بهترین راه برای لاغری بازو؛ بررسی 9 روش موثر و سریع

بهترین راه برای لاغری بازو

\بهترین راه برای لاغری بازو انجام تمرینات ورزشی و استمرار در آن است. افراد زیادی در مورد اندازه و حجم بازوهای خود نگران هستند و سوالات زیادی در مورد نحوه لاغری بازو می‌پرسند. بنابراین در این مقاله از فیت کلاب تصمیم گرفتیم در مورد بهترین روش‌های لاغری بازو با شما صحبت کنیم و چند تمرین ساده را به شما آموزش دهیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علت چاق شدن بازوها چیست؟

در ابتدا باید بدانید که چربی‌های بازو از انواع چربیهای سیاه و سفید نیستند. چربی‌های بازو شامل پوست اضافی و چربی است که زیر پوست قرار می‌گیرند. چربی احشایی و چربی زیر جلدی معمولا در اطراف بازوها تجمع می‌کنند و موجب افزایش وزن بازوها می‌شوند. چربی احشایی، یکی از انواع چربی‌های بدن است که در پشت عضلات شکم جمع می‌شود و اندام‌های داخلی را در بر می‌گیرد. این چربی به عنوان یک لایه حفاظتی برای اعضای داخلی بدن عمل می‌کند. مقدار متناسب از این چربی می‌تواند برای بدن مفید باشد اما تجمع بیش از حد آن در بدن خطرناک است و منجر به بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت می‌شود.

چربی زیر جلدی دقیقا زیر پوست بدن قرار دارد. این چربی معمولا به همراه لایه‌های اپیدرم و درم دیده می‌شود. چربی زیر پوست در عمیق‌ترین لایه‌های پوست قرار می‌گیرد و عملکردهای متفاوتی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • ایجاد بالشتک‌هایی برای عضلات و استخوان‌ها
  • محافظت از بدن و اعضای داخلی در برابر آسیب‌ها
  • کمک رسانی به رگ‌های خونی و اعصاب پوست
  • اتصال لایه میانی پوست به عضلات و استخوان‌ها

وجود مقادیر استانداردی از این چربی نیز مانند چربی احشایی برای بدن مفید است. اما تجمع بیش از حد آن در بدن می‌تواند مشکلاتی مانند ابتلا به سرطان‌های خاص، بیماری‌های کبدی، مشکلات کیسه صفرا و مواردی از این دست را برای افراد ایجاد نماید. به هرحال وجود بیش از حد چربی در قسمت بازو می‌تواند موجب ناراحتی افراد شود. به خصوص در زمانی که بازوهای خود را حرکت می‌دهید و متوجه لرزش پوستی به همراه حرکت عضلات می‌شوید. چربی‌های بازو یکی از انواع چربی‌هایی هستند که به سختی از بین می‌روند. بازوها یکی از محل‌های مناسب برای ذخیره چربی بدن هستند. علت چاق شدن بازوها می‌تواند یکی از موارد زیر باشد.

1.        تجمع توده عضلانی در بالای بازو

ماهیچه‌هایی که در قسمت فوقانی بازو قرار گرفته‌اند در مقایسه با عضلات موجود در سایر نواحی بدن کوچکتر هستند. همین موضوع موجب می‌شود این ماهیچه‌ها مانند دیگر عضلات کالری سوزی نداشته باشند. از طرفی عضله‌سازی این ماهیچه‌ها هم بسیار دشوارتر از پاها است. به همین دلیل عضله بازوها کوچک و چربی آن‌ها زیاد است.

2.      وجود نوسانات وزنی

افرادی که نوسانات وزنی دارند، در زمانی که وزن خود را از دست می‌دهند نیز بازوهای نسبتا بزرگی خواهند داشت. بازو نسبت به سایر نواحی بدن دیرتر چربی خود را از دست می‌دهند و برای تغییرات در قسمت بازو باید بیشتر از سایر نواحی بدن تلاش کرد. در صورت تجمع مقادیر بسیار زیاد چربی در بازو، رهایی از آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود.

3.     ژنتیک متفاوت افراد

افراد زیادی از نظر ژنتیکی مستعد چاقی هستند. برخی افراد هم به دلایل ژنتیکی تجمع چربی را در برخی نقاط بدن تجربه می کنند. بازو هم یکی از مناطقی است که در برخی افراد با افزایش وزن، قبل از سایر نواحی بدن دچار اضافه وزن می‌شود و به سختی چربی خود را از دست می‌دهد.

4.      تاثیر جنسیت افراد در تجمع چربی

باید بدانید که بدن زنان نسبت به مردان چربی بیشتری دارد. همچنین زنان به تمرینات بدن سازی و بالاتنه علاقه کمتری دارند. به همین دلیل بر اساس تحقیقات موجود زنان بیش از مردان در مورد چاقی بازوهای خود نگران هستند و برای کاهش وزن و لاغری بازو تلاش می‌کنند.

 از دیگر علل چاق شدن بازوها می‌توان به تغییرات هورمونی، لباس‌ها، پوست نازک بالای بازو، رژیم غذایی و افزایش سن اشاره کرد. در ادامه روش‌های لاغری بازو را با هم بررسی می‌کنیم.

لاغری بازو با تمرینات ورزشی

نحوه از بین بردن چربی‌های بازو

از بین بردن چربی‌های سخت بدن همیشه دشوار است، به خصوص وقتی این چربی‌ها در ناحیه خاصی از بدن جمع شده باشند. لاغری بازوها معمولا به سختی انجام می‌شود و در عین حال افراد زیادی به دنبال راهی برای لاغری بازو هستند. در ادامه بهترین راه برای لاغری بازو با تمرینات ورزشی را به شما معرفی می‌کنیم.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

1.        بهترین راه برای لاغری بازو با تمرکز روی کاهش وزن کلی

ورزش‌های موضعی می‌توانند تا حد زیادی روی چربی سوزی در قسمت‌های خاصی از بدن مانند بازو تمرکز کنند. انجام ورزش‌های موضعی برای کاهش وزن و چربی سوزی رایج است اما مطالعات نشان داده که تاثیر این ورزش‌ها به اندازه‌ای که باید، نیست. تمرینات مقاومتی که برای کاهش چربی بازو انجام می‌شوند، معمولا موجب کاهش وزن کلی می‌شوند اما تاثیر کمی بر روی آن ناحیه خاص دارند. بنابراین بهترین راه تمرکز روی کاهش وزن کلی بدن است. چرا که همزمان موجب لاغرتر شدن بازوها هم خواهد شد.

2.      تاثیر وزنه برداری در لاغری بازو

وزنه برداری تمرینی مقاومتی برای ساخت توده عضلانی و افزایش قدرت است. این تمرین ممکن است به طور کلی موجب لاغری بازوها نشود ولی باعث تقویت بازوها و لاغرتر نشان دادن آن‌ها شود. به همین دلیل توصیه می‌شوند از تمریناتی مانند حلقه‌های دو سر بازو، اکستنشن‌های سه سر و پرس‌های بالای سر برای افزایش متابولیسم بدن و توده عضلانی استفاده کنید.

3.     رژیم غذایی کم کالری راهکاری برای لاغری بازوها

اگر می‌خواهید بازوهای لاغر و اندامی متناسب داشته باشید، باید کمتر از آن‌چه می‌سوازنید، کالری دریافت کنید. واحد‌های انرژی که سوازنده می‌شوند برای حفظ عملکرد بدن در حالت استراحت، هضم، متابولیسم غذا و کمک به حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت دریافت کالری کمتر برای این سه عملکرد، بدن در حالت کمبود کالری قرار می‌گیرد و وزن آن کاهش می‌یابد.

4.      کاهش مصرف قندهای تصفیه شده

بهتر است تمام مواد خوراکی حاوی قند‌های تصفیه شده را از برنامه غذایی خود حذف کنید. این قندها موجب افزایش وزن و چربی اضافی بدن می‌شوند. با نگاهی گذرا به مواد غذایی مصرفی به خوبی متوجه می‌شوید، بخش زیادی از این مواد دارای قند و افزودنی‌های حاوی قند است. حذف این مواد غذایی می‌تواند سرعت لاغری بازو را افزایش دهد.

5.     بالا بردن حجم فیبر مصرفی

مصرف فیبر به شما کمک می‌کند، مدت زمان بیشتری سیر بمانید. این کار باعث کاهش مصرف میان وعده‌ها می‌شود. غذاهای فیبری به آهستگی هضم می‌شوند و قند خون شما را تثبیت می‌کنند. بروکلی، لوبیا، انواع توت‌ها، آووکادو، سیب و غلات سبوس دار همگی سرشار از فیبر هستند. مصرف روزانه این مواد غذایی به سلامت شما هم کمک می‌کند.

6.      انجام ورزش های کاردیو بهترین راه برای لاغری بازو

انجام ورزش‌هایی که با افزایش ضربان قلب می‌شود نیز راهی برای کاهش وزن و لاغری بازو است. سعی کنید به صورت روزانه یکی از ورزش‌های زیر را انجام دهید:

  • پیاده روی طولانی
  • دویدن
  • دوچرخه سواری
  • شنا
  • قایقرانی

توجه داشته باشید که میزان کالری سوزانده شده در هر فرد متفاوت است اما به طور کلی تمام این ورز‌ش‌ها برای لاغری بازو موثرند.

آب و تنظیم متابولیسم بدن

7.     افزایش مصرف آب و لاغری بازو

نوشیدن آب کافی به شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. با نوشیدن آب کافی اشتهای شما کنترل می‌شود. کم آبی می‌تواند در عملکرد هضم اختلال ایجاد کند. زنان ۲.۷ لیتر و مردان ۳.۴ لیتر مایعات باید در روز دریافت نمایند.

8.     تاثیر خواب کافی در لاغری بازو

خواب کافی به کاهش وزن و لاغری بازو کمک می‌کند. کم خوابی موجب افزایش کورتیزول و حفظ انرژی می شود. کم خوابی همچنین میزان چربی سوزی در شب را کاهش می‌دهد.

9.       تمریناتی انجام دهید که تمام وزن بدن را درگیر کند

در صورتی که امکان رفتن به باشگاه را ندارید، بهترین راه برای لاغری بازو، انجام تمریناتی است که به وسیله وزن بدن انجام می‌شود. این تمرینات در دسته تمرین‌های مقاومتی برای ایجاد توده عضلانی قرار می‌گیرند.

بررسی بهترین راه برای لاغری بازو؛ از کارشناسان فیت کلاب مشاوره تخصصی بگیرید!

بهترین راه برای لاغری بازو داشتن سبک زندگی سالم است. برای لاغری و کاهش وزن بهتر است همیشه تغذیه و تحرک خود را کنترل کنید. ورزش و تغذیه مناسب فقط زمانی به عنوان بهترین راه برای لاغری بازو در نظر گرفته می‌شوند که علاوه بر آن‌ها خواب کافی داشته و به اندازه کافی آب بنوشید. در این مقاله از فیت کلاب در مورد بهترین راه برای لاغری بازو با شما صحبت کردیم. در صورتی که در مورد روش‌های لاغری بازو به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، از قسمت نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای دریافت یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی متناسب با خودتان از کمک متخصصان فیت کلاب برخوردار شوید و از طریق شماره تماس ۰۲۱-۹۱۰۹۰۰۹۵ یا از سایت fitclub.com  با متخصصان ما در ارتباط باشید. مجموعه فیت کلاب با سال‌ها تجربه در ارائه برنامه ورزشی و رژیم غذایی راه‌های ارتباطی زیادی را در دسترس شما قرار داده است. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود.

سوالات متداول

بهترین راه برای لاغری بازو چیست؟

ورزش منظم، خواب کافی، تغذیه صحیح و نوشیدن آب بهترین روش لاغری بازو است.

آیا انجام تمرین‌های موضعی برای لاغری بازو موثر است؟

تمرینات موضعی بی اثر نیستند اما تاثیر آن‌ها روی کاهش وزن کلی بیشتر است.

آیا برای لاغری بازو می‌توان در خانه تمرین کرد؟

بله؛ ورزش‌هایی را انجام دهید که وزن بدن را درگیر می‌کنند.

علت چاق شدن بازو چیست؟

بازوها می‌توانند به دلایلی مانند افزایش سن، رژیم غذایی، تغییرات هورمونی، ژنتیک، نوسانات وزنی و مواردی از این دست دچار افزایش وزن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه