آیا پفیلا چاق کننده است؟ کالری پاپ کورن

آیا پفیلا چاق کننده است؟ کالری پاپ کورن

پاپ کورن یک میان وعده لذیذ و پرطرفدار است. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که آیا می‌توان پاپ کورن را به رژیم غذایی اضافه کرد؟ این میان وعده تا چه حد سالم است؟ آیا پفیلا برای افزایش یا کاهش وزن مناسب است؟ برای دریافت پاسخ این سوال‌ها باید اطلاعاتی درباره ارزش غذایی پاپ کورن به دست آورید.

 این ماده غذایی معمولا به عنوان میان وعده مصرف می‌شود و فیبر بالایی دارد. کالری پاپ کورن با توجه به روش تهیه آن متفاوت است. به عنوان مثال اگر از کره یا روغن برای تهیه پفیلا استفاده کنید، بدیهی است که کالری آن افزایش می‌یابد. با این حال، این ماده غذایی نمی‌تواند در دسته تنقلات ناسالم قرار گیرد. زیرا به تامین انرژی بدن کمک می‌کند و حاوی ترکیبات مغذی مفید است.

 مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، پاپ کورن شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. بنابراین اگر رژیم‌های لاغری را دنبال می‌کنید، این میان وعده گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود. در ادامه قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که پفیلا چاق کننده است یا خیر. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب با ما همراه باشید.

کالری پفیلا

کالری پفیلا
کالری پفیلا

همانطور که گفته شد، کالری پاپ کورن با توجه به روش تهیه آن متفاوت است. در ادامه کالری و مواد مغذی موجود در پاپ کورن ساده را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • انرژی ۳۷۴ کیلوکالری 
  • چربی کل ۴٫۳ g
  • چربی اشباع ۰٫۶ g
  • سدیم ۷ mg
  • پتاسیم ۲۷۴ mg
  • کربوهیدرات کل ۷۴ g
  • فیبر خوراکی ۱۳ g
  • قند ۰٫۹ g
  • پروتئین ۱۱ g
  • کلسیم ۵ mg
  • آهن ۳ mg
  • منیزیم ۱۲۳

خواص پفیلا برای لاغری و سلامتی 

خواص پفیلا برای لاغری و سلامتی 
خواص پفیلا برای لاغری و سلامتی

اگر رژیم‌های غذایی لاغری و کاهش وزن را دنبال می‌کنید، پفیلا گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود. این ماده غذایی باید در صدر فهرست میان وعده‌های مورد علاقه شما قرار گیرد. زیرا به کاهش وزن کمک می‌کند. البته مصرف پاپ کورن‌های صنعتی که در کارخانه‌های مواد غذایی تولید می‌شوند، توصیه نمی‌شود. زیرا برای تهیه این خوراکی‌ها از روغن، کره و مواد افزودنی مختلف استفاده می‌شود. در ادامه مهم‌ترین خواص این ماده غذایی برای لاغری و سلامتی را بیان می‌کنیم: 

  • پفیلا یک دانه کامل است 

با شنیدن عبارت غلات سبوس‌دار، به احتمال زیاد نان یا یک کاسه بلغور جو را به خاطر خواهید آورد. اما پفیلا یا ذرت بو داده نیز به عنوان یک دانه کامل شناخته می‌شود.‌ مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، اغلب افراد غلات کامل مصرف نمی‌کنند. بنابراین ذرت بوداده بهترین گزینه برای اضافه کردن غلات کامل، به رژیم غذایی است. این ماده مغذی حاوی مقدار زیادی فیبر است و بخش قابل توجهی از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد. 

  • ارزش غذایی بالا

پاپ کورن نه تنها حاوی مقدار زیادی فیبر است، بلکه سرشار از مواد مغذی گوناگون می‌باشد و ارزش غذایی بالایی دارد. این ماده غذایی بهترین میان وعده برای جذب مواد مغذی است. بسیاری از میان وعده‌ها و خوراکی‌ها ارزش غذایی بالایی ندارند. به عنوان مثال، برخی افراد ترجیح می‌دهند خوراکی‌های چرب و ناسالم مثل پفک یا چیپس را به عنوان میان وعده مصرف کنند. مصرف این خوراکی‌های ناسالم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. 

  • حجم زیاد و کالری کم 

بخش قابل توجهی از پاپ کورن شامل هوا است. دانه‌های کوچک ذرت بعد از حرارت دیدن پف می‌کنند و حجیم می‌شوند. اگرچه پفیلا حجم زیادی دارد، اما کالری آن بسیار کم است. از نظر متخصصان تغذیه، این مواد غذایی بهترین گزینه برای لاغری و کاهش وزن هستند. شما می‌توانید مقدار زیادی پفیلا مصرف کنید و چاق نشوید! 

  • جلوگیری از ابتلا دیابت 

همانطور که گفته شد، ذرت بوداده در دسته دانه‌های کامل قرار می‌گیرد. به همین دلیل، فواید گوناگونی برای سلامتی انسان دارد. بر اساس مطالعات انجام شده، غلات کامل از بروز بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند. پفیلا شاخص گلیسمی پایینی دارد. یعنی باعث افزایش یا کاهش ناگهانی قند خون نمی‌شود و از نوسانات شدید قند خون بعد از مصرف غذا جلوگیری می‌کند. افرادی که به بیماری‌های دیابت نوع یک یا نوع دو مبتلا هستند، باید غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنند. این مواد غذایی به تنظیم سطح گلوکز و چربی خون کمک می‌کنند.

  • جلوگیری از بروز بیماری‌ های قلبی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای مصرف پفیلا برای سلامتی، جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی است. مصرف فیبر از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مانند بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می‌کند. فیبر یکی از مهم‌ترین ترکیبات مغذی بدن است که برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم به صورت روزانه فیبر مصرف کنید و ذرت بوداده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این، منگنز موجود در پاپ کورن باعث تنظیم سطح انسولین و قند خون در بیماران دیابت نوع ۲ می‌شود. 

  • کمک به لاغری و کاهش وزن 

پاپ کورن نه تنها باعث چاقی نمی‌شود، بلکه به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. البته، منظور ذرت بو داده ساده است. پفیلاهایی که با مقدار زیادی کره یا روغن به دست می‌آیند، کالری بیشتری دارند و باعث افزایش وزن می‌شوند. فیبر موجود در ذرت بو داده، باعث مهار هورمون گرلین می‌شود و میزان اشتها را کاهش می‌دهد. در نتیجه از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. مقدار بسیار کمی چربی اشباع شده در ذرت بو داده وجود دارد. در نتیجه باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو نخواهد شد.

  • تقویت استخوان

همانطور که گفته شد، پفیلا حاوی ترکیبات معدنی مختلف مثل منگنز است. منگنز موجود در این ماده غذایی، به حفظ سلامتی بدن و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، منگنز بهترین ماده معدنی برای بانوان در دوران یائسگی است. یعنی به حفظ ساختار و تراکم استخوان بانوان در دوران یائسگی کمک می‌کند و از بروز بیماری‌های استخوانی مانند آرتریت و آرتروز در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت مفاصل بدن خود پاپ کورن مصرف کنید.

  • سرشار از آنتی اکسیدان

ذرت بو داده حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلف است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی عمدتاً در پوست دانه ذرت وجود دارند. مهم‌ترین ترکیب، پلی فنول است که رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برد و التهابات را کاهش می‌دهد.

 ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در پفیلا، از بروز بیماری‌های قلبی، آسیب سلولی و پیری جلوگیری می‌کنند. همچنین نقش مهمی در درمان بیماری سرطان دارند. یکی دیگر از مهم‌ترین ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در پفیلا، فرولیک اسید است که در غذاهای دیگری مانند برنج، جو و لوبیا نیز وجود دارد.

  • هضم سریع

از دیگر مزایای پاپ کورن این است که به سرعت هضم می‌شود و در بازه زمانی کوتاهی در بدن تجزیه خواهد شد. اگر پاپ کورن را در خانه درست می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مقدار بسیار کمی ادویه استفاده کنید. به این ترتیب، ذرت به محض ورود به بدن تجزیه خواهد شد. اگر علاقه زیادی با پاپ کورن طعم‌دار دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طعم دهنده‌های طبیعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شکلات برای بهبود طعم پفیلا استفاده کنید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

عوارض مصرف ذرت بو داده یا پاپ کورن

اگرچه این ماده مغذی فواید گوناگونی برای بدن دارد، اما ممکن است دارای برخی مضرات نیز باشد. به طور کلی، توصیه می‌کنیم پفیلا را به صورت خانگی تهیه کنید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که میان وعده شما با استفاده از روغن‌های مرغوب و با کیفیت تهیه شده است.

 اگر رژیم‌های کاهش وزن و لاغری را دنبال می‌کنید، از روغن یا کره استفاده نکنید. زیرا مصرف بیش از حد روغن باعث افزایش چربی و کلسترول خون می‌شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد ذرت بو داده باعث کمبود ویتامین‌های گروه B می‌شود. همچنین ممکن است مانع از جذب ویتامین در بدن شود. در برخی موارد، مصرف بیش از حد این ماده باعث سوء هاضمه و بروز مشکلات گوارشی خواهد شد. می‌توانید برای تهیه پفیلا از دستورالعمل‌های رژیمی و سالم استفاده کنید. 

نحوه تهیه پاپ کورن خانگی سالم

اگر علاقه‌ای به مصرف پفیلا صنعتی ندارید یا رژیم‌های غذایی سالم و لاغری را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم دستورالعمل‌های تهیه پاپکن خانگی را دنبال کنید. دو روش اصلی برای تهیه پفیلا وجود دارد. روش اول استفاده از هوا و روش دوم استفاده از روغن است. 

بهترین و سالم‌ترین روش، این است که از دستگاه هواپز برای تهیه این میان وعده استفاده کنید. می‌توانید برای بهبود طعم ذرت بو داده از مقدار بسیار کمی روغن یا کره استفاده کنید. اما در واقع این میان وعده نیازی به روغن یا کره ندارد. دو روش کلی برای پاپ کورن خانگی برای لاغری و تناسب اندام  شامل موارد زیر هستند: 

1.روش اول

برای تهیه این پاپ کورن رژیمی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • روغن زیتون یا روغن نارگیل: 3 قاشق غذاخوری
  • ذرت: نصف فنجان
  • نمک: نصف قاشق چایخوری

در مرحله اول دانه‌های ذرت را درون یک قابلمه بریزید و در قابلمه را روی آن قرار دهید. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. حدود ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پاپ کورن‌ها را در یک ظرف دیگر بریزید. مقدار بسیار کمی نمک به ظرف اضافه کنید. می‌توانید از گیاهان تازه یا ادویه برای بهبود طعم میان وعده استفاده کنید. اگر به میان وعده‌های شیرین علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقدار بسیار کمی کره، آجیل طبیعی یا دارچین یا تراشه‌های شکلات تلخ را روی پفیلا بریزید. 

2.روش دوم

مواد لازم برای تهیه این میان وعده شامل موارد زیر هستند: 

  • ذرت: 3.5 قاشق غذاخوری یا 58 گرم
  • نمک: 1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری

ابتدا یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. ذرت‌ها را در داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. تابه را هر دو ثانیه یکبار تکان دهید.‌حدود ۱ تا ۲ دقیقه این کار را انجام دهید تا تمامی دانه‌های ذرت پف کند. در مرحله بعد، ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس مقدار بسیار کمی نمک به آن اضافه کنید. اگر به طعم‌های مختلف پاپ کورن مثل سرکه‌ای، پنیری و گوجه‌ای علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از پودر پنیر، پودر گوجه و مواردی مانند این استفاده کنید.  

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل توضیح داده شد که پفیلا چاق کننده است یا خیر. همچنین کالری و ارزش غذایی پاپ کورن بیان شد. پفیلا نه تنها باعث چاقی نمی‌شود، بلکه به لاغری نیز کمک می‌کند. زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر است و باعث افزایش احساس سیری می‌شود. البته تاثیر این ماده غذایی بر چاقی یا لاغری، به نحوه تهیه پاپ کورن بستگی دارد.

 به عنوان مثال اگر برای تهیه این میان وعده از مقدار بسیار زیادی کره یا روغن استفاده کنید، بدیهی است که کالری آن افزایش پیدا خواهد کرد. می‌توانید از دستورالعمل‌های رژیمی و سالم برای تهیه پفیلا استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توان برای تهیه پفیلا از هواپز استفاده کرد. پفیلا نه تنها به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند، بلکه فواید گوناگونی برای سلامتی بدن دارد.

 به عنوان مثال سرشار از آنتی اکسیدان است و التهابات بدن را از بین می‌برد. همچنین به بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی کمک می‌کند. اگر برای تهیه میان وعده‌های سالم به دستورالعمل‌های بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان این مجموعه بهترین برنامه غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بدنی سالم داشته باشید و به تناسب اندام برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه