تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره

تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره

قدرت عضلانی به توانایی شما در حرکت و بلند کردن اجسام کمک شایانی می‌کند. در حقیقت تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره را نباید نادیده بگیرید. برخی از تمریناتی که قدرت عضلانی را افزایش می‌دهد شامل تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری، تمرینات وزن بدن و تمرینات متناوب است. در این مقاله از فیت کلاب قصد داریم با شما درباره تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره بیشتر صحبت کنیم.

فواید انجام تمرینات پشت بازو؛ اهمیت تمرینات پشت بازو

اگر نگاهی به آناتومی بدن بیندازید، مشاهده می‌کنید که عضلات بازو بیش از دو سوم بازوی فرد را تشکیل می‌دهند. به همین منظور نباید از تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره غافل شد.

به عبارتی هر چه عضلات درشت‌تر، بزرگ‌تر و قدرمندتر باشند، شما می‌توانید فعالیت‌های روزمره را بهتر انجام دهید و ظاهری شگفت‌انگیزتر داشته باشید.

البته تاثیر تقویت پشت بازو تنها برای زیباسازی بدن و اندام نیست. بلکه با تقویت عضلات پشت بازو می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. برای تقویت عضلات پشت بازو، باید حتما از یک برنامه بدنسازی حرفه‌ای تحت نظارت مربی بهره بگیرید.

می‌تواند وضعیت شما را بهبود ببخشد؛ تقویت دست‌ها

هنگامی که تمرینات پشت بازو را به درستی انجام می‌دهید و عضلات پشت بازو را تقویت می‌کنید، قدرت دست‌های شما بیشتر خواهد شد. به همین منظور شما حین رانندگی، بلند کردن اجسام، تایپ کردن و بغل کردن فرزند و سایر موارد کمتر احساس خستگی می‌کنید.

انجام تمرینات پشت بازو، به تقویت عضلات قفسه سینه نیز کمک می‌کنند. به همین منظور با تقویت ماهیچه‌های قفسه سینه و پشت بازو، شانه به سمت عقب کشیده می‌شوند و از قوز جلوگیری خواهد شد. در نهایت قدرت مرکزی بدن شما نیز طی انجام تمرینات پشت بازو نیز بهبود بخشیده می‌شود.

افزایش قدرت دست‌ها در انجام سایر تمرینات ورزشی؛ تاثیر تمرینات پشت بازو در بهبود عملکرد ورزشی

بهبود قدرت بازوها و همچنین عضلات پشت بازو، به توانایی شما در سایر تمرینات نیز کمک می‌کند. شما با انجام تمرینات پشت بازو و همچنین بهبود عضلات پشتی بازو، می‌توانید تمرینات فانکشنال و بدنسازی نظیر پلانک، پرس آپ یا کوهنورد را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در واقع شما با افزایش قدرت عضلات بازو، می‌توانید در حین انجام تمرینات قدرتی به جای پسرفت، پیشرفت کنید و حداکثر میزان بازدهی را داشته باشید.

علاوه بر تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره، می‌توانید عملکرد و قدرت خود را در حین سایر تمرینات ورزشی نیز بیشتر کنید. بازوها و شانه‌های ورزیده و قوی برای ورزش‌های نظیر دوچرخه‌سواری نیز مهم است.

چرا که حین دوچرخه‌سواری حرفه‌ای تقریبا باید نیمه بالایی بدن خود را روی فرمان قرار دهید و بازوها و شانه‌ها نقش زیادی را حین دوچرخه‌سواری ایفا می‌کنند. پشت بازو قوی در ورزش‌های آبی مانند شنا نیز مهم و تاثیرگذارند.

افزایش متابولیسم بدن؛ با تمرینات پشت بازو متابولیسم بدن را بهبود ببخشید!

تمرینات پشت بازو یا سایر تمرینات بدنسازی و هیت در صورتی که با یک رژیم غذایی درست و اصولی انجام شوند، سبب کاهش و کنترل وزن می‌شوند. به عبارتی تمرینات پشت بازو، ورزشکار را از شر چربی پشت بازو خلاص می‌کند و اندامی ایده‌آل را به او هدیه می‌دهد.

در نهایت با کاهش چربی و افزایش توده عضلانی بیشتر، میزان متابولیسم در حالت استراحت هم بالاتر می‌رود. بنابراین کالری بیشتری می‌سوزانید. شما با انجام تمرینات قدرتی پشت بازو تا 72 ساعت پس از تمرین نیز کالری می‌سوزانید.

محافظت بیشتر از استخوان‌های دست؛ تقویت بازو به سلامت هر چه بیشتر عصب‌ها و استخوان‌های دست کمک می‌کنند!

هر چه استخوان‌ها و ماهیچه‌های ضعیف‌تری داشته باشید، زودتر دچار کهولت سن خواهید شد. به همین منظور نباید تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره را نادیده بگیرید. تمرینات قدرتی پشت بازو به ساخت تراکم استخوان دست‌ها کمک می‌کند و سلامتشان را تضمین می‌نماید.

در نتیجه شما در پیری و میانسالی دچار پوکی استخوان و دردهای عضلات دست نخواهید شد و فعالیت‌های روزمره خود را به بهترین شکل ممکن می‌توانید انجام دهید.

با ادغام ترکیبی از ددلیفت، حلقه های دوسر بازو و اکستنشن‌های سه سر بازو در روتین خود، روی نواحی مستعد شکستگی ناشی از زمین خوردن تمرکز کنید.

انجام آسان فعالیت‌های روزمره؛ تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره

اغلب افراد با هدف زیبایی بازوها و ساختن یک استایل ورزشی، تمرینات پشت بازو را انجام می‌دهند. اما در حقیقت تمرینات پشت بازو، تنها برای زیبایی اندام نیست و شما با تقویت ماهیچه‌ها می‌توانید کارهای روزمره و فعالیت‌های روزانه را بهتر و آسان‌تر انجام دهید.

تمرینات قدرتی عملکردی پشت بازو می‌توانند ظرفیت شما را برای انجام زندگی روزانه‌تان افزایش دهند. چه شما بخواهید چیزی از روی زمین بردارید یا چیزی را روی زمین هل دهید به بازوها و دست‌های قدرتمند و ورزیده‌ای نیاز دارید.

بنابراین با انجام و بهبود وضعیت ماهیچه‌های پشت بازو می‌توانید علاوه بر ظاهر زیبا، کارها را با سرعت و آسان‌تر انجام دهید.

در نتیجه قوی‌تر بودن در کارهای روزمره زندگی و تغییر وضعیت بدنتان، سبب تقویت اعتماد به نفس شما می‌شود. در کل با اعتماد به نفس بیشتری در انجام امور به دوستان، همسر یا خانواده خود کمک می‌کنید.

تمرینات تقویت پشت بازو

معرفی تمرینات تقویت پشت بازو؛ بهترین حرکات پشت بازو

همانطور که در بالا مطالعه کردید، تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره را نباید نادیده بگیرید. چرا که تمرینات پشت بازو علاوه بر آسان کردن انجام فعالیت‌های روزانه سبب داشتن ظاهری ورزیده و زیبا نیز می‌شوند.

برخی از تمرین‌هایی که سبب افزایش قدرت و تقویت پشت بازو می‌شود به شرح زیر است:

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

حرکت شنا دست جمع؛ درگیری عضلات سینه، بازو و دست‌ها

حرکت دست جمع یکی از حرکات مفید جهت تقویت عضلات پشت بازو، ساعد و سینه است. با انجام شنا دست جمع استاندارد کلیه عضلات سینه و دست تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بازوها به طرز عجیبی تقویت می‌شوند.

برای انجام حرکت شنا دست جمع باید فاصله دست‌هایتان کمتر از شانه‌هایتان و هم عرض سینه‌هایتان باشد. روی دستان به حالت حرکت شنا در بیایید. این نقطه دقیقا نقطه آغاز است. حال تا جایی که سینه شما زمین را لمس نکند، پایین بیایید.

حال با بهره از ماهیچه‌های پشت بازو و سینه به نقطه شروع بازگردید. مجدد فرآیند را تکرار کنید. تمرین حرکت شنا دست جمع می‌تواند روی ماهیچه‌های پشت بازو تاثیر بگذارد.

پشت بازو خوابیده دمبل؛ حفظ تعادل عضلات پشت بازو

پشت بازو خوابیده دمبل یکی از مدل‌های پرس سینه است که در آن برای بلند کردن وزنه، دست‌ها قفل شده و فشار به نسبت زیادی روی عضلات پشت بازو وارد می‌شود.

زمانی که از دمبل برای انجام پشت بازو خوابیده استفاده می‌کنید، سنگینی وزنه‌های به صورت نامتقارن روی بدن می‌افتد که در نتیجه درگیری بیشتری بین عضلات جهت حفظ تعادل ایجاد می‌شود. در نتیجه حین انجام حرکت پشت بازو خوابیده دمبل انرژی بیشتری را باید صرف کنید.

حرکت پشت بازو با سیم‌کش طناب

حرکت پشت بازو با سیم‌کش طناب؛ تمرکز اصلی بر پشت بازو

ناحیه درگیر در حرکت پشت بازو با سیم‌کش طناب دقیقا پشت بازو است. البته به شرطی که شما این حرکت را اصولی و درست انجام دهید.

به عنوان مثال در حین انجام حرکت پشت بازو با سیم‌کش طناب هر چه میزان وزنه‌ها را افزایش دهید، فشار بیشتر و اصلی روی پشت و شانه بیشتر می‌شود. پس با هدف اصلی یعنی تقویت پشت بازو در تناقض خواهد بود.

پس نباید برای انجام حرکت پشت بازو با سیم‌کش طناب به سراغ وزنه‌های سنگین بروید.

 حرکت دیپ پارالل؛ یک حرکت حرفه‌ای برای تقویت پشت بازو

حین انجام حرکت دیپ پارالل باید سعی کنید تمام وزن و بدن خود را به سمت بالا بکشید. این کار را باید حتما با بهره از عضلات پشت بازو انجام دهید.

فراموش نکنید که اگر مشکلات مفصلی یا شانه دارید، ترجیحا باید تمرین دیپ پارالل را با حضور مربی انجام دهید. چرا که ممکن است حین انجام تمرین دیپ پارالل مربی از شما بخواهد قسمت آخر را حذف کنید.

مشاوره و دریافت تمرین ورزشی و غذایی از فیت کلاب

تاثیر تقویت پشت بازو در بهبود قابلیت انجام فعالیت‌های روزمره و همچنین زیبایی اندام را نباید نادیده گرفت. در مطلب بالا سعی کردیم شما را با انواع تمرینات پشت بازو و همچنین تاثیرات و مزیت‌های انجام تمرینات تقویت پشت بازو بیشتر آشنا کنیم.

جهت دریافت نتیجه مطلوب‌تر باید تمرینات پشت بازو را تحت نظارت یک مربی حرفه‌ای و متخصص انجام دهید. بنابراین شما به یک برنامه خصوصی و شخصی نیاز خواهید داشت. جهت دریافت برنامه تمرینی پشت بازو و همچنین یک رژیم اصولی در کنار آن می‌توانید همین حالا با شماره  02191090095 تماس بگیرید و از مشاورین فیت کلاب مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول

چند نمونه از حرکات و تمرینات تقویت پشت بازو چیست؟

حرکت دیپ پارالل، حرکت پشت بازو با سیم‌کش طناب، پشت بازو خوابیده دمبل و سایر حرکات و تمریناتی که پشت بازو را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

آیا تنها تاثیر تمرینات تقویت پشت بازو جهت زیبایی اندام است؟

خیر؛ با انجام تمرینات پشت بازو و همچنین تقویت عضلات بازو می‌توانید فعالیت‌های روزانه و ورزشی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

انجام تمرینات تقویتی پشت بازو از چه بیماری جلوگیری می‌کند؟

تقویت پشت بازو دمبل استخوان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و از دست درد، پوکی استخوان و همچنین کهولت سن جلوگیری می‌کند.

آیا برای رسیدن به توده عضلانی بالا تنها انجام تمرینات پشت بازو کفایت می‌کند؟

خیر؛ در کنار تمرینات پشت بازو فرد باید از یک رژیم غذایی اصولی نیز بهره بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه