جو دوسر برای صبحانه

جو دوسر برای صبحانه

جو دوسر یکی از بهترین گزینه‌ها برای وعده صبحانه است. زیرا یک غلات کامل می‌باشد و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. یک کاسه جو دو سر در وعده صبحانه، انرژی مورد نیاز روزانه شما را فراهم می‌سازد. زیرا سرشار از کربوهیدرات است و بدن برای تامین انرژی از کربوهیدرات استفاده می‌کند.

 یکی از مهم‌ترین مزایای این ماده، این است که در بازه زمانی کوتاهی آماده می‌شود و به راحتی با سایر مواد غذایی ترکیب خواهد شد. بنابراین می‌توانید صبحانه‌هایی متنوع با طعم‌های گوناگون داشته باشید. جو دو سر در انواع رژیم‌ها و الگوهای غذایی قرار می‌گیرد. 

حتی افرادی که رژیم‌های غذایی گیاه‌خواری یا رژیم‌های غذایی بدون گلوتن را دنبال می‌کنند، می‌توانند برای مصرف جو دوسر اقدام کنند. این ماده برای افرادی که به دنبال کاهش یا افزایش وزن هستند، مناسب است. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره جو دوسر برای صبحانه توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فواید مصرف جو دو سر برای صبحانه 

فواید مصرف جو دو سر برای صبحانه 
فواید مصرف جو دو سر برای صبحانه

جو دوسر فواید گوناگونی برای بدن دارد. مصرف این ماده در وعده صبحانه دارای مزایای متعددی است که در ادامه برای شما بیان می‌شود:

  • کاهش کلسترول بدن

یکی از مهم‌ترین فواید مصرف جو دوسر برای صبحانه، کاهش کلسترول بدن است. افزایش چربی‌های بد بدن، یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مصرف یک کاسه بلغور جو دوسر برای وعده صبحانه، باعث تنظیم سطح کلسترول بد بدن می‌شود و از مسدود شدن رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. 

یکی از مهم‌ترین مزایای این ماده، این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر بدن تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال یک پژوهش نشان داد مصرف جو دوسر در بازه زمانی ۴ تا ۶ هفته، بر سطح کلسترول بدن تاثیر می‌گذارد. ‌ بنابراین اگر به بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا مبتلا هستید، پیشنهاد می‌کنیم این ماده را در وعده صبحانه مصرف کنید.

  • بهبود کنترل قند خون

بهبود کنترل قند خون، از دیگر فواید مصرف جو دوسر برای وعده صبحانه است. این ماده غذایی، سرشار از فیبر می‌باشد. نوعی فیبر محلول به نام بتاگلوکان در جو دوسر وجود دارد که به صورت مستقیم بر جذب گلوکز و سطح کلسترول بدن تاثیر می‌گذارد. یعنی باعث جذب کاهش گلوکز و مواد قندی می‌شود. 

سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که چگونه این اتفاق رخ خواهد داد. بعد از مصرف جو دوسر، بتاگلوکان به یک محلول ژل مانند تبدیل می‌شود. این محلول ژل مانند، در بخش‌هایی از روده قرار می‌گیرد و دیوارهای آن را می‌پوشاند. سپس به یک لایه ضخیم تبدیل شده و مانع از ورود قند به جریان خون می‌شود. برخی مطالعات نشان می‌دهد، مصرف جو دوسر به کاهش علائم بیماران مبتلا به دیابت نوع دو کمک می‌کند. 

  • کاهش وزن

اگر رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال می‌کنید، بهتر است این ماده غذایی را برای وعده صبحانه مصرف کنید. مواد غذایی حاوی فیبر مانند جو، برای مدت طولانی در دستگاه گوارش باقی می‌مانند و باعث احساس سیری می‌شوند. بنابراین می‌توانید برای بازه زمانی طولانی‌تری سیر بمانید. همین مسئله از پرخوری بیش از حد یا مصرف خوراکی‌های ناسالم به عنوان میان وعده جلوگیری می‌کند. در نتیجه، کالری مصرفی روزانه کاهش پیدا کرد. مطابق با آن، وزن شخص و شاخص توده بدنی نیز کاهش می‌یابد. همچنین محققان دریافتند که مصرف منظم این ماده، باعث کاهش نسبت دور کمر به باسن می‌شود.

جودوسر برای لاغری و کاهش وزن | چطور می توانیم با جودوسر وزن کم کنیم؟

  • بهبود حرکات روده

اگر به بیماری‌های گوارشی مبتلا هستید، پیشنهاد می‌کنیم جو دوسر مصرف کنید. فیبر این موجود در این ماده غذایی، به بهبود حرکات روده کمک می‌کند و از بروز بیماری‌هایی مانند اسهال شدید یا یبوست شدید جلوگیری می‌کند. مطالعات انجام شده روی افراد مسن نشان می‌دهد، مصرف جو دوسر باعث درمان بیماری یبوست می‌شود. همانطور که می‌دانید، اغلب افراد مسن به این بیماری مبتلا می‌شوند. 

این دسته از افراد، باید مواد غذایی خاصی مصرف کنند تا علائم بیماری یبوست کاهش یابد. با مصرف منظم جو دوسر برای صبحانه، نیازی به مصرف داروهای ملین نخواهید داشت. هر فرد به صورت روزانه به ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر نیاز دارد. در نصف فنجان جو، حدود ۳ تا ۵ گرم فیبر رژیمی وجود دارد که بخش قابل توجهی از فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند.

  • سریع آماده می شود

بدون شک یکی از مهم‌ترین فواید مصرف جو دوسر برای صبحانه، این است که سریع آماده می‌شود. این مسئله برای افرادی که شاغل هستند و باید راس ساعت مشخصی در محل کار حاضر شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنیم یک قابلمه جو دوسر بپزید و آن را به چند وعده مختلف تقسیم کنید. به این ترتیب، می‌توانید چند روز در هفته جا دوسر مصرف کنید و صبحانه‌ای سالم و مقوی داشته باشید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، بسیاری از افراد شاغل زمان کافی برای آماده کردن صبحانه ندارند. در حالی که صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی هر انسانی است.

  • فوق العاده مغذی است

یکی از مهم‌ترین فواید مصرف این ماده، برای وعده صبحانه این است که بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد. این ماده سرشار از کربوهیدرات و فیبر می‌باشد. علاوه بر این، نسبت به سایر غلات دارای درصد پروتئین و چربی بیشتری است. انواعی از ویتامین مواد معدنی و ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی در جو وجود دارد که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. 

یکی از مهم‌ترین ترکیبات مغذی موجود در جو، ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند. به عنوان مثال، پلی فنول یکی از آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده است که به کاهش التهابات بدن کمک می‌کند. 

همچنین ماده‌ای به نام آوانانترامید در جو وجود دارد که باعث افزایش تولید اکسید نیتریک می‌شود و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکسید نیتریک یکی از مهم‌ترین مولکول‌ها برای گشاد شدن رگ‌های خونی است. این ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد خارش نیز می‌باشد.

طرز تهیه جو دو سر برای وعده صبحانه 

اگر به مصرف جو در وعده صبحانه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه صبحانه از این بخش ایده بگیرید. در ادامه طرز تهیه جو دوسر برای صبحانه را برای شما بیان می‌کنیم:

جو دوسر پرک با بلوبری و تخمه آفتابگردان

این صبحانه لذیذ و خوشمزه، با استفاده از چند ماده اولیه ساده مثل جو دو سر پرک یا بلغور جو دو سر، بلوبری، تخم آفتابگردان و عسل طبیعی آماده می‌شود. برای تهیه این صبحانه، ابتدا مقداری جو پرک یا بلغور جو دو سر را در قابلمه بریزید. 

سپس آن را روی حرارت قرار دهید. کمی صبر کنید تا جو به طور کامل پخته و نرم شود. سپس مقداری از جو دو سر پخته شده را در کاسه بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا سرد شود. حالا بلوبری، تخم آفتابگردان و مقداری عسل را به آن اضافه کنید. این صبحانه کاملا رژیمی است و به کاهش وزن کمک می‌کند. می‌توانید برای پخت جو از شیر استفاده کنید. جو دوسر با شیر برای چاقی مفید است.

  • بلغور جو با موز و کره بادام‌ زمینی

یکی دیگر از بهترین روش‌های تهیه این غذا، بلغور جو با موز و کره بادام زمینی است که به راحتی تهیه می‌شود و به چند ماده اولیه ساده نیاز دارد. برای تهیه این غذا، به مواد اولیه‌ای مانند بلغور جو، شکر قهوه‌ای، کره بادام زمینی، موز و عسل طبیعی نیاز دارید. ابتدا لازم است مقداری بلغور جو را در قابلمه بریزید و بپزید.

 به گونه‌ای که جو به پوره تبدیل شود و کاملا له شده باشد. مقداری از جو پخته شده را در کاسه بریزید. کمی صبر کنید تا خنک شود. مقداری کره بادام زمینی در یک ظرف دیگر بریزید و سپس کمی شکر به آن اضافه کنید. مخلوط شکر و کره بادام زمینی را به ظرف حاوی بلغور جو دو سر اضافه کنید و تمامی محتویات ظرف را هم بزنید. در نهایت، روی آن را با مقداری موز خرد شده و عسل تزیین کنید.

  • جو پرک با انگور و کره بادام‌ زمینی

اگر به دنبال یک صبحانه مفید و متفاوت هستید، جو پرک با انگور و کره بادام زمینی را امتحان کنید. البته می‌توانید برای تهیه این صبحانه از بلغور جو دو سر استفاده کنید. برای تهیه این غذا، به مقداری بلغور جو دو سر یا جو پرک کره بادام زمینی و انگور قرمز نیاز دارید. ابتدا لازم است جو دو سر را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. 

سپس صبر کنید تا کاملاً له شود. بعد از آن، جو را در کاسه بریزید. مقدار کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. تمام محتویات ظرف را هم بزنید. سپس انگورهای قرمز را روی آن بریزید. این وعده غذایی برای افرادی مناسب است که رژیم‌های گیاهخواری را دنبال می‌کنند یا به مصرف میوه علاقه دارند.

بهترین روش‌های استفاده از جو دو سر؛ راهکارهای مفید برای استفاده از جو دوسر!

چگونه یک صبحانه با طعم متفاوت داشته باشیم؟

همانطور که متوجه شده‌اید، فرایند تهیه جو دوسر ساده است و به نکته خاصی احتیاج ندارد. شما می‌توانید با استفاده از چند نکته ساده، طعم صبحانه خود را تغییر دهید و یک صبحانه مفید و خوش طعم داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید از افزودنی‌های سالم مثل شربت افرا، ادویه، میوه‌های تازه، میوه‌های خشک، آجیل، دانه و کره‌های آجیل استفاده کنید. البته بلغور جو دوسر به تنهایی طعم خوبی دارد. برخی مواد غذایی برای داشتن یک صبحانه وسوسه انگیز و خوش طعم شامل موارد زیر هستند: 

  1. دارچین + سیب: سیب خرد شده، گردوی خرد شده، کمی دارچین و مقداری شربت افرا 
  2. کره بادام زمینی + شکلات: می‌توانید مقداری پودر کاکائو روی جو دو سر بریزید. سپس کمی کره بادام زمینی و نارگیل خرد شده به آن اضافه کنید.
  3. مربا + دانه چیا: یک قاشق مرباخوری دانه چیا، تکه‌های نارگیل، هر نوع مربا، خلال بادام و شیر را روی جو دوسر بریزید.
  4. ادویه + کدو حلوایی: مقداری پوره کدو حلوایی و ادویه مخصوص به بلغور جو دو سر اضافه کنید. سپس کمی عصاره وانیل روی آن بریزید. می‌توانید از گردو خرد شده و شربت افرا برای بهبود طعم این غذا استفاده کنید.
  5. قهوه + گردو + خرما: زمانی که جو دچار در حال پختن است، کمی قهوه دم کرده روی آن بریزید. پس این صبحانه را با خرمای خرد شده و گردوی تفت داده شده تزیین کنید. می‌توانید مقداری موز ورقه شده روی آن قرار دهید.

سخن پایانی 

در این مطلب به طور کامل درباره جو دوسر برای صبحانه توضیح داده شد. جو دو سر که به شکل‌های مختلفی مثل جو دو سر پرک، بلغور جو دو سر و مواردی مانند این در بازار وجود دارد، یکی از بهترین مواد غذایی برای تهیه میان وعده یا صبحانه است. 

مصرف این غذا در وعده صبحانه، به تامین انرژی روزانه شما کمک می‌کند. همچنین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۲ الی ۳ بار در هفته جو مصرف کنید. البته می‌توانید برای تعیین میزان مصرف یا زمان مصرف این ماده غذایی، با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید.

 متخصصان این مجموعه، بهترین روش‌های تهیه جو دوسر را به شما پیشنهاد می‌دهند. همچنین یک برنامه غذایی کامل در اختیار شما قرار خواهند داد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تناسب اندام برسید و بدنی سالم و سلامت داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرز تهیه جو دوسر برای بدنسازی، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه