بیماری های کلیه؛ علائم کلیه ناسالم که باید به آن توجه شود!

بیماری های کلیه

کلیه به دفع مواد زاید و مایعات از طریق ادرار کمک می‌کند. بدن انسان دو کلیه دارد که در دو طرف ستون فقرات و در پایین‌ترین قسمت قفسه سینه قرار گرفته است. در واقع وظیفه کلیه بسیار مهم است و باید از آن در برابر انواع بیماری‌ها محافظت کنیم. اگر کلیه نتواند به درستی در بدن انسان عمل کند، بیماری‌های کلیوی به وجود می‌آیند. بیماری کلیه منجلب به آسیب‌های دیگر به سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود.

معمولا در این زمان باید به پزشکانی متخصص مراجعه کنید تا بتوانید این بیماری را کنترل و از بین ببرید. در این مقاله به بررسی انواع بیماری های کلیه می‌پردازیم و علائم این بیماری‌ها را برای شما بررسی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید با این بیماری آشنا شوید و راهکارهایی برای محافظت از کلیه را بدانید، تا آخر این مقاله همراه فیت کلاب بمانید.

سنگ کلیه؛ یکی از بیماری‌های کلیوی!

سنگ کلیه یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها که اغلب از سنین 20 تا 50 سالگی ممکن است برای انسان رخ دهد. این بیماری با درد شدیدی همراه است و مجاری ادراری بدن را مسدود می‌کند.

سنگ‌ کلیه معمولا به شکل بلورهای جامدی از جنس مواد معدنی و نمک است. این بیماری در بدن مردان بیشتر از زنان احتمال دارد که شیوع پیدا کند. کم آبی بدن، چاقی، بیماری التهابی روده، مصرف داروهای ضد تشنج، سابقه خانوادگی و غیره ممکن است موجب پیدایش سنگ کلیه در بدن شما شود. سنگ کلیه دارای انواعی نظیر کلسیمی، اسید اوریکی، استروویت، سیستینی است. در ادامه علائم بیماری سنگ کلیه را برای شما بیان می‌کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید:

  • تب و لرز
  • کم شدن حجم ادرار
  • تهوع و استفراغ
  • درد و سوزش هنگام ادرار
  • نیاز فوری به تخلیه مثانه

این نشانه‌ها از علائم سنگ کلیه است که در صورت بروز باید به مطب پزشکانی متخصص مراجعه کنید. آلوپورینول، تامسولوسین، بی کربنات سدیم و غیره از داروهای سنگ کلیه است که حتما باید طبق تجویز دکتر استفاده شود.

بیماری مزمن کلیوی؛ جزو بیماریهای خطرناک کلیه!

در بیماری مزمن کلیوی، کلیه در بدن انسان به تدریج عملکرد خود را از دست می‌دهد. ممکن است عواملی همچون فشارخون بالا، دیابت، عفونت‌های مکرر و غیره موجب به وجود آمدن این بیماری شوند. معمولا تشخیص بیماری مزمن کلیوی به سختی امکان‌پذیر است. زیرا علائم این بیماری بسیار دیر بروز پیدا می‌کند.

در واقع اگر در معرض این بیماری قرار گرفته‌اید، نباید منتظر علائم آن باشید. بهتر است در این زمان به مطب پزشکانی متخصص مراجعه کنید. تغییرات در ادرار، خارش در بدن، تورم دست و پا، تنگی نفس، خستگی بیش از اندازه، کاهش اشتها، درد در قسمت کمر، فشار خون بالا، پف دور چشم، عدم تحمل سرما، تهوع در استفراغ و غیره از علائم بیماری مزمن کلیوی است. این بیماری معمولا با آزمایش خون و ادرار تشخیص داده می‌شود و از طریق این آزمایش پیشرفت این بیماری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 داروهای ادرارآور، داروهای استاتین، مکمل‌های اریتروپویتین، مکمل‌های کلسیم و ویتامین D، داروهای ضد فشار و غیره از جمله داروهایی است که ممکن است برای درمان این بیماری طبق تجویز متخصصان استفاده شود. همچنین افراد از رژیم‌های کم پروتئینی برای کنترل این بیماری استفاده می‌کنند.

لازم است بدانید که در سایت فیت کلاب علاوه بر آشنایی با با بیماری های کلیه، می‌توانید برای دریافت بهترین برنامه تغذیه و تناسب اندام با مشاوران سایت ارتباط برقرار کنید.

پوسته 4بیماری گلومرولونفریت

بیماری گلومرولونفریت؛ التهاب گلومرول‌ها در کلیه!

گلومرول ساختاری در کلیه است که به فیلتر شدن خون و دفع مواد زائد بدن کمک می‌کند. زمانی که گلومرول‌ها دچار التهاب شود، بیماری گلومرولونفریت در کلیه رخ می‌دهد. همین عامل باعث می‌شود تا در هنگام دفع مواد زائد مشکلاتی به وجود بیاید. ممکن است این بیماری منجلب به نارسایی کلیه نیز شود.

گلومرولونفریت به صورت حاد و مزمن در بدن انسان رخ می‌دهد. در بیماری گلومرولونفریت حاد معمولا این بیماری به صورت ناگهانی در بدن به وجود می‌آید و علائم شدیدی دارد. در بیماری گلومرولونفریت مزمن علائم به سختی تشخیص داده می‌شود و این بیماری به آرامی در بدن انسان رشد می‌کند. حال در ادامه علائم بیماری گلومرولونفریت حاد و مزمن را برای شما لیست می‌کنیم.

  1. بیماری گلومرولونفریت حاد:
  • دفع کمتر ادرار
  • خون در ادرار
  • تیرگی ادرار
  • فشار خون بالا

این علائم در هنگام بیماری گلومرولونفریت حاد رخ می‌دهد که به صورت شدیدی در بدن نمایان می‌شود.

  1. بیماری گلومرولونفریت مزمن:
  • تورم مچ در پا و صورت
  • درد شکم
  • خونریزی مکرر بینی
  • ادرار مکرر شبانه
  • فشار خون بالا

این علائم به آرامی و در طولانی مدت علائم خود را در بدن شما به وجود می‌آورد. در صورت داشتن این علائم بهتر است با پزشکانی مشورت کنید تا درمان این بیماری را به تعویق نیاندازید.

شناخت علائم بیماری های کلیوی؛ علائم بیماری های کلیه در بدن به چه شکلی است؟

پس از آشنایی با انواع بیماری‌های کلیه بهتر است با علائم این بیماری‌ها بیشتر آشنا شوید. آشنایی با علائم بیماری‌های کلیوی به شما کمک می‌کند که به مطب پزشکانی متخصص مراجعه کنید تا روند درمان خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بگذارنید. این علائم ممکن است به مرور زمان در بدن شما ایجاد شود. این علائم معمولا همراه با کاهش عملکرد کلیه خود را نشان می‌دهد. در ادامه همراه ما باشید تا علائم اولیه و شدید بیماری‌های کلیه را برای شما کاربران فیت کلاب شرح دهیم:

  • خستگی
  • پف دور چشم
  • گرفتگی عضلات
  • حالت تهوع
  • کم خونی
  • استفراغ
  • از دست دادن اشتها
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • مشکلات خواب
  • کاهش بی دلیل وزن

این علائم از نشانه‌های بیماری‌ های کلیه است که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. در صورت بروز این علائم بهتر است با پزشکی متخصص مشورت کنید و برای درمان خود از آن‌ها کمک بگیرید. با پیشرفت علم پزشکی می‌توانید بیماری‌های کلیوی را با انواع درمان‌ها بهبود ببخشید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

راهکارهایی برای پیشگیری از بروز بیماری‌های کلیوی در بدن!

برای در امان ماندن از بیماری‌های کلیوی بهتر از از روش‌هایی مفید بهره ببرید. اگر بتوانید از راهکارهای مناسب استفاده کنید، به راحتی می‌توانید کلیه خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها نجات دهید. ما در ادامه لیستی از راهکارها را برای شما آماده‌ کرده‌ایم تا با استفاده از آن بتوانید احتمال بروز بیماری‌های کلیوی را در بدن خود کاهش دهید. در ادامه با روش‌های مفید پیشگیری از بروز بیماری‌های کلیوی همراه ما باشید:

  • خواب کافی (7 الی 8 ساعت)
  • برای رسیدن به تناسب اندام تلاش کنید.
  • از برنامه‌های رژیمی سالم استفاده کنید.
  • سیگار و مشروبات الکلی را مصرف نکنید.
  • فشار خون خود را مدیریت کنید.
  • به کنترل دیابت خود بپردازید.
  • مصرف داروهای گیاهی تحت نظر پزشکان
  • نوشیدنی‌های سالمی نظیر آب پرتقال و آب سیب را در برنامه خود قرار دهید.

با این راهکارها می‌توانید احتمال بروز بیماری‌های کلیوی را در بدن خود کاهش دهید. به برنامه‌های ورزشی و تغذیه توجه‌ای ویژه کنید. زیرا می‌توانید بدن خود در برابر انواع بیماری‌های کلیوی ایمن کنید. مشاوران و کارشناسان سایت فیت کلاب برای دریافت بهترین برنامه تغذیه و تناسب اندام به شما کمک می‌کنند تا بدنی سالم را برای خود به ارمغان بیاورید.

درباره انواع بیماری‌های کلیه و روش پیشگیری از آن را در سایت فیت کلاب بخوانید!

در این مقاله به بررسی بیماری های کلیه پرداختیم. همچنین شما را با انواع بیماری‌های کلیوی آشنا کردیم تا از آن در برابر بدن خود محافظت کنید. با شناخت علائم بیماری های کلیوی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به مطب پزشکانی متخصص مراجعه کنید تا خطر این بیماری را تا حد معمولی کاهش دهید. فرایند پیشگری از بیماری‌های کلیوی را باید با استفاده از بهترین روش‌ها از جمله رژیم غذایی، بهترین برنامه تناسب اندام، خواب کافی، کنترل فشار خون و غیره طی کنید. شما می‌توانید برای پیشگیری از بیماری های کلیه از برنامه‌های رژیمی و ورزشی سایت فیت کلاب استفاده کنید.

از برنامه‌های ویژه فیت کلاب برای در امان ماندن از بیماری‌های بدنی مثل بیماری کلیه استفاده کنید. فیت کلاب مجموعی ورزشی و تناسب اندام است که شما می‌توانید با ثبت نام در این مجموعه از خدمات ورزشی و تغذیه آن به‌صورت حضوری و غیر حضوری بهره‌مند شوید. همچنین برای ارتباط بیشتر در رابطه با بهترین برنامه تغذیه و تناسب اندام از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید. پس از ثبت نام از پشتیبانی کارشناسان و مشاوران مجموعه فیت کلاب برخوردار می‌شوید. از اینکه تا آخر این مقاله همراه فیت کلاب ماندید؛ سپاس‌گزاریم.

سوالات متداول:

کلیه در کدام قسمت بدن قرار دارد؟

بدن انسان دو کلیه دارد که در دو طرف ستون فقرات و در پایین‌ترین قسمت قفسه سینه قرار گرفته است.

وظیفه کلیه چیست؟

کلیه به دفع مواد زاید و مایعات از طریق ادرار کمک می‌کند.

انواع بیماری‌های کلیوی کدام است؟

سنگ کلیه، گلومرولونفریت، بیماری مزمن کلیوی و غیره از بیماری‌های خطرناک کلیه است که باید به آن توجه کنید.

علائم بیماری‌های کلیوی چیست؟

خستگی، پف دور چشم، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، کم خونی، استفراغ، از دست دادن اشتها، تنگی نفس، درد قفسه سینه و غیره از علائم بیماری های کلیوی است.

راهکارهای پیشگیری از بیماری کلیه کدام است؟

خواب کافی، مصرف داروهای گیاهی تحت نظر پزشک، استفاده از برنامه رژیمی، استفاده از برنامه تغذیه، مصرف نوشیدنی‌های سالم از راهکارهای پیشگیری از بیماری کلیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه