پودر لاغری چیست؟ چه زمانی از پودر لاغری استفاده کنیم؟ 

پودر لاغری چیست؟ چه زمانی از پودر لاغری استفاده کنیم؟ 

اغلب افراد سعی می‌کنند ساده‌ترین روش را برای لاغر شدن انتخاب کنند. روش‌های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. یکی از راهکارهایی که اغلب افراد به سراغ آن می‌روند، مصرف پودرهای لاغری است. پودرهای لاغری در برندهای مختلف وارد بازار می‌شوند و به فروش می‌رسند.

 شرکت‌های تولید کننده این پودرها معتقد هستند، پودرهای لاغری می‌توانند جایگزینی برای وعده‌های غذایی سالم باشند تا به لاغری و کاهش وزن کمک کنند. اما آیا این تبلیغ صحت دارد یا صرفاً برای کسب درآمد بیشتر بیان می‌شود؟ اغلب تولید کنندگان پودرهای لاغری ادعا می‌کنند، این محصولات از عصاره‌های طبیعی ساخته شده‌اند و باعث بروز عوارض نمی‌شوند. 

علاوه بر این، ادعا می‌کنند که کاهش وزن با مصرف پودرهای لاغری تضمینی است. نحوه مصرف پودرها نیز با توجه به نوع پودر متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است همراه با شیر کم چرب میل شود. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره این پودرها و ویژگی‌های آن‌ها توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پودر لاغری چیست؟

پودر لاغری یک مکمل غذایی است که برای کاهش وزن مصرف می‌شود. اغلب متخصصان تغذیه معتقد هستند، پودرهای لاغری با فرمولاسیون سینرژیک ساخته می‌شوند. یعنی تمام ترکیبات سازنده پودرها همزمان با یکدیگر کار می‌کنند. بنابراین ترکیب کلی، ارزش غذایی بیشتری نسبت به هر یک از ترکیبات جداگانه دارد. 

این پودرها ممکن است به کاهش کالری دریافتی روزانه شما کمک کنند. پودر لاغری با عنوان پودر کاهش وزن یا پودر رژیمی نیز شناخته می‌شود و باعث افزایش متابولیسم یا کاهش اشتها خواهند شد. علاوه بر این تا حدودی به چربی سوزی کمک می‌کنند. معمولاً این پودر را همراه با آب یا اسموتی و نوشیدنی مصرف می‌کنند.

چه زمانی از پودر لاغری استفاده کنیم؟ 

مهم‌ترین سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چه زمانی از پودر لاغری استفاده کنیم؟ زمان مصرف یا نحوه مصرف این پودرها باید توسط متخصصان تغذیه تعیین شود. البته از نظر بسیاری از متخصصان تغذیه، پودرهای لاغری گزینه‌های مناسبی برای لاغری نیستند و تاثیر چندانی بر کاهش وزن ندارند. جالب است بدانید، اغلب این پودرها حاوی کافئین هستند. 

بنابراین باید در زمان صبح از فرا رسیدن عصر مصرف شوند. مگر اینکه قصد داشته باشید هنگام عصر فعالیت‌های بدنی انجام دهید. با این حال، نیاز است برای نحوه مصرف پودرهای لاغری با متخصصان و پزشکان مشورت کنید. این پودرها طعم‌های مختلفی دارند و درصد کافئین آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال دارای طعم پرتقالی، قهوه، تمشک و مواردی مانند این هستند.

فواید پودر لاغری برای سلامتی 

 

فواید پودر لاغری برای سلامتی 
فواید پودر لاغری برای سلامتی

در لاغری دارای مزایا و معایبی است. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید پودر لاغری برای سلامتی را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • انرژی بیشتر در طول رژیم

یکی از مهم‌ترین فواید مصرف این پودرهاژ این است که انرژی لازم برای انجام دادن برخی فعالیت‌های روزمره تامین می‌شود. با کاهش کالری دریافتی روزانه، انرژی بدن نیز کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه ممکن است شخص احساس خستگی شدید داشته باشد. کمبود کالری تاثیر بسیار زیادی بر خلق و خو و انرژی بدن دارد. ممکن است پودرهای لاغری بر کاهش خستگی تاثیرگذار باشند و انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم کنند.

 همانطور که گفته شد، این پودرها حاوی مقدار مشخصی کافئین هستند. کافئین موجود در پودرهای لاغری، به تامین انرژی بدن کمک می‌کند و از خستگی شدید جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، به شخص کمک می‌کند تا به رژیم غذایی لاغری پایبند باشد. یعنی مقاومت شما را در مقابل وسوسه‌های غذایی افزایش می‌دهد و بر احساس سیری موثر است.

  • تمرکز بیشتر

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای پودرهای لاغری، این است که باعث افزایش تمرکز می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، کافئین نقش مهمی در افزایش تمرکز دارد. اگر در هر وعده غذایی بین ۵۰ تا ۷۵ میلی‌گرم کافئین مصرف شود، قدرت ذهنی افزایش پیدا خواهد کرد. این مسئله برای افرادی که در حال تحصیل هستند یا مشاغل پیچیده و محاسباتی را انجام می‌دهند، بسیار حائز اهمیت است.

  • حمایت از سیستم ایمنی بدن

کاهش وزن سریع یا رژیم‌های غذایی نامناسب و ناکافی، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند. پودرهای لاغری حاوی ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین C و انواع ویتامین‌های گروه B هستند. این ویتامین‌ها تاثیر بسیار زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارند و به شما کمک می‌کنند تا رژیم غذایی خود را حفظ کنید.

  • بهبود عملکرد ورزشی

در برخی از محصولات از ترکیباتی به نام کراتین استفاده شده است. این ترکیبات می‌توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند و باعث بهبود عملکرد ورزشی شوند. به عنوان مثال به ورزشکاران کمک می‌کنند تا تمرینات کوتاه با شدت بالا مثل طناب زدن یا دو سرعتی را با انرژی بیشتری انجام دهند. جدا از این مسئله، بر تجزیه کالری‌ اضافی بدن موثر هستند.

نگاهی به فهرست مواد تشکیل دهنده پودرهای لاغری 

نگاهی به فهرست مواد تشکیل دهنده پودرهای لاغری 
نگاهی به فهرست مواد تشکیل دهنده پودرهای لاغری

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

برای تهیه پودر لاغری از مواد اولیه مختلف استفاده می‌شود. در ادامه برخی از مشهورترین ترکیبات تشکیل دهنده این پودرها را برای شما بیان می‌کنیم. توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از ترکیبات زیر در برخی برندها وجود نداشته باشند.

  • کراتین

  کراتین برای انجام دادن تمرینات ورزشی با شدت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام دادن این تمرینات به استقامت بدنی بالایی نیاز دارید. کراتین می‌تواند به حفظ استقامت و پایداری بدن کمک کند.

  • بتا آلانین

یکی دیگر از مهم‌ترین ترکیباتی که برای تولید پودرهای لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد، بتا آلانین است. البته ممکن است این ماده در تمامی محصولات وجود نداشته باشد.

  • منیزیم

 منیزیم برای بهبود خلق و خو و تامین انرژی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • طعم دهنده طبیعی

 برای اینکه پودرهای لاغری به راحتی مصرف شوند، هنگام ساخت آن‌ها از برخی طعم دهنده‌های طبیعی استفاده خواهد شد. برخی از طعم دهنده‌ها شامل گیلاس، پرتقال، قهوه و مواردی مانند این هستند.

  • اسید غذایی

 این ماده باعث بهبود عملکرد آنتی اکسیدان‌های بدن می‌شود.

  • ویتامین C

 ویتامین C یکی دیگر از مهم‌ترین ترکیبات موجود در پودرهای لاغری است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، نقش مهمی در حفظ انرژی بدن دارد.

  • ال-کارنیتین

  از دیگر ترکیباتی که در برخی محصولات یافت می‌شود، ال کارنیتین است. این ماده نیز به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند.

  • چای سبز

 همانطور که می‌دانید، چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. این ماده تاثیر بسیار زیادی بر افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی دارد.

  • کافئین

 کافئین برای تامین انرژی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث تقویت تمرکز می‌شود.

  • رنگ خوراکی

 در برخی محصولات از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود. این رنگ‌ها مصرف کنندگان را ترغیب می‌کنند تا تمایل بیشتری برای مصرف پودرهای لاغری داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است از چغندر قرمز یا زردچوبه برای تغییر رنگ پودر استفاده شود.

 

انتظار نا به جا از پوردهای لاغری

برخی افراد از پودر لاغری انتظار معجزه دارند. توجه داشته باشید که نتایج مصرف پودر‌های لاغری به تلاش شما بستگی دارد. همچنین فعالیت‌های بدنی و نوع رژیم غذایی، بر نتیجه مصرف این پودرها تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال برخی افراد پودرهای لاغری را در بازه‌های زمانی مشخص مصرف می‌کنند، اما در کنار آن پرخوری شدید دارند. بدیهی است که کاهش وزن در چنین شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید به نتیجه دلخواه خود برسید و کاهش وزن داشته باشید، باید رژیم‌های غذایی سالم و مناسب را دنبال کنید. همچنین لازم است به صورت روزانه ورزش کنید و تحرک بدنی داشته باشید.

پودر لاغری چگونه اثر گذار است؟

پودر لاغری شکم و پهلو و دیگر پودرها عملکرد‌های گوناگونی در بدن دارند. البته تاثیرگذاری و عملکرد هر یک از پودرهای لاغری با توجه به برند سازنده و نوع پودر متفاوت است. یکی از مهم‌ترین وظایف این پودرها، تقویت متابولیسم بدن است. ترکیبات موجود در این محصولات باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند. افزایش سوخت و ساز و متابولیسم، به صورت مستقیم با تجزیه کالری و کاهش وزن مرتبط است. 

این مسئله به شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری از دست دهید و کاهش وزن بیشتری داشته باشید. برخی از مهم‌ترین ترکیبات که بر لاغری و افزایش متابولیسم تاثیرگذار هستند، شامل عصاره چای‌ساز و کافئین می‌باشند. اگر در رابطه با عوارض پودرهای لاغری نگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم این ترکیبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از دیگر وظایف آن‌ها سرکوب اشتها و افزایش انرژی بدن است.

عوارض پودر لاغری چیست؟ 

سوال مهم این است که آیا مصرف پودر لاغری کار درستی است؟ آیا این محصولات بر لاغری و کاهش وزن موثر هستند؟ پودر لاغری زمانی بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارند که فرد رژیم‌های غذایی مناسبی را دنبال کند و تحت نظر مربیان ورزشی باشد. طی چند سال گذشته، محصولات مختلفی وارد بازار شده‌اند. برخی از این محصولات باعث بروز عوارض جانبی شده‌اند. بنابراین بهتر است قبل از مصرف این ترکیبات با متخصص تغذیه مشورت کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین عوارض مصرف پودر لاغری را برای شما بیان می‌کنیم:

۱. ایجاد مشکلات قلبی

یکی از مهم‌ترین عوارض مصرف پودرهای لاغری، ایجاد مشکلات قلبی است. بسیاری از پودرها و داروهایی که روی کاهش وزن تاثیر می‌گذارند، با افزایش سوخت و ساز و ضربان قلب همراه هستند. پودرهای لاغری به صورت مصنوعی باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند و خطر بروز مشکلاتی مثل ضربان قلب نامنظم یا آسیب و اختلال در ماهیچه‌های قلب را افزایش می‌دهند. این مشکلات ممکن است در نهایت با خطر حمله قلبی یا سکته قلبی همراه باشند. 

2.افزایش خطر سکته مغزی

یکی دیگر از مهم‌ترین عوارض مصرف پودرهای لاغری، افزایش خطر سکته مغزی است. بسیاری از ترکیباتی که در پودرهای لاغری وجود دارند، باعث تحریک قلب و افزایش پمپاژ آن می‌شوند. همین مسئله باعث افزایش فشار خون خواهد شد فشار خون بالا، خطر سکته مغزی یا خونریزی مغزی را افزایش می‌دهد. یکی از ساده‌ترین ترکیبات موجود در پودر لاغری، کافئین است. مصرف یک قاشق غذاخوری کافئین، با افزایش فشار خون و خطر سکته مغزی مرتبط است. 

3.ایجاد اختلال در عملکرد صحیح کبد

 از عوارض مصرف این ماده، اختلال در عملکرد کبد است. کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که برای جذب مواد مغذی و دفع مواد سمی از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد. مصرف پودرهای لاغری باعث اختلال در عملکرد کبد می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره پودر لاغری توضیح داده شد. پودرهای لاغری ترکیباتی هستند که به مرور زمان بر کاهش وزن و لاغری تاثیر می‌گذارند. البته توجه داشته باشید که این محصولات به تنهایی تاثیری بر کاهش وزن ندارند. باید در کنار مصرف پودر لاغری، فعالیت‌های ورزشی انجام دهید یا غذاهای چربی سوز مصرف کنید.

 برخی از ترکیبات موجود در این پودرها، به افزایش متابولیسم بدن و تامین انرژی کمک می‌کنند. با این حال لازم است هنگام خرید این محصولات به نوع پودر و برند سازنده آن توجه داشته باشید. زیرا طی چند سال گذشته، برخی برندهای غیر اورجینال وارد بازار شده‌اند که آسیب‌های بسیار زیادی را به بدن وارد کرده‌اند.

 بسیاری از متخصصان تغذیه با مصرف این پودرها مخالف هستند. برای اطلاع از زمان مصرف یا نحوه مصرف این پودرها، بهتر است با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان این مجموعه، بهترین برنامه غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا نیازی به پودر لاغری نداشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پودر لاغری گیاهی خانگی، با کارشناسان مجموعه فیت کلاب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه