9 علت لاغر شدن پاها که باید بدانید

لاغر شدن پاها

خلاص شدن از شر پاهای لاغر هدف بسیاری از ورزشکاران است. اگرچه بسیاری از ورزشکاران تصور می کنند که به دلیل نداشتن تمرین مناسب، با مشکل لاغری پا مواجه می شوند؛ اما دلایل زیادی وجود دارند که باعث لاغر شدن پاها خواهند شد. با توجه به اهمیت اطلاع از علت لاغر شدن پاها، در ادامه این مقاله قصد داریم چند دلیل مهم را در این مورد بیان کنیم. فارغ از دلایل لاغری اعضای پا، شما می توانید با داشتن تمرین های ورزشی مناسب، حجم عضلات پاهای خودتان را افزایش دهید و از شر پاهای لاغر راحت شوید.

علت لاغر شدن پا

علت لاغر شدن پاها چیست؟

داشتن پاهای خوش فرم و زیبا، آرزوی بسیاری از افراد است. این در حالی است که عوامل متعددی می توانند باعث لاغر شدن پاها و کاهش زیبایی آن ها شوند. علت لاغر شدن پاها می تواند در هر فرد متفاوت باشد. به همین خاطر، لازم است که قبل از هر اقدامی در مورد علت لاغری پاهای خودتان اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام به انجام تمرین های ورزشی مناسب، برای افزایش حجم عضلات ناحیه پاهای خودتان کنید. در ادامه چندین دلیل مهم برای لاغر شدن پاها را به شما ذکر می کنیم.

 

 

دلیل اول؛ ژنتیک

یکی از علت های اصلی لاغر شدن پاها، ژنتیک است. برخی از افراد مستعد پاهای لاغر هستند و حتی با داشتن تمرین های ورزشی دقیق، قادر به عضله سازی در ناحیه پاهای خودشان نمی باشند. شاید شما نیز به علت ژنتیک قادر به عضله سازی در قسمت های بالایی بدن خودتان باشید؛ اما نتوانید حجم عضلات پایین تنه خود را افزایش دهید. متاسفانه، اگر به دلیل ژنتیک پاهای لاغری داشته باشید، نمی توانید کار زیادی را برای رفع این مشکل انجام دهید. اما باز هم انجام تمرین های ورزشی مناسب، می تواند به شما برای داشتن پاهای چاق تر و زیباتر کمک کند.

 

دلیل دوم برای لاغری  پاها؛ ضعیف بودن پاها

هر چقدر پاهای شما ضعیف تر باشند، احتمالا پاهای لاغرتری نیز خواهید داشت. حتما تا به حال به پاهای افراد قدرتمند دقت کرده اید. تمامی عضلات پاهای این افراد بزرگ و حجیم هستند. این موضوع نشان می دهد که قدرت پاهای این افراد زیاد است.

اگر شما هم به دلیل ضعیف بودن پاها، با مشکل لاغری پاها مواجه هستید، می بایست از تمرینات قدرتی مناسب برای قوی تر کردن پاهای خودتان استفاده کنید. تمرینات قدرتی می توانند جایگزین خوبی برای انواع تمرین های ورزشی دیگر باشند، به خصوص اگر مبتدی باشید. با این حال بیشتر بر روی قدرت پاهای خودتان تمرکز می کنید تا حجم عضلات پاها.

دلیل سوم؛ انجام تمرینات هوازی بیش از حد

همانطور که می دانید تمرینات هوازی می توانند تاثیر زیادی بر روی سلامت قلب انسان داشته باشند و باعث افزایش حساسیت بدن به انسولین شوند. اما انجام بیش از حد تمرینات هوازی نیز مضر بوده و می تواند باعث کاهش عضله سازی در بدن شما شود.

بنابراین، اگر تمرینات هوازی زیادی انجام می دهید، ممکن است علت لاغر شدن پا، همین باشد. مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می دهند انجام تمرینات هوازی و قدرتی به صورت همزمان، می تواند از دست رفتن توده های عضلانی را محدود کند. با این حال، حتی اگر تمرینات قدرتی زیادی انجام دهید؛ ولی شدت تمرینات هوازی شما بیشتر باشد، باز هم شاهد لاغری پاهای خودتان خواهید بود.

دلیل چهارم لاغر شدن پاها ؛ نداشتن تغذیه مناسب

برای اینکه پاهای خود را چاق تر کنید و از لاغر شدن آن جلوگیری کنید، باید کالری کافی در طول روز مصرف کنید. شما باید از پروتئین و کربوهیدرات کافی برای تولید انرژی و ریکاوری و ساخت عضله های خودتان استفاده کنید. نداشتن تغذیه مناسب و یا کاهش حجم غذا، می تواند باعث کاهش سایز و ضعیف شدن پاهای شما شود.

بنابراین، اگر همیشه احساس می کنید که کالری زیادی مصرف می کنید و پاهای لاغری دارید، بهتر است که علت لاغر شدن پاهای خودتان را در مصرف غذای کم جستجو کنید. البته یک متخصص تغذیه در مورد اینکه کالری مصرفی شما کافی یا اضافه است، بهتر نظر خواهد داد.

 

دلیل پنجم لاغر شدن پا؛ نداشتن تمرین های منظم

شاید علاقه مند به حجیم کردن عضلات پاهای خودتان هستید، اما هر روز شاهد لاغری پاهای خودتان می باشید. واقعیت این است که اگر نظم دقیقی برای انجام تمرینات پا نداشته باشید، احتمالا شاهد لاغری پاهای خودتان خواهید بود. داشتن تمرین ورزشی یک بار در هفته، برای رسیدن به پاهای چاق و با عضله های حجیم، ایده آل نیست.

اگر می خواهید با ورزش کردن به حجم بالایی از عضلات در ناحیه پایین تنه برسید، ورزش کردن یک بار در هفته کافی نیست. باید حداقل 2 بار در هفته ورزش مناسب و منظم داشته باشید تا شاهد افزایش حجم پاهای خودتان باشید، نه لاغر شدن آن ها.

اگر می خواهید پاهایتان بزرگتر شوند، باید حداقل دو بار در هفته آنها را تمرین دهید. اگر در حال حاضر دو بار در هفته پاها را تمرین می‌دهید و هنوز پیشرفت نمی‌کنید، ممکن است نیاز به اضافه کردن یک روز پای سوم داشته باشید.

دلیل ششم لاغری پا؛ پیروی از برنامه تمرینی ثابت

اگرچه برخی از تمرین های ورزشی می توانند برای چاق تر کردن پاها، بسیار ایده آل باشند. اما ممکن است علت لاغر شدن پاها، انجام تمرین های روتین ورزشی باشد. باید برای رسیدن به حجم دلخواه در پاهای خودتان، تمرین قدرتی متنوعی را انجام دهید. هر روز به تنوع تمرین های خودتان اضافه کنید تا همه عضلات پاهای شما قوی شوند.

لاغری پا

دلیل هفتم؛ بلند نکردن وزنه با پاها

در صورتی که به دنبال افزایش حجم پاهای خودتان هستید، باید از وزنه های مناسب برای افزایش قدرت عضلات مختلف استفاده کنید. دمبل های سنگین می توانند برای بلند کردن وزنه با پاها مورد استفاده قرار گیرند. ابتدا از وزنه های کوچک تر و سبک تر کمک بگیرید. اما پس از آن، شروع به استفاده از وزنه های سنگین تر کنید تا شاهد حجیم تر شدن پاهای خودتان باشید.

برای جلوگیری از لاغری پاها، سعی کنید که از وزنه هایی استفاده کنید که احساس می کنید می توانید چند ست دیگر آن ها را بلند کنید. چندین ست وزنه های سبک را بلند کنید تا شاهد نتیجه ایده آل خودتان باشید. می توانید هر چند هفته یا چند ماه یک بار، میزان وزنی که پاهای خودتان بلند می کنید را افزایش دهید.

دلیل هشتم؛ ورزش کردن با روش های نامناسب

شاید علت لاغر شدن پا، ورزش کردن با روش های نامناسب باشد. همانطور که ورزش می تواند تاثیر زیادی روی افزایش حجم عضلات داشته باشد، ممکن است بر روی رشد عضلات تاثیر منفی بگذارد. چرا که با انجام تمرینات ورزشی نامناسب، احتمالا عضلات را به صورت صحیح تحت تاثیر قرار نمی دهد. این موضوع نه تنها باعث افزایش حجم عضلات نمی شود، بلکه حجم آن ها را نیز کاهش می دهد.

دلیل نهم؛ عدم مصرف پروتئین کافی

خوردن کالری و کربوهیدرات کافی برای سوزاندن و تامین سوخت مورد نیاز، همیشه کافی نیست. ممکن است برای افزایش حجم پاها، نیاز به مصرف پروتئین بیشتری داشته باشید. پروتئین برای سنتز و تولید ماهیچه های بیشتر ضروری است. بنابراین، برای جلوگیری از لاغر شدن پاها، حتما باید پروتئین مصرفی کافی داشته باشید.

اگرچه میزان مصرف پروتئین بسته به نوع ورزش و سبک زندگی افراد متفاوت است؛ اما طبق منابع علمی متفاوت، مشخص شده است که افراد می توانند روزانه 1.6 تا 2.2 گرم پروتئین را به ازای وزن خودشان دریافت کنند. اگر این میزان از پروتئین را از طریق رژیم غذایی خودتان دریافت می کنید، نیازی به مصرف مکمل های پروتئین ندارید. اما در صورتی که میزان پروتئین مصرفی شما کمتر از مقدار توصیه شده است، می توانید از مکمل های حاوی پروتئین استفاده کنید.

گوشت گاو، گوشت مرغ و ماهی، لوبیا و … از جمله منابع تامین کننده پروتئین برای بدن هستند. همچنین، می توان به همراه این منابع از پودر پروتئین به صورت روزانه استفاده کرد.

 

 

 

 

چگونه می توان پاهای لاغر را چاق کرد؟

شاید شما هم از علت لاغری پاهای خودتان با خواندن این مقاله مطلع شده اید. اما چیزی که دغدغه شماست این است که چگونه می توانید پاهای لاغر خود را چاق تر کنید؟ چاق تر کردن پاهای لاغر، مزایای زیادی را به دنبال دارد و می تواند باعث حفظ زیبایی استایل شما شود. برای چاق کردن پاهای لاغر خودتان، باید تغذیه مناسبی داشته باشید و تا حد ممکن از تمرین های ورزشی که باعث تقویت پاهای شما می شوند، کمک بگیرید.

از انجام تمرین های ورزشی غیر اصولی برای افزایش حجم عضلات پاهای خودتان خودداری کنید. چون ممکن است علت لاغر شدن پاها، انجام همین تمرینات باشد. بهتر است که در تمرینات ورزشی خودتان توجه ایجاد کنید. اگر باز هم احساس می کنید، نیاز به انجام تمرینات ورزشی دقیق تر و اصولی تر دارید، از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد علت لاغر شدن پاها صحبت کردیم. همانطور که توضیح داده شد، دلایل مختلفی ممکن است باعث لاغری پا شوند. بنابراین، بهترین راهکار برای رفع این مشکل این است که ابتدا علت لاغر شدن پاها را بررسی کنید. سپس، بر اساس همان اقدام به رفع مشکل کنید. خوشبختانه، با کمک تمرینات ورزشی مناسب، می توان بسیاری از مشکلات پاها مانند لاغری آن ها را برطرف کرد. به شرطی که منظم و دقیق عمل کنید و از تمرین های ورزشی مناسب و اصولی کمک بگیرید.

3 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه