رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته

رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته

برای افرادی که اضافه وزن شدید دارند، حتی یک کیلو کاهش وزن اهمیت بسیار زیادی دارد. رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته، بیشتر شبیه به یک معجزه است! اگر بتوانید در بازه زمانی ۷ روز چند کیلو وزن کم کنید، به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت نخواهید کرد. در واقع رژیم لاغری ۳ کیلو در یک هفته، نوعی رژیم لاغری سریع است که اغلب متخصصان تغذیه با آن مخالف هستند. 

بزرگترین آرزوی همه افراد این است که در بازه زمانی کوتاهی وزن کم کنند و به تناسب اندام برسند، اما این مسئله نباید به قیمت از دست دادن سلامتی تمام شود. رژیم‌های لاغری سریع، به سلامتی بدن آسیب می‌رسانند و معمولاً با بازگشت وزن همراه هستند. رژیم‌های غذایی یک هفته‌ای، شما را مجبور می‌کنند تا مقدار کالری دریافتی روزانه را تا حد زیادی کاهش دهید.

 این برنامه‌های غذایی به هیچ وجه اصولی نیستند. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نظر کارشناسان درباره رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته چیست؟

نظر کارشناسان درباره رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته چیست؟
نظر کارشناسان درباره رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته چیست؟

قبل از هر چیزی، بهتر است از نظر کارشناسان درباره این رژیم لاغری مطلع شوید. اغلب متخصصان تغذیه معتقد هستند، رژیم‌های غذایی باید اصولی و استاندارد باشند. رژیم‌های اصولی، برنامه‌های غذایی هستند که آسیبی به سلامتی بدن انسان وارد نمی‌کنند. این رژیم‌های غذایی به مرور زمان بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این، اغلب مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را تامین می‌کنند. در نتیجه، شخص در معرض خطر بروز بیماری‌هایی مانند سوء تغذیه قرار نخواهد گرفت.

 در اغلب رژیم‌های لاغری سه کیلو در هفته، میزان مصرف کربوهیدرات تا حد زیادی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، ممکن است برخی مواد مغذی ضروری از برنامه غذایی شخص حذف شود. در بازه زمانی که رژیم‌های لاغری سریع را دنبال می‌کنید، باید از مصرف غذاها و خوراکی‌های ناسالم خودداری کنید.

راهکارهای مناسب برای ۳ کیلو لاغری در هفته

راهکارهای مناسب برای ۳ کیلو لاغری در هفته
راهکارهای مناسب برای ۳ کیلو لاغری در هفته

برای اینکه کاهش وزن چشمگیری طی بازه زمانی یک هفته داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم راهکارهای زیر را امتحان کنید: 

  • مصرف صبحانه سبک 

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش وزن در بازه زمانی یک هفته، مصرف صبحانه سبک است. این مسئله کالری دریافتی روزانه شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به عنوان مثال مصرف ماست یونانی همراه با میوه و پروتئین، جایگزین بهتری نسبت به صبحانه‌های سنگین مثل شکلات، کره و موارد مانند این است.

  • وعده غذایی جایگزین پیدا کنید

تکنیک دیگر این است که به دنبال وعده غذایی جایگزین باشید. نیازی نیست تمامی وعده‌های غذایی خود را حذف کنید. با انجام این کار، بسیاری از مواد مغذی جذب بدن نخواهند شد. همین مسئله باعث بروز بیماری‌های گوناگون می‌شود. به جای آن، می‌توانید وعده‌های غذایی سبک‌تر و مناسب‌تر را انتخاب کنید. به عنوان مثال سوپ، سبزیجات، سالاد، هویج، خیار، گوجه فرنگی و برخی مواد غذایی مانند این، جایگزین مناسبی برای برخی مواد غذایی با کالری بالا هستند.

  • شام سبک میل کنید

راه حل دیگر این است که شام سبک میل کنید و به دنبال یک وعده غذایی سالم و سبک برای شام باشید. بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب افراد مرتکب می‌شوند، این است که غذاهای سرخ کرده و سرشار از کالری را برای وعده غذایی شام انتخاب می‌کنند.

  • کاهش مصرف نمک

از دیگر راهکارهای کاهش وزن ۳ کیلو در هفته، کاهش مصرف نمک است. مصرف بیش از حد نمک، باعث افزایش وزن می‌شود. بنابراین بهتر است میزان مصرف این ماده معدنی را کاهش دهید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، نمک باعث احتباس آب در بدن می‌شود.

  • کاهش مصرف نوشیدنی های الکی و گازدار 

بهتر است مصرف نوشیدنی‌های الکلی و گازدار را کاهش دهید. این نوشیدنی‌ها حاوی مقدار زیادی کالری هستند و ارزش غذایی چندانی ندارند. به همین دلیل اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنید، باید این نوشیدنی‌ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید. به جای آن، میزان مصرف آب را افزایش دهید و نوشیدنی‌های سالم مثل دوغ مصرف کنید. 

  • میزان مصرف کالری را تنظیم کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش وزن 3 کیلویی در بازه زمانی یک هفته، تنظیم میزان مصرف کالری است. برای کاهش وزن، باید میزان مصرف کالری را محدود کنید. یعنی باید کالری کمتری نسبت به حالت عادی مصرف کنید، به عنوان مثال اگر به صورت روزانه ۲۰۰۰ کالری در بدن شما تجزیه می‌شود، باید کمتر از ۲۰۰۰ کالری مصرف کنید. 

در حالت عادی، بدن برای تامین انرژی از گلوکز موجود در خون استفاده می‌کند. اما زمانی که کمتر از ۲۰۰۰ کالری وارد بدن شما شود، بدن از بافت چربی ذخیره شده به عنوان سوخت استفاده خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که میزان مصرف کالری، نباید بیش از حد محدود شود.

  • مصرف وعده های غذایی کوچک

می‌توانید سه وعده غذایی اصلی را به تعداد وعده‌های غذایی کوچک‌تر تقسیم کنید. این وعده‌های غذایی کوچک، به شما کمک می‌کنند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. در این وعده‌های غذایی، باید غذاهای حاوی فیبر و پروتئین مصرف کنید. مدتی طول می‌کشد تا فیبر در بدن شما تجزیه شود.

 بنابراین برای بازه زمانی طولانی‌تری سیر خواهید ماند. با این وجود جالب است بدانید، دیدگاه‌های مختلفی درباره این مسئله وجود دارد. برخی محققان معتقد هستند مصرف وعده‌های غذایی کوچک، باعث افزایش متابولیسم می‌شود. در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند، هیچ ارتباطی بین تعداد وعده‌های غذایی و لاغری وجود ندارد.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

نمونه رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته

همانطور که گفته شد رژیم‌های لاغری سریع مثل رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته، به همه افراد توصیه نمی‌شود و گزینه چندان مناسبی برای رسیدن به تناسب اندام نیست. با این حال برخی افراد مجبور می‌شوند این رژیم‌های غذایی را انتخاب کنند. به طور کلی، توصیه می‌کنیم به شکل خودسرانه برای انتخاب رژیم‌های غذایی سریع اقدام نکنید. 

حتماً با یک متخصص تغذیه یا مربی ورزش مشورت کنید تا بهترین و استانداردترین رژیم غذایی به شما معرفی شود. قبل از شروع رژیم، به فروشگاه بروید و انواعی از مواد غذایی سالم مثل میوه‌ها و سبزیجات را تهیه کنید. 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که رژیم لاغری رایگانی که در اینترنت وجود دارند را دنبال نکنید. اغلب این رژیم‌های غذایی با سبک زندگی و شرایط جسمانی شما سازگاری ندارند. با این حال برای اینکه درک بهتری از رژیم‌های لاغری سریع داشته باشید، در ادامه یک نمونه برنامه رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته را به شما معرفی می‌کنیم: 

  • روز اول

  1. صبحانه یک تکه نان سبوس‌دار، دو قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی، نصف گریپ‌فروت، یک فنجان چای یا قهوه
  2. ناهار یک تکه نان غلات کامل، نصف فنجان تن ماهی، یک فنجان قهوه یا چای
  3. شام هشتاد و پنج گرم گوشت، یک فنجان لوبیا سبز، یک سیب کوچک، نصف موز
  • روز دوم

  1. صبحانه یک تکه نان تست، یک تخم‌مرغ پخته‌ شده، نصف موز
  2. ناهار یک تخم‌مرغ پخته‌ شده، یک فنجان پنیر خامه‌ای، پنج کراکر نمکی
  3. شام دو هات‌داگ بدون نان، نصف فنجان هویج و کلم بروکلی پخته، نصف موز
  • روز سوم

  1. صبحانه یک تکه پنیر چدار، یک سیب، پنج عدد کراکر نمکی
  2. ناهار یک تکه نان تست، یک تخم‌مرغ
  3. شام یک فنجان تن ماهی، نصف موز، یک فنجان بستنی وانیلی
  • روز چهارم

  1. صبحانه یک تکه نان تست، یک قوطی کبریت پنیر، یک عدد گردو
  2. ناهار سبزیجات بخارپز شده، نصف سینه مرغ
  3. شام دو عدد کوکو سبزی، یک عدد گوجه‌فرنگی
  • روز پنجم

  1. صبحانه یک بیسکویت سبوس‌دار، یک فنجان قهوه
  2. ناهار نصف تن ماهی
  3. شام یک عدد سیب‌زمینی پخته همراه با یک عدد گوجه و خیار شور
  • روز ششم

  1. صبحانه یک قاشق کره بادام‌زمینی، یک عدد نان تست
  2. ناهار سه عدد کباب تابه‌ای با گوجه، یک لیوان دوغ
  3. شام یک کاسه متوسط خوراک لوبیا یا عدسی
  • روز هفتم

  1. صبحانه یک عدد موز، یک عدد خرما
  2. ناهار سه ورق کالباس، گوجه و خیار شور، یک لیوان دوغ
  3. شام یک‌کاسه متوسط سوپ سبزیجات

برای رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته به کدام مجموعه مراجعه کنیم؟

مجموعه فیت کلاب یک برنامه غذایی منحصر به فرد در اختیار شما قرار می‌دهد تا نیازی به دنبال کردن رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز نداشته باشید. برخی از مهم‌ترین مزایای رژیم لاغری این مجموعه شامل موارد زیر هستند: 

  • طراحی رژیم اختصاصی، متناسب با هدف و ذائقه شما

رژیم لاغری که توسط مربیان و متخصصان این مجموعه ارائه می‌شود، به صورت اختصاصی برای شما طراحی شده است. قبل از دریافت رژیم غذایی، می‌توانید با متخصصان تغذیه مشورت کنید تا شرایط جسمانی شما، علایق غذایی، سبک زندگی اهداف و مواردی مانند این بررسی شود. سپس متخصصان مجموعه بر اساس تجربیات و دانش خود، بهترین و مناسب‌ترین رژیم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • در دسترس، متنوع و سازگار با سفره ایرانی

برنامه غذایی لاغری این مجموعه، شامل تعداد زیادی غذاهای متنوع و در دسترس است. غذاها ساده هستند و با استفاده از چند ماده اولیه ارزان قیمت و مناسب تهیه می‌شوند. همانطور که می‌دانید، اغلب رژیم‌های لاغری سریع حاوی غذاهای تکراری هستند. این مسئله باعث ناامیدی و دلزدگی شخص می‌شود. اما برنامه غذایی فیت کلاب، بسیار رنگارنگ و اشتهاآور است. بنابراین نیازی نیست در رابطه با این مسئله نگران باشید. 

  • ارتباط مستقیم با کارشناس تغذیه

قبل و بعد از دریافت برنامه غذایی لاغری، می‌توانید با کارشناس تغذیه در ارتباط باشید. اگر سوال خاصی در ذهن دارید، کافی است با کارشناس تماس بگیرید و ابهامات خود را مطرح کنید. کارشناسان این مجموعه تا زمان رسیدن به تناسب اندام و بهبود سلامتی همراه شما هستند. 

  • صرفه جویی در وقت و هزینه

این برنامه غذایی با کمترین هزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. به این ترتیب، همه افراد می‌توانند به تناسب اندام برسند و بدنی سالم داشته باشند. با توجه به اینکه هزینه دریافت رژیم غذایی از اغلب مراکز بالا است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند رژیم‌های رایگان موجود در اینترنت را امتحان کنند. در حالی که این رژیم‌ها چندان استاندارد نیستند و ممکن است با سبک زندگی شما تطابق نداشته باشند.

سخن پایانی رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته

در این مطلب به طور کامل درباره رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته توضیح داده شد. این رژیم لاغری نوعی برنامه غذایی سریع است که به همه افراد توصیه نمی‌شود. تناسب اندام و لاغری، به دغدغه روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است. به همین دلیل، مردم تصمیم می‌گیرند روش‌های کوتاه مدت و سریع مثل رژیم لاغری ۳ کیلو در هفته را انتخاب کنند. این رژیم‌های لاغری با مشکلاتی مثل بازگشت وزن همراه هستند یا به عملکرد اندام‌های داخلی بدن آسیب می‌زنند.

 حتی اگر قصد دارید برنامه‌های کاهش وزن سریع را انتخاب کنید، باز هم لازم است ابتدا با متخصصان تغذیه یا مربیان ورزش مشورت کنید. مربیان و متخصصان مجموعه فیت کلاب، بهترین برنامه غذایی لاغری را در اختیار شما قرار می‌دهند تا نیازی به رژیم‌های لاغری سریع نداشته باشید. متخصصان این مجموعه، نکات لازم برای کاهش وزن را به شما آموزش می‌دهند. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر برای لاغری اقدام کنید و به فرم بدن ایده‌آل خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه