عوارض قرص کربوبلاکر؛ با قرص‌های کربوبلاکر بیشتر آشنا شوید

عوارض قرص کربوبلاکر

مکمل‌های مسدودکننده کربوهیدرات یا همان قرص‌های کربوبلاکر از آنزیم‌های گوارشی که کربوهیدرات‌ها را به واحدهای تک قندی تجزیه می‌کنند، جلوگیری می‌کند. قرص‌های کربوبلاکر مانع ورود کربوهیدرات‌ها در واحدهای بزرگ‌تر به جریان خون می‌شوند. از اینرو این عدم جذب تک قندی‌ها به جلوگیری از افزایش قند خون کمک کرده و می‌تواند باعث کاهش وزن شود. زیرا بدن شما قادر به جذب تمام کالری‌های کربوهیدرات‌های دریافتی نیست.

در صورت ابتلا به دیابت، یکی از عوارض قرص‌ کربوبلاکر برای شما عوارض جانبی گوارشی است که منجر به مشکلات جدی می‌شوند، بنابراین حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف قرص کربوبلاکر برای شما بی‌ضرر است. اگر می‌خواهید از قرص‌های کربو بلاکر استفاده کنید اما درباره عوارض قرص کربو بلاکر چیزی نمی‌دانید تا انتهای این بخش از مقاله فیت کلاب ما را همراهی کنید تا با عوارض قرص کربو بلاکر بیشتر آشنا شویم.

قرص کربو بلاکر چگونه کار می‌کند

عوارض قرص کربوبلاکر؛ قرص کربو بلاکر چگونه کار می‌کند؟

برخی پزشکان برای کمک به کاهش قند خون در افرادی که دیابت دارند، برای آنها قرص‌های کربو بلاکر را تجویز می‌کنند. قرص کربو بلاکر با تخمیر میکروارگانیسم‌ها تهیه می‌شوند. قرص کربو بلاکر که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند از لوبیا سفید یا لوبیای کانلینی ساخته می‌شوند. لوبیای سفید دارای یک ماده طبیعی است که آنزیم‌های مورد استفاده برای هضم کربوهیدرات‌ها را مسدود می‌کند.

در واقع عصاره لوبیا سفید به عنوان یک مکمل کاهش وزن در بازار موجود است. در یک مطالعه، گروهی از مردان و زنان دارای اضافه وزن به مدت 3 ماه عصاره لوبیا سفید را مصرف کردند و حدود 3.5 کیلوگرم از وزن خود را از دست دادند! همین مطالعه همچنین بیان کرد که عصاره لوبیا با توجه به مقدار مصرفش گلوکز خون را کاهش می‌دهد. حالا که فهمیدید که قرص کربو بلاکر چیست و چگونه ساخته می‌شود، در ادامه همراه باشید تا درباره عوارض قرص کربوبلاکر صحبت کنیم.

عوارض قرص کربو بلاکر؛ عوارض جانبی قرص کربوبلاکر را بشناس!

 هر دارو و مکملی عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد، قرص کربوبلاکر هم از این قاعده مستثنی نیست. ما در اینجا به شرح چند عوارض قرص کربو بلاکر می‌پردازیم.

  • ناراحتی دستگاه گوارش: زمانی که تخمیر کربوهیدرات اتفاق می‌افتد، باعث تولید گاز اضافی می‌شود. عوارض قرص کربولاکر شامل گاز، نفخ و درد شکم است. برخی از کسانی که قرص کربو بلاکر استفاده می‌کنند پس از مصرف کربوهیدرات‌ها ناراحتی معده یا درد و اسهال را گزارش می‌کنند.
  • قند خون پایین: اگر شما انسولین یا سایر داروهای گوارشی مصرف می‌کنید، تحت هیچ شرایطی تا زمانی که با پزشک خود درباره قرص کربوبلاکر صحبت نکردید، از قرص‌های کربو بلاکر استفاده نکنید قرص کربو بلاکر قند خون شما را کاهش می‌دهد و استفاده قرص کربو بلاکر با سایر داروهای دیابت ممکن است باعث کاهش خطرناک قند خون شود.
  • آلرژی و سایر هشدارها: برخی از برندهای قرص کربوبلاکر دارای عصاره گندم، ماهی، سویا و سایر مواد آلرژی‌زا است. حتما برچسب‌های مواد تشکیل دهنده قرص کربو بلاکر را بخوانید و مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد آن آلرژی ندارید.

توجه داشته باشید که زنان باردار نباید از قرص کربو بلاکر بدون مشورت  با پزشک متخصص استفاده کنند. در صورتی که هر نوع اختلال گوارشی، بیماری کبدی یا مشکلی در کلیه‌های خود دارید، تا زمانی که با پزشک خود مشورت نکردید، از مصرف قرص کربو بلاکر بپرهیزید.

آیا قرص‌های کربو بلاکر تاثیری در کاهش وزن دارند؟ لاغری به برنامه پیوسته و همه جانبه نیاز دارد!

ما درباره عوارض قرص کربوبلاکر صحیت کردیم، حالا باید بدانیم آیا واقعا قرص‌های کربو بلاکر تاثیری در کاهش وزن هم دارند؟ قرص کربو بلاکر فقط از هضم بخشی از کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید جلوگیری می‌کند. در خوشبینانه‌ترین حالت، به نظر می‌رسد که 50 تا 65 درصد از آنزیم‌های هضم کننده کربوهیدرات را مسدود می‌کنند. توجه به این نکته ضروری است که مهار  آنزیم‌های هضم کننده الزاما به معنی مسدود شدن همان نسبت از کربوهیدرات‌ها نیست.

یک مطالعه که بر روی قرص‌های کربو بلاکر صورت گرفت، نشان داد قرص کربو بلاکر با وجود اینکه می‌تواند 97 درصد آنزیم‌ها را مهار کند، تنها از جذب 7 درصد کربوهیدرات‌ها جلوگیری می‌کند. ممکن است دلیل این اتفاق این باشد که کربوبلاکرها مستقیماً از جذب کربوهیدرات‌ها جلوگیری نمی‌کنند. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های پیچیده تحت تأثیر کربوبلاکرها تنها بخشی از کربوهیدرات‌های رژیم غذایی اکثر افراد را تشکیل می‌دهند.

بسیاری از افرادی که میخواهند وزن خود را کاهش دهند، قندهای اضافه شده در غذاهای فرآوری شده مشکل بزرگتری است. قندهای افزوده معمولاً همان کربوهیدرات‌های ساده مانند ساکارز، گلوکز یا فروکتوز است. قندهای افزوده تحت تأثیر کربو بلاکرها قرار نمی‌گیرند.

مطالعات درباره قرص‌های کربو بلاکر چه می‌گویند؟

در این بخش از مطلب ما قصد داریم به بررسی مطالعات درباره عوارض قرص کربو بلاکر و تاثیری آن بر کاهش وزن بپردازیم. یک مطالعه بر روی موش نشان داد که فیتوهماگلوتینین موجود در کربو بلاکرها باعث کاهش قابل توجهی در مصرف غذا می‌شود. موش‌هایی که  فیتوهماگلوتینین را دریافت کرده بودند بین 25 تا 90 درصد کمتر غذا خوردند. اما، این اثر تنها چند روز دوام آورد. در روز هشتم آزمایش، اثرات از بین رفت و موش‌ها دوباره به همان اندازه قبلی غذا می‌خوردند. علاوه بر این، هنگامی که محققان مصرف کربو بلاکرها  را متوقف کردند، موش‌ها تا 50 درصد بیشتر از قبل برای جبران غذا خوردند و به وزن قبلی خود بازگشتند.

به هر حال، ممکن است روش‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که کربو بلاکرها اشتها را کاهش می‌دهند. مطالعات مشابه نشان داد که یک قرص کربو بلاکر می‌تواند مقدار غذایی که موش‌ها می‌خوردند را 15 تا 25 درصد در یک دوره زمانی ثابت کاهش دهد و حتی  آنها کمتر از غذاهایی که دارای چربی و قند بالا استفاده کنند. البته بر اساس مشاهدات انجام شده، تاثیر کربو بلاکر بر کاهش اشتها در انسان به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است، اما یک مطالعه اخیر نشان داد که عصاره غلیظ و استاندارد شده لوبیا احتمالاً با سرکوب سطوح هورمون گرسنگی گرلین، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

آیا باید قرص کربو بلاکر مصرف کنیم؟ کاهش وزن پایدار را تجربه کنید!

جدا از عوارض قرص کربو بلاکر، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کربو بلاکرها می‌توانند به کاهش وزن، کاهش اشتها و کاهش سطح قند خون کمک کنند. با این حال، سطح مطالعات از نظر کیفی به اندازه کافی بالا نبوده‌اند تا نشان دهند که آیا کربو بلاکرها اثر طولانی مدت واقعی دارند یا خیر. ممکن است قرص‌های کربو بلاکر فقط برای افرادی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط تا زیاد پیروی می‌کنند مفید باشد.

از سوی دیگر باید بدانید که کاهش یا افزایش وزن پایدار تنها با خوردن یک قرص یا یک ماده غذایی خاص ممکن نیست. بدن سیستم پیچیده و دقیق دارد و هر تغییر باید به صورت مداوم انجام شود تا در حافظه سول‌ها باقی بماند. بر این اساس لاغر یا چاق شدن به یک برنامه اصلی و علمی مداوم و پیوسته نیاز دارد.

شما برای کاهش وزن باید طبق شرایط جسمانی و سطح فعالیت‌های روزانه خود، برنامه‌ای اختصاصی داشته باشید. به یاد داشته باشید که بدن هر فرد با دیگری متفاوت بوده و ممکن است یک روش بر روی فرد دیگر جوابگو نباشد. پس با کارشناسان تغذیه ارتباط بگیرید و برنامه اختصاصی رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

مشاوره تخصصی تغذیه را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در این مقاله ما  به بررسی عوارض قرص کربو بلاکر پرداختیم و با قرص‌های کربوبلاکر بیشتر آشنا شدیم. قرص کربو بلاکر نوعی مکمل رژیمی است که متفاوت‌تر از بسیاری از قرص‌های کاهش وزن دیگر در بازار عمل می‌کنند. کربو بلاکرها مانع از هضم کربوهیدرات‌ها می شوند و ظاهراً به شما این امکان را می‌دهند که کربوهیدرات‌ها را بدون (برخی) کالری‌های ناخواسته مصرف کنید.

قرص کربو بلاکر  جایگزینی برای یک سبک زندگی سالم نیست. برای دستیابی به نتایج پایدار همچنان یک رژیم غذایی سالم و ورزش لازم است. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری درباره عوارض قرص کربو بلاکر و تاثیر ان بر کاهش وزن دارید می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیت کلاب از طریق شماره تماس 02191090095 ارتباط برقرار کنید.

فیت کلاب مجموعه‌ای فعال در حوزه سلامت است و شما را با ارائه برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی برای داشتن وزن مناسب، همراهی می‌کند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده می‌توانید از متخصصین تغدیه مجموعه فیت کلاب مشاوره بگیرید و برنامه غذایی متناسب با وضعیت عمومی بدن و سبک زندگی خاص خود دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

هر چند وقت یکبار می‌توانید از کربو بلاکرها استفاده کنید؟

شما می‌توانید یک تا سه قرص را با یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات مصرف کنید. از 9 قرص در روز تجاوز نکنید

مزایای کربو بلاکرها چیست؟

کربو بلاکرها می‌توانند مزایای زیر را داشته باشند: کاهش مصرف کربوهیدرات می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. سطح قند خون را کاهش می‌دهد. نشاسته مقاوم مغذی را فراهم می‌کند که با کاهش چربی بدن و باکتری‌های مفید روده مرتبط است.

اگر بعد از غذا از کربو بلاکر استفاده کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

کربو بلاکرها نیز ممکن است به تنظیم هورمون‌ها کمک کنند

همچنین مشخص شده است که کربو بلاکرها تخلیه معده را بعد از غذا کند می‌کنند، که بیشتر به افزایش سیری و بهبود کنترل قند خون کمک می‌کند. یکی از دلایل این اثر وجود عصاره لوبیا سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه