تاثیر لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام

تاثیر لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام

سبک زندگی یا لایف استایل سالم، به شما کمک می‌کند تا از سلامت جسمی و ذهنی خوبی برخوردار باشید. چند انتخاب کوچک و روزانه، تغییرات بسیار زیادی در سبک زندگی شما ایجاد خواهد کرد. ممکن است این تغییرات به وقت گذرانی با دوستان، نوشیدن یک ماده غذایی خاص و مواردی مانند این مربوط باشد. 

سبک زندگی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. یکی از پرطرفدارترین انواع لایف استایل، سبک زندگی سالم است که تاثیرات بسیار زیادی بر سلامتی و تناسب اندام دارد. لایف استایل مناسب، به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و برای مدت طولانی سالم و سرحال بمانید. در مقابل، سبک زندگی ناسالم اثرات منفی بر سلامت جسمانی و ذهنی دارد. 

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، سبک زندگی ناسالم خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است با انتخاب لایف استایل مناسب، تغییرات شگرفی در زندگی خود ایجاد کنید. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم درباره تاثیر لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راهکارهای داشتن یک لایف استایل خوب

راهکارهای داشتن یک لایف استایل خوب
راهکارهای داشتن یک لایف استایل خوب

قبل از اینکه درباره تاثیر لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام توضیح دهیم، قصد داریم برخی راهکارها برای داشتن یک سبک زندگی مناسب را به شما معرفی کنیم. در ادامه این راهکارها را به شما توضیح می‌دهیم.

  1. یکی از بهترین راهکارها، اهمیت دادن به سلامت جسمانی و ذهنی است. اگر تغذیه سالمی داشته باشید و به اندازه کافی بخوابید، بدنی سالم‌تر خواهید داشت.
  2. راهکار دیگر توجه به تغذیه است. سعی کنید رژیم‌های غذایی سالم را دنبال کنید تا از جذب مواد غذایی نامناسب در بدن جلوگیری شود.
  3. کیفیت خواب اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است به صورت روزانه ۷ الی ۸ ساعت بخوابید. همچنین محیط خواب باید کاملاً بهینه باشد.
  4. فعالیت‌های ورزشی و تمرینات بدنی را فراموش نکنید. تمرینات بدنی باعث افزایش انرژی و بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شوند. همچنین به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. بهتر است حداقل روزی نیم ساعت ورزش کنید.
  5. تا حد امکان از استرس دوری کنید. ورزش‌هایی مانند مدیتیشن و یوگا به کاهش استرس کمک خواهند کرد.
  6. دامنه ارتباط خود را با دوستان و خانواده بهینه کنید و روابط اجتماعی مطلوبی داشته باشید.
  7. بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید.
  8. زمانی را برای تفریح کردن اختصاص دهید.
  9. هدف گذاری کنید و رویاهای مشخصی داشته باشید.
  10. همیشه زمانی را به یادگیری اختصاص دهید.

تاثیر سبک زندگی بر سلامتی و تناسب اندام 

همانطور که گفته شد، لایف استایل سالم و مناسب تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی و تناسب اندام دارد. البته توجه داشته باشید که نوع سبک زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی افراد لایف استایل نامناسبی را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند.

 سبک زندگی ناسالم، به مرور زمان بر سلامتی شخص تاثیر می‌گذارد و منجر به بروز مشکلاتی مثل افسردگی، بیماری و مواردی مانند این می‌شود. بنابراین بهتر است یک سبک زندگی مناسب را انتخاب کنید. در ادامه برخی از این تاثیرات را برای شما بیان می‌کنیم:

1.جلوگیری از عدم تحرک

از مهم‌ترین تاثیر لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام، جلوگیری از عدم تحرک است. منشا بروز بسیاری از بیماری‌ها، عدم انجام فعالیت‌های بدنی می‌باشد. بنابراین بهتر است لایف استایلی را انتخاب کنید که شما را به انجام فعالیت‌های ورزشی و تحرک تشویق کند. بسیاری از کشورهای توسعه یافته معتقد هستند، افراد بزرگسال باید به صورت روزانه فعالیت بدنی داشته باشند. 

در طول یک هفته، باید بین ۲ تا ۵ ساعت فعالیت‌های ورزشی با شدت متوسط مثل پیاده‌روی سریع، گلف، شنا یا چمن زنی داشته باشید. از طرفی، می‌توانید بین یک الی ۳ ساعت فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا مانند دویدن، ایروبیک، دوچرخه سواری، فوتبال یا مواردی مانند این انجام دهید. همه این موارد به شما کمک می‌کنند تا بدنی سالم داشته باشید. 

  • تاثیر فعالیت بدنی بر سلامتی

فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می‌شوند. همچنین با بهبود جریان خون در بدن، به عملکرد سیستم قلبی عروقی کمک می‌کنند. اگر تصور می‌کنید فعالیت بدنی کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم پیاده‌روی روزانه را شروع کنید. 

بهتر است چند ایستگاه دورتر پارک کنید و چند متری پیاده‌روی داشته باشید. به جای اینکه سوار آسانسور شوید، از پله‌ها استفاده کنید. اگرچه این تغییرات بسیار کوچک هستند، اما به مرور زمان تاثیرات بسیار زیادی بر بدن شما می‌گذارند.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

2.خودداری از دنبال کردن رژیم غذایی نامتعادل

یک سبک زندگی مناسب، شما را تشویق می‌کند تا رژیم‌های غذایی متعادل را دنبال کنید. یک ضرب المثل قدیمی در این باره وجود دارد که بیان می‌کند «تو همان چیزی هستی که می‌خوری!» این ضرب المثل حقیقت دارد. هر بار که غذا میل می‌کنید، بدن شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین اگر غذای نامناسب مصرف کنید، آسیب‌های گوناگونی به بدن شما وارد خواهد شد. 

پیشنهاد می‌کنیم مواد غذایی ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کنید. اگر به دنبال یک برنامه غذایی مناسب هستید، بهتر است با متخصصان تغذیه مشورت کنید. رژیم‌های غذایی سالم و متعادل، صرفاً به بدنسازان یا ورزشکاران مربوط نمی‌شوند. همه افراد باید برنامه غذایی سالمی را دنبال کنند.

  • افرادی که وزن ایده‌آل دارند نیز باید رژیم های غذایی سالم را انتخاب کنند؟ 

حتی اگر وزن ایده‌آلی دارید یا تمایلی برای ورزش کردن ندارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های غذایی سالم را انتخاب کنید. در یک رژیم غذایی متعادل، انواعی از میوه‌ها و سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات کامل وجود دارد. علاوه بر این، باید به میزان مصرف مواد غذایی توجه داشته باشید. در یک لایف استایل سالم، خبری از پرخوری یا مصرف غذاهای چرب و شیرین نیست. 

سبک زندگی سالم شما را به سمت مصرف مواد غذایی مفید هدایت می‌کند. زمانی که این سبک زندگی را انتخاب کنید، به دلیل استرس یا بی‌حوصلگی به سراغ غذاهای ناسالم نخواهید رفت. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی سالم را دنبال می‌کنند، به مرور زمان به تناسب اندام می‌رسند و بدن سالم‌تری نسبت به سایر مردم دارند.

3.پرهیز از مصرف الکل 

انتخاب یک لایف استایل مناسب، شما را مجبور می‌کند تا از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. مصرف الکل در برخی کشورها قانونی است. اما مطالعات نشان می‌دهد، مصرف بیش از حد این نوشیدنی تاثیر بسیار بدی بر اندام‌های داخلی بدن به خصوص کبد دارد. نوشیدنی‌های الکلی در دراز مدت آسیب شدیدی به بدن وارد می‌کنند و بر سلامت ذهن نیز تاثیر می‌گذارند.

 مصرف بیش از حد الکل، خطر بروز بیماری‌های روانی و برخی بیماری‌های دیگر مثل سرطان، چاقی، دیابت، ناباروری، حمله قلبی، سکته مغزی، زوال عقل و نارسایی کبد را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر به مصرف این ماده اعتیاد دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای ترک آن اقدام کنید. سوال مهمی که برای برخی افراد ایجاد می‌شود، این است که مقدار استاندارد مصرف الکل چقدر است؟

 هیچ سطح استانداردی برای مصرف این ماده وجود ندارد. زیرا ممکن است بدن برخی افراد زودتر از سایر مردم نسبت به الکل واکنش نشان دهد. برای ترک نوشیدنی‌های الکلی، پیشنهاد می‌کنیم با پزشکان مشورت کنید.

4.افزایش نوشیدن آب 

یکی دیگر از مهم‌ترین تاثیرات دنبال کردن برنامه لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام، افزایش نوشیدن آب است. در یک لایف استایل مطلوب، باید میزان مصرف نوشیدنی‌ها و مایعات افزایش یابد. آب حیاتی‌ترین ماده برای بهبود عملکرد بدن است و به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. بانوان باید حدود ۸ لیوان آب طی روز بنوشند. در حالی که مردان به ۸ تا ۱۰ لیوان آب نیاز دارند. به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم به صورت روزانه بین ۸ الی ۱۲ لیوان آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. 

می‌توانید آب را با طعم دهنده‌های توت فرنگی یا اسانس پرتقال میل کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز مشکلاتی مثل تغییرات خلق و خو یا مشکلات پوستی، دهیدراته شدن بدن است. زمانی که آب و اکسیژن کافی در اختیار سلول‌ها قرار نگیرد، آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن وارد خواهد شد. متاسفانه بسیاری از افراد به نوشیدن آب و مایعات بی‌توجه هستند. اما در یک لایف استایل سالم، مصرف مایعات در اولویت قرار می‌گیرد.

5.جلوگیری از بروز بیماری 

جلوگیری از بروز بیماری، مهم‌ترین تاثیر لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد علت اصلی مرگ و میر بسیاری از افراد در ایالات متحده آمریکا، دنبال کردن سبک زندگی نامناسب است. بنابراین می‌توانید با کمک برخی اقدامات ساده، از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید. هدف اصلی لایف استایل سالم، کمک به حفظ سلامتی بدن و تناسب اندام است.

 به عنوان مثال زمانی که به خوبی بخوابید، غذاهای خوب مصرف کنید، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و سیگار خودداری کنید و ارتباط خوبی با دیگران داشته باشید، به صورت ناخودآگاه بدن سالم‌تری خواهید داشت. لایف استایل‌ مناسب، از بروز بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، آلزایمر و دیابت جلوگیری می‌کند. بسیاری از افراد مسن به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. بنابراین برای اینکه در سنین بالا سالم بمانید، باید به خوبی زندگی کنید و انتخاب‌های سالمی داشته باشید. 

6.کمک به پاکسازی پوست 

دلیل بروز بسیاری از مشکلات پوستی، آسیب دیدن اندام‌های داخلی بدن است. اختلال در عملکرد هر یک از اندام‌های داخلی، به صورت مشکلات پوستی بروز پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال زمانی که عملکرد کبد آسیب ببیند، مشکلاتی مثل آکنه یا تیرگی پوست مشاهده خواهد شد. بنابراین برای اینکه پوستی سالم داشته باشید، باید لایف استایل مناسبی را انتخاب کنید.

 توجه داشته باشید که همه چیز به ژنتیک مربوط نمی‌شود. سبک زندگی تاثیر بیشتری بر سلامت پوست دارد. به عنوان مثال افرادی که به صورت افراطی شیرینی مصرف می‌کنند، بیشتر از سایر دیگران در معرض جوش صورت قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توان با حذف برخی غذاهای ناسالم و دنبال کردن رژیم‌های غذایی سالم، به بهبود سلامت پوست کمک کرد.

7.کنترل وزن 

کنترل وزن، یکی دیگر از تاثیرات لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام است. اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید وزن خود را با انتخاب یک سبک زندگی سالم کاهش دهید. سبک زندگی تاثیرات بسیار زیادی بر تغییرات وزنی دارد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در محیط‌های خانوادگی تنش زا یا استرس‌زا زندگی می‌کنند، بیشتر از سایر افراد تغییرات وزنی را تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی، ممکن است وزن شما به سرعت افزایش یا کاهش یابد. همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا سیگار کشیدن، بر تناسب اندام و کنترل وزن موثر است.

 در حال حاضر، چاقی و اضافه وزن به یکی از مهم‌ترین چالش‌های ایالات متحده آمریکا و استرالیا تبدیل شده است. مصرف مواد غذایی نامناسب مثل فست فود، باعث افزایش وزن شده است. این در حالی است که بسیاری از افراد به رژیم غذایی خود توجه ندارند و به صورت بی‌رویه وزن اضافه می‌کنند. سبک زندگی مناسب، شما را به سمت تحرک بیشتر، دنبال کردن رژیم‌های غذایی مناسب و خواب بهتر هدایت می‌کند. تمامی این پارامترها، به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را مدیریت کنید. 

سخن پایانی 

در این مطلب درباره تاثیر لایف استایل بر سلامتی و تناسب اندام توضیح داده شد. لایف استایل یا سبک زندگی انواع مختلفی دارد. هر کس با توجه به علایق و اعتقادات خود، یک نوع لایف استایل را انتخاب می‌کند. سبک زندگی سالم بسیار پرطرفدار است و تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی و تناسب اندام دارد. با انتخاب لایف استایل مناسب، می‌توانید سلامت بدن خود را افزایش دهید. زمانی که خواب کافی داشته باشید، غذای مناسب مصرف کنید یا فعالیت‌های ورزشی انجام دهید، بدنی سالم‌تر خواهید داشت و خیلی زود به تناسب اندام می‌رسید.

 اگر اطلاعات محدودی درباره کالری مواد غذایی دارید یا به یک برنامه غذایی سالم نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان یا مربیان این مجموعه، بهترین برنامه غذایی و برنامه ورزشی را در اختیار شما قرار می‌دهند. می‌توانید با کمک این برنامه‌ها، یک لایف استایل سالم را دنبال کنید و بدنی سالم داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان مجموعه فیت کلاب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه