لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن؛ از دست ندهید!

لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

ترکیب مواد غذایی و تهیه غذا یک هنر است. هنرمند کسی است که بتواند غذایی سالم و رژیمی با کالری بهینه تهیه کند. با انتخاب و ترکیب بهترین مواد مغذی می‌توانید غذاهای کم کالری تهیه و متابولیسم بدن را تقویت کنید. آشنایی با لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می‌تواند سطح کیفیت زندگی شما افزایش دهد. در این مقاله همراه با کارشناسان تغذیه مجموعه فیت کلاب، 20 مورد از غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن را معرفی می‌کنیم. امیدوارم غذاهای معرفی شده بتواند طعم و حس خوشایند مواد غذایی را برای‌تان ماندگار کند.

1- مرغ سوخاری رژیمی؛ غذایی سریع و کم هزینه!

برای تهیه مرغ سوخاری رژیمی ابتدا مرغ را با استفاده از ادویه‌ها، فلفل، پودر سیر و نمک طعم‌دار کنید. اجازه دهید ادویه‌ها به خورد مرغ برود. سپس مرغ را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید. مرغ آغشته شده به تخم مرغ را در ظرف حاوی پودر سوخاری قرار دهید. سپس مرغ را در روغن زیتون با شعله ملایم سرخ کنید.

به یاد داشته باشید که سس‌های خریداری شده از فروشگاه‌ها، حاوی مقدار بالایی چربی است. پس از خوردن سس همراه با مرغ سوخاری خودداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید مرغ سوخاری را با سس رژیمی یا رب انار میل کنید.

2- سوپ مرغ و سبزیجات؛ غذای رژیمی برای لاغری سریع!

برای تهیه سوپ مرغ و سبزیجات می‌توانید از سبزیجات تازه مانند هویج، ففل دلمه، نخود سبز، کدو سبز و گوجه فرنگی به همراه مرغ استفاده کنید. هر کدام از مواد اولیه مورد نظر خود را شسته، خرد کرده و در ظرفی بریزید. به اندازه دلخواه روی آن آب بریزید و بگذارید با شلعه ملایم بپزد. در زمان طبخ سوپ مرغ و سبزیجات از روغن زیتون استفاده کنید. توجه داشته باشید که رب گوجه فرنگی می‌تواند کالری اضافه‌ای به غذای شما بدهد. بر این اساس بهتر است به جای رب گوجه فرنگی از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید.

مرغ و اسفناج پنیری؛ انرژی روزانه خود را تأمین کنید!

3- مرغ و اسفناج پنیری؛ انرژی روزانه خود را تأمین کنید!

ترکیب مرغ و اسفناج یکی از بهترین ترکیب‌های مواد غذایی برای کاهش وزن و در عین حال دریافت ویتامین‌ها و پروتئین بدون چربی است. برای تهیه مرغ و اسفناج پنیری، پیاز را نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن زیتون تفت دهید. سپس سینه مرغ را تکه تکه کنید و به همراه سیر رنده شده به پیاز اضافه کنید. نمک و ادویه‌های دلخواه را اضافه کنید. اسفناج خرد شده به همراه پنیر لبنه را به مواد اضافه و در نهایت نیز درب قابلمه بگذارید. اجازه دهید تا مواد کاملاً بپزد.

4- شاورمای مرغ؛ از غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن!

شاورما یکی از غذاهای محلی ایرانی و بسیار خوشمزه است. برای تهیه شاورمای مرغ رژیمی، پیاز را خلالی کنید. مرغ را به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را به همراه سیر رنده شده، آبلیمو، روغن زیتون و ماست به مرغ‌های تکه شده اضافه کنید. یک ساعت به مواد اجازه دهید تا استراحت کند. سپس مرغ مزه‌دار شده را در یک تابه بریزید و کمی روغن زیتون اضافه کنید. درِ تابه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا مرغ کاملاً مغز پخت شود.

سپس مرغ‌ها را سرخ کنید. حال می‌توانید مرغ را به همراه سیب زمینی سرخ شده، خیارشور، جعفری تازه و پیاز داخل نان گذاشته و رول کنید. رول شاورمای مرغ را در تابه گریل یا ساندویج سازقرار دهید و گریل کنید.

5- برنج گل کلم؛ حاوی ویتامین C و K!

گل کلم را شسته و با استفاده از خرد کن کاملاً ریز کنید. یک لیوان آب، کمی نمک و زیره به گل کلم ریز شده اضافه کنید و اجازه دهید بپزد. شکل ظاهری گل کلم ریز شده شبیه برنج است و شما می‌توانید آن را با خورش یا در کنار خوراک میل کنید.

قارچ کبابی؛ گزینه ایده‌آل غذاهای رژیمی برای شام!

6- قارچ کبابی؛ گزینه ایده‌آل غذاهای رژیمی برای شام!

قارچ یکی از مواد غذایی مغذی و کم کالری است. قارچ کبابی یکی از غذاهای لذیذ و همه پسند است. قارچ کبابی در کنار سبزیجات بخار پز مانند هویج، فلفل دلمه، آووکادو، کلم بروکلی و گل کلم می‌تواند یک وعده شام رژیمی خوشمزه باشد. برای کباب کردن قارچ می‌توانید از زغال یا فر استفاده کنید.

7- خوراک مرغ و سبزیجات؛ گزینه عالی در لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج!

ترکیب مرغ و سبزیجات تازه یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی در لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج است. برای تهیه خوراک مرغ و سبزیجات ابتدا مرغ را با پیاز، ادویه‌های مخصوص، فلفل دلمه و پودر سیر طعم‌دار کنید. سپس مرغ را در روغن زیتون سرخ کنید. اگر قصد حذف روغن را دارید، می‌توانید مرغ را گریل کنید. سپس سبزیجات تازه مانند پیاز، کلم بروکلی، کدو خورشتی، فلفل دلمه، قارچ و هویج را بخار پز کنید. مرغ را با سبزیجات بخار پز مخلوط کرده و کمی آبلیموی تازه اضافه کنید تا خوراک شما آماده شود. خوراک مرغ و سبزیجات یک غذای سالم و رژیمی برای شام است.

8- پیتزا سبزیجات؛ غذایی کم کالری و خوشمزه!

قرار دادن پیتزا در رژیم غذایی برای بسیاری از افراد خوشایند است. یکی از پیتزاهای رژیمی و کم کالری، پیتزا سبزیجات با پنیر پارمسان است. پنیر پارمسان کالری کمی دارد و می‌توان از آن به عنوان ماده غذایی رژیمی استفاده کرد. خمیر مخصوص پیتزا را در کف ظرف قرار دهید. سس گوجه را همراه با پودر سیر و فلفل به خمیر پیتزا بمالید. قارچ، زیتون، گوجه فرنگی، فلفل دلمه و ذرت را روی خمیر پیتزا قرار دهید. در نهایت روی مواد پنیر پارمسان بریزید و پیتزا را برای مدت 15 دقیقه در فرد 200 درجه قرار دهید تا کامل بپزد.

سوپ شیر؛ غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو!

9- سوپ شیر؛ غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو!

سوپ شیر یکی از غذاهای رژیمی برای لاغری شکم بوده و بسیار مقوی است. سینه مرغ را آب پز کرده و سپس ریش ریش کنید. کمی از آب مرغ را نگه دارید. در ظرف جداگانه‌ای پیاز را با مقدار کمی روغن زیتون تفت دهید. قارچ، مرغ ریش ریش شده، هویج و جو پرک را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آب مرغ را به مواد اضافه کنید تا مواد به خوبی ترکیب شده و تفت بخورد.

سپس 3 لیوان شیر و 1 لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید و در قابلمه را چند دقیقه بگذارید تا شیر جوش آید. بعد از جوش آمدن شیر، در قابلمه را نیمه باز بگذارید و مراقب باشید شیر سر نرود. نیم ساعت بعد مقداری خامه را با سوپ در ظرف جداگانه‌ای مخلوط کرده و به سوپ اضافه کنید. بعد از نیم ساعت سوپ شیر آماده سرو است.

 

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

 

10- بادمجان شکم پُر؛ انتخابی عالی در لیست غذاهای رژیمی و کم کالری!

بادمجان شکم پُر یکی از غذاهای لذیذ است. اگر به بادمجان حساسیت نداشته باشید، می‌توانید از خوردن بادمجان شکم پُر به عنوان یکی از غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو لذت ببرید. برای تهیه بادمجان شکم پُر، بادمجان‌های متوسط را انتخاب کرده و تمیز بشویید. سپس درون بادمجان را خالی کنید. از سبزیجات تازه مانند پیاز، گوجه، سیر، جعفری، فلفل دلمه، کلم بروکلی و قارچ برای مواد داخل بادمجان استفاده کنید. سبزیجات را خُرد کرده و تفت دهید. سپس بادمجان را با مواد غذایی تفت داده شده پر کنید و آن‌ها را به مدت 40 دقیقه در فر 180 درجه بگذارید.

11- خوراک لوبیا چیتی و سفید؛ غذاهای رژیمی ساده!

خوراک لوبیا یکی از غذاهای مورد پسند برای همه است. خوراک لوبیا از غذاهای رژیمی ساده بوده و مواد اولیه زیادی ندارد. با موادی مانند لوبیا چیتی، لوبیا سفید، پیاز و گوجه فرنگی می‌توانید خوراک لوبیا خوشمزه‌ای تهیه کنید. برای طعم‌دار کردن خوراک لوبیا می‌توانید از روغن زیتون و لیمو ترش استفاده کنید.

فلفل دلمه شکم پر؛ غذایی لذیذ و معطر!

12- فلفل دلمه شکم پر؛ غذایی لذیذ و معطر!

فلفل دلمه سرشار از ویتامین C بوده و طرفداران بسیاری دارد. طبق دستور پخت غذاهای رژیمی برای کاهش وزن، در تهیه فلفل دلمه شکم پر بهتر است از فلفل دلمه قرمز استفاده کنید. برای تهیه فلفل دلمه شکم پر به برنج، لپه نیم پز و سبزیجات دلمه نیاز دارید. مواد اولیه را با هم ترکیب کرده و فلفل دلمه‌ها را با آن پُر کنید. فلفل دلمه‌های شکم پر را در قابلمه کنار هم قرار دهید. روی فلفل دلمه‌ها آب بریزید. مقدار آب نباید بیشتر از فلفل‌ها باشد. برای طعم‌دار شدن غذا می‌توانید آب را با کمی رب گوجه ترکیب کنید و سپس به فلفل‌ها اضافه کنید. در قابلمه را بذارید تا برنج کاملاً دم کشیده و فلفل دلمه‌های شکم پر آماده شوند.

13- خوراک قارچ و کلم بروکلی؛ از غذاهای رژیمی برای لاغری شکم!

برای تهیه خوراک قارچ و کلم بروکلی به فر با دمای 180 درجه نیاز دارید. سینه مرغ را آب پز کنید. سپس سینه مرغ، پودر سیر، قارچ، تخم مرغ آب پز، گل کلم، کلم بروکلی، روغن زیتون و پنیر پارمسان را با هم ترکیب کنید. مواد مخلوط شده را دورن ظرف مخصوص فر بریزید و ظرف را برای مدت 50 دقیقه داخل فر قرار دهید تا خوراک قارچ و کلم بروکلی آماده شود.

14- سالاد سیب زمینی؛ ساده اما بسیار خوشمزه!

سالاد سیب زمینی در لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج قرار داشته و بسیار ساده است. سیب زمینی، نخود فرنگی و تخم مرغ را آب پز کنید. سپس مواد آب پز شده را ریز کرده و با خیار شور، ماست و پیازچه مخلوط کنید. سالاد را در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود. پس از خنک شدن می‌توانید سالاد سیب زمینی را میل کنید.

15- فیله مرغ با پوره سیب زمینی و اسفناج

ترکیب مرغ، سیب زمینی و اسفناج برای کاهش وزن بسیار عالی است. اسفناج را خرد کرده و بپزید. فیله‌های مرغ را با ادویه‌ها، لیمو و فلفل مزه دار کنید. پس از نیم ساعت مرغ مزه د‌ار شده را در تابه گریل بپزید. سیب زمینی‌ها را نیز آب پز و ریز کنید. در نهایت تمام مواد آماده شده را با هم ترکیب کنید تا یک غذای رژیمی خوشمزه و مقوی داشته باشید.

16- پنینی مرغ و بادمجان؛ ساندویچی رژیمی و کم کالری!

پنینی مرغ و بادمجان یکی از ساندویج های محبوب است. برای تهیه پنینی مرغ و بادمجان، ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و در آب نمک برای چند ساعت قرار دهید. سپس آن ها را خشک کرده و با کمی روغن در تابه گریل سرخ کنید. سینه مرغ را با موادی مانند پودر سیر، فلفل، پاپریکا، سیر زنده شده و آبلیمو تازه مزه‌دار کنید. پس از نیم ساعت مرغ مزه دار شده را در تابه گریل با کمی روغن زیتون سرخ کنید.

برای تهیه سس پنینی مرغ و بادمجان از سس مایونز، جعفری خرد شده، خیار شور ریز شده، فلفل سیاه و آب لیموی تازه استفاده کنید. مواد را با هم تریکب کرده و روی نان باگت بریزید. بادمجان و مرغ آماده شده را داخل نان باگت قرار دهید. نهایتاً ساندویچ را داخل ساندویچ ساز قرار داده و برش بزنید.

17- سالاد سزار؛ گزینه محبوب در لیست غذاهای رژیمی و کم کالری!

سالاد سزار یکی از غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو است. ورزشکاران سالاد سزار را بسیار دوست دارند. شنسیل مرغ را با آرد ذرت، روغن کنجد و ادویه‌ها مخلوط کرده و چند دقیقه استراحت دهید. نان تست را به صورت مکعبی برش داده و با حرارت کم در تابه گریل قرار دهید. مراقب باشید نان تست نسوزد. شنسیل مرغ را با همان حرارت کم گریل کنید. کاهو را درون ظرف بزرگ خرد کنید. حال با ترکیب موادی مانند ماست، جعفری، سیر، نمک، فلفل قرمز و شکر قهوه‌ای سس سالاد را تهیه کنید. مرغ و نان تست را به کاهو اضافه کرده و روی مواد سس بریزید.

18- کوکو مرغ و سبزیجات؛ غذایی مقوی و ساده!

کوکو مرغ و سبزیجات در لیست غذای رژیمی برای لاغری سریع قرار دارد. برای تهیه کوکو مرغ و سبزیجات لازم است ابتدا سبزیجاتی مانند پیاز، جعفری، پونه، پیازچه، هویج، سیر و هویج را خرد کنید. سپس مرغ را آب پز و تکه تکه کنید. سپس سبزیجات و مرغ را مخلوط کرده و به مقدار کافی نمک و فلفل اضافه کنید. در نهایت نیز یکی عدد تخم مرغ به مواد اضافه کنید. کوکو را در یخچال بگذارید تا کمی استراحت کند. سپس مواد را در تابه با روغن کم سرخ کنید.

خوراک کدو سبز و قارچ؛ غذایی برای لاغری سریع!

19- خوراک کدو سبز و قارچ؛ غذایی برای لاغری سریع!

کدو سبز یک ماده غذایی عالی برای چربی‌سوزی است. خوراک کدو سبز و قارچ یک غذای رژیمی برای لاغری سریع بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود. کدو سبز و قارچ را در روغن زیتون کم سرخ کنید. اگر قصد حذف روغن را دارید، می‌توانید قارچ و کدو سبز را گریل کنید. سپس مواد را با هم مخلوط کرده و با پودر سیر و کمی نمک طعم‌دار کنید.

20- مرغ تری یاکی؛ غذایی لذیذ و رژیمی!

تری یاکی یک روش پخت غذای ژاپنی است. برای تهیه مرغ تری یاکی، ابتدا سینه مرغ را خرد کرده و در مقداری روغن زیتون با حرارت متوسط سرخ کنید. در زمان سرخ شدن به مرغ کمی نمک و فلفل اضافه کنید. اجازه دهید مرغ کاملاً بپزد. بعد از پخته شدن، حرارت را کم کرده و سیر له شده، سس سویا، عسل و یک قاشق غذاخوری دانه کنجد را به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید غلیظ شود. پس از چند دقیقه مرغ را خارج کرده و به سس غلیظ شده سبزیجات تازه مانند پیاز، فلفل دلمه و کلم بروکلی اضافه کنید. در ظرف را بگذارید تا سبزیجات بخار پز شوند. در نهایت سبزیجات آماده شده را روی مرغ ریخته و غذا را در ظرف جداگانه‌ای سرو کنید.

اطلاعات لازم غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو را از مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در این مقاله لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن را ارائه داده و 20 غذای کم کالری را معرفی کردیم. با ترکیب مواد غذایی مغذی، کم کالری، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی، غلات، مرکبات و غیره می‌توانید غذاهای بسیار خوشمزه و سالم تهیه کنید.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات تخصصی در حوزه تهیه غذاهای رژیمی و برنامه غذایی صحیح برای کاهش یا افزایش وزن، می‌توانید با کارشناسان فیت کلاب ارتباط بگیرید. مجموعه فیت کلاب در حوزه سلامت فعالیت داشته و با ارائه مشاوره تخصصی شما را برای داشتن وزن ایده‌آل همراهی می‌کنند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده در مجموعه فیت کلاب، کارشناس تغذیه با شما ارتباط گرفته و بر اساس شرایط جسمانی و سبک زندگی‌تان برنامه غذایی را تنظیم می‌کند. شما می‌توانید در کنار برنامه غذایی، برنامه ورزشی مختص خود را داشته و تمرینات لازم را در باشگاه نزدیک به محل زندگی خودتان انجام دهید.

تیم پشتیبانی مجموعه فیت کلاب در تمام روزهای هفته همراه شما است تا در صورت نیاز به مشاوره، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی لازم را از متخصصین تغذیه و کارشناسان دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت جسمانی و روانی قدم بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه