معرفی 42 رژیم لاغری سریع و راه های کاهش وزن حداکثری در حداقل زمان!

معرفی 42 رژیم لاغری سریع و راه های کاهش وزن حداکثری در حداقل زمان!

اگر تاکنون عبارت «رژیم‌های لاغری سریع» یا «برنامه غذایی کاهش وزن» را در گوگل سرچ کرده باشید، حتماً با عبارت‌هایی مثل «کاهش وزن ۱۰ کیلو در ۱۰ روز» یا «هرچه می‌توانید مصرف کنید و لاغر شوید!» مواجه شده‌اید. این عبارت‌های تبلیغاتی در اغلب موارد برای جذب مخاطب و فروش برنامه‌های غذایی یا برنامه‌های ورزشی منتشر می‌شوند. اما سوال مهم این است که آیا واقعاً نتیجه بخش هستند؟

 آیا رژیم‌ های لاغری سریع می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؟ کاهش وزن بیشتر از ۲ الی ۳ کیلو در یک هفته امکان‌پذیر است؟ این رژیم‌های لاغری سریع با چه خطراتی همراه هستند؟ اگر کمی دقت کنید؛ متوجه خواهید شد که بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن سریع مثل ۱۵ کیلو لاغری در ۳۰ روز و مواردی مانند این، غیر قابل باور هستند.

 این رژیم‌های غذایی تا حدودی بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارند. ولی با محدودیت مصرف مواد غذایی همراه هستند و خطر بروز بسیاری از عوارض مثل سوء تغذیه و مواردی مانند این را افزایش می‌دهند. بنابراین چاره چیست؟ آیا رژیم‌های لاغری سریع گزینه مناسبی برای لاغر شدن هستند یا خیر؟ در ادامه قصد داریم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رژیم لاغری سریع دقیقا چیست؟

رژیم لاغری سریع دقیقا چیست؟
رژیم لاغری سریع دقیقا چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که رژیم لاغری سریع دقیقاً چیست؟ همانطور که از نام آن مشخص است، به سرعت بر کاهش وزن و لاغر شدن تاثیر می‌گذارد. رژیم‌های لاغری سریع با محدودیت شدید کالری و حذف برخی گروه‌های غذایی همراه هستند. به همین دلیل ممکن است برای همه افراد مناسب نباشند. این رژیم‌ها معمولاً در بازه زمانی کوتاه مانند یک هفته یک ماه یا مواردی مانند این انجام می‌شوند. 

با توجه به اینکه برخی رژیم‌های کاهش وزن سریع با گرسنگی شدید همراه هستند، ممکن است آسیب شدیدی به بدن شما وارد کنند و باعث بروز مشکلاتی مثل سوء تغذیه و مواردی مانند این شوند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب رژیم لاغری سریع، با متخصصان تغذیه مشورت کنید.

 (اگر تو هم به دنبال یک روش فوری برای لاغر شدن هستی، پیشنهاد می‌کنم همین الان با کارشناس‌های مجموعه فیت کلاب تماس بگیری. این افراد بهترین متخصص رو بهت معرفی می‌کنن و تا زمان رسیدن به تناسب اندام همراهت هستن.) 

انواع روش های رایج لاغری سریع 

انواع روش های رایج لاغری سریع 
انواع روش های رایج لاغری سریع

روش ‌های رایج لاغری سریع بسیار متنوع هستند. هر کدام از روش‌های کاهش وزن سریع ویژگی‌های خاص خود را دارند. ولی ما قصد داریم این روش‌ها را در چند دسته قرار داده و به شما معرفی کنیم. در ادامه برخی از انواع روش ‌های رایج لاغری سریع را برای شما معرفی می‌کنیم.

1.کاهش وزن با رژیم غذایی لاغری سریع 

یکی از بهترین روش ‌های فوری برای لاغر شدن، کاهش وزن با کمک رژیم‌های غذایی لاغری سریع است. رژیم لاغری فوری در واقع نوعی برنامه غذایی است که باعث کاهش کالری دریافتی روزانه و کاهش وزن می‌شود. مردم می‌توانند وزن خود را با کمک این برنامه غذایی کاهش دهند. برخی از این رژیم‌ها شامل چند نمونه غذاهای ممنوعه هستند. 

مصرف این غذاهای ممنوعه در رژیم توصیه نمی‌شود. همانطور که گفته شد، رژیم‌های لاغری سریع با محدودیت شدید کالری و غذا همراه هستند. بنابراین به سرعت باعث کاهش وزن می‌شوند. اما ممکن است با بازگشت وزن همراه باشند. رژیم‌های غذایی لاغری تا حدی متنوع هستند که ممکن است شما را سردرگم کنند. بنابراین برای انتخاب بهترین رژیم، با متخصص‌های مجموعه فیت کلاب مشورت کنید.

2.کاهش وزن سریع با ورزش

علاوه بر رژیم غذایی، می‌توانید از فعالیت‌های ورزشی برای کاهش وزن سریع کمک بگیرید. ورزش کردن یکی از بهترین گزینه‌ها برای لاغر شدن در بازه زمانی کوتاه مدت است. زمانی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهید، سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا می‌کند. 

همین مسئله باعث تجزیه کالری‌های اضافی بدن و کاهش وزن می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، هیچ روشی مانند ورزش به چربی سوزی و لاغر شدن کمک نمی‌کند. فعالیت‌های ورزشی نه تنها برای لاغری سریع مفید هستند، بلکه بر بهبود خلق و خوب و حفظ سلامتی بدن نیز موثر هستند. علاوه بر این، برخی فعالیت‌های بدنی باعث تقویت قدرت مفاصل می‌شوند و خطر بروز بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند. 

3.کاهش وزن سریع با دارو

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای لاغری سریع، مصرف دارو است. البته معمولاً متخصصان تغذیه با این روش موافق نیستند. اگر چاقی و اضافه وزن شدید باعث بروز مشکلاتی در سلامتی شده است، می‌توانید برخی داروها را مصرف کنید. ولی به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم از مصرف داروهای چربی سوز و لاغر کننده خودداری کنید. 

تعداد این داروها بسیار زیاد است. تولید کنندگان این داروها ادعا می‌کنند که محصولات آن‌ها باعث چربی سوزی و کاهش وزن می‌‌شوند. اما ممکن است این قرص‌ها یا مکمل‌های لاغری با برخی عوارض همراه باشند. بسیاری از این داروها توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده‌اند. بنابراین قبل از مصرف این محصولات با متخصص تغذیه مشورت کنید. 

4.کاهش وزن سریع با جراحی لاغری

از دیگر روش ‌های فوری برای لاغر شدن، انجام جراحی است که به همه افراد توصیه نمی‌شود. شاید فرض کنید برخی جراحی‌ها مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن، اسلیو معده، بای پس معده و مواردی مانند این برای شما مناسب هستند. در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست. همه افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی لاغری نیستند.

 اگر اضافه وزن شدیدی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم روش‌های ساده‌تر مثل رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی را امتحان کنید. زیرا برخی جراحی‌ها با عوارض جانبی گوناگون و دوره نقاهت طولانی همراه هستند. این روش‌ها معمولاً برای افرادی با شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۵ و ۴۰ دارند، مناسب هستند. افرادی که شاخص توده بدنی آنها کمتر از ۳۵ است، می‌توانند از روش‌های دیگر کمک بگیرند. 

جراحی‌های لاغری سریع در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول جراحی‌های پیکرتراشی هستند که چربی‌های موضعی بدن را از بین می‌برند. دسته دوم جراحی‌هایی هستند که باعث تغییر ساختار معده می‌شوند. برای انجام جراحی لاغری باید به یک متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید. در غیر این صورت، احتمال بروز عوارض گوناگون وجود خواهد داشت. 

انواع رژیم های گرسنگی و لاغری سریع 

انواع رژیم های گرسنگی و لاغری سریع 
انواع رژیم های گرسنگی و لاغری سریع

همانطور که گفته شد، برخی رژیم ‌های لاغری سریع با حذف گروه‌های غذایی و گرسنگی همراه هستند. البته این مسئله درباره همه رژیم‌های غذایی صدق نمی‌کند. ولی به طور کلی، فرایند لاغر شدن باید به آهستگی و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شود. بنابراین بهتر است برای لاغر شدن عجله نکنید. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت یک برنامه غذایی منحصر به فرد و کامل، به متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مراجعه کنید.

 این افراد بهترین برنامه غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا نیازی به رژیم‌های گرسنگی و لاغری سریع نداشته باشید و در بازه زمانی مشخصی به وزن ایده‌آل خود برسید. به طور کلی، انواع رژیم ‌های گرسنگی و لاغری سریع شامل موارد زیر هستند:

1.اتکینز (Atkins Diet)

یکی از مشهورترین رژیم‌ های کاهش وزن سریع، رژیم اتکینز است که در دسته رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات قرار می‌گیرد. این رژیم وحشتناک لاغری سریع، در چهار مرحله مختلف انجام می‌شود. افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند، باید میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند. به جای آن، می‌توان پروتئین و چربی بیشتری مصرف کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای رژیم اتکینز این است که شما را برای مصرف مواد مغذی و غذاهای حاوی ویتامین تشویق می‌کند.

 این رژیم نیازی به کالری شماری ندارد و به راحتی انجام می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین معایب رژیم اتکینز این است که با محدودیت شدید مواد غذایی همراه است. عدم مصرف کربوهیدرات برای بازه زمانی طولانی مدت، باعث بروز مشکلات جسمی و تغییرات در خلق و خو می‌شود. علاوه بر این، این رژیم غذایی برای همه افراد مناسب نیست و نباید برای بازه زمانی طولانی ادامه پیدا کند. 

2.رژیم لاغری سی روزه (Whole30 Diet)

از دیگر رژیم‌های گرسنگی و لاغری سریع، رژیم لاغری ۳۰ روزه است. همانطور که از نام آن مشخص است، در بازه زمانی یک ماه انجام می‌شود و نوعی رژیم غذایی سختگیرانه است. این رژیم از شما می‌خواهد که مصرف مواد قندی، کربوهیدرات فراوری شده و غلات را کاهش دهید. اما می‌توانید مواد غذایی پروتئینی مثل تخم مرغ، گوشت قرمز، غذای دریایی، آجیل و خوراکی‌های فراوری نشده را به رژیم خود اضافه کنید.

 مهم‌ترین مزیت رژیم لاغری ۳۰ روزه این است که شما را براث مصرف مواد غذایی سالم و فراوری نشده تشویق می‌کند. انواعی از خوراکی‌های مغذی در این رژیم گنجانده می‌شود. اما عیب این رژیم غذایی، این است که با محدودیت مواد غذایی همراه می‌باشد.

3.رژیم پالئو (Paleo Diet)

از دیگر رژیم‌های غذایی لاغری سریع، رژیم پالئو است. این رژیم با نام رژیم غارنشینی نیز شناخته می‌شود. میزان مصرف غذاهای کامل و سرشار از ویتامین و مواد معدنی مثل میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌، ماهی‌های کم چرب، گوشت قرمز و گوشت مرغ در این رژیم مجاز است. اما بهتر است از مصرف لبنیات مواد غذایی شیرین، حبوبات و غلات خودداری کنید.

 مهم‌ترین مزیت رژیم غارنشینی این است که به کنترل اشتها کمک می‌کند و از پرخوری شدید جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، این رژیم غذایی باعث تنظیم فشار خون می‌شود. عیب این رژیم این است که لبنیات، غلات و حبوبات را از برنامه شما حذف می‌کند. در نتیجه ممکن است بدن با کمبود کلسیم و سایر مواد معدنی مواجه شود. 

4.دوکان (Dukan Diet)

رژیم غذایی دوکان یک رژیم به شدت سختگیرانه و چهار مرحله‌ای است که میزان مصرف کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اما می‌توانید مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید. این رژیم غذایی نیازی به کالری شماری ندارد و به کنترل اشتها کمک می‌کند. علاوه بر این، به سرعت بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین معایب این رژیم این است که کالری دریافتی روزانه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در نتیجه احتمال آسیب رسیدن به کلیه‌ها و مفاصل وجود خواهد داشت. 

5.رژیم لاغری دوبرو (Dubrow Diet)

این رژیم لاغری سریع شامل قوانین رژیم لوکرب یا کم کربوهیدرات و رژیم فستینگ است. سیستم رژیم لاغری دوبرو شبیه به رژیم کتوژنیک است. یعنی شامل دوره‌های غذا خوردن و ناشتایی می‌باشد. این رژیم شامل مراحل مختلف مثل ۱۲ ساعته، ۸ ساعته و ۴ ساعته است. افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند، می‌توانند مقدار زیادی چربی و مقدار متوسطی پروتئین مصرف کنند.

 اما باید مقدار مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند. این رژیم میزان مصرف غذاهای فروری شده را کاهش می‌دهد. رژیم تاثیر قابل توجهی بر لاغری دارد و باعث بهبود چربی خون و قند خون می‌شود. در نتیجه برای بیماران دیابتی مناسب است. علاوه بر این مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، این برنامه غذایی تا حدودی بر بهبود خلق و خو موثر است. مهم‌ترین معایب رژیم لاغری دوبرو، این است که کالری دریافتی روزانه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 

6.کرب سایکلینگ (Carb Cycling)

از دیگر رژیم‌ های لاغری سریع رژیم کرب سایکلینگ است که برای همه افراد مناسب نیست. در این رژیم، مقدار مصرف کربوهیدرات با توجه به میزان فعالیت بدنی شما تغییر می‌کند. یعنی افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند، می‌توانند مقدار بیشتری کربوهیدرات مصرف کنند. اما افرادی که فعالیت بدنی کمتری دارند، باید میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند. این رژیم غذایی در دوره‌های مختلف و به شکل‌های گوناگون مثل روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام می‌شود.

 بهتر است قبل از انتخاب این رژیم غذایی با متخصص تغذیه مشورت کنید. میزان مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده، غلات سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزیجات و مواد غذایی مفید در این رژیم افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، باعث تنظیم قند خون می‌شود و میزان حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد. مهم‌ترین عیب این برنامه غذایی، این است که باعث بروز برخی عوارض می‌شود. این عوارض شامل موارد زیر هستند: 

  • احساس خستگی
  • افزایش اشتها
  • کاهش تمرکز
  • یبوست
  • کاهش سوخت و ساز بدن
  • اختلال در خواب

7.ژیم غذایی وحشی (Wild Diet)

رژیم غذایی وحشی اگرچه نام عجیب و غریبی دارد، اما دارای قوانین بسیار ساده‌ای است. این رژیم از شما می‌خواهد تا همه چیز از جمله کربوهیدرات، چربی‌ها و مواد غذایی سالم را به صورت متعادل مصرف کنید. در مقابل، مقدار مصرف غذاهای تصفیه شده و فراوری شده و خوراکی‌های ناسالم را کاهش دهید. این رژیم بر اساس مصرف مواد غذایی سالم و ارگانیک بنا شده است. 

رژیم غذایی وحشی نیازی به کالری شماری ندارد و می‌توانید در هفته یک وعده آزاد داشته باشید. با این حال، مصرف برخی کربوهیدرات‌های پیچیده، غلات، حبوبات و مواد غذای حاوی فیبر در این رژیم محدود می‌شود. علاوه بر این، باید هزینه بالایی برای خرید مواد غذایی ارگانیک پرداخت کنید. بنابراین ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.

8.رژیم تغذیه و درخشش (Nourish and Glow)

یکی دیگر از رژیم‌هایی که حتماً نام آن را نشنیده‌اید، رژیم تغذیه و درخشش است. میزان مصرف پروتئین در این رژیم افزایش پیدا می‌کند. اما در مقابل، باید مقدار کمتری کربوهیدرات و لبنیات مصرف کنید. مهم‌ترین مزیت رژیم غذایی تغذیه و درخشش است که میزان مصرف منابع گیاهی را افزایش می‌دهد. همچنین مقدار مصرف خوراکی‌های فرآوری شده، مواد غذایی قندی و مواردی مانند این در این رژیم کاهش می‌یابد. جدا از این مسئله، با محدودیت برخی مواد غذایی همراه است و به هزینه بالایی دارد. 

9.رژیم ۱۷ روزه (۱۷-Day Diet)

این برنامه غذایی در چهار مرحله انجام می‌شود و میزان مصرف پروتئین، سبزیجات و میوه‌های بدون قند را افزایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای رژیم ۱۷ روزه، این است که بسیار انعطاف پذیر می‌باشد و قوانین آن با توجه به شرایط زندگی شما تغییر می‌کند. هدف اصلی این رژیم، این است که همه چیز به صورت متعادل مصرف شود. علاوه بر این، شما را تشویق می‌کند تا فعالیت‌های ورزشی نیز انجام دهید. مهم‌ترین عیب رژیم ۱۷ روزه، این است که به زمان زیادی برای آماده‌سازی غذا نیاز دارد. بنابراین برای افراد شاغل یا برخی افراد دیگر مناسب نیست. 

10.رژیم ویت واچرز (Weight Watchers)

از دیگر رژیم ‌های لاغری سریع، رژیم ویت واچرز است. این رژیم به صورت شخصی‌سازی شده ارائه می‌شود. یعنی متناسب با نیازهای غذایی و سبک زندگی شما است. یکی از مهم‌ترین مزایای این رژیم، این است که به تنظیم اشتها کمک می‌کند. علاوه بر این، با محدودیت شدید مصرف مواد غذایی همراه نیست. اما مهم‌ترین عیب رژیم ویت واچرز این است که با هزینه بالایی همراه می‌باشد. زیرا باید برخی مواد غذایی خاص را تهیه کنید. 

11.رژیم مدیترانه ‌ای (Mediterranean Diet)

رژیم مدیترانه‌ای یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی در تمام جهان است. اگرچه این رژیم در دسته رژیم‌های لاغری سریع قرار می‌گیرد، ولی با کمترین عوارض همراه است و مورد تایید بسیاری از متخصصان تغذیه می‌باشد. میزان مصرف گوشت قرمز و مرغ در این رژیم کاهش می‌یابد. به جای آن، باید مقدار بیشتری ماهی و چربی‌های سالم مصرف کنید. منابع گیاهی چربی‌های سالم مانند روغن زیتون نیز مفید هستند و در این رژیم مصرف می‌شوند. 

هدف اصلی رژیم مدیترانه‌ای، بهبود عملکرد بدن و تقویت سلامتی آن است. این رژیم به کاهش کلسترول بد بدن کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی می‌شود. علاوه بر این، خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل سرطان، آلزایمر و مواردی مانند این را کاهش می‌دهد. این رژیم نیازی به کالری شماری ندارد و با محدودیت شدید کالری یا مواد غذایی همراه نیست. در واقع، این رژیم از شما می‌خواهد که سبک زندگی سالمی داشته باشید و مواد غذایی سالم مانند سبزیجات یا میوه‌ها را به رژیم خود اضافه کنید.

12.رژیم لاغری دش (DASH Diet)

از دیگر رژیم‌ های سریع لاغری، رژیم دش است که میزان مصرف سدیم را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، برای افرادی با فشار خون بالا مناسب است. انواعی از سبزیجات، میوه‌ها، غلات و گوشت کم چرب در این رژیم مصرف می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، این رژیم می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند و باعث بهبود سلامت بدن شود. مهم‌ترین عیب رژیم دش این است که گوشت قرمز را به طور کامل از برنامه غذایی شما حذف می‌کند. 

13.رژیم ۱۲۰۰ کالری در روز (۱۲۰۰ Calories a Day)

همانطور که از نام این رژیم مشخص است، میزان مصرف کالری دریافتی روزانه را تا ۱۲۰۰ کالری در روز کاهش می‌دهد. به همین دلیل، کالری شماری اهمیت بسیار زیادی در این رژیم غذایی دارد. مهم‌ترین مزیت رژیم ۱۲۰۰ کالری، در روز این است که با محدودیت مواد غذایی همراه نیست. یعنی می‌توانید انواعی از مواد غذایی سالم را به رژیم خود اضافه کنید.

 ولی توجه داشته باشید که باید به صورت روزانه ۱۲۰۰ کالری مصرف کنید. مهم‌ترین عیب این رژیم غذایی، این است که شرایط سنی، جنسیت و میزان فعالیت بدنی را در نظر نمی‌گیرد. در نتیجه، ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. همچنین احتمال بروز سوء تغذیه و برخی عوارض دیگر در این رژیم غذایی وجود دارد. 

14.رژیم لاغری سریع بشقاب من (MyPlate)

یکی دیگر از رژیم‌های لاغری سریع، رژیم بشقاب من است که توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا تایید شده است. این رژیم بر اساس وزن و میزان سلامتی شما تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای رژیم بشقاب من، این است که هیچ کدام از غذاهای گروه‌های هرم غذایی را حذف نمی‌کند. به همین دلیل با محدودیت شدیدی همراه نیست. 

علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا عادات غذایی ناسالم را کنار بگذارید. از دیگر مزایای رژیم بشقاب من، این است که به آسانی انجام می‌شود. مهم‌ترین عیب این رژیم، این است که نیاز به کالری شماری دارد. علاوه بر این، مقدار مصرف مواد غذایی شیرین، نوشیدنی‌های الکلی و چربی‌ها در این رژیم تعیین نشده است.

15.تغذیه شهودی (Intuitive eating)

از دیگر رژیم ‌های غذایی لاغری سریع، تغذیه شهودی است. این رژیم به شما کمک می‌کند تا سبک غذایی خود را تغییر دهید. در این رژیم غذایی، باید اهمیت بسیار زیادی برای احساس سیری و گرسنگی قائل باشید. یعنی باید به صورت آگاهانه غذا مصرف کنید. قبل از اینکه سیر شوید، دست از غذا بکشید یا صرفاً روی غذا تمرکز داشته باشید. همین مسئله از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. مهم‌ترین مزیت رژیم تغذیه شهودی، این است که خوراکی‌ها و مواد غذایی را در دسته غذاهای ناسالم یا سالم قرار نمی‌دهد. 

در واقع، شما هستید که باید به بد بودن یا خوب بودن غذا فکر کنید. علاوه بر این، باعث ایجاد تعادل و هماهنگی بین ذهن و بدن می‌شود. این رژیم تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس دارد و باعث احساس رضایت و خوشنودی می‌شود. اما مهم‌ترین عیب رژیم تغذیه شهودی، این است که با دستورالعمل‌ خاصی همراه نیست. بنابراین برای دریافت دستورالعمل، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

16.رژیم ذهن آگاه (Mindful eating)

این رژیم غذایی شباهت بسیار زیادی به رژیم تغذیه شهودی دارد. همانطور که از نام آن مشخص است، از شما می‌خواهد تا ذهنی آگاه داشته باشید و به تمامی واکنش‌های بدن خود توجه کنید. در این رژیم غذایی، باید تمرکز بیشتری روی احساس گرسنگی، سیری، هوس‌های غذایی و مواردی مانند این داشته باشید. در واقع باید به صورت آگاهانه غذا مصرف کنید. علاوه بر این، باید سرعت مصرف غذا را کاهش دهید و به آرامی غذا میل کنید.

 این رژیم به شما کمک می‌کند تا زمان احساس سیری را تشخیص دهید. همچنین تاثیر بسیار زیادی بر بهبود ارتباط بین مغز و بدن دارد. زمانی که به آهستگی غذا مصرف می‌کنید، پیام‌های سیری در زمان درستی برای بدن صادر می‌شوند. همین مسئله از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که رژیم تغذیه شهودی و رژیم ذهن آگاه تا چه حد بر لاغری سریع تاثیر می‌گذارند. ولی می‌توانند تا حدودی بر کاهش وزن تاثیرگذار باشند. 

17.رژیم لاغری سریع تمیز و عاری از مواد مصنوعی (Clean eating)

رژیم غذایی تمیز یکی دیگر از رژیم‌های لاغری سریع است که میزان مصرف مواد غذایی حاوی ترکیبات مصنوعی را کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف غذاهای فرآوری شده و غیر ارگانیک در این رژیم کاهش پیدا می‌کند. این برنامه غذایی تاثیر بسیار زیادی بر لاغری دارد و بر سلامت بدن نیز موثر است.

18.رژیم غذایی کلینیک مایو (Mayo Clinic Diet)

یکی دیگر از رژیم‌های سریع، رژیم لاغری یا کلینیک مایو است. این رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا مواد غذایی سرشار از قند و چربی‌های ناسالم را کاهش دهید. به جای آن، باید مقدار بیشتری میوه، سبزیجات، غلات کامل و مواردی مانند این مصرف کنید. علاوه بر این، باید فعالیت‌های بدنی نیز انجام دهید. اگر تمامی اصول و قوانین رژیم غذایی کلینیک مایو را انجام دهید، به مرور زمان لاغر خواهید شد و به تناسب اندام می‌رسید.

 یکی از مهم‌ترین مزایای این رژیم غذایی، این است که تاکید بسیار زیادی بر میوه و سبزیجات دارد و نیازی به کالری شماری ندارد. در مقابل مصرف برخی مواد غذایی برای بازه زمانی دو هفته محدود می‌شود. با این حال همه افراد از این رژیم راضی نیستند. برخی افراد بعد از به پایان رسیدن دوره رژیم غذایی، مجدداً به پرخوری و عادات غذایی نامطلوب سوق پیدا می‌کنند.

19.رژیم سوپر کربوهیدرات (SuperCarb Diet)

یکی دیگر از رژیم‌های کاهش وزن سریع، رژیم سوپر کربوهیدرات است. در این رژیم غذایی، باید ترکیبات غذایی پروتئینی به میزان ۴۰ درصد، کربوهیدرات‌های پیچیده به مقدار ۳۰ درصد و چربی‌های سالم به مقدار ۳۰ درصد در وعده‌های غذایی اصلی و میان وعده مصرف شوند.

 یکی از مهم‌ترین مزایای رژیم سوپر کربوهیدرات این است که مواد غذایی فراوری شده را از برنامه شما حذف می‌کند. علاوه بر این مصرف کربوهیدرات‌های سرشار از فیبر در این رژیم غذایی افزایش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین معایب این رژیم غذایی این است که باید در زمان خاصی غذا مصرف کنید. 

20.رژیم ضد التهابی (Anti-Inflammatory Diet)

رژیم ضد التهابی نوعی رژیم لاغری فوری است که میزان مصرف ترکیبات غذایی شیرین و حاوی قند را کاهش می‌دهد. این برنامه غذایی شما را برای مصرف ماهی و چربی‌های سالم تشویق می‌کند. به جای آن، از شما می‌خواهد تا حد امکان گوشت قرمز مصرف نکنید. اگر تمامی اصول و قوانین این رژیم را رعایت کنید، التهابات بدن کاهش پیدا می‌کند.

 همانطور که می‌دانید، افزایش التهابات بدن یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن و بروز بیماری‌های مزمن است. از مهم‌ترین مزایای این رژیم، این است که مواد غذایی فراوری شده را از برنامه حذف می‌کند. علاوه بر این، با محدودیت شدید مواد غذایی همراه نیست. از معایب آن می‌توان به این مسئله اشاره کرد که برخی خوراکی‌ها مانند قهوه از رژیم حذف می‌شوند. 

21.پروتکل خود ایمنی یا AIP (Auto Immune Protocol)

از دیگر رژیم‌های لاغری سریع، رژیم پروتکل خود ایمنی است که شبیه برنامه غذایی پالئو و ضد التهابی می‌باشد. تنها تفاوت این است که این رژیم غذایی با محدودیت بیشتر مواد غذایی همراه است. یکی از مهم‌ترین مزایای این رژیم، این است که شما را برای مصرف سبزیجات تشویق می‌کند و مواد غذایی ناسالم از برنامه غذایی حذف می‌شوند.

 این رژیم می‌تواند تا حدودی از بروز مشکلات گوارشی مزمن مثل سندروم روده تحریک پذیر جلوگیری کند. همچنین خطر بروز بیماری‌های خود ایمنی مثل پسوریازیس را کاهش می‌دهد. از مهم‌ترین معایب این رژیم، این است که با محدودیت شدید مواد غذایی همراه است و باید برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه پیدا کند. 

22.سیستم تغذیه (Nutrisystem)

از دیگر رژیم‌های لاغری سریع که به احتمال زیاد نام آن را نشنیده‌اید، رژیم سیستم تغذیه است. افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند، باید بسته‌های غذایی مخصوص این رژیم را خریداری کنند. از مهم‌ترین مزایای این رژیم غذایی، این است که حجم کالری دریافتی روزانه شما را کنترل می‌کند. 

علاوه بر این، صرفاً مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین در این رژیم مصرف می‌شوند. همچنین نیازی به کالری شماری ندارد. از مهم‌ترین معایب این برنامه، این است که با هزینه بالایی همراه است و انجام دادن این رژیم سخت است. 

23.رژیم جنی کریگ (Jenny Craig)

این رژیم غذایی نیز بر خرید غذاهای بسته‌بندی شده و آماده تمرکز دارد. البته منظور از غذاهای بسته‌بندی شده، غذاهایی هستند که صرفاً توسط طراحان این رژیم تولید می‌شوند. سپس یک برنامه هفتگی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در مرحله بعد، باید طبق برنامه پیش بروید. یکی از مزایای این رژیم، این است که ورزش را به برنامه شما اضافه می‌کند.

24.رژیم ساحل جنوبی (South Beach Diet)

میزان مصرف گوشت کم چرب، کربوهیدرات با شاخص گلیسمی پایین و چربی‌های اشباع نشده در این رژیم غذایی افزایش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای این رژیم، این است که به کاهش و تثبیت وزن کمک می‌کند و نیازی به کالری شماری ندارد. علاوه بر این، بر بهبود عملکرد بدن تاثیر می‌گذارد و از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری خواهد کرد. از مهم‌ترین معایب رژیم، این است که با محدودیت شدید مواد غذایی و کالری همراه است. 

25.رژیم ۲۰/۸۰

یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های کاهش وزن سریع، رژیم ۲۰/۸۰ است. در این رژیم غذایی باید ۸۰ درصد خوراکی‌های سالم و ۲۰ درصد مواد غذایی دلخواه خود را مصرف کنید. در واقع افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند، از مصرف خوراکی‌های دلخواه خود محروم نمی‌شوند. همین مسئله مسئله از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. 

در واقع از مهمترین مزایای این رژیم، این است که با محدودیت شدید مصرف مواد غذایی همراه نیست و باعث بهبود اعتماد به نفس می‌شود. علاوه بر این، بهترین گزینه برای کاهش پرخوری است. با این حال دارای برخی معایب می‌باشد. به عنوان مثال، ممکن است مصرف خوراکی‌های ناسالم تاثیرات نامطلوبی بر بدن فرد بگذارد. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب این رژیم غذایی، با متخصص‌های تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید.

26.رژیم غذایی ذهن (MIND Diet)

این رژیم غذایی، ترکیبی از رژیم مدیترانه‌ای و رژیم دشت می‌باشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، رژیم غذایی ذهن به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. همچنین از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن جلوگیری خواهد کرد. با این حال، لازم است پژوهش‌های بیشتری درباره این رژیم غذایی انجام شود. 

27.نوردیک (Nordic Diet)

این برنامه غذایی بر مصرف غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین تمرکز دارد. علاوه بر این، مصرف پروتئین کم چرب و غذاهای محلی ارگانیک در این رژیم افزایش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه، این است که میزان مصرف خوراکی‌های کامل و حاوی مواد مغذی را افزایش می‌دهد.

 علاوه بر این با محیط زیست سازگاری دارد و نیازی به کالری شماری ندارد. با این حال ممکن است با هزینه بالایی همراه باشد. زیرا نمی‌توان تمامی محصولات ارگانیک را به راحتی تهیه کرد. 

28.رژیم لاغری پریتیکن (Pritikin Diet)

میزان مصرف خوراکی‌های کم چرب و سرشار از فیبر در این رژیم غذایی افزایش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای این رژیم این است که خوراکی‌های فراوری شده را از برنامه غذایی حذف می‌کند. علاوه بر این، باعث احساس گرسنگی شدید نمی‌شود. همچنین لازم است در کنار رژیم غذایی، فعالیت‌های بدنی انجام دهید. به همین دلیل ممکن است این رژیم بر بهبود عملکرد قلب موثر باشد. یکی از معایب رژیم، این است که در دسته رژیم‌های محدود کننده قرار می‌گیرد. 

29.رژیم تیپ بدنی (Body Type Diet)

در این رژیم، برنامه غذایی شما با توجه به تیپ بدنی شما تعیین می‌شود. همانطور که می‌دانید، مردم از نظر آید بدنی در دسته‌های مختلف اکتومورف، مزومورف و آندومورف قرار می‌گیرند. افرادی با تیپ بدنی اکتومورف، لاغر و قد بلند هستند. افرادی با تیپ بدنی مزومورف، جثه متوسط دارند و فرم بدن آن‌ها عضلانی است. افراد آندومورف، بدنی قوی هیکل و گوشتی دارند. 

یکی از مهم‌ترین مزایای این رژیم غذایی، این است که روی مصرف خوراکی‌های کامل و حاوی مواد مغذی تمرکز دارد. علاوه بر این، هر فردی می‌تواند رژیم غذایی اختصاصی خود را دریافت کند. همچنین از افراد درخواست می‌شود تا به صورت منظم فعالیت‌های ورزشی انجام دهند. با این حال، این رژیم غذایی دارای برخی معایب می‌باشد. به عنوان مثال همه تیپ‌های بدنی را در نظر نمی‌گیرد.

30.رژیم لاغری اسکندی سنس (Scandi Sense Diet)

در این رژیم غذایی باید از دست خود برای اندازه‌گیری غذا استفاده کنید! به عنوان مثال، در یک وعده غذایی ممکن است دو مشت سبزیجات، یک مشت کربوهیدرات، یک مشت مواد غذایی حاوی پروتئین و مقدار کمی چربی مصرف شود. در واقع همه چیز به اندازه مشت شما بستگی دارد. از مهم‌ترین مزایای این رژیم، این است که نیازی به کالری شماری ندارد و به راحتی انجام می‌شود. علاوه بر این، میزان مصرف پروتئین کنترل می‌شود. رژیم لاغری اسکندی سنس با محدودیت شدید کالری همراه نیست. یکی از معایب این رژیم، این است که دارای دستورالعمل مبهمی است.

31.رژیم Golo

این رژیم غذایی یکی از رژیم ‌های کاهش وزن سریع است که برای رفع اختلالات متابولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنند، باید مکمل‌های غذایی مصرف کرده و فعالیت‌های بدنی انجام دهند. میزان مصرف مواد غذایی سالم و مغذی در این رژیم افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، خوراکی‌های فراوری شده و غذاهای سرشار از قند از این رژیم حذف می‌شود. یکی از معایب این برنامه غذایی، این است که هزینه بالایی دارد و دستورالعمل آن کمی پیچیده است.

32.رژیم بهترین زندگی (Best Life Diet)

از دیگر رژیم‌های کاهش وزن فوری، رژیم بهترین زندگی است که شما را برای مصرف مواد غذایی سالم تشویق می‌کند. علاوه بر این، انواعی از خوراکی‌های غیر ضروری و ناسالم از این برنامه غذایی حذف می‌شود.

 یکی از مهم‌ترین مزایای رژیم بهترین زندگی، این است که به مرور زمان بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد و عادات غذایی ناسالم را کاهش می‌دهد. این رژیم بهترین گزینه برای تغییر سبک زندگی است. البته باید در کنار برنامه غذایی، فعالیت بدنی نیز انجام دهید. از معایب این رژیم، این است که انجام دادن قوانین آن در فضای خارج از خانه کمی دشوار است. 

33.رژیم فرانسوی (The French Diet)

رژیم غذایی فرانسوی یکی از برنامه‌های کاهش وزن سریع است که حجم وعده‌های غذایی شما را کنترل می‌کند و از این طریق بر لاغری تاثیر می‌گذارد. این رژیم غذایی بر آهسته غذا خوردن تاکید دارد. افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنند، باید مواد غذایی تازه را به رژیم خود اضافه کنند و از مصرف خوراکی‌های فراوری شده خودداری کنند.

34.کتوژنیک تنبل (Lazy Keto)

رژیم غذایی کتوژنیک تنبل، یکی از رژیم‌های لاغری سریع است که میزان مصرف مواد غذایی بسیار کم کربوهیدرات را افزایش می‌دهد. این رژیم غذایی میزان کربوهیدرات دریافتی روزانه شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. در نتیجه احتمال کاهش ذخایر گلیکوژن کبدی وجود دارد. 

35.رژیم ضد گلوله

احتمالاً نام این رژیم غذایی شما را به یاد ارتش و جنگ می‌اندازد. در حالی که اصلاً اینطور نیست. این برنامه غذایی تمامی قوانین رژیم‌های کتوژنیک، رژیم کرب سایکلینگ، روزه‌داری متناوب و مواردی مانند این را پوشش می‌دهد. باید پژوهش‌های بیشتری درباره استاندارد بودن این رژیم و تاثیر آن بر بدن انجام شود. از مزایای رژیم ضد گلوله، این است که با محدودیت مصرف کربوهیدرات همراه است. اما نباید برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه پیدا کند.

36.رژیم های بسیار کم کالری (VLCD)

رژیم (VLCD) مخفف (Very Low Caloric Diet) است. این رژیم مخفف عبارت رژیم بسیار کم کالری می‌باشد. بر اساس استاندارد بین المللی غذا، مقدار مصرف کالری روزانه در این رژیم بین ۴۵۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری است. این رژیم غذایی با محدودیت شدید کالری و کربوهیدرات همراه است. به همین دلیل می‌تواند در کنترل چاقی موثر باشد.

 البته توجه داشته باشید که مصرف ۸۰۰ کیلو کالری در روز زمانی مجاز است که تمامی گروه‌های غذایی مثل پروتئین، اسید چرب، کربوهیدرات، ویتامین و مواردی مانند این در رژیم شما گنجانده شوند. با این حال، ممکن است این رژیم غذایی با گرسنگی شدید و بروز برخی عوارض همراه باشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، این رژیم‌های غذایی تاثیر بسیار زیادی بر چاقی و کاهش وزن دارند.

 به عنوان مثال می‌توانید با کمک این رژیم، در هفته بین ۱ تا ۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. اما اگر تحت نظر متخصص تغذیه قرار نگیرید، احتمال بازگشت وزن وجود خواهد داشت. علاوه بر این مصرف ۸۰۰ کیلو کالری در روز، باعث کاهش انرژی بدن و خستگی یا کسلی می‌شود. البته ممکن است بدن شما وارد حالت کتوز شود و از چربی‌های ذخیره شده برای تامین انرژی استفاده کند.

 یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که میزان کاهش وزن با این رژیم غذایی چقدر است؟ همانطور که گفته شد، در هفته اول می‌توانید بین ۱ تا ۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. اما به طور کلی، مقدار کاهش وزن در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. 

37.عرق گیاهی برای لاغری سریع

پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد، برخی عرقیات گیاهی برای لاغری سریع مفید هستند. در ادامه بهترین عرق گیاهی برای لاغری سریع را به شما معرفی می‌کنیم: 

  • عرق شنبلیله 

یکی از بهترین عرق‌های گیاهی برای کاهش وزن فوری، عرق شنبلیله است. تاکنون پژوهش‌های گوناگونی درباره تاثیر این گیاه بر اشتها و کاهش وزن انجام شده است. نتیجه این مطالعات نشان می‌دهد، مصرف عرق شنبلیله تاثیر بسیار زیادی بر لاغری دارد. 

حتی مصرف روزانه این ماده باعث کاهش چربی‌های شکمی می‌شود. اگر به صورت روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم عرق شنبلیله مصرف کنید، تاثیرات بی‌نظیر آن را مشاهده خواهید کرد. البته بهتر است قبل از مصرف این عرق گیاهی، با متخصص تغذیه مشورت کنید. زیرا عرق شنبلیله با برخی مکمل‌های گیاهی تداخل دارد و بر انعقاد خون موثر است. 

  • عصاره زیره سیاه 

یکی دیگر از عرق‌های گیاهی برای لاغری سریع، عرق زیره سیاه است. این ماده با نام شربت لاغری نیز شناخته می‌شود و یک چربی سوز فوق‌العاده است. زیرا تاثیر بسیار زیادی بر لاغری شکم و پهلو دارد و چربی‌های این ناحیه را از بین می‌برد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، زیره باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد. همچنین باعث تنظیم قند خون می‌شود. برخی مطالعات نشان داده است، زیره سیاه آسیاب شده برای افرادی که در مسیر کاهش وزن قرار دارند مناسب می‌باشد. 

  • عرق کاسنی 

یکی از پرطرفدارترین عرقیجات گیاهی برای لاغر شدن سریع، عرق کاسنی است. این ماده تاثیر بسیار زیادی بر لاغری شکم و پهلو دارد. ماده‌ای به نام اینولین در ریشه گیاه کاسنی وجود دارد. این ماده در واقع نوعی فیبر پری‌بیوتیک است که می‌تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و روده شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، عرق کاسنی باعث کاهش حرارت و التهابات بدن می‌شود. همچنین به پاکسازی کبد کمک می‌کند و بر دفع صفرا موثر است.

  • عرق دارچین

عرق دارچین بهترین گزینه برای افزایش متابولیسم بدن است. اگر اخیراً متابولیسم بدن شما کاهش پیدا کرده است، پیشنهاد می‌کنیم این ماده را مصرف کنید. از نظر متخصصان طب سنتی، عرق دارچین تاثیر بی‌نظیری بر لاغری شکم و پهلو دارد. برای اثبات این مسئله، یک پژوهش روی ۷۸۶ شرکت کننده انجام شد. نتیجه مطالعه نشان داد، عرق دارچین به لاغری در بازه زمانی کوتاه مدت کمک می‌کند. 

  • عرق آویشن 

این ماده گیاهی با نام چای کاهش وزن نیز شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مصرف عرق آویشن، این است که اشتهای شدید را کاهش می‌دهد. در نتیجه از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در عرق آویشن، تیمول است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و سرعت چربی سوزی را افزایش می‌دهد. 

  • عرق زردچوبه 

بهترین معجون لاغری، عرق زردچوبه است. در واقع متخصصان طب سنتی معتقد هستند، عرق زردچوبه بهترین عرق گیاهی برای کاهش وزن و لاغر شدن شکم و پهلو است. برای اثبات این مسئله، یک پژوهش در سال ۲۰۱۹ انجام شد. نتیجه این مطالعه نشان داد، یکی از مهمترین ترکیبات موجود در زردچوبه یعنی کورکومین تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارد. 

علاوه بر این، مشخص شد که عرق زردچوبه باعث کاهش شاخص توده بدنی و سایز دور کمر می‌شود. به همین دلیل، متخصصان تغذیه در تلاش هستند تا تاثیر کورکومین بر درمان سندروم متابولیک را مورد بررسی قرار دهند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، زردچغ بر کاهش وزن موثر است و حساسیت انسولین را نیز بهبود می‌بخشد.

  • سابلیمینال لاغری سریع

طی چند سال گذشته، سابلمینال طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. حتماً شما نیز تبلیغاتی مانند «با سابلمینال پوست خودت را سفید کن!»، «تغییر رنگ چشم با سابلمینال» و مواردی مانند این را در اینترنت دیده‌اید. در سابلمینال لاغری سریع، از پیام‌های سابلمینال برای لاغر شدن استفاده می‌شود. یعنی این پیام‌ها روی ناخودآگاه شما تاثیر می‌گذارند و باعث کاهش وزن می‌شوند. البته این پیام‌ها به راحتی شنیده نمی‌شوند و سیستم خودآگاه شما نمی‌تواند آن‌ها را درک کند. 

اما ذهن ناخودآگاه به طور کامل پیام‌های سابلمینال را درک می‌کند. این پیام‌ها باعث تغییر باورها و نگرش‌های ناخودآگاه می‌شوند. در نتیجه، به مرور زمان بر ویژگی‌های فیزیکی یا ذهنی تاثیر می‌گذارند. سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که آیا این پیام‌ها می‌توانند بر لاغری موثر باشند؟ هنوز نمی‌توان به صورت دقیق درباره این مسئله نظر داد. زیرا لازم است پژوهش‌های بیشتری درباره تاثیر سابلمینال بر لاغری انجام شود.

چقدر طول می کشد تا سابلمینال لاغری سریع نتیجه دهد؟ 

با توجه به اینکه پژوهش‌های انجام شده بسیار محدود هستند، نمی‌توان به صورت دقیق به این سوال پاسخ داد. در واقع هنوز نمی‌دانیم که آیا سابلمینال می‌تواند واقعا نتیجه بخش باشد یا خیر. در واقع زمان لازم برای رسیدن به نتیجه در افراد مختلف متفاوت است. زیرا شرایط ذهنی و مقاومت ذهنی شما با افراد دیگر تفاوت دارد. 

علاوه بر این، نوع پیام‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی منزل مثل تمرینات ذهنی، ویژگی‌های شخصی، سبک زندگی و موارد مانند این، روی زمان رسیدن به نتایج تاثیرگذار هستند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار گوش دادن به برخی راهکارها کمک بگیرید: 

  • با متخصصان تغذیه صحبت کرده و عادات غذایی ناسالم را کنار بگذارید. ترجیحاً مواد غذایی سالم را به رژیم خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید مصرف غذاهای فراوری شده را کاهش دهید. 
  • به صورت منظم فعالیت‌های ورزشی انجام دهید.
  • استرس خود را کنترل کنید.
  • اهداف خود را مشخص کنید. 

38.با رژیم لاغری سریع در 3 روز چقدر کاهش وزن خواهم داشت؟ 

سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که با رژیم لاغری سریع در 3 روز تا چه حد کاهش وزن خواهم داشت؟ رژیم لاغری سریع در سه روز، معمولاً با نام رژیم شوک سه روزه نیز شناخته می‌شود. این رژیم غذایی در واقع یک الگوی غذایی بسیار معمولی است. از نظر برخی افراد، این رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو در سه روز کمک کند. اما به نظر شما این رژیم غذایی عاقلانه است؟

 از نظر متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب، بهترین بازه زمانی برای کاهش وزن بین ۴ تا ۵ کیلو، بین یک الی دو ماه است. بنابراین این مقدار کاهش وزن در بازه زمانی ۷۲ ساعت بسیار خطرناک است. این رژیم غذایی با محدودیت شدید کالری همراه است و بسیاری از گروه‌های غذایی را از برنامه شما حذف می‌کند. رژیم شوک سه روزه معمولاً برای افرادی مناسب است که دچار استپ وزنی شده‌اند.

 در این حالت، بدن وارد شوک می‌شود و مجدداً روند کاهش وزن ادامه پیدا می‌کند. قبل از هر چیزی، باید بدانید که رژیم لاغری سریع در سه روز بسیار سختگیرانه است. شما صرفاً می‌توانید برخی مواد غذایی خاص را مصرف کنید. علاوه بر این، باید طی روز کمتر از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری مصرف کنید. همچنین لازم است فعالیت‌های ورزشی انجام دهید. مصرف مواد غذایی زیر برای رژیم لاغری سریع سه روزه مناسب هستند: 

  • سبزیجات: لوبیا، هویج، گل‌کلم، چغندر، شلغم، کلم و کلم بروکلی
  • پروتئین‌ها: ماهی تن، مرغ بدون پوست، کره بادام‌زمینی، تخم‌مرغ و تکه‌های گوشت گاو بدون چربی
  • میوه‌ها: سیب، خربزه، موز و گریپ‌فروت
  • محصولات لبنی: بستنی وانیلی، پنیر چدار و پنیر کوتیج
  • نوشیدنی: چای، آب، قهوه سیاه و نوشابه رژیمی
  • غلات: کراکر نمکی و نان تست

آیا روش های کاهش وزن سریع مثل رژیم لاغری 3 روزه نتیجه بخش هستند؟ 

طراحان این رژیم غذایی معتقد هستند، رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز به بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند و تاثیر قابل توجهی بر کاهش وزن دارد. بنابراین می‌توانید با استفاده از این رژیم لاغر شوید، ولی ممکن است مجدداً به وزن قبلی خود بازگردید. 

اگر بعد از به پایان رسیدن دوره رژیم غذایی به سراغ عادات غذایی ناسالم بروید، احتمال بازگشت وزن وجود خواهد داشت.  همانطور که از نام مشخص است، صرفاً در بازه زمانی سه روز انجام می‌شود. بنابراین نمی‌توان آن را برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه داد. زیرا این مسئله باعث بروز برخی عوارض جانبی می‌شود که شامل موارد زیر هستند: 

  • سردردهای میگرنی
  • خستگی و ناتوانی در انجام فعالیت‌های بدنی
  • حالت تهوع
  • گرسنگی شدید

تاثیر ورزش در لاغری سریع در 3 روز 

سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که تاثیر ورزش در لاغری سریع در سه روز چیست؟ فعالیت‌های ورزشی اهمیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند. زمانی که فعالیت‌های بدنی انجام می‌دهید، انرژی بیشتری در بدن مصرف می‌شود. در نتیجه ممکن است سریع لاغر شوید و به وزن ایده‌آل خود برسید. 

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار رژیم‌های غذایی، فعالیت‌های بدنی نیز انجام دهید. می‌توانید به مربیان مجموعه فیت کلاب مراجعه کرده و برنامه ورزشی دریافت کنید. این برنامه ورزشی می‌تواند شامل برخی تمرینات هوازی و قدرتی باشد. پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته انجام دهید. 

البته نوع تمرینات ورزشی باید با شرایط جسمانی شما سازگاری داشته باشد. بنابراین به شکل خودسرانه برای انجام دادن تمرینات اقدام نکنید. ورزش کردن باعث بهبود متابولیسم بدن می‌شود و عملکرد سیستم قلبی عروقی را نیز بهبود می‌بخشد. با این حال، ممکن است برای برخی رژیم‌های لاغری سریع مناسب نباشد. 

به عنوان مثال افرادی که رژیم کاهش وزن در سه روز را دنبال می‌کنند، ممکن است با مشکلاتی مثل خستگی شدید، کاهش انرژی و مواردی مانند این مواجه شوند. در چنین شرایطی، انجام فعالیت‌های ورزشی توصیه نمی‌شود. زیرا شخص توان و انرژی کافی برای انجام دادن فعالیت‌های بدنی ندارد. 

39.رژیم لاغری 20 کیلویی

اگر به دنبال یک رژیم لاغری سریع هستید تا به یکباره ۲۰ کیلو کاهش وزن داشته باشید، باید ابتدا از برخی مسائل آگاه شوید. مهم‌ترین مسئله، زمان لاغری است. سوال مهم این است که ۲۰ کیلو لاغری در چه بازه زمانی اتفاق می‌افتد؟ یک هفته، یک ماه، ۶ ماه یا بیشتر؟ شاید بتوانید در بازه زمانی ۴ الی ۵ ماه به نتیجه دلخواه خود برسید. ولی کاهش وزن ۲۰ کیلو در یک ماه بسیار وحشتناک و غیر قابل قبول است.

 جالب است بدانید برخی افراد برای رسیدن به این هدف، تمرینات ورزشی فشرده انجام می‌دهند یا برخی گروه‌های غذایی را از برنامه خود حذف می‌کنند. همین مسئله باعث سوء تغذیه شدید و بروز مشکلات گوناگون می‌شود. متخصصان تغذیه چندین بار توصیه کرده‌اند که کاهش وزن ۲۰ الی ۳۰ کیلو در یک ماه یا دو ماه به هیچ وجه مناسب نیست. 

برای رسیدن به وزن ایده‌آل باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا شرایط جسمانی شما مورد بررسی قرار گیرد. زیرا متابولیسم شما با افراد دیگر متفاوت است. بنابراین ممکن است رژیم لاغری ۲۰ کیلویی برای شما مناسب نباشد. به عنوان مثال، ممکن است شما به ۱۰ کیلو کاهش وزن نیاز داشته باشید.

40.رژیم لاغری سریع ۱۰روزه

یکی دیگر از رژیم‌های لاغری سریع، رژیم لاغری سریع ۱۰ روزه است. همانطور که از نام آن مشخص است، در بازه زمانی ۱۰ روز انجام می‌شود. برای کاهش وزن در بازه زمانی ۱۰ روز، باید حتماً تحت نظر متخصص تغذیه قرار بگیرید و به برخی نکات توجه داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر هستند: 

  • حذف غذاهای فست فودی

اگر رژیم لاغری سریع ۱۰ روزه را دنبال می‌کنید، باید غذاهای فست فودی را از برنامه خود حذف کنید. فست فود و غذاهای فرآوری شده آسیب شدیدی به بدن وارد می‌کنند و باعث مختل شدن رژیم غذایی شما می‌شوند. به جای آن، می‌توانید مقدار بیشتری پروتئین و مواد غذایی سالم مصرف کنید. 

  • حذف قند و شکر 

یکی دیگر از راهکار های لاغری سریع در بازه زمانی ۱۰ روز، حذف قند و شکر است. بدن معمولاً از قند و شکر برای تامین انرژی استفاده می‌کند. بنابراین زمانی که کربوهیدرات و قند و شکر را حذف کنید، بدن به سراغ چربی‌های ذخیره شده می‌رود. علاوه بر این، حذف قند و شکر تاثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامتی دارد. البته منظور این نیست که مصرف قند و شکر را به طور کامل متوقف کنید. بلکه می‌توانید مقدار مصرف آن را کاهش دهید.

  • مصرف مایعات 

یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارها این است که به اندازه کافی آب بنوشید. آب و مایعات تاثیر بسیار زیادی بر کاهش گرسنگی کاذب دارند. علاوه بر این، دهیدراته شدن بدن باعث بروز بسیاری از مشکلات مانند مشکلات پوستی و آسیب رسیدن به کلیه‌ها می‌شود. به طور کلی قبل از انتخاب رژیم لاغری سریع ۱۰روزه، می‌توانید با متخصص‌های تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. این افراد بهترین روش برای لاغر شدن را به شما پیشنهاد می‌دهند و تا زمان رسیدن به تناسب اندام در کنار شما هستند.

41.رژیم لاغری سریع در یک هفته

می‌توانید از رژیم‌ لاغری سریع در یک هفته برای لاغر شدن استفاده کنید. اگر تمامی اصول و نکات این رژیم را رعایت کنید، بین نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت. اما برای اینکه این مقدار کاهش وزن پایدار باشد، باید حتماً تحت نظر متخصص تغذیه قرار بگیرید. زیرا ممکن است بعد از به پایان رسیدن دوره رژیم غذایی، مجدداً به وزن قبلی خود بازگردید. 

عوامل مختلف مانند سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی بر نتایج تاثیرگذار هستند. علاوه بر این باید انتظارات واقع بینانه داشته باشید. قطعاً نمی‌توانید در بازه زمانی یک هفته بین ۲ الی ۳ کیلو کاهش وزن داشته باشید. زیرا این مقدار کاهش وزن به هیچ وجه استاندارد نیست. کاهش وزن شدید در بازه زمانی ۷ روز، باعث تحلیل عضلات، سوء تغذیه و مواردی مانند این می‌شود.

42.لاغری سریع تا 15 کیلو در 24 روز

 دیگر رژیم‌ لاغری سریع، رژیم ۱۵ کیلو در ۲۴ روز است. این رژیم غذایی نیز کمی عجیب به نظر می‌رسد. به سختی می‌توانید در بازه زمانی ۲۴ روز، بین ۱۰ الی ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته باشید. از طرفی ممکن است این کاهش وزن سریع باعث از دست دادن عضله شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، لاغری سریع باعث کاهش متابولیسم می‌شود و فرایند کاهش وزن را دشوار می‌سازد.

 در نتیجه ممکن است بخش قابل توجهی از توده‌های چربی و عضلانی بدن از بین برود. بنابراین کاهش وزن تدریجی، گزینه بهتر و مناسب‌تری است. علاوه بر این، لاغری سریع تا ۱۵ کیلو در ۲۴ روز ممکن است با معایب زیر همراه باشد: 

  • کمبود مواد مغذی

یکی دیگر از مهم‌ترین معایب این رژیم غذایی، کمبود مواد مغذی است. زمانی که میزان مصرف گروه‌های غذایی کاهش یابد، بدن در معرض سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی قرار می‌گیرد. باید انواعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی در رژیم شما گنجانده شود. ولی رژیم‌های کاهش وزن سریع، اغلب این گروه‌های غذایی را حذف می‌کنند. علاوه بر این، احتمال بروز مشکلات دیگر مثل خستگی، ضعف، عفونت و مواردی مانند این وجود دارد. 

  • تشکیل سنگ کیسه صفرا

رژیم‌های لاغری سریع، خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا را افزایش می‌دهند. تاکنون پژوهش‌های گوناگونی درباره این مسئله انجام شده است. نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که بیشتر از ۲ کیلو کاهش وزن در هفته دارند، بیشتر از سایر مردم در معرض خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا قرار می‌گیرند.

  • سایر خطرات برای سلامتی

علاوه بر این، احتمال بروز مشکلات سلامتی دیگر وجود دارد. به عنوان مثال دهیدراته شدن بدن، عدم تعادل الکترولیت‌ها، اختلال در عملکرد سیستم قلبی و عروقی و مواردی مانند این، از مهم‌ترین عوارض این رژیم‌های غذایی هستند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل، بازگشت وزن است. اغلب افرادی که این رژیم‌های غذایی را دنبال می‌کنند، مجدداً به وزن قبلی خود باز می‌گردند. 

راه هایی برای لاغری در سریع‌ ترین زمان ممکن

راه هایی برای لاغری در سریع‌ ترین زمان ممکن
راه هایی برای لاغری در سریع‌ ترین زمان ممکن

اگر به دنبال روش‌هایی برای لاغر شدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید، پیشنهاد می‌کنیم از راهکارهای زیر کمک بگیرید: 

1.کاهش میزان کالری روزانه

یکی از مهم‌ترین راهکارها این است که میزان کالری دریافت روزانه را کاهش دهید. برای لاغر شدن باید کالری کمتری نسبت به زمان معمول مصرف کنید. به عنوان مثال می‌توانید کالری مصرفی روزانه خود را از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کم کنید. 

2.دنبال کردن رژیم های غذایی متعادل

در قدم دوم باید رژیم‌های غذایی متعادل را دنبال کنید. به عنوان مثال غذاهای سرشار از ترکیبات مغذی مانند میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی، چربی‌های سالم و مواردی مانند این را به رژیم خود اضافه کنید. اما میزان مصرف غذاهای فراوری شده را کاهش دهید. 

3.تنظیم وعده های غذایی

در قدم سوم باید وعده‌های غذایی خود را تنظیم کنید. به حجم غذایی که در هر وعده میل می‌کنید، توجه داشته باشید و از پرخوری کردن خودداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم از بشقاب و کاسه‌هایی با ابعاد کوچک استفاده کنید. 

4.هیدراته نگه داشتن بدن

در قدم بعدی، باید بدن خود را هیدراتی نگه دارید. دهیدراته شدن بدن یکی از مهم‌ترین دلایل بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن است. مصرف آب و مایعات کافی طی روز، به پاکسازی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، تاثیر بسیار زیادی بر بهبود هضم غذا دارد. 

5.انجام فعالیت های بدنی

در قدم بعد باید فعالیت‌های بدنی انجام دهید. همانطور که گفته شد، فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش متابولیسم و تجزیه کالری‌ می‌شوند.

6.خواب کافی

یکی از مهم‌ترین راهکارهای لاغری سریع، خواب کافی است. کیفیت خواب شبانه تاثیر بسیار زیادی بر تناسب اندام دارد. پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، کمبود خواب باعث افزایش اضطراب و استرس می‌شود. همین مسئله خطر پرخوری شدید را افزایش می‌دهد.

7. تنظیم و مدیریت استرس

راهکار دیگر تنظیم و مدیریت استرس است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، اضطراب باعث افزایش وزن می‌شود و میزان پرخوری را افزایش می‌دهد. می‌توانید از روش‌های مختلف مثل مدیتیشن، یوگا و مواردی مانند این برای کاهش استرس استفاده کنید.

راه های لاغر شدن سریع در خانه

راه های لاغر شدن سریع در خانه
راه های لاغر شدن سریع در خانه

اگر قصد دارید در خانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن لاغر شوید، پیشنهاد می‌کنیم از راهکارهای زیر کمک بگیرید. در ادامه راه ‌های لاغر شدن سریع در خانه را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • مصرف سالاد قبل از غذا 

یکی از بهترین روش‌ها برای لاغر شدن سریع در خانه، مصرف سالاد قبل از غذا است. سبزیجات حجم زیادی دارند و سرشار از فیبر هستند. به همین دلیل باعث افزایش احساس سیری می‌شوند. به عنوان مثال کاهو سرشار از آب است و فضای داخلی معده را پر می‌کند. می‌توانید انواعی از میوه‌ها و سبزیجات یا پنیر رنده شده را به سالاد خود اضافه کنید.

  • آهسته غذا میل کنید 

یکی دیگر از بهترین روش‌ها این است که آهسته غذا میل کنید. پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به آرامی غذا میل می‌کنند، کالری کمتری نسبت به باقی افراد مصرف می‌کنند. در نتیجه کمتر از سایر مردم در معرض چاقی و اضافه وزن شدید قرار می‌گیرند. 

  • مصرف میوه کم کالری 

از دیگر روش‌ های لاغری سریع در خانه، مصرف میوه‌های کم کالری است. اگر علاقه زیادی به مصرف میان وعده دارید، پیشنهاد می‌کنیم خوراکی‌های شیرین و چرب را کنار بگذارید. به جای آن، میوه‌های کم کالری مصرف کنید. میوه بهترین گزینه برای وعده صبحانه، میان وعده و تمام ساعات روز است. میوه‌هایی که حاوی مقدار کمی قند هستند، آب، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازند. 

  • مصرف آب گرم قبل از غذا 

از دیگر روش‌های لاغری سریع در خانه، مصرف آب گرم قبل از غذا است. شاید هیچ چیز مانند یک لیوان آب یخ نباشد. اما پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد، مصرف یک لیوان آب گرم قبل از غذا به احساس سیری کمک می‌کند. یعنی باعث می‌شود که سریع‌تر سیر شوید. 

  • صبحانه میل کنید 

حذف وعده غذایی صبحانه هیچ سودی برای شما ندارد. زیرا صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای تامین انرژی روزانه بدن است. اما آنچه که در وعده صبحانه مصرف می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، شیر و مواردی مانند این را در وعده صبحانه میل کنید.

  • حذف دانه های سفید 

یکی دیگر از بهترین روش‌ها، این است که غذاهای حاوی دانه‌های سفید را حذف کنید. زیرا این دانه‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند. کربوهیدرات به سرعت در بدن هضم می‌شود و باعث افزایش قند خون خواهد شد. در نتیجه، روند کاهش وزن را مختل می‌سازد. اگر علاقه زیادی به مصرف برنج دارید، پیشنهاد می‌کنیم برنج قهوه‌ای را امتحان کنید. زیرا گزینه بهتری نسبت به برنج سفید است. 

  • حذف نوشیدنی های شیرین 

اگر احساس تشنگی شدیدی دارید، آب و آبمیوه‌های طبیعی بدون قند مصرف کنید. نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشیدنی‌های الکلی، نوشابه‌های انرژی زا و مواردی مانند این، سرشار از قند هستند و باعث افزایش وزن می‌شوند. در حالی که آب کالری خاصی ندارد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

  • مصرف وعده های غذایی کوچک

نیازی نیست مقدار زیادی غذا را در یک وعده مصرف کنید. پیشنهاد می‌کنیم وعده‌های غذایی اصلی را به وعده‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و در فاصله‌های منظم مصرف کنید. همانطور که گفته شد، می‌توان از یک ظرف کوچک برای مصرف غذا در هر وعده استفاده کرد. 

  • حذف غذای فرآوری شده 

اگر علاقه زیادی به کاهش وزن دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قدم اول فست فود را از رژیم خود حذف کنید. زیرا غذاهای فراوری شده بسیار ناسالم هستند و خطر بروز بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهند. علاوه بر این باعث افزایش وزن می‌شوند. این مواد غذایی سرشار سدیم، کربوهیدرات و چربی هستند. اگر علاقه زیادی به فست فود دارید، پیشنهاد می‌کنیم دستورالعمل‌های تهیه غذاهای رژیمی مثل کالباس رژیمی و مواردی مانند این را امتحان کنید. 

  • هنگام صبح تمرین کنید 

هیچ چیز مانند انجام فعالیت‌های ورزشی هنگام صبح، به لاغر شدن کمک نمی‌کند. تمرینات ورزشی صبحگاهی بهترین گزینه برای تجزیه کالری‌های اضافی بدن هستند و باعث بهبود عملکرد روزانه بدن می‌شوند. نیازی نیست صرفاً یک بار در روز فعالیت‌های ورزشی شدید انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم تمرینات مختلف را در ساعات گوناگون روز انجام دهید. می‌توانید تمرینات متوسط و ساده را انتخاب کنید تا اذیت نشوید. در نتیجه متابولیسم بدن شما به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند.

خطرات کاهش وزن سریع چیست؟

خطرات کاهش وزن سریع چیست؟
خطرات کاهش وزن سریع چیست؟

شاید تصور کنید لاغری سریع برای همه افراد مناسب است. در حالی که این یک تصور اشتباه است، رژیم‌های لاغری سریع برای همه افراد مناسب نیستند. بنابراین باید ابتدا ببینید که کاندیدای مناسبی برای این رژیم هستید یا خیر. اگر این رژیم‌ها را برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه دهید یا کاندیدای مناسبی نباشید، احتمال بروز عوارض زیر وجود خواهد داشت: 

  • تشکیل سنگ کیسه صفرا که در حدود ۱۲ تا ۲۵ درصد افراد دارای رژیم لاغری سریع مشاهده می‌شود.
  • دهیدراته شدن بدن 
  • سوء تغذیه شدید، برای رفع سوء تغذیه می‌توانید پروتئین بیشتری مصرف کنید.

باقی عوارض جانبی شامل موارد زیر هستند:

  • سردرد
  • تحریک پذیری
  • خستگی
  • سرگیجه
  • یبوست
  • بی نظمی قاعدگی
  • ریزش مو
  • از دست دادن عضلات

 

کاهش وزن سریع بعد از بارداری

کاهش وزن سریع بعد از بارداری یکی از مهم‌ترین چالش‌های اغلب بانوان است. زمانی که در دوران شیردهی قرار دارید، کالری بیشتری در بدن تجزیه می‌شود. به همین دلیل ممکن است تا حدودی کاهش وزن داشته باشید. برخی افراد برای لاغر شدن بعد از بارداری، رژیم‌های سختگیرانه و سریع را انتخاب می‌کنند. برخی از این برنامه‌های غذایی نه تنها برای مادران باردار مناسب نیستند، بلکه به سلامتی کودک نیز آسیب می‌زنند. 

بنابراین بهتر است صبر کنید تا کودک شما حداقل دو ماهه شود. بعد از آن، می‌توانید به متخصصان تغذیه مجموعه فیت‌کلاب مراجعه کرده و برنامه غذایی دریافت کنید. این برنامه غذایی نه تنها به لاغری کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود عملکرد غده تیروئید می‌شود. همانطور که می‌دانید، حدود ۳ درصد بانوان بعد از زایمان در معرض بروز مشکلات تیروئیدی قرار می‌گیرند. 

میزان کاهش وزن سالم و اصولی 

میزان کاهش وزن سالم و اصولی 
میزان کاهش وزن سالم و اصولی

قبل از اینکه به سراغ رژیم‌های غذایی بروید، باید اطلاعاتی درباره میزان کاهش وزن سالم و اصولی داشته باشید. به عنوان مثال، فرض کنید فردی ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد. این فرد باید در ابتدا ۵ تا ۱۰ درصد وزن خود را کاهش دهد. همین مقدار کاهش وزن که در بازه ۶ تا ۱۲ کیلوگرم است، تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی و لاغری دارد.

 بعد از آن، می‌تواند رژیم غذایی خود را ادامه دهد و کاهش وزن بیشتری داشته باشد. اما سوال مهم این است که کاهش وزن بین ۶ تا ۱۲ کیلوگرم در چه بازه زمانی رخ می‌دهد؟ بر اساس نظر متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب، می‌توانید در هر هفته بین نیم تا یک کیلوگرم و در ماه بین ۲ تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. بنابراین حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا بین ۶ تا ۱۲ کیلوگرم لاغر شوید.

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل درباره رژیم لاغری سریع توضیح داده شد. این رژیم غذایی برای کاهش وزن در بازه زمانی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. رژیم‌های لاغری سریع انواع مختلفی دارند و معمولا با محدودیت مصرف کالری و مواد غذایی همراه هستند. به همین دلیل نباید برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه پیدا کنند. اغلب این رژیم‌های غذایی در بازه زمانی چند روز، یک هفته، یک ماه یا مواردی مانند این انجام می‌شوند.

 از نظر متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب، رژیم کاهش وزن سریع برای همه افراد مناسب نیست. صرفاً افرادی باید این رژیم را امتحان کنند که قصد انجام جراحی دارند یا در شرایط اضطراری قرار دارند. اگر دارای اضافه وزن شدیدی هستید و برای لاغر شدن عجله ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصص‌های مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان این مجموعه بهترین رژیم کاهش وزن را به شما معرفی می‌کنند و تا زمان رسیدن به وزن همراه شما هستند. 

 

سوالات متداول 

آیا می توانم برای لاغری سریع صرفا یک وعده در روز غذا بخورم؟

حذف وعده‌های غذایی اصلی توصیه نمی‌شود. بهتر است برای لاغری سریع با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. 

سریع ترین رژیم کاهش وزن چیست؟ 

رژیم‌ لاغری سریع بسیار متنوع است. رژیم شوک سه روزه در بازه زمانی کوتاه بر لاغری تاثیر می‌گذارد. اما ممکن است با برخی عوارض همراه باشد.

در هر هفته چقدر وزن کم کنم؟ 

در هر هفته می‌توان بین نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن داشت. 

چگونه چربی شکم را در یک هفته از بین ببرم؟

فعالیت‌های ورزشی انجام دهید، رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید، قند و شکر را حذف کرده و آب کافی بنوشید. 

جراحی برای لاغری سریع مناسب است یا رژیم غذایی؟ 

جراحی با عوارض گوناگونی همراه است. بنابراین بهتر است ابتدا روش‌های ساده‌تر مثل رژیم غذایی را امتحان کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه