجود دارد؟

کش‌های ورزشی انواع مختلفی دارند. یکی از مهم‌ترین عوامل دسته‌بندی کش‌های ورزشی مقاومت کش است. از طرفی برخی کش‌ها در بخش‌های مختلف ابتدایی، میانی یا پایانی دسته دارند و برخی دیگر نیز بدون دسته تولید می‌شوند. شما باید بر اساس نیازتان و نوع تمریناتی که انجام می‌دهید، کش مناسب را انتخاب کنید. برخی از انواع کش‌های رایج ورزشی عبارتند از:

  • کش پیلاتس که به آن کش مینی‌لوپ هم گفته می‌شود
  • کش چند رشته‌ای
  • کش لوله‌ای دسته‌دار یا همان کش CX
  • کش چهار جهته
  • پاور بند (Power Band)

هر کدام از این کش‌ها برای تمرینات خاصی طراحی شده‌اند. از جمله تمریناتی که با کش‌های ورزشی می‌توان انجام داد، باید به اسکوات از جلو، پل باسن، پارویی خم شده، شنا، پرس سینه و غیره اشاره کرد.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

تمرینات مقاومتی در منزل | در منزل ورزش کنید و سالم بمانید!

انجام تمرینات مقاومتی با کش در منزل کار دشواری نیست؛ به شرطی که اصول را رعایت کنید تا از آسیب به بخش‌هایی از بدن مثل کمر، زانو و گردن دور بمانید. در ادامه به چند حرکت ورزشی مقاومتی که می‌توانید با کش در منزل انجام دهید، اشاره می‌کنیم:

اسکوات

در حرکت اسکوات عضلات چهارسر ران، همسترینگ و سرینی درگیر می‌شوند. برای انجام اسکوات، کش را زیر پاهایتان قرار بدهید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوها را کمی خم کنید و انگشتان شست پا را به سمت بیرون متمایل کنید. دست‌ها را صاف و موازی با زمین بگیرید. زانوهایتان را تا جایی که ران‌هایتان با زمین موازی شوند، خم کنید. چند ثانیه مکث کنید و به حالت اول برگردید.

کیک‌بک دانکی

در حرکت کیک‌بک، عضلات سرینی و همسترینگ درگیر می‌شوند. به صورت چهار دست و پا بنشینید و کش را زیر دستانتان قرار دهید. یکی از پاها را داخل کش کرده و پا را به گونه‌ای بلند کنید که کف پا به سمت بالا حرکت کند. در این حرکت عضلات باسن و پشت پا باید منقبض شوند. بعد از اینکه چندین بار این حرکت را برای یک پا انجام دادید، پای دیگرتان را درون کش قرار داده و بلند کنید.

جلو بازو

در این حرکت همانطور که از نامش مشخص است، عضلات جلو بازو تحت تاثیر قرار می‌گیرند. کش را در محلی نصب کنید که هم‌سطح با صورتتان قرار بگیرد. بندها را با دستانتان بگیرید. تا جایی که کش صاف شود، عقب بروید. دستانتان را تا جایی از آرنج خم کنید که انگشتانتان به شانه‌ها برسد. دوباره به حالت اول برگردید.

چرخش تنه

به حرکت چرخش تنه، چرخش روسی نیز می‌گویند. در چرخش روسی عضلات مورب شکمی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. قلاب کش را به جایی متصل کنید که در صورت نشسته بتوانید به راحتی بندها را در دست بگیرید. کف پاهایتان را در جایی ثابت بگذارید. زانوها را خم کنید. بالاتنه را کمی به عقب متمایل کنید. دست‌هایتان را با بندی که گرفته‌اید، داخل سینه جمع کنید. از قسمت کمر به آرامی به چپ و راست بچرخید. در این حرکت ماهیچه‌های شکم حتما باید منقبض شوند. در ضمن گردنتان را نباید کج کنید.

نشر از جانب

در حرکت نشر از جانب عضلات سرشانه تقویت می‌شوند. این حرکت را می‌توان هم به صورت دوطرفه و هم یک‌طرفه انجام داد. کش را زیر پاهایتان بگذارید. بایستید و بندها را با دستانتان بگیرید. به آرامی یک یا هر دو دست را بالا بیاورید؛ به طوری که موازی با زمین باشند. آرنج‌ها در این حرکت باید مقداری خم باشند.

کرانچ

در حرکت کرانچ یا همان درازنشست خوابیده، عضلات بالای شکم بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. به حالت درازنشست روی زمین بخوابید؛ به طوری که سرشانه‌هایتان با زمین تماس پیدا کند و زانوها خم باشد و کف پاهایتان روی زمین قرار بگیرد. کش را به محلی در پشت سرتان ببندید. از بالای سر بندها را در دست بگیرید. در هر حرکت دست‌ها را تا گوش‌هایتان بیاورید و حرکت درازنشست را انجام دهید؛ به طوری که فاصله چانه تا سینه به اندازه یک مشت بسته باشد. دوباره به حالت اول برگردید.

تمرینات با کش cx

یکی از تاثیرگذارترین حالات تمرین با کش ورزشی مختص شکم و پهلو است. شما می‌توانید با کش‌های ورزشی چربی‌های شکم و پهلو را بسوزانید و لاغر شوید. از طرفی عضلات شکم و پهلو نیز با حرکات همراه با کش سفت شده و شکل می‌گیرند. در واقع نوعی تمرینات ورزشی در قالب CX وجود دارد که مختص عضلات میانی بدن یعنی شکم، سرینی، عرضی شکم و غیره است.

هرچند که تمرینات به گونه‌ای انجام می‌شوند که تقریبا تمام بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرند. استفاده از کش در ورزش CX رواج بسیاری دارد و باعث بهبود کیفیت حرکات و افزایش مقاومت بدن می‌شود. شما می‌توانید برای بیشتر کردن تاثیر از دو کش به صورت هم‌زمان استفاده کنید.

چگونه اندامی متناسب داشته باشیم؟ | از فیت کلاب کمک بگیرید!

در این مطلب درباره انجام تمرینات مقاومتی با استفاده از کش صحبت کردیم. گفتیم که می‌توانید با تهیه یکی از انواع کش‌های ورزشی در منزل نیز تمرینات مقاومتی و کششی را انجام دهید. انجام تمرینات با کش فواید زیادی دارد؛ مثلا دایره حرکتی شما وسعت می‌یابد، انعطافتان بیشتر می‌شود و احتمال آسیب ورزشی نیز کمتر خواهد شد. کش‌های ورزشی انواع مختلفی دارند که معمولا بر اساس مقدار مقاومتشان دسته‌بندی می‌شوند. هر کدام از کش‌ها برای ورزشی خاص یا انجام تمرینات مشخصی طراحی شده‌اند و عضلات خاصی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برای اینکه با اصول ورزشی آشنا شوید و بدانید که هر تمرین را چگونه انجام دهید، نیاز به یک راهنمای خوب دارید. انجام تمرینات ورزشی در صورتی تاثیر مثبت دارد که بر پایه اصول صحیح باشد. بنابراین فیت کلاب آماده است تا در تمامی مراحل ورزش و تمریناتتان شما را راهنمایی کند. فیت کلاب تمرین‌های ورزشی اختصاصی نیز برای شما و با توجه به شرایط زندگی و وضعیت جسمانی‌تان ارائه می‌دهد. کارشناسان فیت کلاب در هر لحظه آماده خدمات‌رسانی‌اند. علاوه بر تمرینات ورزشی اختصاصی، ارائه رژیم غذایی منحصربه‌فرد نیز یکی دیگر از خدمات فیت کلاب است. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های فیت کلاب تماس بگیرید. در ضمن با ثبت‌نام در سایت و تشکیل پرونده می‌توانید از مزایای فیت کلاب بهره ببرید.

سوالات متداول

ورزش با کش چه فوایدی دارد؟

ورزش با کش مزایای زیادی نسبت به ورزش با دمبل دارد؛ مثلا اینکه دامنه حرکتتان گسترده‌تر می‌شود؛ احتمال آسیب ورزشی کاهش می‌یابد و انعطاف و مقاومت بدنتان بالا می‌رود.

با کش چه تمریناتی را می‌توان انجام داد؟

تمرینات مقاومتی و کششی زیادی را می‌توان با کش ورزشی انجام داد. از جمله حرکات معروف با کش می‌توان به اسکوات، کیک‌بک دانکی، جلو بازو، پشت بازو خوابیده، چرخش تنه با کش و غیره اشاره کرد.

استفاده از کش در چه ورزش‌هایی رایج است؟

کش در تمرینات ورزشی متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انجام ورزش‌هایی مانند پیلاتس و CX با کش کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و باعث افزایش مقاومت بدن می‌شود. در ضمن تمرینات بدن‌سازی را نیز می‌توان به جای دمبل با کش در منزل انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه