برنامه غذایی برای لاغری زیر نظر متخصص به صورت حرفه‌ای

برای لاغری همیشه ورزش کافی نیست. علاوه بر آن می بایست از یک برنامه غذایی برای لاغری هم استفاده کنید. برنامه هایی که توسط پزشکان متخصص و کلیه افرادی نوشته می شود که در این حیطه مشغول به کار و فعالیت هستند. البته بهتر است از برنامه هایی استفاده کنید که به شکل اصولی نوشته شده اند و همه مسائل را در آن مدنظر قرار داده اند. بدین ترتیب شما می توانید با رعایت کردن آن رنامه غذایی برای لاغری، برای همیشه از شر چاقی و معضلات ناشی از آن خود را برهانید.

برنامه غذایی برای لاغری

 

هر چقدر فردی چاق تر می شود؛ اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. پس باید به فکر استفاده از برنامه غذایی برای لاغری و خلاص شدن از منجلاب چاقی برای خود باشد. نقش اراده آدمی در این زمینه بسیار شایان توجه و پررنگ می باشد. افراد چاق بسیار زیادی هستند که به طور کامل ناامید شده و روزنه ای برای امید به لاغری برای خود باقی نگذاشته اند. در حالی که هر فردی با هر سن و سال و وزنی هم که دارد؛ می تواند لاغری را برای خود به ارمغان آورد. کافیست به اراده خود ایمان آورد و با یک عزم و اراده بسیار قوی و پرصلابت، ضمن تحمل گرسنگی و رژیم های غذایی، شرایط را برای لاغر شدن خود فراهم سازد. بنابراین حتی اگر شما بهترین برنامه غذایی برای لاغری را هم داشته باشید تا اراده لازم را در این زمینه نداشته باشید؛ راه به جایی نخواهید برد. اما به محض اراده برای لاغری، همه چیز برای شما ممکن خواهد شد.

عدم دلبستن به تبلیغات غیر قابل باور و استفاده از یک برنامه غذایی اصولی

در زمینه برنامه غذایی برای لاغری و رژیم غذایی، تبلیغات زیادی شده است. تبلیغاتی که برخی از آن ها فراتر از واقع هستند و با جملات پر رنگ و لعاب خود، حسابی هر فردی را مجذوب خود می کنند. بنابراین نباید به همین راحتی دل به این تبلیغات بست. هر چند که استفاده از یک برنامه غذایی برای لاغری به شکل حرفه ای و اصولی می تواند در کاهش وزن شما بسیار موثر باشد؛ اما باید دانست که برخی از مراکز برای جلب توجه کردن شما دست به هر نوع تبلیغی می زنند. همان طور که گفته شد: اراده هر فردی در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد. پس از آن باید شما از یک برنامه غذایی اصولی و کاملا حساب شده استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که هر فردی برنامه مربوط به خود را دارد که برای وی منحصر به فرد می باشد. بنابراین شما نمی توانید از برنامه غذایی دوست و آشنای خود استفاده کنید و همان نتیجه را هم بگیرید.

برنامه لاغری

در نظر گرفتن مسائل پزشکی در برنامه غذایی برای لاغری

بهتر است برنامه غذایی برای لاغری توسط یک پزشک یا کسی نوشته شود که در زمینه انواع بیماری های مختلف، شناخت کاملی دارد. چرا که برای برخی از افراد چاق که دچار بیماری های گوناگونی هستند؛ خوردن و آشامیدن برخی مواد غذایی ممنوع می باشد. پس نباید هر یک از این موارد ممنوعه را در رژیم غذایی این افراد جای داد. بنابراین اگر شما سابقه بیماری یا حساسیت به غذایی دارید؛ بهتر است حتما نزد یک پزشک ماهر و حاذق بروید و با وی در زمینه چاقی و بیماری خود حتما مشورت کنید. پزشک مربوطه می تواند یک برنامه غذایی برای لاغری را برای شما تهیه و تنظیم نماید که هیچ یک از این موارد ممنوعه در آن به کار گرفته نمی شود. در این برنامه، طبیعتا مواد غذایی دیگری جایگزین خواهند شد. بدین ترتیب ضمن اینکه به بیماری شما با این رژیم غذایی آسیبی وارد نمی آید؛ شما می توانید با رعایت آن لاغر شده و سرزندگی و نشاط را مهمان زندگی جدید خود کنید.

باید و نبایدهای یک برنامه غذایی برای لاغری

در خصوص برنامه غذایی برای لاغری افراد چاق، باید و نبایدهای زیادی وجود دارد. یکی از باورهای غلط در اذهان مردم در این زمینه این است که به طور کامل یک سری مواد غذایی باید از برنامه افراد چاق حذف شود. به گونه ای که این افراد حسابی به مضیقه خواهند افتاد و بایستی یک رژیم غذایی بسیار سخت و طاقت فرسایی را برای لاغری تحمل کنند. در صورتی که امروزه مطالعات جدید حاکی از آن است که چنین برنامه غذایی برای لاغری، پسندیده نیست. شاید حذف برنج و حبوبات، فست فود و غذاهای پر چرب، مواد غذایی فیبردار، انواع غذاهای سرخ کردنی، انواع تنقلات و… می تواند برای لاغر شدن بسیار موثر باشد. اما به جای حذف کلی این مواد غذایی، می توان آن ها را کمتر کرد و رفته رفته یک برنامه غذایی مناسبی را به وجود آورد. اینکه چه چیزی باید خورد و چه چیزی را نباید خورد؛ بایستی متناسب با پارامترهای مختلفی مربوط به هر فرد در برنامه غذایی وی درج گردد.

به جای پرخوری به فکر اضافه کردن میان وعده باشید

پرخوری از عوامل چاقی است. به همین جهت می بایست برنامه غذایی برای لاغری، به گونه ای نوشته شود که شما را از شر این چاقی و معضلات ناشی از آن نجات دهد. اگر در هر وعده پرخوری کنید و فردی کم تحرک باشید؛ رفته رفته انواع بیماری هایی نظیر: بیماری های قلبی، سرطان، سکته مغزی، دیابت و… به سراغ شما خواهد آمد. بنابراین لزومی ندارد شما وعده های غذایی سه گانه خود را حذف کنید. هر چند که در اذهان برخی افراد این گونه جا افتاده که اگر یک وعده غذایی حذف شود؛ سریعتر لاغر خواهیم شد. به جای اینکه وعده های غذایی خود را زیاد بخورید؛ بهتر است از میان وعده استفاده کنید. با میان وعده های مغذی سوخت و ساز بدن افزایش یافته و قند خون نیز به ثبات می رسد. از چربی های سالم مثل: آجیل، میوه های خشک، سیب، بادام زمینی و انواع مغزها و حتی انواع پروتئین ها می توانید در میان وعده در برنامه غذایی برای لاغری خود استفاده کنید.

به جای حذف کامل چربی و کربوهیدرات، عادت غذای را تغییر دهید

همواره توصیه می شود که برنامه غذایی برای لاغری به دست یک فرد متخصص سپرده شود تا وی با توجه به شناخت انواع مواد غذایی اقدام به نوشتن برنامه کند. در این صورت چنین فردی می تواند با توجه به نیاز بدن به انواع چربی و کربوهیدرات، بهترین برنامه را بنویسد. در حالی که برخی از مردم گمان می کنند با حذف کامل چربی و کربوهیدرات و موادی از این دست می توانند سریعتر لاغر شوند. چربی ها سبب جلوگیری از بیماری های قلبی و جذب ویتامین ها در بدن می شوند. کربوهیدرات ها هم هر چند که سبب افزایش وزن می شوند. اما حذف کامل آن ها اشتباه است. منظور انواع نان سبوس دار و موادی دارای فیبر زیاد هستند که باید کمتر استفاده شوند. پس به جای حذف کامل هر یک از این موارد، باید در تلاش بود تا عادت غذایی خود را تغییر دهید و خود را با آن مانوس سازید. بدین ترتیب یک گام به هدف خود نزدیک تر می شوید.

برنامه رژیم غذایی

رعایت برنامه غذایی برای لاغری در کنار فعالیت بدنی در طول روز

باید در نظر داشته باشید که زمانی شما از برنامه غذایی برای لاغری نتیجه می گیرید که در طول روز هم فعالیت بدنی داشته باشید. اگر شما رژیم غذایی خوبی هم داشته باشید؛ ولی همچنان کم تحرک و بی رمق باشید؛ راه به جایی نخواهید برد. بنابراین بهتر است فعالیت بدنی و بدنسازی و ورزش را هم در کنار رژیم غذایی خود داشته باشید تا بتوانید لاغرتر شوید. ما در مجموعه فیت کلاب شما را در این زمینه یاری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

برنامه تمرین
مقالات ویژه