طرز تهیه 6 مدل ساندویچ تن ماهی رژیمی 🥪

طرز تهیه 6 مدل ساندویچ تن ماهی رژیمی 🥪

یکی از غذاهای محبوب در تمام نقاط جهان تن ماهی است. تن ماهی غذای کاملی است که به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه می‌شود. می‌توانید از دستورالعمل‌های مختلف برای تهیه تن ماهی استفاده کنید و غذاهای متنوعی را امتحان کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت تن ماهی در تمام نقاط جهان، این است که حاوی مقدار زیادی امگا ۳ می‌باشد. همانطور که می‌دانید، اسیدهای چرب ضروری در بدن تولید نمی‌شوند.

 بنابراین باید به دنبال یک منبع مناسب برای تامین این مواد مغذی باشید. اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دستورالعمل‌های جدید مثل ساندویچ تن ماهی رژیمی را امتحان کنید. این مسئله به خصوص برای ورزشکاران حائز اهمیت است. زیرا می‌توانید به راحتی وعده قبل و بعد تمرین خود را آماده کنید و به باشگاه بروید. ساندویچ تن ماهی رژیمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه می‌شود.

 یکی از مهمترین نکات قبل از تهیه تن ماهی، این است که این محصول را از یک برند معتبر تهیه کنید. همچنین لازم است تن ماهی را برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید تا باکتری‌های مضر آن از بین برود. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره ساندویچ تن ماهی رژیمی توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای مصرف تن ماهی

مزایای مصرف تن ماهی
مزایای مصرف تن ماهی

قبل از هر چیزی، بهتر است از مزایای مصرف تن ماهی مطلع شوید. در ادامه این مزایا را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • تامین پروتئین بدن

تن ماهی به عنوان یک منبع پروتئینی با کیفیت بالا شناخته می‌شود. کنسرو تن ماهی یک منبع ارزان قیمت و مناسب برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن است. پروتئین نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد و به رشد توده‌های عضلانی نیز کمک می‌کند. بنابراین ورزشکاران و بدنسازان باید تن ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

  • سرشار از آمینواسید تورین

یکی از مهم‌ترین آمینواسیدهای موجود در تن ماهی، تورین است که نقش مهمی در تقویت سیستم قلبی عروقی دارد و از بدن شما در برابر ورود بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. به طور کلی، غذاهای دریایی انواعی از آمینواسید و پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌سازند.

  • تامین ویتامین و مواد معدنی

تن ماهی تازه یا کنسرو شده، منبع سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در تن ماهی، نیاسین نام دارد که به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند. علاوه بر این، ماهی تن سرشار از کلسیم است. کلسیم نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها و انقباضات ماهیچه‌ای دارد. منیزیم از دیگر مواد معدنی موجود در تن ماهی است که برای تامین انرژی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویتامین D نیز در تقویت سیستم ایمنی، استحکام استخوان و بهبود عملکرد مغز نقش دارد.

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی رژیمی

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی رژیمی
طرز تهیه ساندویچ تن ماهی رژیمی

دستورالعمل‌های تهیه ساندویچ تن ماهی رژیمی بسیار متعدد هستند. در ادامه برخی از این دستورالعمل‌ها را برای شما بیان می‌کنیم: 

1.ساندویچ تن ماهی با سس مایونز و ذرت پخته

برای تهیه این غذا به مواد اولیه زیر نیاز دارید: 

تن ماهی 2 عدد
کنسرو مخلوط ذرت، نخودفرنگی و هویج 1 عدد
سس مایونز 5 قاشق
خیارشور 4 عدد
سیب‌زمینی 2 عدد
شوید تازه 100 گرم
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
نمک به مقدار کافی

 

در هر ۱۰۰ گرم از این غذا، حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ کیلو کالری انرژی وجود دارد. بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا ساندویچ تن ماهی با سس مایونز و ذرت پخته آماده شود.

  • نحوه تهیه ساندویچ تن ماهی با مایونز و ذرت پخته

در قدم اول ابتدا مقداری آب در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس کنسرو تن ماهی و کنسرو سبزیجات را در قابلمه قرار دهید تا برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، کنسروها را از قابلمه بیرون بیاورید و در یک گوشه قرار دهید تا دمای آن کاهش یابد. 

در مرحله بعد، تعدادی سیب زمینی را بشورید و در قابلمه قرار دهید. سپس مجدداً زیر گاز را روشن کنید و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی‌ها پخته شوند. مقدار شوید را بشورید و آبکش کنید. سپس شویدها را روی تخته قرار دهید و به طور کامل ریز کنید. بعد از آن، شویدها را در یک کاسه بریزید. سپس مقداری این سس مایونز، آبلیمو و نمک به محتویات کاسه اضافه کنید.

 تمامی محتویات ظرف را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک مایع یکدست به دست آید. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه، سیب زمینی‌ها را از ظرف خارج کنید و به صورت مکعبی خرد کنید. در مرحله بعد، کنسرو سبزیجات را در یک صافی بریزید تا آب آن خارج شود. سپس خیارشورها را به صورت نگینی خرد کنید.

 محتویات کنسرو خیارشور و سیب زمینی را با یکدیگر ترکیب کنید. در مرحله بعد، سس را به آن اضافه کنید. در همین فاصله، تن ماهی‌ها را باز کنید و در یک ظرف بریزید تا روغن آن خارج شود. با کمک یک چنگال، تن ماهی را به خوبی له کنید. سپس آن را به مواد اولیه اضافه کنید. تمام مواد اولیه را به یکدیگر مخلوط کرده و در یک ظرف قرار دهید. 

2.ساندویچ تن ماهی با پنیر پیتزا

مواد اولیه لازم برای تهیه ساندویچ تن ماهی با پنیر پیتزا شامل موارد زیر است: 

تن ماهی 1 عدد
پنیر پیتزا 110 گرم
سس مایونز 5 قاشق
قارچ 4 عدد
پیازچه 1 عدد
لیموترش 1 عدد
جعفری خرد شده 3 قاشق سوپ‌خوری
ترخون خرد شده 2 قاشق سوپ‌خوری
خردل 1 قاشق‌چای‌خوری
آبلیمو تازه 2 قاشق سوپ‌خوری
فلفل سیاه  به مقدار کافی

 

 در هر ۱۰۰ گرم از این ساندویچ، حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ کیلو کالری انرژی وجود دارد. بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا این ساندویچ آماده شود.

  • نحوه تهیه ساندویچ تن ماهی با پنیر پیتزا

برای تهیه این غذا، ابتدا سبزیجات را به صورت کامل خرد کنید. سپس مقداری لیمو ترش به آن اضافه کنید. در مرحله بعد، سس خردل، فلفل سیاه و سس مایونز را به سبزیجات خرد شده اضافه کنید. قارچ را به صورت ریز خرد کرده و به مواد اولیه بیافزایید. البته توجه داشته باشید که قارچ قبل از اضافه شدن باید به صورت کامل تفت داده شود.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

 بعد از اینکه تن ماهی جوشانده شد، آن را از ظرف خارج کرده و روغن تن ماهی را بگیرید. سپس تمام مواد اولیه را روی نان تست بریزید. در نهایت مقدار کمی تن ماهی به آن اضافه کنید و کمی پنیر پیتزا روی مواد اولیه و تن ماهی قرار دهید. تست‌ها را برای بازه زمانی ۵ تا ۶ دقیقه در فر قرار دهید. در نهایت آن را همراه با گوجه و خیارشور سرو کنید.

3.ساندویچ تن ماهی با جعفری

مواد اولیه برای تهیه این ساندویچ تن ماهی شامل موارد زیر هستند: 

مواد لازم مقدار
تن ماهی ۱ عدد
سیب‌زمینی متوسط ۳ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل  به میزان دلخواه

 

  • طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با جعفری

برای تهیه این غذا ابتدا کنسرو تن ماهی را برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یک قابلمه قرار دهید تا جوشانده شود. در مرحله بعد، سیب زمینی‌ها را به طور کامل آب پز کنید و به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را نیز به صورت نگینی خرد کرده و سیب زمینی خرد شده، نمک، فلفل و جعفری را به آن اضافه کنید.

 سپس تن ماهی را به مواد اولیه اضافه کنید و تمام محتویات ظرف را به طور کامل با یکدیگر مخلوط کنید. می‌توانید برای تهیه این ساندویچ از نان باگت، نان تست یا نان‌های دیگر استفاده کنید. برای اینکه ساندویچ روی زمین نریزد و چسبندگی داشته باشد، از مقدار کمی ماست چکیده یا سس مایونز استفاده کنید. 

4.ساندویچ سالاد تن ماهی کلاسیک

برای تهیه این ساندویچ به مواد اولیه زیر نیاز دارید: 

2 قوطی ماهی تن 
½فنجان سس مایونز، ترجیحا خانگی
½فنجان کرفس ریز خرد شده
3قاشق غذاخوری پیاز قرمز ریز خرد شده
3قاشق غذاخوری فلفل دلمه‌ای قرمز ریز خرد شده
2قاشق چای خوری آب لیمو
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دادن
نان ساندویچی ورقه‌ای دلخواه

 

  • طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با جعفری

ابتدا یک کاسه با اندازه متوسط تهیه کنید. سپس ماهی تن، سس مایونز، کرفس، پیاز، فلفل دلمه‌ای و آب لیمو را در آن بریزید. در مرحله بعد، تمام مواد داخل ظرف را با یکدیگر ترکیب کنید. می‌توانید از چنگال برای هم زدن مواد اولیه استفاده کنید. مقدار کمی نمک و فلفل به محتویات کاسه اضافه کنید و مواد ساندویچ را روی نان ساندویچی بریزید.

5.ساندویچ تن ماهی با پیازچه

مواد اولیه لازم برای تهیه ساندویچ تن ماهی با پیازچه شامل موارد زیر هستند: 

تن ماهی 1 عدد
سس مایونز 5 قاشق
قارچ 4 عدد
لیموترش 1 عدد
پیازچه 4 عدد
آبلیموی تازه 2 قاشق سوپ‌خوری
فلفل سیاه به مقدار کافی

در هر ۱۰۰ گرم از این ساندویچ، حدود ۱۹۵ کیلو کالری انرژی وجود دارد. زمان لازم برای تهیه ساندویچ بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است.

  • طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با پیازچه

 برای تهیه این غذا، ابتدا پیازچه‌ها را کاملاً خرد کنید و مقدار کمی لیمو ترش به آن اضافه کنید. قارچ را نیز به صورت نگینی خرد کرده و تفت بدهید. در مرحله بعد، قارچ را به پیازچه اضافه کنید. بعد از اینکه تن ماهی جوشانده شد، آن را از ظرف خارج کنید و روغن تن ماهی را بگیرید. در مرحله بعد، ماهی را با سایر مواد اولیه مخلوط کنید. در نهایت ساندویچ را همراه با گوجه و خیارشور سرو کنید.

6.ساندویچ تن ماهی با قارچ

مواد اولیه لازم برای تهیه ساندویچ تن ماهی رژیمی با قارچ شامل موارد زیر هستند: 

تن ماهی 2 عدد
قارچ 10 عدد متوسط
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه 1 عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن  به مقدار کافی

در هر ۱۰۰ گرم از این ساندویچ، حدود ۱۹۰ کیلو کالری انرژی وجود دارد. زمان تهیه این غذا بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است.

  • طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با قارچ

 طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با قارچ به این صورت است که ابتدا تن ماهی‌ها را بجوشانید و از ظرف خارج کنید تا خنک شود. سپس روغن تن ماهی را بگیرید. مقداری قارچ را خرد کرده و در تابه با حرارت زیاد تفت دهید. سپس تمام مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید و در نان ساندویچی قرار دهید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره ساندویچ تن ماهی رژیمی توضیح داده شد. اگر ورزشکار هستید یا رژیم‌های غذایی خاصی را دنبال می‌کنید، به احتمال زیاد به دنبال دستورالعمل‌های رژیمی برای تهیه غذا با تن ماهی خواهید بود. تن ماهی یک ماده غذایی بسیار انعطاف پذیر است و برای تهیه انواع غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 به عنوان مثال می‌توان از تن ماهی برای تهیه سالاد، ساندویچ و خوراک استفاده کرد. همچنین می‌توان تن ماهی را همراه با برنج میل کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای ساندویچ تن ماهی، این است که در بازه زمانی کوتاهی تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. در عین حال، کاملاً رژیمی است و باعث افزایش وزن نمی‌شود.

 با این حال بهتر است قبل از مصرف ساندویچ و انتخاب دستورالعمل، با متخصصان تغذیه مشورت کنید. متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب، بهترین دستورالعمل‌های تهیه ساندویچ تن ماهی رژیمی را به شما پیشنهاد می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهیه بهترین تن ماهی رژیمی، با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه