کره بادام زمینی برای چاقی؛ توصیه های مفید برای چاق شدن با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای چاقی؛ توصیه های مفید برای چاق شدن با کره بادام زمینی

کمتر کسی پیدا می‌شود با یکی از لذیذترین مواد غذایی جهان یعنی کره بادام زمینی آشنایی نداشته باشد. این ماده مغذی، شامل انواعی از ویتامین، مواد معدنی و چربی‌های سالم است. با توجه به اینکه میزان چربی موجود در کره بادام زمینی بالا است، ممکن است بر افزایش وزن و چاقی تاثیرگذار باشد. به طور کلی مطالعات نشان می‌دهد این ماده مغذی نه تنها بر چاقی، بلکه بر لاغری نیز موثر است. 

همه چیز به زمان مصرف این ماده و نوع آن بستگی دارد. چاق شدن زمانی رخ می‌دهد که کالری بیشتری نسبت به حالت عادی وارد بدن شما شود. بنابراین اگر قصد دارید وزن خود را با استفاده از کره بادام زمینی افزایش دهید، باید مقدار دقیق مصرف آن را مشخص کنید. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره کره بادام زمینی برای چاقی توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارزش غذایی کره بادام زمینی 

قبل از هر چیزی، باید بدانید ارزش غذای کره بادام زمینی چقدر است. این ماده سرشار از کالری و چربی سالم است. افرادی که رژیم‌های غذایی لاغری و بدنسازی را دنبال می‌کنند، نسبت به مصرف کره بادام زمینی احتیاط می‌کنند. زیرا ممکن است چربی و کالری موجود در این ماده غذایی، باعث افزایش وزن شود. 

در هر دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، حدود ۱۰۹ کالری ۱۶ گرم چربی اشباع شده و ۸ گرم چربی غیر اشباح وجود دارد. با این وجود، کره بادام زمینی میان مواد غذایی ناسالم قرار نمی‌گیرد. زیرا نسبت به سایر مواد غذایی، سطح چربی اشباع نشده بالایی دارد. بر اساس مطالعات؛ مصرف چربی غیر اشباع به جای چربی‌های اشباع شده و نامناسب، باعث کاهش سطح کلسترول بد می‌شود. 

همچنین خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این خوراکی خوشمزه سرشار از مواد غذایی گوناگون مثل پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مثل منگنز، منیزیم، فسفر و مواردی مانند این است.

کره بادام زمینی چقدر بر افزایش وزن موثر است؟

<yoastmark class=

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که کره بادام زمینی چگونه و چقدر بر افزایش وزن تاثیر می‌گذارد؟ اگر این ماده غذایی به صورت متعادل مصرف شود، تاثیر چندانی بر افزایش وزن نخواهد داشت. به همین دلیل افرادی که برنامه‌های افزایش وزن را دنبال می‌کنند، باید به متخصصان تغذیه مراجعه کرده و مقدار دقیق مصرف کره بادام زمینی را مشخص کنند.

 بنابراین اگر کره بادام زمینی صرفاً به عنوان بخشی از مواد غذایی روزانه شما مصرف می‌شود، به ندرت می‌تواند بر بالاتر رفتن وزن تاثیرگذار باشد. اما اگر همراه با سایر مواد مغذی سرشار از کالری مصرف شود و کالری بیشتری نسبت به حالت عادی وارد بدن شما کند، به احتمال زیاد افزایش وزن خواهید داشت. 

کره بادام زمینی برای چاقی یا لاغری مفید است. یعنی صرفا برای چاقی مصرف نمی‌شود، بلکه برای کاهش وزن نیز مصرف می‌شود. اکثر تحقیقات نشان می‌دهند، کره بادام زمینی و سایر آجیل‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند. به عنوان مثال یک مطالعه روی ۳۷۰ هزار نفر فرد بزرگسال انجام شد. نتایج مطالعه نشان داد مصرف منظم آجیل، تا حدودی باعث کاهش وزن می‌شود.

با مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به روش‌های پیچیده صورت خود را پرتر کنید. برای اطلاعات بیشتر با مجله تخصصی فیت کلاب همراه باشید.

چگونه کره بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟ 

اگر قصد دارید کره بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به متخصصان تغذیه مراجعه کرده و برنامه غذایی دریافت کنید. به عنوان مثال برنامه غذایی که توسط متخصصان مجموعه فیت کلاب ارائه می‌شود، مقدار دقیق مصرف این ماده غذایی را برای شما مشخص خواهد کرد. 

علاوه بر این، برنامه غذایی فیت کلاب شامل تعدادی از غذاهای متنوع و ساده است که به راحتی در دسترس هستند و به تناسب اندام شما کمک می‌کنند. به طور کلی، برای افزایش وزن بهتر است کره بادام زمینی را همراه با سایر مواد غذایی چاق کننده مصرف کنید. به عنوان مثال، می‌توانید این ماده غذایی را در وعده صبحانه همراه با نان تست و مقداری موز یا توت فرنگی میل کنید.

 ترکیب کره بادام زمینی و سیب نیز یک گزینه کاملاً مناسب برای افزایش وزن است. البته توجه داشته باشید که افزایش وزن نباید به شکل غیر اصولی انجام شود. به عنوان مثال بهتر است از خرید کره بادام زمینی دارای شکر افزوده و مواد فراوری خودداری کنید. ترجیحاً کره بادام زمینی خالص را خریداری کرده و همراه با سایر مواد غذایی میل کنید.

توصیه های مفید برای چاق شدن با کره بادام زمینی 

توصیه های مفید برای چاق شدن با کره بادام زمینی 
توصیه های مفید برای چاق شدن با کره بادام زمینی

اگر قصد دارید وزن خود را با استفاده از کره بادام زمینی افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم به توصیه‌هایی که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم توجه داشته باشید. 

1.خودداری از مصرف بیش از حد کره بادام زمینی 

یکی از مهم‌ترین نکات مصرف کره بادام زمینی برای چاقی، خودداری از مصرف بیش از حد این ماده است. به طور کلی، باید هنگام مصرف مواد غذایی تعادل داشته باشید. اگرچه کره بادام زمینی سرشار از چربی‌های غیر اشباع است، اما زیاده‌روی در مصرف این ماده غذایی تاثیر معکوس دارد و باعث تجمع چربی‌های ناسالم در بدن می‌شود. 

زیرا همانطور که گفته شد، مقداری چربی اشباع در کره بادام زمینی وجود دارد. متاسفانه بسیاری از افراد به این مسئله توجه ندارند. به عنوان مثال افرادی که درگیر کار و مشغله‌های زندگی هستند، توجهی به حجم مصرف کره بادام زمینی ندارند. بهتر است یک ترازوی کوچک برای وزن کردن مواد غذایی تهیه کنید. به این ترتیب، تمام مواد غذایی به صورت اصولی مصرف خواهند شد.

2.تداوم داشته باشید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات هنگام مصرف کره بادام زمینی برای چاقی، تداوم و پیگیری است. همانطور که گفته شد، آجیل و کره بادام زمینی به ندرت می‌توانند بر افزایش وزن موثر باشند. اما اگر به صورت منظم و همراه با سایر مواد غذایی چاق کننده مصرف شود، به مرور زمان تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین باید حداقل ۳ تا ۶ ماه برنامه غذایی خود را دنبال کنید. 

متاسفانه برخی افراد خیلی زود ناامید می‌شوند و برنامه غذایی را رها می‌کنند. چاق شدن مانند لاغر شدن، به زمان نیاز دارد و طی یک شب یا یک هفته اتفاق نمی‌افتد. بنابراین بهتر است صبر و حوصله داشته باشید. 

3.کبد چرب را کنترل کنید

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید، بهتر است حتماً برای مصرف کره بادام زمینی با متخصصان تغذیه مشورت کنید. در حال حاضر، کبد چرب به یک بیماری بسیار شایع تبدیل شده است و اغلب افراد جامعه آن را تجربه می‌کنند.

 مطالعات نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری کبد چرب، دنبال کردن رژیم‌های غذایی نامناسب است. بهتر است تا حد امکان میزان مصرف غذاهایی با طبع گرم یا غذاهای چرب را کاهش دهید. کره بادام زمینی چربی بالایی دارد. به همین دلیل نباید به شکل خودسرانه مصرف شود.

4.قطع مصرف هنگام بروز حساسیت 

یکی دیگر از مهم‌ترین توصیه‌ها هنگام مصرف کره بادام زمینی برای چاقی، قطع مصرف این ماده غذایی هنگام بروز حساسیت است. برخی افراد به کره بادام زمینی حساسیت دارند و کاندیدای مناسبی برای مصرف این ماده نیستند.

5.مصرف کره بادام زمینی قبل از خواب 

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات مصرف کره بادام زمینی برای چاقی، این است که این ماده غذایی را قبل از خواب مصرف کنید. البته نباید قبل از خواب هیچ وعده غذایی دیگری مصرف کنید. کره بادام زمینی باعث افزایش سطح چربی سالم و کربوهیدرات هنگام شب می‌شود. در نتیجه، به مرور زمان بر افزایش وزن تاثیر می‌گذارد.

چند بار در روز کره بادام زمینی مصرف کنیم؟

اگر نمی‌دانید چند بار در روز کره بادام زمینی مصرف کنید تا افزایش وزن داشته باشید، بهتر است از یک راهکار ساده استفاده کنید. ابتدا به متخصص تغذیه مراجعه کرده و مقدار کل مصرف کره بادام زمینی در هر ۲۴ ساعت را تعیین کنید. به عنوان مثال، فرض کنید یک فرد برای چاق شدن باید به صورت روزانه ۱۰ گرم کره بادام زمینی مصرف کند. 

این فرد می‌تواند ۱۰ گرم کره بادام زمینی را به وعده‌های غذایی کوچک‌تر تقسیم کند. یعنی هر یک یا دو ساعت یک بار، یک الی ۲ گرم کره بادام زمینی مصرف کند. به این ترتیب، فشار چندانی به سیستم گوارش وارد نخواهد شد و بدن به صورت مستقیم از انرژی وارد شده استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، می‌توانید کل برنامه‌های غذایی خود را به وعده‌های کوچک تقسیم کنید.

 به عنوان مثال سه وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام را به ۶ وعده غذایی تقسیم کرده و در هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی مصرف کنید. با استفاده از همین روش، ممکن است به صورت هفتگی نیم تا یک کیلوگرم وزن اضافه کنید. البته این مسئله کاملاً فرضی است. یعنی ممکن است نتیجه با توجه به شرایط جسمانی و متابولیسم شما متفاوت باشد. 

روش های مختلف مصرف کره بادام زمینی برای افزایش وزن 

اگر هیچ ایده‌ای برای افزایش وزن با کره بادام زمینی ندارید، در ادامه برخی روش‌های مختلف مصرف این ماده غذایی برای چاقی را به شما معرفی می‌کنیم. 

1.صبحانه با جود دوسر یا کره

اگر عادت دارید نان تست را همراه با کره میل کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این پس کره را کنار گذاشته و مقداری کره بادام زمینی روی نان تست بمالید. این یک صبحانه کاملاً مفید برای افزایش وزن است. روش دیگر این است که یک قاشق کره بادام زمینی به کاسه بلغور جو دوسر یا غلات اضافه کنید.

 می‌توانید این صبحانه مغذی را همراه با موز مصرف کنید. اگر به مصرف شیک‌های پروتئینی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم صبح خود را با یک شیک پروتئینی بی‌نظیر شروع کنید. یعنی کره بادام زمینی را به شیک اضافه کرده و آن را میل کنید.

2.میان وعده با کراکر یا موز 

میان وعده‌ها نیز گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهند بود. برای مصرف کره بادام زمینی به عنوان میان وعده، پیشنهاد می‌کنیم مقدار کمی از این ماده را روی کراکر نمکی بمالید. کره بادام زمینی با عسل، میوه، نان یا سبزیجات پخته شده نیز گزینه‌های کاملا مناسبی برای میان وعده هستند.

 البته زمانی که قصد دارید این ماده غذایی را همراه با سبزیجات مصرف کنید، بهتر است از کره بادام زمینی بدون شکر استفاده کنید. یکی دیگر از بهترین میان وعده‌ها برای چاق شدن، مخلوطی از کره بادام زمینی و شیر است. 

روش دیگر این است که یک موز را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در فریزر بگذارید. بعد از چند ساعت، موز یخ زده را از فریزر بیرون بیاورید و در دستگاه مخلوط کن بریزید. سپس مقدار کمی کره بادام زمینی به آن اضافه کنید تا یک بستنی لذیذ و مفید آماده شود. می‌توان کره بادام زمینی را با شکلات یا روغن نارگیل مخلوط کرد.

3.شام با سالاد و سوپ

شاید مصرف کره بادام زمینی همراه با سالاد و سوپ در وعده ناهار یا شام کمی عجیب به نظر برسد. اما کافی است این ترکیب را امتحان کنید تا متوجه طعم بی‌نظیر آن شوید. البته همانطور که گفته شد، در این حالت کره بادام زمینی نباید حاوی شکر باشد. روش دیگر این است که این ماده غذایی را با کمی سس سویا، زنجبیل و فلفل قرمز ترکیب کنید. به این ترتیب، یک سس آسیایی تهیه خواهد شد که طعم بی‌نظیری به برنج یا رشته می‌دهد.

اگر تا این جای مقاله به جواب سوالات خودتون نرسیدین میتوانید با مراجعه به تالارگفتوگو فیت کلاب سوالات خودتون رو از متخصصین ما بپرسید.

سخن پایانی 

در این مطلب به طور کامل درباره کره بادام زمینی برای چاقی توضیح داده شد. این ماده غذایی یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی است که در سراسر دنیا برای چاق شدن یا لاغر شدن مصرف می‌شود. روش‌های مصرف کره بادام زمینی بسیار متعدد هستند. با توجه به زمان مصرف یا نوع ماده، ممکن است تاثیر کره بادام زمینی بر بدن متفاوت باشد.

 به عنوان مثال اگر قصد دارید وزن خود را افزایش دهید، باید این ماده را به عنوان میان وعده مصرف کرده یا با سایر مواد غذایی چاق کننده ترکیب کنید. اما اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است مقدار کمی کره بادام زمینی بدون شکر را در وعده صبحانه مصرف کنید. به این ترتیب، کربوهیدرات کافی وارد بدن شما خواهد شد و انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه خواهید داشت.

 به طور کلی بهترین راه حل این است که به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و برنامه رژیم غذایی دریافت کنید. مجموعه فیت کلاب، یک مجموعه حرفه‌ای و با تجربه در زمینه ارائه رژیم غذایی و برنامه‌های ورزشی است. متخصصان این مجموعه، تجربه و تبحر بسیار زیادی در زمینه ارائه برنامه‌های غذایی مختلف مثل برنامه‌های بدنسازی، برنامه‌های چاقی و برنامه‌های لاغری دارند. اگر به اطلاعات بیشتری درباره نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --