جینسینگ برای چاقی

جینسینگ برای چاقی

جینسینگ یک گیاه مشهور و شناخته شده است که با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، این گیاه فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد و به درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها کمک می‌کند. تاکنون آزمایشات بالینی گوناگونی درباره خواص این ماده انجام شده است. نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد، جینسینگ باعث کاهش علائم بیماری دیابت، پوکی استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. 

علاوه بر این، می‌تواند بر چاقی لاغری تاثیر بگذارد و باعث کاهش یا افزایش وزن شود. این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و التهابات بدن را کاهش می‌دهد. دو نوع جینسینگ مشهور شامل جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی هستند که هر دو برای افزایش انرژی بدن، کاهش سطح قند خون، کاهش کلسترول، کاهش استرس، تقویت قوای جنسی، درمان دیابت و بهبود آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

در ادامه  این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره جنسینگ برای چاقی توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید 

جینسینگ چیست؟

جینسینگ چیست؟
جینسینگ چیست؟

قبل از اینکه درباره جینسینگ برای چاقی توضیح دهیم، ابتدا باید ببینید این گیاه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. نام این گیاه انگلیسی است و از کلمه رِنشِن (رِن به معنی مرد و شِن به معنی ریشه) گرفته شده است. زیرا ریشه‌های این گیاه دو شاخه است و شبیه به پاهای انسان می‌باشد. این گیاه از صدها سال قبل به عنوان یک ماده دارویی مفید مصرف می‌شود.

 گیاه جینسینگ برای اولین بار در کوهستان‌های شمالی چین پیدا شد. اولین زمان مصرف این گیاه در حدود ۵۰۰۰ سال پیش است. مردم چین برای بازه زمانی مشخصی از این ماده برای تهیه غذا استفاده می‌کردند. بعد از آن، یک شخص متوجه شد که ریشه این گیاه نباید به عنوان غذا مصرف شود و دارای خواص درمانی است. 

همین مسئله باعث شد تا گیاه جینسینگ طرفداران بسیار زیادی پیدا کند و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. تا جایی که پادشاهان چینی به ازای خرید این گیاه، طلا و جواهرات زیادی به فروشنده می‌دادند.

آیا جینسینگ چاق کننده است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که آیا جینسینگ چاق کننده است؟ تاکنون تحقیقات گوناگونی روی تاثیر این ماده بر کاهش وزن یا افزایش وزن انجام شده است. برخی متخصصان تغذیه معتقد هستند، جنسینگ تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارد. زیرا به بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند. 

همچنین برخی مطالعات نشان داده است، جینسینگ از افزایش وزن شدید جلوگیری می‌کند و باعث بهبود پروفایل لیپیدی سرم خونی در آزمایشات حیوانی می‌شود. اما تاثیر آن بر چاقی هنوز مشخص نیست. برخی محققان معتقد هستند، عصاره این گیاه در برخی افراد نتیجه معکوس دارد و باعث افزایش وزن می‌شود. البته تاثیر آن چندان زیاد نیست. 

با این وجود اغلب مطالعات نشان می‌دهد، مصرف این گیاه باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می‌شود. افزایش متابولیسم گلوکز و اسیدهای چرب، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و کاهش وزن، از مهم‌ترین خواص گیاه هستند. با این وجود، برخی رسانه‌ها تبلیغات دروغین درباره تاثیر این ماده بر افزایش وزن منتشر می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف آن، با متخصصان تغذیه مشورت کنید.

عوارض مصرف بیش از حد جینسینگ برای چاقی 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، این ماده گیاهی باعث افزایش وزن می‌شود. مصرف بیش از حد جینسینگ نه تنها تاثیری بر چاقی ندارد. بلکه باعث بروز عوارض گوناگون خواهد شد. برخی از مهم‌ترین عوارض مصرف بیش از حد جنسینگ شامل موارد زیر هستند: 

  • سردرد 
  • بی‌قراری 
  • ناراحتی معده 
  • مشکلات قاعدگی (مانند خونریزی غیرمعمول واژن) 
  • درد سینه 
  • تهوع 
  • سرگیجه 
  • افزایش یا کاهش فشارخون 
  • عصبی‌بودن تغییرات خلقی 
  • تپش قلب 
  • بثورات پوستی 
  • خارش 
  • تورم (به‌ خصوص در ناحیه صورت، زبان و گلو) 
  • مشکلات تنفسی

روش مصرف و میزان مصرف جینسینگ برای چاقی 

به نظر نمی‌رسد که جینسینگ برای چاقی مفید باشد. به همین دلیل، بهتر است برای مصرف این گیاه با متخصصان تغذیه مشورت کنید. در حال حاضر، تعداد زیادی از قرص‌ها، پودرها و مکمل‌های این گیاه در بازار وجود دارند. تولید کنندگان این مکمل‌ها مدعی هستند، جینسینگ باعث افزایش وزن می‌شود. 

دستورالعمل مصرف قرص‌ها یا مکمل‌ها به این صورت است که باید دو مرتبه در روز قبل از و شام مصرف شوند. با این حال، به هیچ وجه نباید به شکل خودسرانه برای مصرف این ماده اقدام کنید. همچنین مصرف طولانی مدت آن توصیه نمی‌شود.

چه کسانی مجاز به مصرف جینسینگ برای چاقی نیستند؟ 

جالب است بدانید، برخی افراد به جینسینگ آلرژی دارند و واکنش آلرژیک نشان می‌دهند. به همین دلیل بهتر است قبل از تهیه این ماده و مصرف آن، از بابت این مسئله مطمئن شوید. این ماده نباید در دوران بارداری و شیردهی مصرف شود. همچنین اگر به مشکلات زیر دچار هستید، مصرف این ماده توصیه نمی‌شود: 

  1. فشارخون بالا یا پایین 
  2. مشکلات قلبی (مانند ریتم غیرطبیعی قلب، روماتیسم قلب) 
  3. مشکلات خونریزی و انعقاد خون 
  4. مشکلات روانی (خلق خاص یا اختلال (اسکیزوفرنی)) اختلالات سیستم ایمنی (مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید، مولتیپل اسکلروزیس) 
  5. بیماری‌هایی که ناشی از اختلال استروژن هستند (مانند آندومتریوز، فیبروم رحم، سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان) 
  6. بیماری‌های کلیوی

فواید جینسینگ برای سلامتی

فواید جینسینگ برای سلامتی
فواید جینسینگ برای سلامتی

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

این گیاه علاوه بر اینکه بر چاقی و لاغری تاثیر می‌گذارد، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید جینسینگ برای سلامتی را بیان می‌کنیم:

  • افزایش انرژی 

یکی از مهم‌ترین فواید این ماده برای سلامتی، افزایش انرژی بدن است. ترکیبات موجود در این گیاه، به بهبود فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی کمک می‌کند. همچنین از ضعف یا خستگی شدید جلوگیری خواهد کرد. برای اثبات این مسئله، یک مطالعه معتبر روی ۲۱ مرد و ۶۹ زن انجام شد.

 نتیجه مطالعه نشان داد، گیاه جنیسینگ تاثیر بسیار زیادی بر کاهش خستگی مزمن دارد. علاوه بر این، یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ انجام شد. این مطالعه روی بیماران سرطانی انجام گرفت و نتیجه آن نشان داد، جینسینگ خستگی شدید ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد.

  • بهبود حافظه 

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای مصرف این ماده برای سلامتی، بهبود حافظه است. در سال ۲۰۱۸، چندین مطالعه صحت این ادعا را ثابت کردند. این مطالعات در مقیاس انسانی و حیوانی انجام شدند. نتایج پژوهش‌ها نشان داد، جنسینگ باعث کاهش استرس اکسیداتیو می‌شود و به بهبود عملکرد حافظه کمک می‌کند. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۶ تحقیقاتی درباره تاثیر جنسینگ قرمز کره‌ای بر حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر انجام شد. این مطالعه روی ۱۴ نفر مرد و ۱۱ زن انجام گرفت.

 تمامی بیماران در بازه سنی بین ۷۰ تا ۷۵ سال قرار داشتند. از بیماران خواسته شد تا به صورت روزانه ۴ گرم جنسینگ قرمز کره‌ای مصرف کنند و این کار را تا ۱۲ هفته ادامه دهند. نتیجه مطالعه نشان داد، مصرف جنسینگ قرمز کره‌ای باعث بهبود عملکرد لوب پیشانی مغز می‌شود. علاوه بر این ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این ماده، باعث کاهش التهابات مغزی می‌شوند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

  • درمان اختلال نعوظ 

جنسینگ یک ماده گیاهی مفید برای درمان اختلال نعوظ در آقایان است. اخیراً یک پژوهش درباره تاثیر جینسینگ قرمز بر اختلال نعوظ انجام شده است. نتیجه این مطالعات نشان داد، گیاه جنیسینگ تاثیر بسیار زیادی بر تقویت قوای جنسی آقایان دارد.

 علاوه بر این، یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ درباره همین مسئله انجام شد. این پژوهش روی ۱۱۹ مرد مبتلا به اختلال نعوظ انجام گرفت. این مطالعه تا ۸ هفته ادامه پیدا کرد. نتیجه مطالعه نشان داد، عصاره جینسینگ باعث بهبود عملکرد جنسی می‌شود.  البته هنوز باید تحقیقات بیشتری درباره این مسئله انجام شود.

  • پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا 

از دیگر خواص این ماده، پیشگیری از بیماری آنفولانزا است. تحقیقات انجام شده درباره اثرات جینسینگ بر موش‌ها نشان می‌دهد، ارتباط مستقیمی بین درمان بیماری آنفولانزا و مصرف جینسینگ وجود دارد. نتایج یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد، عصاره جینسینگ قرمز باعث درمان سلول‌های آلوده به ویروس آنفولانزا در ریه انسان می‌شود. البته هنوز مکانیسم عمل این گیاه در بدن مشخص نیست.

  • کاهش قند خون 

جینسینگ یک گیاه فوق‌العاده برای کاهش قند خون است. برای اثبات این مسئله، یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ انجام شد. نتیجه مطالعه نشان داد، گیاه جینسینگ به کاهش قند خون و درمان دیابت کمک می‌کند. علاوه بر این، یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۴ انجام شد. نتیجه این پژوهش نشان داد ترکیبات موجود در این گیاه، باعث کاهش قند خون می‌شوند. 

  • مقابله با سرطان

این گیاه تاثیر بسیار زیادی بر درمان سرطان دارد. پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد، قرص جینسینگ باعث کاهش علائم بیماری‌های سرطانی می‌شود. همانطور که گفته شد، این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است. به طور کلی مواد غذایی که حاوی آنتی اکسیدان باشند، می‌توانند التهابات بدن را از بین ببرند و به درمان سرطان کمک کنند. در بیماری سرطان، سلول‌ها به صورت غیر عادی رشد می‌کنند و تقسیم می‌شوند. می‌توانید با مصرف عصاره این گیاه، از رشد غیر طبیعی سلول‌ها جلوگیری کنید.

طریقه مصرف پودر جینسینگ

نحوه مصرف پودر جینسینگ برای چاقی، لاغری یا درمان بیماری‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنیم این گیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زیرا به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. می‌توان این ماده را به صورت خام یا بخارپز شده مصرف کرد. همچنین می‌توانید گیاه جینسینگ را دم کنید و به عنوان دمنوش مصرف کنید. 

برای انجام این کار، مقداری آب جوش در یک ظرف بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا دمای آب کاهش یابد. سپس پودر جینسینگ یا ریشه آن را به آب اضافه کنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا دم بکشد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که جینسینگ نباید جوشانده شود. زیرا هنگام جوشیدن، ماده سمی آزاد می‌کند.

 می‌توانید ماده را به صورت پودر، کپسول یا روغن مصرف کرد. اگر تمایلی برای مصرف مکمل‌ها یا قرص‌های حاوی جنسینگ ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این گیاه را به سوپ اضافه کنید. علاوه بر این متخصصان تغذیه معتقد هستند، این ماده باید قبل از وعده غذایی مصرف شود تا جذب بهتری در بدن داشته باشد. اگر جینسینگ را به رژیم غذایی خود اضافه کرده‌اید، بهتر است طی روز به اندازه کافی کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید.

سخن پایانی 

در این مطلب به طور کامل درباره جینسینگ برای چاقی توضیح داده شد. این گیاه یکی از گیاهان بومی چین و کشورهای آسیای شرقی است. البته در حال حاضر، در برخی کشورهای ایالات متحده آمریکا نیز کشت می‌شود. گیاه جینسینگ انواع مختلفی دارد و به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. به عنوان مثال دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشد و التهابات بدن را کاهش می‌دهد. 

همچنین باعث بهبود عملکرد حافظه می‌شود. برخی مطالعات نشان می‌دهد، جینسینگ تا حدودی بر کاهش یا افزایش وزن موثر است. این ماده باعث افزایش انرژی بدن، افزایش متابولیسم و سوخت و ساز یا کاهش اشتها می‌شود. به همین دلیل ممکن است بر کاهش وزن موثر باشد. اما لازم است تحقیقات بیشتری درباره تاثیر این ماده بر افزایش وزن انجام شود.

 اگر رژیم‌های افزایش وزن را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن وزن خود به متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مراجعه کنید. متخصصان این مجموعه، بهترین زمان مصرف قرص جینسینگ را به شما اطلاع می‌دهند تا به وزن ایده‌آل خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طریقه مصرف پودر جینسینگ برای چاقی صورت یا سلامتی، بهتر است با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

4 Responses

    1. منبع خاصی کلا ذکر نشده ولی از عطاری ها میتواند مرغوب ترین محصول را تهیه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه