برنامه بدنسازی چربی سوزی؛ بیشترین چربی را بسوزانید، بیشترین عضله را بسازید!

برنامه بدنسازی چربی سوزی

هنگامی که صحبت از سوزاندن چربی بدن می‌شود، رژیم غذایی و تمرینات هوازی اولین گزینه‌ها در ذهن شما است، اما نحوه تمرین با وزنه نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان چربی بدن شما داشته باشد.

تعدادی از استراتژی‌ها برای سوزاندن چربی‌های سرسخت از قدیم‌الایام وجود دارند. انواع برنامه بدنسازی‌ چربی‌سوزی را تقریباً هر روز در سرچ‌های گوگل می‌بینید و وعده‌هایی را می‌دهند که نمی‌توانند به آنها عمل کنند.

آیا قربانی بیش از حد اطلاعات می‌شوید؟ نمی‌دانید در مورد از دست دادن چربی و حفظ عضلاتی که به سختی به دست آورده‌اید به کجا مراجعه کنید؟ اگر به دنبال یک برنامه بدنسازی چربی‌سوزی می‌گردید که وزن ایده‌آل خود را بدست آوردید تا انتهای این بخش از مقاله فیت کلاب ما را همراهی کنید.

برنامه بدنسازی چربی‌سوزی؛ ثبات بهترین دوست بدنسازان است!

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در برنامه بدنسازی چربی‌سوزی، عمل ثبات است. ماندن در مسیر و عدم تزلزل یا بهانه آوردن برای خود مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به خط پایان است. رژیم‌ها و برنامه‌های بدنسازی، برنامه‌های منظم برای  تکرار مداوم است که تمام این برنامه‌ها به یک هدف خاص ان هم چربی‌سوزی اشاره می‌کنند. برنامه بدنسازی چربی‌سوزی یک فرآیند آسان یا فوق‌العاده لذت‌بخش نیست، اما اگر هدف شما از دست دادن چربی است و در این هدف ثبات دارید، ممکن است برنامه بدنساز ی چربی‌سوزی همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

برنامه بدنسازی چربی‌سوزی؛ کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا مانند یک بدنساز چربی بسوزانید!

تحقیقات نشان می‌دهد که در مقایسه با تمرینات با دستگاه‌های ورزشی یا حرکات انزوا تک مفصلی، تمرینات چند مفصلی با وزنه آزاد مانند اسکات، پرس روی نیمکت و پرس شانه، تعداد کالری سوزانده شده را به حداکثر می‌رساند. این مقدار از چربی‌سوزی احتمالاً به این دلیل است که در این تمرین‌ها از گروه‌های عضلانی بیشتری به‌ویژه عضلات کمکی و تثبیت‌کننده استفاده می‌شود، که با تمرینات ماشینی استفاده نمی‌شوند. هر چه بیشتر از عضلات استفاده کنید کالری بیشتری می‌سوزانید.

در زیر چند راه برای ایجاد یک برنامه بدنسازی چربی‌سوزی برای شما آورده شده است. این راه‌ها به گونه‌ای ارائه شده‌اند تا شما به راحتی بتوانید چربی‌سوزی کنید و به اندام ایده٬آل خود دست یابید.

1- برنامه ریزی کنید؛ اولین و مهم‌ترین قدم برای برنامه بدنسازی چربی سوزی!

مهم‌ترین بخش هر تلاش عالی، داشتن یک برنامه عملی کامل است. با این حال، اگر در زمینه چربی‌سوزی تازه وارد شدید، باید به تدریج در طول زمان یکپارچگی و ثبات ایجاد کنید. عضله‌سازی و از دست دادن چربی زمانبر است. بنابراین همین تفکر را در اهداف رژیم غذایی بلندمدت خود به کار ببرید.

بالا بردن سطح پروتئین برای برنامه بدنسازی چربی سوزی

2- پروتئین را بالا نگه دارید؛ روشی جدید و بسیار مفید برای کاهش وزن!

شاید قبلا درباره این موضوع شنیده باشید که سطح پروتئین بدنتان را افزایش دهید تا چربی‌سوزی رخ دهد. اما صادقانه از شما می‌پرسم، آیا تا به حال مصرف پروتئین خود را افزایش داده‌اید؟ با افزودن کمی پروتئین به هر وعده غذایی شروع کنید.

شما می‌توانید با اضافه کردن یک یا دو اونس گوشت یا یک یا دو تخم مرغ دیگر یا سفیده تخم مرغ به وعده‌های غذایی خود سطح پروتئین مصرفی‌تان را افزایش دهید. اولین قدم این است که مطمئن شوید به ازای هر نیم‌کیلوگرم وزن بدن حداقل یک گرم پروتئین دریافت می‌کنید. بعداً ممکن است لازم باشد این مقدار را کمی به 1.25، 1.5 یا حتی 2 گرم به ازای هر نیم‌کیلوگرم افزایش دهید. لازم به ذکر است که یک منبع ثابت پروتئین مصرف کنید تا به کاهش خطر از دست دادن عضلات در حین رژیم کمک کنید.

3- از منابع غذایی با کیفیت استفاده کنید؛ مراقب خوراک خود باشید!

در حالی که ما در مورد پروتئین صحبت می‌کنیم، حتما در تمرینات خود از منابع غذایی با کیفیت استفاده کنید. مطمئناً شما می‌خواهید چندین وعده غذایی با پروتئین بالا و با کیفیت در روز بخورید، یا همچنین می‌خواهید تمرین خود را با آمینو اسیدها نیز شروع کنید. بدین منظور، یک مکمل پودر پروتئین آب پنیر می‌تواند برای شما ایده‌آل باشد. 20-30 گرم آب پنیر قبل از تمرین و 40-50 گرم بعد از تمرین تضمین می‌کند که روند ریکاوری بدن در اولویت است.

بنابراین می‌توانید از تمام مزایای جلسه تمرین بدنسازی خود بهره‌مند شوید و تمام تمرینات را بدون افت انرژی بدنتان انجام دهید. اگر منابع غذایی کامل را ترجیح می‌دهید، می‌توانید پروتئین‌های قابل هضم مانند تخم مرغ و ماهی را جایگزین کنید.

4- چربی‌های سالم بدن را افزایش دهید؛ فواید چربی های سالم را بدانید!

چربی‌های سالم بدن می‌توانند باقی بمانند، در صورت لزوم آنها را افزایش دهید. تحقیقات در مورد فواید چربی‌های سالم همچنان رو به افزایش است. چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل و روغن زیتون به طور معمول باید در حدود 20 تا 30 درصد از کل کالری دریافتی شما را شامل شوند. در روزهای بسیار کم کربوهیدرات، مصرف چربی شما می‌تواند کمی افزایش یابد تا از دست دادن انرژی را جبران کند.

5- کربوهیدارت‌ها را فراموش نکنید؛ انواع کربوهیدرات‌ها را بشناسید!

کربوهیدرات‌ها منبع عالی انرژی است. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که نقش کلیدی در تنظیم هورمون‌های مهم مانند تستوسترون و هورمون رشد دارند که می‌توانند در فرآیند چربی‌سوزی حیاتی باشند. شاید شما شنیده باشید که باید اشکال پیچیده کربوهیدرات‌ها را مصرف کنید اما در واقع این مورد کاملا بی‌معنی است.

برنج قهوه‌ای و سفید، سیب زمینی شیرین و سفید، بلغور جو دوسر خام، کینوآ و نان تنها چند نمونه از منابع ایده‌آل انرژی و کربوهیدرات است. در ابتدا شما باید کربوهیدرات‌های بسیار فرآوری شده مانند دسرها، غلات، ماکارونی، اکثر نان‌ها و غذاهای میان وعده را حذف کنید. این نوع از کربوهیدرات‌ها نه تنها باعث افزایش چربی در ناحیه شکم شما می‌شود، بلکه بر سطح قند خون شما نیز تأثیر می‌گذارد. 1 تا 2 گرم کربوهیدرات با کیفیت و پیچیده به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن بدن برای بدن شما لازم است و باید در برنامه بدنسازی چربی‌سوزی شما گنجانده شود.

صبر و انضباط برای چربی سوزی

6- صبر و انضباط داشته باشید؛ بدن برای تغییرات نیاز به زمان دارد!

هر چیزی که ارزش به دست آوردن را داشته باشد، نیازمند تلاش جدی است. نتایج یک شبه یا روز به روز یا حتی هفتگی اتفاق نمی‌افتد. بدن مانند یک ماشین نیست. به صورت خطی با سود و زیان با فواصل مساوی پاسخ نمی‌دهد. مخصوصاً در طول دست‌اندازهای بزرگ جاده‌ها و دوره‌های پیشرفت کم یا بدون پیشرفت، صبر و شکیبایی لازمه راه طولانی برای دستیابی به هدف مورد نظرتان است.

برنامه بدنسازی چربی سوزی؛ مشاوره تخصصی تغذیه را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در این مقاله ما به بررسی برنامه بدنسازی چربی‌سوزی پرداختیم تا بتوانیم مانند یک بدنساز چربی بسوزانیم. تعدادی از استراتژی‌ها برای سوزاندن چربی‌های سرسخت از قدیم‌الایام وجود دارند. انواع برنامه بدنسازی‌ چربی‌سوزی را تقریباً هر روز در سرچ‌های گوگل می‌بینید و وعده‌هایی را می‌دهند که نمی‌توانند به آنها عمل کنند.

اگر شما از برنامه‌های بدنسازی متنوع گیج شده‌اید و نمی‌دانید باید از چه برنامه بدنسازی چربی‌سوزی استفاده کنید، بهتر است با کارشناسان و متخصصین ما در مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. شما می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیت کلاب از طریق شماره تماس 02191090095 ارتباط برقرار کنید.

فیت کلاب مجموعه‌ای فعال در حوزه سلامت است و شما را با ارائه برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی برای داشتن وزن مناسب، همراهی می‌کند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده می‌توانید از متخصصین تغدیه مجموعه فیت کلاب مشاوره بگیرید و برنامه غذایی متناسب با وضعیت عمومی بدن و سبک زندگی خاص خود دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

بدنسازان چگونه چربی می‌سوزانند؟

عضله سازی به چربی سوزی نیز کمک می‌کند. انجام تمرینات با وزنه سنگین و با تکرار کم که برای ایجاد توده عضلانی طراحی شده‌اند، باعث ایجاد بافت عضلانی بدون چربی می‌شود. این بافت متابولیسم شما را بالا می‌برد که سرعت سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد. به بیان ساده، هرچه عضله بدون چربی بیشتری بسازید، هیکل شما بهتر خواهد شد.

بدنسازان برای از دست دادن سریع چربی چه می‌کنند؟

بسیاری از بدنسازان قبل از اجرای برنامه‌های بدنسازی یا مسابقات بدنسازی برای کاهش چربی اضافی کلنبوترول مصرف می‌کنند. اثر ثانویه این دارو این است که به کاهش اشتها کمک می‌کند تا کالری کمتری دریافت کنید.

بدنسازان چگونه چربی شکم خود را از دست می‌دهند؟

مصرف کمتر کربوهیدرات یکی دیگر از روش‌های موثر کاهش چربی است که معمولاً توسط بدنسازان انتخاب می‌شود. دلیل اینکه کاهش چربی در طول یک رژیم کم کربوهیدرات اتفاق می‌افتد، بار دیگر به کالری مربوط می‌شود. بیشتر کالری مصرفی از کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود.

بهترین برنامه تمرینی برای چربی سوزی چیست؟

تمرینات HIIT که شامل دوره‌های ریکاوری و تمرین‌های بسیار شدید پرتکرار است، بهترین راه برای سوزاندن چربی است. تحقیقات نشان می‌دهد که تمرینات HIIT به اندازه یک تمرین با شدت متوسط زمان کالری می‌سوزاند.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه