طرز تهیه کوکی رژیمی

طرز تهیه کوکی رژیمی

کمتر کسی پیدا می‌شود که به کوکی علاقه نداشته باشد. کوکی یکی از میان وعده‌های مورد علاقه افراد بزرگسال و کودکان است. علاوه بر این، کوکی‌ها بهترین دسر برای میهمانان هستند و طعم بی‌نظیری دارند. دستورالعمل‌های سنتی تهیه کوکی، حاوی مقدار زیادی کالری، شکر و چربی هستند.

 این دستورالعمل‌ها برای افرادی که رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال می‌کنند، به هیچ وجه مناسب نمی‌باشند. اگر به دنبال طرز تهیه کوکی رژیمی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب را تا انتها مطالعه کنید. زیرا در ادامه قصد داریم دستورالعمل‌های تهیه کوکی‌های سالم را به شما آموزش دهیم. 

طرز تهیه انواع کوکی رژیمی

طرز تهیه انواع کوکی رژیمی
طرز تهیه انواع کوکی رژیمی

طرز تهیه کوکی رژیمی بسیار متعدد است. در ادامه برخی از روش‌های تهیه این میان وعده لذیذ را برای شما بیان می‌کنیم:

1.كوكی رژيمی با جو دوسر

همانطور که می‌دانید، جو دو سر سرشار از مواد مغذی است و یکی از بهترین مواد اولیه برای تهیه کوکی رژیمی می‌باشد. برای تهیه این کوکی، به مقدار کمی جو دوسر نیاز دارید. سایر مواد اولیه شامل موز، کشمش، شیر بادام و چیپس شکلات تیره هستند. موز برای به هم چسبیدن کوکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر بسیار زیادی بر بهبود طعم کوکی دارد. کشمش نیز برای شیرین کردن کوکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزین کاملاً مناسبی برای شکر می‌باشد. 

  • طرز تهیه كوكی رژيمی با جو دوسر

این کوکی خوشمزه به راحتی تهیه می‌شود. طرز تهیه کوکی رژیمی با جو دو سر به این صورت است که ابتدا باید مقداری موز را در یک کاسه بریزید و سپس آن را با چنگال له کنید. در مرحله بعد، کمی بادام خرد شده، کشمش، شیر بادام و جو دوسر به آن اضافه کنید. نیازی نیست جو دوسر پخته شده باشد. تمام مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید.

 ۲۴ ساعت بعد، می‌توانید ظرف را از یخچال خارج کنید. فر را روشن کرده و آن را روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. یک ورق کاغذ روغنی روی سینی فر قرار دهید. سپس مقدار کمی از مواد کوکی را بردارید و به صورت دایره‌ای درون سینی فر بچینید. کوکی‌ها را درون فر قرار دهید. سپس ۱۵ تا ۱۸ دقیقه صبر کنید و کوکی‌ها را از فر خارج کنید.

2.کوکی رژیمی با جو پرک و موز

یکی دیگر از بهترین کوکی‌های رژیمی، کوکی جو پرک و موز است. برای تهیه این کوکی، از شکر استفاده نمی‌شود. مواد اولیه برای تهیه این میان وعده شامل تخم مرغ، جو پرک، موز، شکلات تلخ خرد شده، پودر نارگیل و گردو هستند. طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک و موز بسیار ساده است. برای تهیه این کوکی، کافی است ابتدا تعدادی موز را پوست بکنید و آن را در یک ظرف قرار دهید. سپس تمام موزها را با چنگال له کنید. در مرحله بعد، جو پرک را به موز اضافه کنید.

 در یک ظرف دیگر، تخم مرغ، پودر نارگیل، دارچین و شکلات تلخ خرد شده را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به ترکیب موز و جو اضافه کنید. فر را روشن کرده و روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. مقداری از مواد کوکی را بردارید و با دست شکل دهید. سپس آن را در سینی فر قرار دهید. کوکی‌ها را در یخچال قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. زمانی که کوکی‌ها کاملاً پخته و طلایی شدند، آن‌ها را از فر خارج کنید.

3.کوکی رژیمی با کره بادام زمینی

می‌توان از کره بادام زمینی برای تهیه کوکی رژیمی استفاده کرد. طرز تهیه کوکی رژیمی با کره بادام زمینی بسیار ساده است. این کوکی طعم بسیار مطلوبی دارد و نسبت به سایر کوکی‌هایی که در بازار وجود دارد، رژیمی‌تر است. برای تهیه این کوکی به موز، آرد سفید، کره بادام زمینی، شکر قهوه‌ای، تخم مرغ، بکینگ پودر وانیل و نمک نیاز دارید. طرز تهیه کوکی رژیمی به این صورت است که ابتدا باید مقداری موز، کره بادام زمینی و شکر قهوه‌ای را در مخلوط کن بریزید. 

سپس تمام مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید. تا جایی که مواد اولیه یک دست شوند. سپس تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید. آرد، بکینگ پودر و نمک را نیز به مواد اولیه اضافه کنید و تمام مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس می‌توانید کوکی‌ها را در سینی فر بچینید و بعد از ۱۵ دقیقه از فر خارج کنید.

4.کوکی رژیمی بادام و لیمو

یکی دیگر از بهترین کوکی‌های رژیمی، کوکی رژیمی بادام و لیمو است که سرشار از پروتئین می‌باشد. این کوکی حاوی مقدار کمی کربوهیدرات و چربی است. برای تهیه این کوکی، به سفیده تخم مرغ، عسل، پوست لیمو و بادام نیاز دارید. 

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. سپس سفیده‌ها را در یک ظرف بریزید. مقداری عسل و پوست لیمو را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد بادام خرد شده را اضافه کرده و تمام مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید. مواد کوکی را در قالب مورد نظر خود بریزید. سپس کوکی‌ها را در سینی فر قرار دهید. می‌توانید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. سپس صبر کنید تا کوکی‌ها پخته شوند.

5.کوکی رژیمی لبو

کمتر کسی باور می‌کند که بتوان از لبو برای تهیه کوکی رژیمی استفاده کرد. اما لبو یکی از بهترین مواد غذایی برای تهیه شیرینی‌های رژیمی می‌باشد. برای تهیه این کوکی به مواد اولیه‌ای مانند آرد گندم، عصاره وانیل، بکینگ پودر، شکر، شیر، روغن نارگیل و تکه‌های شکلات نیاز دارید. طرز تهیه کوکی رژیمی به این صورت است که ابتدا باید مقدار کمی آرد گندم، بکینگ پودر و تکه‌های شکلات را در یک ظرف بریزید. 

سپس روغن نارگیل، شکر، پوره لبو و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد، تمام مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید. مقداری از مایع کوکی و شیر را به آرد اضافه کنید. مجدداً مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید. مقداری از مایع کوکی را در سینی فر قرار دهید. بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید کوکی‌ها را از فر خارج کنید.

6.کوکی رژیمی هویج

برای تهیه کوکی رژیمی هویج، به مواد اولیه‌ای مانند آرد گندم، عسل، بکینگ پودر، گردو، دارچین، جو دوسر و روغن نارگیل نیاز دارید. مواد اولیه دیگر شامل هویج رنده شده و زنجبیل هستند. برای تهیه این کوکی مقداری گردو را خرد کنید. سپس آن را در یک ظرف بریزید. کمی آرد گندم و جو دوسر به آن اضافه کنید.

 در مرحله بعد، مقداری بکینگ پودر، دارچین و زنجبیل روی مواد اولیه بریزید. سپس روغن نارگیل و عسل را به آن اضافه کنید. تمام مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید. در مرحله بعد، آرد و هویج را اضافه کنید. مجدداً مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید. مقداری از مایع کوکی را بردارید و در سینی فر بچینید. سپس کوکی‌ها را در فر قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. بعد از اینکه کوکی‌ها پخته شدند، آن‌ها را از فر خارج کنید. 

7.کوکی رژیمی کدو

کدو یک ماده غذایی مفید است که برای تهیه بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان از کدو برای تهیه کوکی استفاده کرد. برای پخت این کوکی، به مواد اولیه‌ای مانند آرد گندم، جو پرک، دانه چیا، گردو، جوش شیرین، دارچین، روغن نارگیل، عسل، تخم مرغ، عصاره نارگیل و سس سیب نیاز دارید.

 ابتدا آرد، جو، دانه‌های چیا، گردوهای خرد شده، نمک، جوش شیرین، دارچین را در یک ظرف بریزید. سپس مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید. در یک ظرف، کدو را رنده کنید. سپس کمی روغن نارگیل، عسل، تخم مرغ، وانیل و سس سیب به آن اضافه کنید. تمام مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کرده و در سینی فر قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا کوکی‌ها پخته شوند.

8.کوکی رژیمی نخود

نخود جایگاه ویژه‌ای در شیرینی پزی دارد. حتماً طعم شیرینی نخودی را چشیده‌اید. می‌توان از نخود برای تهیه انواع از شیرینی‌ها استفاده کرد. برای تهیه کوکی رژیمی نخود، به مواد اولیه‌ای مانند نخود، عسل، بادام زمینی، کره بادام زمینی، عصاره وانیل، جوش شیرین و چیپس شکلاتی نیاز دارید. طرز تهیه کوکی به این صورت است که ابتدا باید نخودها را در قابلمه بریزید.

 سپس مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا نخودها به طور کامل پخته شوند. در مرحله بعد، نخودها را همراه با عسل در مخلوط کن بریزید. سپس مخلوط کن را روشن کنید تا نخود و عسل با یکدیگر ترکیب شوند. مقداری بادام زمینی را ریز کنید و همراه با کره بادام زمینی به ترکیب نخود و عسل اضافه کنید. در مرحله بعد، سایر مواد اولیه مثل کره بادام زمینی، وانیل، جوش شیرین و چیپس شکلاتی را اضافه کنید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

9.کوکی رژیمی نارگیل

یکی دیگر از بهترین کوکی‌های رژیمی که طعم بسیار بی‌نظیری دارد، کوکی رژیمی نارگیل است. برای تهیه این کوکی، به سفیده تخم مرغ، عسل، پودر نارگیل و بادام نیاز دارید. طرز تهیه کوکی به این صورت است که ابتدا باید سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بریزید. سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید. 

محتویات ظرف را هم بزنید تا جایی که مایه شما کف کند. در مرحله بعد، پودر نارگیل و بادام خرد شده را به ظرف اضافه کنید و سپس مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید. یک کاغذ روغنی کف سینی فر قرار دهید و کوکی‌ها را درون آن بچینید. سپس کوکی ها را را برای بازه زمانی یک ربع در فر قرار دهید.

رازهای پخت بهترین دستور العمل کوکی سالم

رازهای پخت بهترین دستور العمل کوکی سالم
رازهای پخت بهترین دستور العمل کوکی سالم

طرز تهیه کوکی رژیمی بسیار ساده است. با این‌ حال، بهتر است هنگام پخت کوکی به برخی نکته‌ها توجه داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم:

  • می‌توانید به جای کره از سس سیب استفاده کنید. سس سیب گزینه سالم‌تر و مفیدتری است و کاملاً رژیمی می‌باشد. علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی کالری نیست. اگر به دنبال روش‌های تهیه کوکی رژیمی بدون روغن و چربی هستید، استفاده از سس سیب گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود.
  • برای شیرین کردن کوکی از شکر استفاده نکنید. به جای آن، می‌توانید از عسل استفاده کنید که یک شیرین کننده طبیعی است و باعث افزایش وزن نمی‌شود. علاوه بر این، طعم عسل بسیار بهتر از شکر است.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره طرز تهیه کوکی رژیمی برای ورزشکاران و سایر افراد توضیح داده شد. کوکی یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی است که به عنوان میان وعده یا دسر مصرف می‌شود. این ماده غذایی محبوبیت بسیار زیادی در تمامی کشورهای جهان دارد.

 متاسفانه اغلب کوکی‌های بسته‌بندی شده و صنعتی که در بازار موجود هستند، حاوی مقدار زیادی کالری، چربی، پروتئین و کربوهیدرات می‌باشند. این کوکی‌ها خطر چاقی و ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهند. به همین دلیل ورزشکاران و افرادی که رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال می‌کنند، باید به دنبال روش‌های تهیه کوکی رژیمی باشند. 

 شما می‌توانید برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان این مجموعه بهترین برنامه غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این برنامه غذایی به تناسب اندام و کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین تاثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامتی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه