جو پرک برای چاقی صورت

جو پرک برای چاقی صورت

جو پرک یکی از بهترین مواد غذایی برای چاقی و رسیدن به تناسب اندام است. این ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. به همین دلیل می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم سازد. جو پرک فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن کمک به افزایش یا کاهش وزن است. 

تاثیر جو بر افزایش کاهش وزن، بر عوامل مختلفی مثل میزان مصرف جو یا نحوه مصرف آن بستگی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند، جوپرک باعث چاقی صورت می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره این مسئله توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فواید جو پرک 

قبل از اینکه درباره جو پرک برای چاقی صورت توضیح دهیم. اطلاعاتی درباره تاثیر این ماده غذایی بر بهبود سلامتی بدن ارائه خواهیم داد. جو فواید بسیار زیادی دارد. برخی از مهمترین فواید این ماده مغذی شامل موارد زیر هستند: 

  • سرشار از بسیاری از مواد مغذی

یکی از مهم‌ترین فواید جو پرک، این است که سرشار از مواد معدنی، ویتامین و ترکیبات گیاهی مفید می‌باشد. این ماده غذایی به راحتی در دسترس است و برای تهیه انواعی از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جو به صورت غلات کامل نیز مصرف می‌شود. در چنین شرایطی می‌تواند سرشار از فیبر، منگنز و سلنیوم باشد.

 همچنین مطالعات نشان داده است، مقدار قابل توجهی مس، فسفر، منیزیم و نیاسین در جو پرک وجود دارد. یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در جو لیگنان‌ها هستند. این ترکیبات نوعی آنتی اکسیدان هستند که التهابات بدن را کاهش می‌دهند و از ابتلا به بیماری‌های سرطانی یا بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند. این ماده مانند بسیاری از مواد غذایی، حاوی ترکیباتی است که باعث بهبود هضم غذا می‌شوند.

  • گرسنگی را کاهش می دهد 

یکی دیگر از مهم‌ترین فواید جو پرک، این است که باعث کاهش گرسنگی می‌شود. این ماده تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن و لاغری دارد. البته همانطور که گفته شد، تاثیر جو بر لاغری و چاقی به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال مطالعات نشان می‌دهد، این ماده غذایی باعث افزایش احساس سیری می‌شود.

 در نتیجه شخص تمایلی برای مصرف میان وعده‌های ناسالم و خوراکی‌های مضر نخواهد داشت. همین مسئله باعث کاهش وزن می‌شود. فیبر موجود در جو، باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود. جو پرک حاوی ترکیباتی به نام فیبر محلول است. یکی از مهم‌ترین فیبر محلول موجود در این ماده غذایی، بتاگلوکان نام دارد. 

این ماده بعد از ورود به روده، به یک ماده ژل‌مانند تبدیل می‌شود و باعث کاهش فرایند هضم و جذب مواد غذایی خواهد شد. در نتیجه، به احساس سیری و کاهش اشتها کمک می‌کند. تاکنون پژوهش‌های گوناگونی درباره تاثیر این ماده بر فرایند هضم غذا انجام شده است. نتیجه ۴۴ پژوهش مختلف نشان می‌دهد، فیبرهای محلول موجود در جو باعث کاهش چربی‌های شکمی می‌شوند و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند.

  • ممکن است از سنگ کیسه صفرا جلوگیری کند 

از مهم‌ترین فواید جو پرک، این است که از تولید کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. مقدار زیادی فیبر در جو وجود دارد که باعث تقویت کبد می‌شود و از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری خواهد کرد. سنگ کیسه صفرا نوعی ذره جامد است که به صورت خود به خود در کیسه صفرا تشکیل می‌شود. کیسه صفرا یک اندام کوچک است که در زیر کبد قرار دارد و باعث تولید اسیدهای صفراوی می‌شود.

 بدن از اسیدهای صفراوی برای هضم چربی استفاده می‌کند. در اغلب موارد، تشکیل سنگ کیسه صفرا با علائم خاصی همراه نیست. در برخی اوقات، ممکن است سنگ‌های صفراوی بزرگ شوند و در مجرای کیسه صفرا به دام بیافتند. در چنین شرایطی، شخص درد شدیدی را احساس خواهد کرد. شاید پزشک مجبور شود از روش‌هایی مانند جراحی برای برداشتن کیسه صفرا استفاده کند. 

  • بررسی تاثیر فیبر نامحلول بر سنگ کیسه صفرا

فیبر نامحلول موجود در جو، باعث از بین رفتن سنگ کیسه صفرا می‌شود. برای اثبات این مسئله، یک پژوهش گسترده انجام شد. نتیجه این مطالعه نشان داد بانوانی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد کمتر از سایر مردم در معرض خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا قرار می‌گیرند. همچنین یک مطالعه نشان داد هر ۵ گرم فیبر نامحلول، خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. 

  • بتا گلوکان موجود در جو ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند 

یکی دیگر از فواید جو پرک، این است که باعث کاهش سطح کلسترول بد بدن می‌شود. بتا گلوکان موجود در جو، به اسیدهای صفراوی متصل می‌شود. به این ترتیب، می‌تواند سطح کلسترول نامناسب بدن را کاهش دهد. بدن انسان از کلسترول برای تولید اسید صفراوی استفاده می‌کند. اسیدهای صفراوی در نهایت از طریق مدفوع خارج می‌شوند.

 در نتیجه مقدار زیادی کلسترول برای تولید اسید صفراوی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین مسئله باعث کاهش کلسترول موجود در جریان خون می‌شود. همانطور که می‌دانید، کاهش چربی خون ارتباط مستقیمی با کاهش وزن و حفظ سلامت بدن دارد. برای اثبات این مسئله، از تعدادی از آقایان درخواست شد تا رژیم‌های غذایی سرشار از گندم کامل و برنج قهوه‌ای یا جو را دنبال کنند.

 تمامی شرکت کنندگان به بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا مبتلا بودند. بعد از گذشت ۵ هفته، سطح کلسترول خون صحبت کنندگان تا ۷ درصد کاهش یافته بود. علاوه بر این، ترکیبات موجود در جو باعث افزایش سطح خوب بدن می‌شوند و تاثیر بسیار زیادی بر بهبود عملکرد قلبی عروقی دارند. 

نحوه مصرف جو پرک برای چاقی صورت

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چگونه جو پرک را برای چاقی صورت مصرف کنیم؟ نحوه مصرف این ماده برای چاقی، با نحوه مصرف آن برای لاغری کاملاً متفاوت است. افرادی که قصد افزایش وزن دارند یا به صورت چاق و پر علاقه دارند، می‌توانند جو پرک را همراه با ترکیبات غذایی چاق کننده مصرف کنند.

 به عنوان مثال می‌توان جو را همراه با موز، شکلات یا ترکیباتی مانند این مصرف کرد. البته مصرف بیش از حد جو و ترکیبات چاق کننده نتیجه معکوس دارد و باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود. بنابراین بهتر است برای آگاهی از طریقه مصرف جو دو سر برای چاقی صورت، با متخصصان تغذیه مشورت کنید. یکی از بهترین روش‌ها این است که جو را همراه با شیر خامه‌ای، آجیل، گردو، بادام، میوه خشک یا مغزها میل کنید. می‌توان این ماده غذایی را برای وعده صبحانه یا به عنوان میان وعده مصرف کرد.

نحوه افزایش کالری جو پرک برای چاقی صورت

می‌توانید کالری غذای تهیه شده با جو پرک را با استفاده از چند راهکار ساده افزایش دهید. در ادامه برخی از این راهکارها را به شما معرفی می‌کنیم: 

  • ترکیب جو با پروتئین

یکی از روش‌های چاق شدن صورت با استفاده از جو پرک، ترکیب کردن این ماده غذایی با پروتئین است. پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد مغذی بدن است که برای انجام واکنش‌های شیمیایی درون بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، نقش مهمی در ساخت عضله و ماهیچه دارد. بنابراین اضافه کردن مواد غذایی پروتئینی به جو پرک، باعث افزایش وزن و چاقی صورت می‌شود.

 به عنوان مثال می‌توان این ماده غذایی را با شیر ترکیب کرد. اما اگر قصد دارید یک غذای فوق‌العاده مقوی و پروتئینی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مکمل‌های پروتئینی استفاده کنید. در حال حاضر، بسیاری از مکمل‌های پروتئینی با طعم‌های مختلف در بازار موجود هستند و به راحتی با جو پرک ترکیب می‌شوند.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

  • ترکیب جو با قند

روش دیگر استفاده از جو پرک برای چاقی صورت، ترکیب کردن این ماده با قند است. می‌توانید این ماده غذایی را با هر نوع ماده شیرین دیگری ترکیب کنید. البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد گلوکز و قند باعث افزایش وزن می‌شود و خطر بروز بیماری دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد. اگرچه مقدار کمی کربوهیدرات برای تامین انرژی بدن ضروری است، اما نباید به صورت بی‌رویه مصرف شود. می‌توانید از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل استفاده کنید. 

  • ترکیب جو پرک با چربی

جو پرک به راحتی با مواد غذایی حاوی چربی ترکیب می‌شود. چربی کالری بسیار بالایی دارد. به همین دلیل، باعث افزایش وزن و چاقی صورت خواهد شد. البته مصرف بیش از حد چربی‌های سالم توصیه نمی‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از مواد مصرف مواد غذایی حاوی چربی، با متخصصان تغذیه مشورت کنید. می‌توان جو پرک را همراه با کره نارگیل یا کره بادام زمینی مصرف کرد. این وعده غذایی نه تنها بسیار لذیذ است، بلکه به چاق شدن کمک می‌کند. 

زمان مصرف جو پرک برای چاقی

یکی دیگر از مهم‌ترین سوالاتی که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، زمان مصرف جو پرک برای چاقی صورت است. متخصصان تغذیه معتقد هستند، بهترین زمان مصرف جو پرک برای چاقی قبل از خواب و در وعده صبحانه است. البته می‌توانید این ماده غذایی را به عنوان میان وعده نیز مصرف کنید. همانطور که گفته شد، جو به راحتی با ترکیبات غذایی مانند شیر و شکلات ترکیب شده و به عنوان میان وعده مصرف می‌شود.

تهیه صبحانه چاق کننده با جو پرک

بهتر است برای چاق شدن صورت و بدن، با متخصصان تغذیه مشورت کنید. اما برای اینکه درک بهتری از نحوه مصرف این ماده غذایی برای چاقی صورت داشته باشید، در ادامه یکی از دستورالعمل‌های تهیه صبحانه چاق کننده با جو پرک را برای شما بیان می‌کنیم. برای تهیه این صبحانه، به مقداری جو پرک، مربا و تخمه آفتابگردان نیاز دارید. 

در مرحله اول، مقداری جو پرک را در یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مقداری آب به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا جو به طور کامل پخته شود. در مرحله بعد، جو را درون کاسه بریزید. سپس صبر کنید تا مواد غذایی موجود در ظرف خنک شود. مقدار کمی مربا به آن اضافه کنید. در مرحله آخر، می‌توانید مقداری تخمه آفتابگردان روی جو بریزید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره جو پرک برای چاقی صورت توضیح داده شد. جو یکی از بهترین مواد غذایی است که به شکل‌های مختلف مثل جو دو سرپرک، بلغور جو دوسر و مواردی مانند این در بازار وجود دارد. اخیرا این ماده مغذی طرفداران بسیار زیادی در بین ورزشکاران و بدنسازان پیدا کرده است. 

زیرا بسیاری از گروه‌های غذایی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد. به عنوان مثال سرشار از مواد معدنی، ویتامین، فیبر و مواردی مانند این است. یکی از مهم‌ترین مزایای جو پرک این است که به راحتی با سایر مواد غذایی ترکیب می‌شود. به عنوان مثال افرادی که قصد دارند صورت یا بدن چاق داشته باشند، می‌توانند جو پرک را همراه با مواد غذایی چاق کننده مصرف کنند. 

نحوه مصرف و زمان مصرف این ماده، تاثیر بسیار زیادی بر چاقی و لاغری دارد. به عنوان مثال اگر جو پرک را همراه با ترکیبات غذایی چربی سوز مصرف کنید، کاهش وزن خواهید داشت. علاوه بر این مصرف جو در وعده غذایی صبحانه، به کاهش وزن کمک می‌کند. زیرا باعث افزایش احساس سیری می‌شود و کالری و دریافتی روزانه شما را کاهش می‌دهد. 

برای آگاهی از زمان مصرف جو دوسر برای چاقی صورت، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان این مجموعه، بهترین برنامه غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بدنی سالم و خوش فرم داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جو برای چاقی صورت، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید

One Response

  1. سلام عالیه اگه صورت رو چاق کنه یا حداقل ازاین وضعیت دربیاد برای چاق شدن چی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه