راهنمایی برای تمرینات مناسب جهت تقویت رگ‌های دست | چگونه رگ‌های دست خود را برجسته کنیم؟

راهنمایی برای تمرینات مناسب جهت تقویت رگ‌های دست

شاید تا به حال دیده باشید که فردی یک حلقه لاستیکی را در دست گرفته و مدام با انگشتانش آن را می‌فشارد. حلقه لاستیکی هم برای افزایش قدرت انگشتان و مچ دست و هم برای برجسته‌تر کردن رگ‌های دست به کار می‌آید. نمایان شدن رگ های دست نوعی جذابیت بصری به شمار می‌آید و یکی از اتفاقاتی است که اکثر جوانان ورزشکار دوست دارند برایشان رخ دهد. حتی گاهی دلیل ورزش کردن برخی افراد هم برجسته شدن رگ های دست است. اگر شما هم می‌خواهید رگ‌هایی برجسته و جذاب داشته باشید، تا پایان با فیت کلاب همراه شوید.

نمایان شدن رگ های دست | ترندی که در میان جوانان محبوب شده!

به طور کلی برجستگی رگ‌های دست امری طبیعی است؛ مگر اینکه به طور ناگهانی و بدون دلیل مشخصی این اتفاق بیفتد. در آن صورت می‌تواند به دلایلی مثل فشار خون بالا، افزایش سن و افزایش هورمون کورتیزول در بدن باشد که هورمون استرس‌زا به شمار می‌آید. برای اینکه رگ‌های دست و ساعد خود را برجسته کنید، تمرینات متفاوتی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تمرین رگ دست با دمبل

تمرین رگ دست با دمبل | با دمبل رگ‌های دست خود را برجسته کنید!

وزنه‌برداری تاثیر بسیار زیادی بر روی نمایان شدن رگ دست‌های مردان و زنان ورزشکار دارد. بنابراین استفاده از دمبل روش مناسبی برای داشتن رگ‌های برجسته دست به شمار می‌آید. تمریناتی که با دمبل انجام می‌شوند، در بدن عضله می‌سازند. رشد توده عضلانی باعث می‌شود که رگ‌ها به سمت سطح پوست حرکت کنند و در نتیجه برجسته‌تر به نظر برسند.

یکی از بهترین تمرینات با دمبل به منظور برجسته‌تر کردن رگ‌های دست، حرکت کرل (Curl) است. برای انجام حرکت کرل ابتدا آرنج‌هایتان را روی یک نیمکت یا میز جلوی خودتان قرار دهید. کف دست‌ها به سمت بالا باشد و ساعدهایتان به میز بچسبد؛ به طوری که ساعد و بازو زاویه 90 درجه تشکیل دهند. دمبل با وزن مناسب را در دست بگیرید. کف دست‌ها را به پایین خم کنید. چند ثانیه دمبل را در همان وضعیت نگاه دارید و سپس کف دست را به سمت خود بچرخانید.

نگه داشتن دمبل یا دیسک در دست هم کمک زیادی به برجسته شدن رگ دست می‌کند. این تمرین ساده علاوه بر نمایان کردن رگ‌ها برای افزایش قدرت ساعد و مچ‌ها نیز بسیار مفید است. سر پا بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. ستون فقراتتان را صاف نگه دارید. دست‌ها را صاف کنار بدن قرار دهید و دو دمبل یا دیسک را در دو دست نگاه دارید.

تمرین برای رگ دست در باشگاه | استفاده از دستگاه‌های ورزشی برای برجسته کردن رگ‌های دست!

یکی از دلایلی که باعث برجسته شدن رگ‌های دست می‌شود، چربی‌سوزی است. هرچه چربی‌های بدن بیشتر آب شوند، چربی زیر پوست نیز کمتر خواهد شد و در نتیجه رگ‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین می‌توانید در باشگاه به انجام ورزش‌هایی بپردازید که باعث چربی‌سوزی شوند.

برای تمرین در باشگاه دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که به برجسته‌تر شدن رگ‌های دست کمک می‌کند. یکی از دستگاه‌های مورد نظر «رویینگ» است که به آن حرکت قایقی نشسته نیز می‌گویند. از سایر دستگاه‌هایی که بعد از مدتی کار با آن‌ها باعث نمایان شدن رگ‌های دست می‌شود، می‌توان به دستگاه ساعد و مچ‌بند تقویت ساعد اشاره کرد.

تمرین برای رگ دست در خانه

تمرین برای رگ دست در خانه | در منزل هم می‌توانید رگ دست خود را برجسته کنید!

یکی از بهترین روش‌ها برای برجسته کردن رگ دست‌ها انجام تمرینات هوازی است. تمرینات هوازی را می‌توانید به راحتی در منزل انجام دهید. از معروف‌ترین و ساده‌ترین تمرینات هوازی می‌توان به پیاده‌روی سریع، دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

تمریناتی نیز وجود دارند که بدون دمبل، دیسک، هالتر و دستگاه اجرا می‌شوند. بنابراین برای انجامشان نیازی به باشگاه رفتن نیست. یکی از بهترین تمرینات در منزل برای برجسته کردن رگ دست‌ها شنای سوئدی است. شنای سوئدی علاوه بر عضلات دست، عضلات سایر بخش‌های بدن را نیز درگیر می‌کند. برای انجام شنای سوئدی باید در وضعیت پلانک قرار بگیرید. نوک انگشتان دست‌ها را روی زمین قرار دهید و شنا بروید. اگر کمردرد دارید یا نمی‌توانید شنای سوئدی را به به طور کامل اجرا کنید، زانوهای خود را بر روی زمین بگذارید و سپس حرکت شنا را انجام دهید.

لازم به ذکر است که اگر در حالت پلانک نیز به مدت چندین ثانیه بر روی نوک انگشتان خود بایستید، باز هم یک تمرین عالی برای برجسته کردن رگ دست‌هایتان انجام داده‌اید.

برجسته کردن رگ دست برای ورزشکاران حرفه‌ای | پیشنهادی برای حرفه‌ای‌ها!

یکی از روش‌هایی که ورزشکاران حرفه‌ای برای مشخص شدن رگ‌های دستشان انجام می‌دهند، استفاده از تمرینات BFRT است. تمرینات بی اف آر تی به تمریناتی گفته می‌شود که با محدود کردن جریان خون همراه است؛ مثلا وقتی ورزشکار می‌خواهد وزنه بزند، از نوارهای محدودکننده جریان خون استفاده می‌کند تا فشار وارده به رگ‌ها بیشتر شود. از طرفی این کار باعث می‌شود که خون کمتری از اندام‌ها به سمت قلب برگردد. در نتیجه حجم خون موجود در رگ‌ها بیشتر شده و رگ‌ها گشادتر می‌شوند. یادتان باشد که اگر تازه‌کار محسوب می‌شوید، به هیچ وجه نباید از روش BFRT برای گشاد شدن رگ‌های خونی استفاده کنید. این امر در مورد افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری فشار خون و همینطور افراد مبتلا به بیماری قلبی نیز صدق می‌کند. در ضمن تمرینات BFRT حتما باید زیر نظر یک مربی متخصص انجام شود.

چگونه رگ‌های دستم را تقویت کنم؟ از فیت کلاب کمک بگیرید!

در این مطلب درباره تمرینات مناسب جهت تقویت رگ‌های دست صحبت کردیم. برجسته بودن رگ‌های دست به طور کلی نشانه بدی نیست. در برخی افراد ریشه در مسائل ژنتیکی دارد و گاهی نیز به دلیل انجام تمرینات ورزشی پرفشار اتفاق میفتد. هرچند اگر رگ‌های دستتان به طور ناگهانی و بدون دلیل خاصی برجسته شوند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است این اتفاق به دلیل مسائلی مثل افزایش فشار خون یا افزایش سطح هورمون استرس در بدن رخ داده باشد. برجسته شدن رگ‌های دست در بین جوانان امری جذاب است. به همین دلیل افراد زیادی سعی می‌کنند که با انجام تمرینات خاص و مشخص رگ‌های دستشان را نمایان کنند.

اگر شما هم در پی تقویت و برجسته کردن رگ‌های دست خود هستید، می‌توانید از تمرینات اختصاصی فیت کلاب بهره ببرید؛ تمریناتی که مختص خودتان و با توجه به وضعیت جسمی و شرایط زندگی‌تان طراحی شده است. از طرفی تغذیه نیز نقش مهمی در برجسته کردن رگ‌های دست دارد. بنابراین شما می‌توانید برنامه و رژیم غذایی اختصاصی خود را نیز از کارشناسان فیت کلاب دریافت کنید. فیت کلاب، بستری اینترنتی برای افزایش سطح سلامتی شما و رساندنتان به وزن و اندام ایده‌آل است. شما از هر جای دنیا می‌توانید به صورت اینترنتی از کارشناسان و مشاوران فیت کلاب راهنمایی بگیرید. با ثبت‌نام در سایت و تشکیل پرونده نیز از خدمات متعدد فیت کلاب بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

برای تقویت رگ‌های دست از چه ورزش‌هایی کمک بگیریم؟

برای تقویت و برجسته‌سازی رگ‌های دست باید بیشتر از ورزش‌هایی کمک بگیرید که عضلات دست از جمله مچ، انگشتان و ساعد را تقویت می‌کنند. برخی از این ورزش‌ها عبارتند از پلانک، شنای سوئدی، وزنه‌برداری و غیره.

آیا برجسته شدن رگ‌های دست نشانه بدی محسوب می‌شود؟

به طور کلی برجسته بودن رگ‌های دست یا نمایان شدنشان بر اثر ورزش امری نسبتا رایج است؛ اما اگر رگ‌های دستتان به طور ناگهانی و بدون دلیل مشخص برجسته شوند، ممکن است نشانه افزایش هورمون استرس، افزایش فشار خون یا افزایش سن و مسائل ژنتیکی باشد.

دلایل برجستگی رگ‌های دست چیست؟

برجسته شدن رگ‌های دست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین دلایل نمایان شدن رگ‌ها باید به آب شدن چربی‌های اضافه بدن، افزایش توده عضلانی بدن و گشاد شدن رگ‌های خونی به خاطر تمرینات پرفشار اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه